Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

( ♥ ) TAMMIKUISTEN tiistaiturinat, ei murinat ( ♥ )

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEE kauheesti kaikille vauvautuneille ihan tasapuolisesti. Kauheesti on poikia verrattuna tyttöihin, ehkä mä saan tehdä lisän tyttö listaan.

No, nyt alkaa olla valmista. Saatiin khh valmiiksi ja isäntä parhaillaan kokoo makkarin vaatekaappeja. Ollaan siis voiton puolella, saan ihan kohta täyttää kaapit :D

En oo oikeen ehtinyt jännittää torstaita sektioit vielä, sekin sitten iskee illalla kun paikat kunnossa. Huomenna saan sitten tietää tarkemman ajankohdan koska sektio tehdään. Toivottavasti oon eka listalla. Näin unta että kävin Jorvin netti sivuilla ja löysin leikkauslistan ja siinä mut oli listattu leikattavaksi klo 10:00.

Ainoo mikä mua oikeastaan jännittää on missä kunnossa vauvan lonkat on, pojilla kun oli luksaatio ja näin ollen lastahoito 6vk:a. Nyt mun toive olis että ei tarttis lastaa, sais pitää sellasta pikkuista " lötskää" vauvaa eikä raamiskasta bodaria ;) Onneks lonkkavika voi hoitaa niinkin lyhyenä aikana kuin 6vk:a ja sitten kaikki hyvin.

Hyvin oli mun puheet oma napaisia, pitää sitten kommentoida myöhemmin jos aika riittää.

-MM- ja baby 37+5

Vierailija
22/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen vähän jännitti nukkumaan mennessä,että mitähän nyt yöllä tapahtuu, kun on näitä vähän levottomia öitä ollut putkeen useampi. Ei mitään, nukuin tosi hyvin vessassa käyntejä lukuunottamatta!! Nyt tuntuu, että liitoskivutkin ovat kadonneet, supisteluista puhumattakaan. Alan pikkuhiljaa uskoa, että tämä menee yliaikaiseksi, vaikken olisi ikinä uskonutkaan!!! No la tulee perjantaina eli eipä siihen enää kauaa ole..

Zatu: Esikkoa synnyttäessä kuunneltiin J.Karjalaista (oli oma cd+soitin mukana) ja miusta se oli tosi kivaa kuunneltavaa ja sopi synnytykseen. Kun esim. " telepatiaa" soi synnytyssalissa oli tunnelma ihana, ja muistan kätilönkin hyräilleen Karjalaisen tahdissa!Halusin ehdottomasti suomalaista musaa mukaan, koska sitä on helppoa laulaa mukana, jos avautumisvaiheessa sellainen tuntuu hyvältä.

Nyt otetaan taas mukaan soitin ja J. Karjalainen ja lisäksi ajattelin ottaa Aki Sirkesalon Sanasta miestä-cd:n matkaan. Mutta mie kyllä suosittelen musiikin mukaan ottamista:) Mutta kannattaa tarkistaa sairaalasta löytyykö sieltä soitinta.. Täällä oli synnytysosastolla esikon aikaan yksi ainoa soitin ja sekin oli rikki!!!! Eikä kuulemma ollut rahaa sitä korjauttaa; hyvin menee täällä E-Karjalassa;)

SoittoG: On alkanut ihan mukavasti tulla kyselyjä tyyliin " kuinka voit" , " mitkä ovat tunnelmat" jne. Vielä ihan hauskaa, koska kun esikko syntyi viikkoa ennen la niin silloin ei juurikaan kukaan ehtinyt kysellä mitään!! Mutta voihan olla, että jossain vaiheessa alkaa ärsyttämään, ja etenkin silloin jos sellaiset puolitutut alkavat utelemaan..

Voihan kökkö, täällä on satanut vettä koko päivän. Saahan nähdä ehtiikö kaikki lumet sulamaan ennen huomista, silloin kait pitäis taas pakastua?

