Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

( ♥ ) TAMMIKUISTEN tiistaiturinat, ei murinat ( ♥ )

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs on tammikuiset nukkuneet viime yönä?!

Mä nukuin surkeasti. Illalla tuli yksi kovasti kipee ja pitkä synnytyssupistus ja innostuin, mutta tietenkään sen jälkeen ei tullut kuin vaisumpia. Yö meni taas pyöriessä nivussärkyjen ja suonenvetojen takia. Jossain luki että viimeisillä viikoilla endorfiini valvottaa ja hormonit heittää kovasti mielialanvaihteluita ja ärsytystä. No ehkä niinkin, mutta enimmäkseen nää jalat valvottaa ja valvominen aiheuttaa ärsytystä päivällä. Kissani yrittää aina sisukkaasti nukkua jalkojeni päällä mutta joka yö joutuu luovuttamaan kun kyllästyy pyörimiseeni...

Onko teillä muilla kiusaavia nivus/jalkovälikipuja vauvan laskeutumisen jälkeen??? Mulla ei ole ollut tällasta aiemmissa odotuksissa, mutta tässä raskaudessa onkin ihan kaikki herkut. Ja joka päivä vauva on lähempänä neljää kiloa enkä mahda asialle mitään. Eilenkin lasten kanssa ulkoillessa tuntui että vauvan pää hinkkaa vuorotellen molempien reisieni yläosaa. Pitäis saada jotain rasvausta tähän koneeseen ettei hiertäis.

Tänään on neuvola ja sf-mitta katsotaan kolmen viikon tauon jälkeen. Tässä välissä kun oli se ultra. Kuopuksesta mitta pomppasi alakäyriltä yläkäyrän yläpuolelle ihan viimesillä viikoilla ja silti päästettiin yliaikaiseksi.

Gallup helmikuisten puolelta matkittuna: koska haluaisit vauvasi syntyvän? Koska luulet vauvasi syntyvän oikeesti?

Halu: tämän tai ensi viikon lauantaina 20.1 tai 27.1 jolloin olisi lapsilla mummo hoitajana ja vauva olisi n 3,5 kg

Oletus: syntyy 12.2 eli yliaikaisena ja painaa 4,6 kg. Molemmat lapseni ovat syntyneet 12. päivä yliaikaisena ja isoina!

Positiivista tänään: neuvolaan on kiva mennä, on lunta joten lapset viihtyy pulkkamäessä eivätkä riehu sisällä ja illalla on lasten liikuntaleikkikoulu jonka aikana voin juoruta ystäväni kanssa tunnin rauhassa!

Mukavaa tiistaita kaikille teille kovasti jo odottaville!

Heinä 37+1

Vierailija
2/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Nyt ehtii tähän istahtaa, ku akka on hoijossa ja kattilassaki jo tulet pöhisemässä. Katastan vähä eilistä kasaumaa. .

[b]Lounis ja Ariella [/b]paljon ONNEA terho-ukoista :) kuinkahan monta poitsua jo terhoissa onkaan.

[b]Ceciliah [/b]ajelehan tänään iisisti, jos teilläki päin tulee lunta.

[b]Birgit [/b]jopas se Pörrö kiusaa väärillä hälyytyksillä. Varo vaan ettet oikean tullessa jää kotio bd bd :)

[b]Sinda [/b]oothan se sieki viel kokonaisena naisena ;) aattelin jo ettet ois, ku ei oo mittää kuulunu vähään aikaan. Toivotaan ettei paineet ala kovasti kohoileen bd.

[b]Nasu [/b]ihana lukea sun vauva-arjen hehkutusta :) jospa sitä pian itekki. Huh, on varmaan ollu karmeeta katsella tai etes kuunnella vieressä tuota pikku naperonne nenäkorjausta. Onneksi ei sen pahempaa.

[b]NivusG -> [/b]jotai vihlontaa on alkanu " alakerrassa" oleen ja makosten yöunien jälkeen varsinki tahtoo haaroissa tuntua ikävälle, mut onneks se tunne menee menojaan ku paikat vertyy.

Tänään aamulla oli ehkä vähä enempi, ku tuli eilen otettua parin kilsan treeni :D kävelyllä siis painatin menemään sen verran ku tän tönkyrän kans lähti.

[b]SyntymäG- >[/b]helppo kysymys millon haluaisin, se on MAHOLLISIMMAN pian koska pelkään sitä isoa kokoa. Tojennäkösin syntymä *hmm* ens viikolla. .Apua, onko LA tosiaan jo niin likellä :/

Miks musta tuntuu, ett jotai galluppeja on ollu ja ne on menny multa ohi vastaamatta. Muistuttakaa joku, jos joihinki ei oo vaikka vastattu ollenkaa.

Päivän [b]+++[/b]

*sataa lunta

*nukuin taas yön hyvin

*kaverin tyttö voi hyvin leikkauksen jälkeen

Pitääpä mennä mussuttaan jotain kupuunsa, ett tulee viel täydempi olo ;)

Z ja peipi 38+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei!!!

nimittäin viime kerralla kun odotinä pikku-ukkoa niin ihmettelin sitä uli pientä vuotoa mitä tuli päivittäin muutaman viikon ajan loppuraskaudesta ja asialle ei tehty mitään. seuraus oli et multa oli tihkunu lapsivedet ennen synnytystä. nyt mä sit aattelin et kyllähän mä tällä kertaa sit tunnistan jos alkaa vedet tihkua, mutta nii vaan taas oon ihan yhtä pihalla kun on alkanu taas housuihin jotain lirahdella enemmän!!!!! siis apua tän homman kans. eiliseen asti oon ollu suht varma et vuoto on ollu vaan vetistä valkovuotoa kun on selkeästi ollu kokkareita mukana mut sit eilen illalla kun siivosin lastenhuonetta niin tuli sellanen isompi loraus mikä osittain meni suoraan alushousuista läpi. no soitin synnärille, käskivät laittaa siteen ja seurailla tän aamua ja jos lorahtelee lisää niin sit sinne tikkutestiin. no tietenkään sellasta samanlaista isompaa lorahdusta ei oo enää tullu, mut jotain vetistä valuu siteeseen ihan pieniä määriä vähän väliä. ota nyt siitä sit selvää!!!!! hermot tässä menee.

sen kyl päätin et ennen ku tulee isompia lorahduksia niin taysiin en lähde, pistävät kuitenkin vaa kotia takasin ja tuumavatet valkovuotoa se on.

juupa juu, sori omanapaiset ja varmaan turhanki yksityiskohtaiset selostukset, mut toi asia taas hieman painanu mieltä. kiitous kun saan jakaa murheeni.

yö meni täällä ihan ok, nukuin sikeästi aamuun asti ilma yhtää vessareissua. nyt ollaan kohta lähdös naapurin mukuloitten kans ulos laittaa lumihevosta takapihalle. siitäpä tulikin mieleeni et laitetaapa päivän plussat:

1. on energiaa mennä lasten kans ulos

2. mun paras kaveri tulee tänään meille viihdyttään lapsia niin mun ei tartte hötkytä koko aikaa heidän kanssaan

3. ajeltiin pikku-ukolta eilen taas tukka ja se on tosi lutusen näköinen ihan lyhyes siilitukas;)

mut ilmottelen miten asiat täällä edistyy, en kyl jaksa uskoa et täs vielä laitokselle pääsis. joka tapaukses oikein mukavaa päivänjatkoa kaikille!!!!!

sapa 38+1

Vierailija
4/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut kaikille vauvautuneille!!!! on tää ajatusmaailma niin oman mahan ympärillä, että ei ees nikit muistu mieleen, mut onnea joka tapaukses sylikaupalla!!!!

eipä muuta, nyt pukemaan!!

Vierailija
5/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Entäs jos apteekista kävisit ostaan liuskoja millä testata onko se lirahtelu lapsivettä. Oon kuullu sellasia olevan myynnissä.

Piti jo aiemmin pistää galluppia, mut unohin. .[b]otatteko synnärille omaa musaa mukaan ja jos niin mitä?? [/b]Mulla oli joku levy viimeksi mukana, en enää jaksa muistaa mitä, mut ei tullu mieleenkään kuunnella.

Tässä sit katellu musavalikoimaa ja mikään ei tunnu sellaselta mitä haluaisin siellä kuunnella.

Saiskohan tuota aikaseksi mopata lattiat. .

Vierailija
6/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=2F4F4F]Onnea Lounikselle ja Ariellalle!! Niin se Ariellakin meidät pallovatsaiset jätti, vaikka vannoi synnyttävänsä vasta helmikuun puolella ;) Liikuttavia synnytystarinoita löytyy tammiksien pinosta, kaikki niin erilaisia. Mietityttää, minkälaisen synnytystarinan saa itse kirjoitaa.

G: olen povannut vauvan syntymäpäiväksi 15. tai 20.1. No, tänään on 16. päivä. Olo on sen mukainen, että saas nähdä meneekö 20. päivään asti. Ja kun limatulppakin näyttäytyi sunnuntai aamuna.. Eipä taida mun haluilla tekemistä vauvan syntymäpäivän kanssa, syntyy sitten kun siihen valmis on. Itse oon vuorotellen valmis ja " en-missään-nimessä-valmis" . Kunhan syntyy :)

Sapa: eikös niillä ä-polilla oo niitä tikkuja, jolla näkevät onko vuoto lapsivettä?! Käy tarkistuttamassa, niin ei tarvi yksin murehtia asiaa.

Ihanaiselta kuulostaa kyllä Nasun arki suurperheen äitinä. Toivottavasti iskias-vaivatkin jäivät sairaalaan! :)

Kokeilin eilen akupisteitä, mutta ei ollut malttia käydä pisteitä mitenkään perusteellisesti läpi. Hyvä, mutta lyhyt hermo tätä nykyä tällä äipällä. Keskittymiskyky muutenkin nollassa. Ketään ei huvita tavata, kaikki ärsyttää, mitään ei jaksais. Elikkäs erittäin raskaana ollaan..

Minkähän firman liittymä Maikkoolla on, eikö ne ny jo aukaase sitä! Täs menöö pian SekSiin lähtö uutisekki ohi!

(.) Yöllä massu valvotti pari tuntia. Epämukava olo juili pitkin massua, selkää ja lantionpohjaa, mutta ei mitään selkeää supistusta. Muutama äkäinen tänä aamuna, mutta sunnuntaisesta limatulpasta ei enää havaintoa.

Talvista tiistaita terhot! Älkää liukastelko!

L, tänään 38

Vierailija
7/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalaulu Riikalle

Me isäsi kanssa seisottiin

käsi kädessä tässä

ja juteltiin ihan hiljaksiin:

¿No nyt se on elämässä.¿

Sinä olit ihan pikkuinen

ehkä viikon vanha vasta.

Minä sanoin: ¿Pilvi kukkasten

kai ympäröi tätä lasta,

ja perhoset, lintuset untuvapäät

tuntuu lentävän korin yllä.¿

Isä kysyi: ¿Näkyjäkös sinä näät?¿

Ja minä: ¿No ihmeitä kyllä.¿

Sinä olit se ihme tietysti

vaikka poruun puhkesitkin.

Imit minusta maitoa nälkääsi.

Minä ilosta nauroin ja itkin.

" Sill¿ on ripsissä tähden säkenet¿,

isäs naurahti ja keksi:

¿Sen varpaat on puolukan raakileet.¿

Ja hän puki sinut puhtoiseksi.

Sinä nukuit. Oli talo hiljainen.

Löi kolmisin sydämemme.

" Tästä tulee kai hyvä ihminen" ,

me puhuttiin toisillemme.

Kaarina Helakisa

Vierailija
8/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saatu kouluun ja mies töihin. Pitäs lähtee käyttää koira kävelemässä ja aamupissillä. Mut ihan ekaks:

ONNEA KAIKILLE OMAN VAUVAN JO SAANEILLE!!!

ZATU: Se täs vähän hirvittääki. Uhosin jo viimeeks et en lähde ennen ku pää näkyy, mut kun oli supistellu kipeästi jo monta tuntia niin ei enää uskaltanu jäädä kotia. Nyt melkein toivoo et se menee sinne käynnistyspäivään niin sattuu miehen vapaat.

YÖ: Meni vissiin univelkaa pois nukkuessa. Sain kyl synnärilläkin nukuttua muutaman tunnin kipupiikkien avulla mut ei riittänyt. Kävimme miehen kans 20:30 nukkumaan (hänkään ei nukkunut yöllä kun 02-05 kun meni aamuu töihin) ja heräsin vessaan n.3:30 ja sit nukuin 8:30 kunnes lapset piti viedä kouluun.

SynnytyspäiväG: Ajattelin aina itekseni et vauva syntyy varmaan 22.1 kun on pojan syntymäpäivä. Nyt sain itte määrätä päivän. Otin 23.1 kun 22 pvä olis ollut viel mies edellisen yön töissä. Näin ei ole niin rankkaa hänelle kun tulee kumminkin mukaan. Lääkäri ehdotti tosin ens viikon to mut kun sain aikaistettua pari päivää aikaisemmaksi niin mies ehtii olla 6pvä vapaat+9pvä isyysloman kotona.

Mut nyt ylös, ulos ja lenkille!!!

birgit ja pörrö 38+5

Vierailija
9/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni aika hyvin uinuessa. Tosin aamuyöstä heräsin taas vaan kelaamaan juttuja, hölmöä! Ja sitten tietysti aamusta nukkuttais. Eilen nukahdin iltapäivällä oikein pitkille torkuille ja olo olikin ihan sekava loppuillan. Kaipa noi päikkärit on ihan sallittuja, kun ei sitä koskaan tiedä, kuinka monta vrk:tta joutuu valvomaan synnytyssuppareiden kanssa putkeen...

HEINÄ:

Mulla ei ole kokemusta vielä nivuskivuista tässä raskaudessa. Mukelo, kun ei ole ottanut laskeutuakseen, pönköttää tosi ylhäällä vielä tää masu. Neuvolassa sanoi viime viikolla, että toissynnyttäjällä saattaa pysyä yläilmoissa loppuun saakka ja vasta h-hetkellä retkahtaa, mikä musta oli ihan outo juttu, no anyway...voin kuvitella sun tuntemukset, kun ite olen valvonut vihlovien lonkkien takia tuolta rv:lta 20 asti, mikä sekään ei ole ollut herkkua :(

SYNTYMÄPÄIVÄ G:

1. Olisi kiva, jos syntyis 20.1. tai 21.1. (mulla ja esikoisella nimpparit)

ja olisi viikonloppu, niin isäntäkin varmaan irrottautuu helpommin raksalta mukaan synnärille...

2. Menee varmaan viikolla yli kuten esikoinenkin, eli helmikuulle :( Tai sitten syntyy heti huomenna, kun isännän on pakko olla raksalla purkamassa keittiökuormaa meidän timpurin apuna, kääk!

GALLUP PUHELIMEN PIRINÄSTÄ

Joko teillä muilla soi kännykät, ja kysellään, mikä on fiilis ja joko jo kohta synnytät?

Mulle soitti sunnuntaina mamma ja tänään fammo ja molemmilla sama murhe..eli mikäs on vointi. Samoin s-postiin on alkanut ilmestyä kyselyjä mun voinnista...

Päivän + sat

+ Käväisin ite aamulla raksalla kurkkaamassa ja kiipesin tikkaita pitkin yläkertaan, huh! ja pääsin jopa alas

+ mennään tänään työkamun luokse kaffelle

+ vein aamulla munkkeja ja keksejä äijälle ja timpureille, sain aikaan jollekin hyvän mielen :)

ONNEA KAIKILLE JÄLLEEN VAUVAANTUNEILLE Nasulle ja kumppaneille! Ja tsemppiä kaikille matkaan lähteville!

Äitee ja Aatutar 38+4

Vierailija
10/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen teiltä jotain vippaskonstia supistusten aikaansaamiseksi. LA oli viime to eli 11.pvä ja viimein eilen aamuyöllä alkoi supistella lupaavasti ja suppareita tulikin 3-5 min välien usean tunnin ajan ja tosi kipeitä sellaisia. Kävin neuvolassa näytillä yhden aikaan ja silloin olin 3-4 senttiä jo auki ja hieman hiipuneet supistukset saivat lisävauhtia tuosta räpläämisestä. Parin tunnin kuluttua mentiin sairaalaan, kun supisteli 3 min välein, josta passittivat yllättäen takasin kotiin odottelemaan. Yöllä ei taas supistellut, mutta nyt aamupäivällä normaalilla neuvolakäynnillä terkkari totesi mun olevan 4-5 senttiä auki, mutta kun ei supista! Muutamia tosi kipeitä suppareita on tullut nyt neuvolakäynnin jälkeen, mutta mistä niitä sais lisää?

Miten kauan uskallan olla kotona kunhan supistukset lisääntyy kun nyt jo näin auki? Kolmas muksu jo tulossa, joten paikat saattaa aueta nopeastikin (kai?)... Todella turhauttava olo ja sellainen fiilis ettei uskalla sairaalaan (OYS) lähteä ku laittavat vaan kotiin odottelemaan. Miten paljon pitäisi olla auki että laittavat lisää vauhtia esim oksitosiinilla tai kalvojen puhkaisulla..?

-inna-

Vierailija
11/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas erikoisen kuuloista että laittavat kotiin kun on synnytys käynnissä! Ja vielä uudelleensynnyttäjä. Jos mulla ois tuo tilanne, menisin väkisin sinne sairaalaan enkä suostuisi lähtemään mihinkään. Sekin tietysti vaikuttaa, paljonko on matkaa sairaalaan. Meiltä on tunnin matka nimittäin. Ite tein kakkosta ja sairaalaan mennessä oli 4-5 cm auki enkä ollut kovin kipeä vielä. Kuitenkin avautumisvaihe meni tosi nopeasti ja yhtäkkiä olikin aika ponnistaa. En kyllä sinuna uskaltais kotona ihmetellä, eiköhän sairaalassa pitäis saada olla jos on synnyttämässä?! Mielummin vaikka liian kauan sairaalassa kuin ponnistaminen autossa tai kotona tms.

Vierailija
12/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ku sitä alkaakin oleen jo tosi väsynyt. Tekis mieli vaan makoilla ja lepäillä... :)

Mutta eipä sitään kukaan estäkään... :)

Heinä: Jonkun verran on särkyjä, johtuen tosta laskeutumisesta. Varmasti vois olla kyllä paljon enemmänkin. Että enpäs sen puoleen viitti hirveesti valittaa...

Muuten sit ärsyttävän tuntusia tuntemuksia, ku pää roikkuu melkeen ulkona. Tuntuu tosi vaikeelta kävellä ... :( Mut eiköhän se meillä kaikilla pian sieltä plumpsahda ulos :)

Syntymä g: No toivoisin, että tällä, tai ens viikolla. Välillä tuntuu että ei varmaan synny ennen la, mut ehkä se on sellasta ittensä kasassa pysymisen avustamistakin, ettei turhaan odota sitä synnytykseen lähtöä, ettei joudu pettymään, kun lähtöä ei vielä tulekaan. Mutta siis mahdollisimman pian. Ennen la mieluiten!

Musa g: En ajatellut ottaa mitään musaa mukaan sairaalaan. En usko, että jaksan kuunnella. Ehkä sitä jotain radioo tms. voikin haluta kuunnella. Mut mitään omaa en aio mukaan turhaa ottaa.

Ainiin, tähän väliin pakko onnitella kaikkia uusia äitejä :) Onneks olkoon onnistuneista synnytyksistä ja ihanista pikku vauvoista :)

Lydi@: Oi, ku oli ihana koskettava runo, täyty ihan ottaa ylös se :)

Puhelin g: Joo, eilen meinaskin mennä hermo, enkä sit enää vastannut puhelimeen. Alkoi jo sellaset ei niin läheiset kaverit soitteleen, että mites, joko on vauva syntynyt. Jotenkin sitä ei jaksa sellasia. Malttais et tulee sit viesti ku homma on ohi ja vauva maailmassa. Ei sitä jaksa kaikille erikseen vastailla. Odotan kauhulla, jos menee yli la niin mikä rumba siitä sit lähtee käyntiin....

Inn@: Munkin mielestä kannattaa vaikka väkisin mennä sinne sairaalaan. Outoa tuommonen et tossa vaiheessa viel laitetaan kotiin takas....

ja sitten päivän plussat:

1.Saa olla vaan kotona, nukkua jos nukuttaa ja tehdä muutenkin mitä vaan haluaa.

2.Mies pääsee kohta töistä ja sit mennään päikkäreille yhdessä.

3. Oon niin onnellinen, et saan kohta oman pienen vauvan

Joo, siinähän sitä olikin.. Pitäisköhän tässä vielä imuroida ennen ku kultsi tulee kotiin. Vielä olis tunti aikaa...

Hyvää tiistaita kaikille. Ja toivottavasti moni pääsee synnyttään tänään :)

myrtti-rv38+1

Vierailija
13/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MusaG: Esikoisen aikaan keräsin pari kasetillista(todellakin) hyvää musiikkia mukaanotettavaksi, ajattelin, että hyräilen niiden tahdissa ja avaudun (*reps*) Arvata saattaa, toisin kävi! Musiikki EVVK siinä tilanteessa, vaikka muuten musiikin suurkuluttaja oonkin. Yhtä kehnosti kävi miehen treenaamille hierontaliikkeille, se ei saanut avautumisvaiheen aikana tulla mua metriä lähemmäs. Kun vauva oli syntynyt, kätilö ehdotti siinä ommellessaan, että joskos nyt sitä poppia. Ei kuulostanut hääviltä Ricky Martin salin rikkinäisestä, venyttävästä kasettisoittimesta. Että sellainen musiikkielämys. Mutta näin mp3-soitinten aikaan yritän uudestaan. Soitin on ladattu popilla, saas nähdä onko sille käyttöä h-hetken tullen.

PuhelinG: Muutama puhelu ja tekstiviesti on tullut, kun peruin sunnuntaina muutaman menon tukalan olon takia. Kyselyä enemmän mua ottaa kaaliin kommentit:" Kyllä on nyt JÄNNÄT AJAT! Saas nähdä, kyllä se varmaan pian syntyy!! Syntyis nyt pian, niin päästäis tästä jännityksestä eroon." Tai lapsettomien kiljunta tyyliin:" no mitä, joko?? Niinkö, IIIIIK, ajattele, pian teillä on vauva, voi ku IHANAAAA, mä en kestä, pieni vauvaaah!" Ja sitten pukkaa tekstiviestiä puolen yön aikaan:" kuinka odottava äiti voi? :) :)" Hmm. Paremmin, jos sais nukkua..

Inn@: samaa on väki pähkäillyt täällä pitkin tammikuuta. Olisikohan synnyttäneillä parempia vinkkejä? ;) SSS taitaa olla palstan suositus. Eli seksi, sauna, siivous, käytetään erikseen tai yhdessä. Kävely saattaisi tehota, samaten nännien näpelöiminen (kuulostipas hauskalta :D), näin olen kuullut. Tuossa myös akupainantalinkkejä:

http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

http://www.geocities.com/HotSprings/Villa/6162/vinkit/vyohyke.html

Itsekin odotan kolmatta ja sunnuntaina ainakin osittain tulleen limatulpan jälkeen olo on ollut juilivainen. Vähän H. Moilasena ihmettelen, että kuinkahan kauan voipi sitten kotona odotella, jos/kun supparit alkaa?! Mutta eikös uudelleensynnyttäjä voi olla kauan aikaa reilustikin auki ennen kuin synnytys " käynnistyy" ? Monesti kuulee, että uudelleensynnyttäjä odottelee kotona niin kauan, että kun sairaalaan pääsee, ei keretä enää antaa puudutusta. Toivottavasti et joudu kauaa kärvistelemään kotosalla! bd

LIMATULPASTA kysyn: onko jollain tullut koko tulppa kerralla ulos ja onko teillä mitään havaintoa, minkä kokoinen limatulppa on? Kai sentään isompi, kuin tee/ruokalusikallinen??! Kysyy H. Moilanen. Ja voiko se irrota pienissä " erissä" ?

Tälläistä tänään mielessä..

Missä luuraa Helinä, mahdatko olla sairaalassa?? Miten on yöunien laita?

Vierailija
14/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Mun mielestä TOSI OUTOA, että sut passitettiin sieltä välillä himaan...

Luulis, että noilla avoimilla senteillä sais jo oksitosiinia tai kalvojen pauhkaisua 4 cm on musta PALJON! En uskaltais kyllä ootella ja ihmetellä. Se loppurysäyshän voi olla aika melkoinen! Toivottavasti sulla on lyhyt matka sairaalaan.

LYDIAkos se ihmetteli limatulppaa...

Mä täällä viime viikolla hehkutin, kun keskiviikkona iltana multa irtosi omasta mielestäni se kuuluisa limatulppa. Rusehtava vuoto alkoi viime maanantaina ä-poli tarkistuksen jälkeen ja sitten sunnuntaina tuli sellainen " pitkä kastemato" ruskea venyvä, paksu lima. En tiedä oliko siinä koko tulppa vai osa siitä, mutta mun käsitys on, että voipi irtoilla ns. osissakin

( . ) mulla on ollut tämän päivän nyt sellainen huono olo. Tuntuu niin kuin olisi tulossa vatsatautiin tai jotain. Masussa velloo ja öklöttää hintsusti. Outoa! Maha on myös niin tiellä kuin olla ja saattaa, eikä se anna enää myöden mihinkään suuntaan!

äitee ja Aatutar 38+4

Vierailija
15/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla massussa kans semmosia vatsanpuruja, niihin yölläkin heräsin ja samaa on ollut nyt päivällä. Toivotaan varovasti, että nämä ois Vatsanpuruja ;)

Vierailija
16/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teidän kanssa samaa mieltä että ihmetyttää kovasti tuo eilinen kotiin passittaminen. Nyt on pitkin päivää supistellut kipeästi, mutta liian harvakseltaan että kehtaisin taas lähteä sinne synnärille näytille. Tosin joka supistuksella tuntuu että paikat on aukeaa lisää. Tuntuu niin nöyryyttävältä mennä sinne uudestaan, jos ovat edelleen samaa mieltä että kotiin vaan kärvistelemään...

Sairaalaan on sellainen 25 min matka eli ei onneksi sen pidempi, mutta miehellä kestää ensin saman verran tulla töistä kotiin hakemaan mut...

Noista SSS apukeinoista, että seksiä en uskalla edes ajatella enää kun on näin auki ja paikat on TOSI hellänä tuolla alhaalla, sauna ei oo tehonnu ja siivouskin tuottaa laihoja tuloksia. :)

Täytynee vissiin soitella synnärille ja kysyä koska sinne tohtisi mennä... ja niin että jotain sais aikaiseksikin.

Toivottavasti teillä muilla alkaa tapahtua selkeämmin! :)

-inna-

Vierailija
17/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inna: Mä en oo aiemmin toki synnyttänyt, mut ku jotain noita synnytyskertomuksia oon lukenut, niin eihän kaikille tule edes sellaista tunnetta, et ei kestäisi enää olla kotona.. Oliko se juuri Nasu joka kirjoitti. Kannattaisiko tuosta soittaa ja kysäistä varmuuden vuoksi?

Itsellä oli oikea kiukkuaamu. Ja tämä vain ja ainoastaan siitä, että yö meni hyvin. Heh.. aika nurinkurista, mutta kun sitä aina nukkumaan mennessä toivoisi heräävänsä lähtötunnelmiin ja ei niin mitään. Tasaista ähinää vain kylkeä kääntäessa ja nivuskolotuksia. Mutta se kiukku meni onneks ohi... nyt päivä sujuu taas mukavasti etiäpäin. Ehkäpä rupeen täs tekee ruokaa ja soittelen kaveria vaikka kaupungille kahviseuraks myöhemmäksi...

Lähinnä vain tulin ilmoittelemaan, että täälläkin vielä aivan yhdessä paketissa - edelleen. Piipahdan ehkä chatissa taas illemmalla... muistakaahan käydä :)

Omppu 40+2

Vierailija
18/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos oot kuulolla.

Ei kaikille tule välttämättä niin kauheen tiuhaankaan synnytyssuppareita, kun noita tarinoita on lueskellut tässä viime aikoina. Jollain äidille annettiin just oksitosiini ennen ponnistusvaihetta, kun oli jo täysin auki, mutta ei olisi niin harvoilla suppareilla kantsinut alkaa vauvaa lykkimään ulos.

Ei kai siinä mitään kehtaamista ole, varsinkin kun itellä on se tunne, että tilanne edistyy koko ajan. Nyt soitat ja lähet!

Vierailija
19/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollutkin ihme energia-puuska menossa :) aamulla pesin 2 rummullista pyykkiä, pesin jääkaapin ja jopa menin autotallia järjestelemään! sitten vielä ulkona juoksutin hevosta liinassa 40min :) sekin varmaan ihmetteli, mikä mulle on tullu. karmeasti teki vielä mieli pestä koko elukka, mutta en nyt siihen sentään ruvennu..

toivottavasti energiaa riittää ajeluunkin, kohta kun lähden.

( . ) ei mitään tuntemuksia. ei supista, ei menkkajomotusta. vauvakin on hiljainen, välillä tuntuu vain oikaisevan itseään. yöllä oli vatsanpuruja, kuten lydiakin taisi mainita? sellaista ikävää tunnetta.

syntymisG, että saisi syntyä vaikka samantien, vaikka uumoilenkin hänen tulevan vasta helmikuulla :/

soittoG ei ole kukaan kyselly mitään. miehellä tuntuu tuo puhelin soivan..

illalla chattiin taas! ja muutkin sinne rohkeasti!

38+3

Vierailija
20/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin synnärille ja sanoivat kuten arvasinkin, että mennä sinne sitten kun supistukset muuttuu säännöllisiksi. Eivät kuulemma laita edes oksitosiinitippaa tai puhkaise kalvoja ilman selkeää syytä... ja mun tilanne ei kuulostanut kätilön mielestä mitenkään huolestuttavalta. Uudelleensynnyttäjällä voi kätilön mielestä olla paikat pitkäänkin näin paljon auki, mikä kuulostaa jotenkin hassulta...

Joten jään odottelemaan niitä säännöllisiä supistuksia ja koitan ottaa sitten kunnon kopin, jos vauva kotiin syntyy...

Ketuttaa tämä olo niin isosti että kerkesin jo kimmastua miehellekin, joka tuli töistä kotiin mun seuraksi... ehtihän hän jo pari minuuttia olla kotona. :-/

-inna-