Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki vanhemmat eivät tutki lastensa päitä

Vierailija
16.01.2007 |

vaikka olisi tiedossa, että on olemassa täi" vaara" ???? Lapsemme koulussa sekä viereisessä päiväkodissa on ollut täitä pitkin syksyä. Joululoman ajaksi päiväkoti suljettiin, jotta henkilökunta saattoi toimittaa kaikki mahdolliset tekstiilit pesulaan ja tehdä päiväkodin tiloissa perusteellisen siivouksen. Ja jo eilen tuli taas koulusta lappu, jossa ilmoitettiin, että päiväkodilta on JÄLLEEN löytynyt täitä! Päiväkoti ja koulu siis samassa rakennuksessa.

Miten voi joku olla niin ääliö, että ei hoida hommia eli lasten päiden tarkastamista ja varsinkaan sitä täiden häätöä??????

Kertokaa nyt te, jotka ette välitä päiden tarkastamisesta ja täiden häätämisestä - MIKSI?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vakuuttaa että täit löytyvät etsimällä vasta sitten kun niitä on siellä tusinoittain. Meillä on ensimmäisen kerran iskenyt täiongelma. Tyttö on jo kaksi kertaa onnistunut tänä syksynä saamaan täitartunnan. Molemmilla kerroilla olen löytänyt yhden täin, kun olen täikammalla koko pään haravoinut.

Monta kertaa on tehnyt mieli kaivella täikampa esiin, kun kaverit tulee kylään. Melkein jokainen nimittäin raapii joskus päätään, enkä välittäisi ottaa tänne ketään täitänsä levittelemään. Voi kun koulussa edes terveydenhoitaja olisi käynyt kaikkien päät ennen joulua läpi. Sitten joulutauolla olisi koulusta täit ehtineet kuolla nälkään ja kaikki keneltä olisi löytynyt, olisi ehdittyy hoitaa kotona. Täishampoo maksaa meidän jengille n. 50 euroa, joten ihan kovin monta kertaa vuodessa ei huvittaisi täipesuja tehdä.

Vierailija
2/9 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä makso täi souvi toista sataa euro tälle jengille että joo tosi kivaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolevat raukat nälkään ja kylmyyteen.

Vierailija
4/9 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku ei kaikki kuitenkaan hoida täitä pois

Vierailija
5/9 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi myös huolehtia että on rahaa katraansa hoitaa!!

Vierailija
6/9 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan lasteni päitä tutkinut, mutta tutkin sitten, jos koulusta tulee lappu, että täitä on liikkeellä.

Vierailija
7/9 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täishampoot on suolasen hintaisia =0! ONNEKSI meidän perheessä täitä on toistaiseksi löytynyt vain yhdeltä lapselta, jonka päätä on sitten erilaisilla tököteillä suihkutettu ja vaahdotettu yms... Ekalla kerralla pestiin kaikkien päät, mutta toka kerralla ei enää, kun tytöltäkin löytyi vain kaksi elävää täitä ja muutama muna. Onneksi me kaikki muut ollaan lyhyttukkaisia; helpompi hoitaa - tytöllä piiiitkä ja paksu tukka...

Vierailija
8/9 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö valittaa että päänahkaa kutittaa mutta en kyllä ole löytänyt täitä...kuinka tarkasti se päänahka oiken pitää tutkia?????

Vierailija
9/9 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tyttö valittaa että päänahkaa kutittaa mutta en kyllä ole löytänyt täitä...kuinka tarkasti se päänahka oiken pitää tutkia?????

Siis ne kyllä erottaa jos sattuu sopivasti kohdalle. Ne kun pyrkivät pakoon, mutta eivät onneksi liiku hirveän nopeasti. Kuvittelen, että lyhyestä tukasta ne on helppo erottaa, olen tytön pitkästäkin tukasta löytänyt kun olen sitä oikein kauan ja järjestelmällisesti käynyt läpi.

Munatkin erottaa kyllä, ne ovat sellaisia pienen vesipisaran näköisiä, melkein läpikuultavia. Munat eivät lähde irti vaikka hiusta kuinka ravistelisi - minä en ole saanut niitä täikammallakaan irtoamaan enkä oikein edes ymmärrä koko täikamman tarkoitusta. Ehkä se toimii paremmin lyhyttukkaisilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan