Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulutettu mies hyväksytkö duunarinaista kumppaniksi?

Vierailija
03.03.2024 |

Katsotaan tuleeko erilaisia vastauksia kuin tuohon ketjuun, jossa kysyttiin korkeasti koulutetuilta naisilta, kelpaisiko duunari mies.

Omasta puolestani sanoisin, että yliopistotutkinnon puuttuminen olisi todennäköisesti dealbreaker ensitreffeillä.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan hyvin voisin hyväksyä. Korkea koulutus naisilla on enimmäkseen jotain täyttä hömpää ja antaa sellaisesta naisesta vähemmän älykkään kuvan. 

Heh. Tuossa on vinha perä kyllä. Tutkinto ei tosiaan tarkoita että olisi fiksua seuraa. Minulla ystävä, opiskeli jonkun kansantiede / folkoristiikan, sai gradunkin aikaseksi mutta ei ole kyllä penaalin terävin kynä. Hänen kanssa on suorastaan vaivaannuttavaa keskustella.

Täällä moni mies laittaa yhtäläisyysmerkit älykkään keskustelijan ja yliopistotutkinnon välille. Eihän ne korreloi, ei tosiaankaan. Ihminen voi olla ihan tonttu sosiaalisesti, vaikka olisi jonkun alan maisteri. 

Pistää miettimään, ovatko nämä miehet itse yliopistolla käyneetkään, jos kuvittelevat yliopiston tarkoittavan henkevyyttä ja älykkyyttä. 

"Tiedätköhän sinä edes mitä korrelaatio tarkoittaa?"

Etkö oikeasti ymmärtänyt mitä tuossa tarkoitettiin? Sanoja voidaan käyttää puhekielessä vapaammin kuin mikä niiden eksakti tarkoitus vaikkapa tilastomatikassa on. Ja usein käytetäänkin, ilman ongelmia. 

Toki voit tarttua lillukanvarsiin ja esittää, ettet ymmärtänyt. Siinäpä se taas hyvän keskustelijan ja yliopiston käyneen välinen KORRELAATIO nähdään. 

- Olin vähällä lisätä aiempaan että hyviä keskustelijoita ei muuten tule inssialoilta. Insinööri on ajattelutavaltaan mustavalkoinen ja näkee maailman ihan toisin kuin vaikka humanisti, tai kulttuuripuolen tyyppi. 

Nyt voit sitten puuttua siihen miten käytettiin sanaa "tyyppi" ilman riittävää korrelaatiota asiayhteyteen sillä tyyppi voi tarkoittaa vaikka mitä asioita, esim biologiassa tai graafisessa suunnittelussa. ;)

Ai että ei tule ikävä opiskeluaikoja, kun rinnakaistodellisuudessa pyöri näitä inssiopiskelijoita, joiden kanssa keskustelu oli juuri tällaista. Maailma on mustaa ja valkoista palikkaa, kuten matikka. Yhtä joustavaa ja syvällistä kuin Sheldon Cooper. Joka tosin halveksi "pelkkiä insinöörejä". 

Vierailija
82/101 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen koulutus on yhdentekevää paitsi jos se on korkempi kuin minulla.

Mulla on ihana duunarimies. Itsetunto kohdallaan, sydän paikallaan ja fiksu,  keskustelukykyinen. Lämmin huumori kukkii. En vaihda johonkin tärkeilijään omasta taustastani. Komeakin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei duunarinaista minulle kiitos. Joskus yritin, mutta kognitiivisella tasolla tuntui, että olisin ollut lapsen kanssa. 

Kukahan se on jäänyt itse jälkeen kehityksessä... kummasti minä, työpaikan siivooja, saan kiintoisia keskusteluja aikaan enemmän koulutettujen kanssa. Kaikki heistäkään eivät ole mitään neroja, eivätkä perus puheenaiheet kovin korkealentoisia. 

Vierailija
84/101 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, mutta tuli mieleen yksi ketju, minkä luin täältä pari vuotta sitten, missä akateeminen isä koetti kysellä neuvoja, kun hänen vaimonsa (duunari) kasvatti lapsia aivan eri tavalla kuin miehen mielestä olisi ollut hyvä. Hän ei lukenut lapsille kirjoja, ei oikein osannut auttaa läksyissä, harrastukset olivat telkkarin katsomista jne. Ja lapsista oli alkanut näkyä äidin tausta eli mikään ns. järkevä (akateemisesta näkökulmasta katsoen) ei kiinnosta. 