Heh, mies lähtee sitten huomenna hakemaan sitä uutta autoa satamasta.. Kuhan ei vain vauva keksisi, että huomenna olisi sopiva hetki syntyä... Ei voi olla niin " huono" tuuri, vai....?!

Mutta, jaksuja vielä meille kaikille masun kanssa " painiville" :) Itse jo täyttä häkää suunnittelen viikonloppua, mitä kivaa tehdään ja ennen kaikkea mitä herkutellaan, jos ollaan vielä tällä nykyisellä porukalla kotona;) Viime viikonloppuna käytiin jo kahvilassa herkuttelemassa ja vuokrattiin video ja mässytettiin karkkia ja jäätelöä.. Montakohan tälläistä " viimeistä" viikonloppua on vielä edessä?!

tikru 39+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin sain soitettua sinne ä-polille ja pääsin käymään näytillä. Eipä noille liitoskivuille voi mittään sen ihmeempiä, se on vaan oltava.

Lapsivettä ei tihku yhtään. Vauva on hyvin kiinnittynyt. Kanavaa jälellä 2cm ja kohdunsuu auki 2cm.

Painoarvio tällä hetkellä 3,5kg eli ei oo onneks kasvanu niin paljoo kuin pelkäsin.

Ainuttakaan supistusta ei saanut tutkimus aikaiseksi. Mut onpahan nyt vähemmän huolestunut mieli, kun sai käytyä.

Sinda: Niin se vaan juu meillä LA lähestyy. Vai ei sullakaan oo Oireita? Saas tosiaan nähä, et kummalle lopulta tulee lähtö ekaks :)

LiitoskipuG: Mulla tosiaan niin kovat nuo liitoskivut ja vihlomiset, etten enää pääse oikein edes 200m lähikaupalle! Pikkasen rasittavaa noin henkisellä puolella, kun ei pääse oikein liikkeelle, mut sentäs jaksaa tuohon " omalle" pihalle raahautua pojan kanssa. Ja mies onneks nyt tekee lyhyempää päivää, niin usein saan valmiiks puetun pojan mukaan. Ei tarvii ite taistella.

SyntymäpäiväG: Aiemminhan veikkasin syntymäpäiväks 25.1., niin nähtäväks jää miten käy. Nyt tuntuu, et tää menee yli ja helmikuulle...

Oikeesti toivoisin tän syntyvän vaikka heti tänään, mut kunhan syntyis ees tammikuun puolella!!

Sapa: Mulla ollut pientä kostumista ja siitä tänään soitinkin liitoskipujen lisäks, niin täällä pyysivät heti näytille, vaik sanoin, ettei kuitenkaan mitenkään lirahtele. Mut ei siis ollut lapsivettä mulla vaan vetistä valkovuotoa. On niin eri käytännöt. Mulla mielikuva, et täällä tosi helposti pyydetään näytille.

MusaG: Edellisessä synnytyksessä oli Theatre of tragedyn Aègis-levy mukana ja sitä keinutuolissa kuuntelinkin ja hyräilin mukana. Se kyllä auttoi kipuun! On sellanen levy, johon " uppoaa" . Nyt on sama levy taas kassiin pakattuna.

Puhelin soi ja piippailee kyllä täälläkin normaalia tiuhempaan tahtiin. Samoin sähköpostiin tulee kyselyjä, et joko on nyytti kainalossa jne. Ja rasittavinta, et sellaset puolitututkin nyt yhtäkkiä kiinnostunu meikäläisestä ja jopa tulossa kylään, mitä eivät siis edes ehdottele normaalisti! Outoa. Mut enpä huoli tänne nyt ketään kyläilemään puolituttuja!

Limatulpasta ei oo mitään havaintoa. Edellisessä raskaudessa en koskaan sitä nähnyt, eikä se ole nytkään näyttäytynyt ainakaan vielä.

Inn@: Huh, hurja tosiaan että vielä kotiin passittaneet sut sairaalasta, kun kuitenkin noita supisteluja ollut ja noin paljon auki =o Mun kaverikin kesti tosi hyvin supistuksia ja sairaalasta sanoi, et tuut sit kun et enää oikeesti kestä supistuskipuja. No, onneks hän sit kuitenkin lähti aikaisemmin, sillä vauva syntyi pian sairaalaan saapumisen jälkeen ja kaverini ei ehtinyt saada mitään kipulääkettä. Toisilla voi olla nopeaakin tuo toiminta. Toivottavasti olet jo päässyt omaa vauvaa hakemaan. Tsemppiä!

-tau- 39+3

Vierailija
24/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b][color=#8B0000]Mä oon koko päivän odottanu ja odottanut että kone aukeis![/b] No, soitin as.palveluun ja kas, eilinen täti joka oli laittanut uudelleen aukaisua eteenpäin,oli näpytellyt 15.1 sijaan 15.12.2007! siis aukaisu päiväksi!! hetken olis saanu ootella ;))

[color=#006400][b]Mä oon ihan ulkona Teidän jutuista![/b] Auttakee,,mun pitääs listaa päivitellä,ketkähän kaikki on jakautunu? mulla on seuraavista ainakin tämmöset tiedot:

14.1: Mellum - Poika 3535g, 52cm, py 37cm

Isa - Tyttö 3400g, 50cm, py 35cm

15.1: Pupina74 - Poika 3840g, 50cm

15.1 Ariella - Poika 3700g, 51cm, py 34,5cm

Isan päivän unohdin laittaa ylös ja ehdin jo poistaa kännykästä,kun on niin viesti puoli täys.. :)

[b]Eli onkos nyt muita??[/b]

[b][color=8B0A50]( . )[/b] Yks ilta tosiaan jo supisteli,mutta ei sen jälkeen oo " itekseen" vaan avustuksella :)

vois olla HIEMAN hauskan näköistä kun joku näkis meidän olkkariin iltasella.. siinä me istutaha soffala isännän kans ja kattottaa töllöä ja isäntä hypistelee nännejä,se saa supisteleen melkoisesti, 5min välein,mutta loppuu jos sen hiplaalun lopettaa,tänään ei kyllä sitä tehä,on jo kipeenä ;))

nyt koetan päivittää jo jotain listaan yms..

[b]Maria ja himpula 40+2

Vierailija
25/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eli toisin päin järjestykses,eli uusin on tokana??

Vierailija
26/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kävin tänään ja kaikki ok. Paino vaan jatkaa nousuaan, nyt 900g tullut viikossa. Onneks turvotusta suurin osa! Sf-mittaa ei tosiaan enää edes ota. Hemppakin oli noussut 122 vaikken ole viikkoon pystynyt Obsidania ottamaan karmeen närästyksen takia. Ens maanantaille taas aika... Jospa sitten olis jo syntynyt!!

Mun ystävä sai tänään pojan. Hänen laskettuaika oli päivää ennen mua. Kuulemma sauna auttoi hänellä käynnistymään. Joopa joo, ei täällä vaan. Jospa mä huomenna!? Tosiaan oma arvio ja toive oli ja meni jo eli se oli 7.1. Nyt toivon vaan et syntyis mahd.pian!

Ihanaa, että muitakin ärsyttää puhelu ja tekstaritulvat!! Pari kaveria on jo soittanut mun miehelle et miksen vastaa, joko laitoksella jne. Ykskin sanoi tänään et kun mulla puhelin ollut kiinni... Sanoin vaan että joskus se täytyy munkin saada nukkua! Ja jos mua väsyttää päivällä niin parempi pitää puhelin kiinni et sais edes pienet päikkärit rauhassa ottaa. Ja toisekseen en mä sitä puhelinta koko ajan taskussa kanna, kun kotona olen. Se voi olla välillä yläkerrassa ja mä ite kellarissa pyykkiä laittamassa yms yms.

Olo on niin omanapainen ja perhekeskeinen nyt. Ei paljon jaksa ulkomaailman asiat kiinnostaa. Ja tällainen samanlainen olo on ollut kahta edellistäkin odottaessa.

INN@, BIRGIt: kuulostaa teidän kertomukset jotenkin niin tutulta. Mä en ole käyny näytillä, vielä, vaikka supistellut tosi paljon ja pitkään, useana päivänä. Puhelimessa pari krt on kätilö aina tyrmännyt sinne menon ja tokaisseet vaan etttä kun uudelleen synnyttäjä voi olla niin ja niin paljon auki ja supistella paljonkin ja kipeästi...

Mietin kans et milloin sit pitää mennä, vissiin kun päälaki jo pilkottaa!? ;) No, kaipa sen sitten tietää!

Limatulpasta: mulla on pari viikon ajan tullut sellaisia paksuhkoja " matoja" , mutta ilman veriviiruja. Limatulppaa? Tiedä tuosta... Ykkösestä se tulppa oli selkeämpi veriviiruklöntti. Kakkosesta sitä en huomannu tulevan ollenkaan. Mutta niinhän se voi olla ettei sitä välttämättä tule kuin vasta salissa.

Maria79.; oletkos saanut jo koneen toimimaan?! Tuollaista rasdemia aina silloin tällöin esiintyy täälläkin. ;)

Supistussäteitä!!!!!!!!!!!!!!!!!

t. H ja Iines 40+3

Vierailija
27/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!!!!!!!!!!

t. H

Vierailija
28/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet][b]Puh G-> [/b]ei pahemmin sellasia häirikkösoittoja, ku oon pihtaillu LA:n kertomisen kans just tuon takia ettei kaikki kyselis koko ajan. Äitille jos soitan niin kuulee heti, ett se jo oottaa mun ilmottavan Suurta Uutista.

[b]Tulppa G-> [/b]mun tietääkseni voi lähtee osissa ja joillaki vasta salissa.

[b]Moominmamma [/b]mua jännittäs varmaan jo i h a n hirveesti sun pöksyissä :O kaikkea hyvää torstaille, jos en muista huomenna toivottaa bd bd bd.

[b]Tikru [/b]tilaa huomiseksi suppareitten esto jostai ;)

[b]Pupina ja Isa [/b]paljon paljon onnea vauvoista :)

[b]Maria [/b]teretulemast takasi :) mä käänsin järjestystä eilisessä kasautumassa, joten siks sullaki jutut sekasi :D

[b]Hermione [/b]niin miksi ei mitattu kohunpohjan korkeutta?

[b]Ja nyt kaikki chattaileen :) [/b]

Täällä nautiskelen hiljasuuesta ja lievästä närästyksestä. .ukko meni kai viimein laittaan sierran lopullisesti kuntoon. Otti akan mukaan touhuaan talliin. Sille piti laittaa kassiin oma vasara, meisseli, mittanauha ja taskulamppu mukaan :D rusinoitaki laiton lisäksi. On kyllä hyvä, ett on kiinnostunu autoista ku niistä täytyy jokaisen jotai tietää.

( . ) ei sinällään uutta. Moppaillessa sain tönkyrän kovettuun hyvin vähäsen, samoin puita nostellessa pannuhuoneeseen. Saunan aattelin tänään lämmittää, mut eipä tuota voi kovia löylyjä ottaa ku pää ei kestä. Joten tuskin tulee sieltä suppareitakaan. Jää nähtäväksi herääkö himot löylyistä ;)

Nyt ei kyllä kovin hääppönen keli ois matkata synnärille. Tosin eipä tuota tarvis ite ajaa. Hieromiset on tältä päivältä tekemättä, mut vielhän täs kerkee vaikka sit puhtosia varpaita rasvailla.

Illan jatkoja kaikille ja kaikki jotka kykenee istumaan täs tovin niin kipasee chatin puolelle, vaik viimestään kasin jälkeen :)