Kun tullaan aivan eri taustoista, niin lasten kasvatus voi olla hyvin vaikeaa. Tuossa itsekin koetin ehdottaa, että mies itse ottaisi vastuuta lapsista viemällä heitä museoihin, lukemalla kirjoja jne. mutta koska äiti oli kotona, oli hänen vaikutuksensa suurempi eivätkä lapset halunneet lähteä mihinkään sivistäviin juttuihin, vain huvipuistoihin ja vastaaviin. 

En ole koskaan kysynyt mieheltäni ottaisiko hän duunarinaisen, mutta en oikein usko, että siitä mitä

Duunarina luin lapsilleni 12-vuotiaiksi asti ääneen. Kävimme museoissa, kirjastoissa, leikkipuistoissa ja teatterissa. Vein heitä tietysti huvipuistoihin, koska lapsille/perheille ne on tehty. Toinen lapsistani on nyt akateeminen ja toinenkin kulttuurisesti hyvin sivistynyt.

Ei lapsilla tarvitse olla tylsää, vaikka vanhemmat olisivat akateemisia. Jos mies ei saa otetta kasvatukseen, hän on itse vätys. 

Vierailija
85/101 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei duunarinaista minulle kiitos. Joskus yritin, mutta kognitiivisella tasolla tuntui, että olisin ollut lapsen kanssa. 

No valitettavasti näin se meni. Ja minä olen niin prkln herkkä, että menee aina dokaamiseksi sitten, ennemmin tai myöhemmin.

Miellän kyllä itseni ihan duunariksi silti, vaikka pari ylempää tutkintoa löytyykin. Kuten nykyiseltä puolisoltakin.

Vierailija
86/101 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tapaillut kerran amistasoista kundia. Oli järjettömän yksinkertainen, vieläkin naurattaa, joten ei enää kiitos. 

Vierailija
87/101 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin alemmin koulutettu kuin korkeakoulutettu nainen. En halua toista uraohjusta tähän suhteeseen. Kun tulen töistä kotiin, en halua keskustella yhteiskunnallisista asioista punkkulasillisen äärellä, vaan syödä perheen kanssa päivällisen yhdessä kuulumisia vaihdellen. Sellainen nainen, joka tarjoaa rauhallista arkea.

Vierailija
88/101 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisista asioista kiinnostunut ja terävä duunarinainen kyllä kelpaa. Olisihan se esim. näppärää, jos vaimo rakentaisi talon ja huonekalut.

Vierailija
89/101 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin alemmin koulutettu kuin korkeakoulutettu nainen. En halua toista uraohjusta tähän suhteeseen. Kun tulen töistä kotiin, en halua keskustella yhteiskunnallisista asioista punkkulasillisen äärellä, vaan syödä perheen kanssa päivällisen yhdessä kuulumisia vaihdellen. Sellainen nainen, joka tarjoaa rauhallista arkea.

En juo punkkua, mutta osaan keskustella yhteiskunnallisista aiheista (sen lisäksi, että osaan laittaa sen päivällisen). Minua kiinnostaa myös tiede, erityisesti käyttäytymis- ja neuro-.

Voi jestas, kuinka yksipuolista väkeä täällä on, ihan perus trollien lisäksi. 

T. Siivooja.

Vierailija
90/101 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Samalta alalta kumppani, samat arvot ja elintaso.

T. Juristi

Voi olla, että juristeilla arvot menevät täysin ristiin. Toinen saattaa olla yrityksen juristi, jonka tarkoitus on luotsata maksimaalinen verosuunnittelu nipin napin laillisen puolella käyttäen kaikki mahdolliset porsaanreiät ja toinen ihmisoikeusjuristi, jolla on empaattisemmat arvot ja tavoitteet. Toinen saattaa satsata omaisuuden kerryttämiseen ja toinen hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
91/101 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maisteri yhdeltä vaativimmista aloista mutta myös kouluttautunut iltaopinnoissa muutamalla amistutkinnolla. Yleensä esittelen itseni amistutkinnon perusteella, koska silloin saa paremmin tuntumaa, millainen se toinen ihminen on arvoiltaan ja muutenkin keskustelut etenevät mielenkiintoisimmiksi.

Vierailija
92/101 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten saisi olla nainen tohtori, mutta ehkä maisterikin menettelisi, jos olisi sellainen, joka ei ole vaan huidellut opintoja läpi huonoimmilla arvosanoilla. Vaimo on tohtori ja olen kyllä oppinut arvostamaan hänen älyllistä uteliaisuutta.

Vierailija
93/101 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan hyvin voisin hyväksyä. Korkea koulutus naisilla on enimmäkseen jotain täyttä hömpää ja antaa sellaisesta naisesta vähemmän älykkään kuvan. 

Heh. Tuossa on vinha perä kyllä. Tutkinto ei tosiaan tarkoita että olisi fiksua seuraa. Minulla ystävä, opiskeli jonkun kansantiede / folkoristiikan, sai gradunkin aikaseksi mutta ei ole kyllä penaalin terävin kynä. Hänen kanssa on suorastaan vaivaannuttavaa keskustella.

Täällä moni mies laittaa yhtäläisyysmerkit älykkään keskustelijan ja yliopistotutkinnon välille. Eihän ne korreloi, ei tosiaankaan. Ihminen voi olla ihan tonttu sosiaalisesti, vaikka olisi jonkun alan maisteri. 

Pistää miettimään, ovatko nämä miehet itse yliopistolla käyneetkään, jos kuvittelevat yliopiston tarkoittavan henke

Ei kukaan sellainen, joka ymmärtää korrelaation ja kausaliteetin eron käytä korrelaatiota synonyyminä kausaliteetille. Sellaisen ihmisen on ihan turha jauhaa mitään yleissivistyksestä. Matematiikan peruskäsitteet ovat mitä suurimmassa määrin yleissivistystä.

Vierailija
94/101 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amisnaisen tulisi kyllä olla kaunis ja seksikäs. Esim seksikäs lähäri menisi. Kun olin teinipoika, katselin erästä kuvankaunista tyttöstä ylöspäin. Kuvankaunis tyttönen seurusteli kaikkien pahispoikien kanssa.

Nyt olen diplomi-inssi, yksikön johtaja jne ja kuulun ylimpään tulodesiiliin. Tämä jota katselin ylöspäin teininä, on lähäri. Nykyään katselen häntä alaspäin 

M38

Vierailija
95/101 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amisnaisen tulisi kyllä olla kaunis ja seksikäs. Esim seksikäs lähäri menisi. Kun olin teinipoika, katselin erästä kuvankaunista tyttöstä ylöspäin. Kuvankaunis tyttönen seurusteli kaikkien pahispoikien kanssa.

Nyt olen diplomi-inssi, yksikön johtaja jne ja kuulun ylimpään tulodesiiliin. Tämä jota katselin ylöspäin teininä, on lähäri. Nykyään katselen häntä alaspäin 

M38

Itsellä vähän samanlainen tarina, mutta yritän kyllä olla katsomatta ketään alaspäin. Mutta onhan se vähän koomista, kun samat ihmiset, jotka katselivat ylimielisesti nenänvartta pitkin katsovat nyt joko kauriinkatseella päästäkseen sänkyyn tai kateellisena asuessaan jossain neukkukuutiossa.

Vierailija
96/101 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailma on mennyt vähän siihen suuntaan, että kun enemmistö naisista alkaa olla korkeakoulutettuja niin jokaiselle korkeakoulutetulle miehelle riittää korkeakoulutettu puoliso ja siltikin osan naisista on seurusteltava duunarimiesten kanssa.

Vierailija
97/101 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

🤣

Vierailija
98/101 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aito rakkaus ei katso ulkokuorta

Mutta kun moni haluaa paljon parempaa rakkautta kuin tuo aito.

Vierailija
99/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ap:lla vähän tabu juttu tälle palstalle. Aika moni on nykyään täysin vieraantunut ajatuksesta, että naisen pitäisi tuoda pöytään jotain tai että miehellä voisi olla kriteereitä naisille. Osa suorastaan suuttuu, aivan erityisesti jos toiveet _eivät_ liity ulkonäköön vaan luonteeseen, koulutustasoon yms.

Vierailija
100/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme