Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Traumatisoiduin YouTuben realistisista synnytysvideoista

Vierailija
02.03.2024 |

Algoritmit alkoivat piinata näillä eilen illalla, kun olin viattomasti katselemassa normaaleja videoita. Päätin sitten, että noh, klikkaan kun kovasti tyrkytetään. Kuinka kamalaa se voi olla?

Ja olihan se. Näin painajaisia koko viime yönä ja päätin tänään, etten koskaan hanki lapsia. Huh.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka paikassa hoettiin että ensisynnyttäjän synnytys kestää kauan. No, meikäläiselle osui syöksysynnytys. Synnärille kirjaamisesta meni 40 minuuttia ja poika oli syntynyt. 4 kiloinen ja 53 cm pitkä, eli ei mikään mini.

En ehtinyt saada mitään helpottavaa kivunlievitystä; ilokaasusta ei lohtua ollut. Jouduttiin tekemään episiotomia ja imukuppiakin tarvittiin. 

En halua kokea synnytystä enää ikinä uudestaan. Puheet siitä että synnytyksen kamaluus unohtuu heti kun saa lapsen syliin, ovat ainakin minulla osoittautuneet vääräksi. Ahdistaa muistella tuota kokemusta. Episiotomiahaavan kanssa vauva-ajan alku ei ollut kaksinen. Muistan miten pelotti istua mihinkään, miten virtsaaminen pelotti kirvelyn takia, jne. 

Tyhmä kysymys: miksi syöksysynnytyksessä on tarvittu imukuppia? 

Vierailija
42/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka paikassa hoettiin että ensisynnyttäjän synnytys kestää kauan. No, meikäläiselle osui syöksysynnytys. Synnärille kirjaamisesta meni 40 minuuttia ja poika oli syntynyt. 4 kiloinen ja 53 cm pitkä, eli ei mikään mini.

En ehtinyt saada mitään helpottavaa kivunlievitystä; ilokaasusta ei lohtua ollut. Jouduttiin tekemään episiotomia ja imukuppiakin tarvittiin. 

En halua kokea synnytystä enää ikinä uudestaan. Puheet siitä että synnytyksen kamaluus unohtuu heti kun saa lapsen syliin, ovat ainakin minulla osoittautuneet vääräksi. Ahdistaa muistella tuota kokemusta. Episiotomiahaavan kanssa vauva-ajan alku ei ollut kaksinen. Muistan miten pelotti istua mihinkään, miten virtsaaminen pelotti kirvelyn takia, jne. 

Tyhmä kysymys: miksi syöksysynnytyksessä on tarvittu imukuppia? 

Iso vauva, jäi jotenkin jumiin siinä loppuvaiheessa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on kertakaikkisen kamalaa. 

Vierailija
44/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin traumatisoidun synnytysvideoiden katsomisesta ja tunnen aina pakokauhua. Silti olen kolme lasta synnyttänyt.

Vierailija
45/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi katsoit, tollo? 

Vierailija
46/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, oksettavaa

Vierailija
47/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyisaatna

Vierailija
48/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siis normaalisti katselet? Minulle ei ole tyrkytetty synnytysvideoita, mutta katselenkin retkeily-, betoni-,pihanraivaus- yms. videoita.

Jos katselet niitä kauheimpia synnytyskokemuksia, en ihmettele, mutta synnytykset ovat erilaisia, on myös ns. helppoja, niistä ei pahemmin saa juutuubissa huomiota, jos niitä edes siellä näytetään. Synnytystä ei kannata etukäteen surra, se on mitä se on, palkinto (vauva) on kuitenkin elämän suurin.

Synnytys on raakaa väkivaltaa synnyttävää naista kohtaan eikä ole olemassa helppoa synnytystä. Aivan sana millä tavalla synnyttää nainen kärsii valtavasti.

Vain naisille sanotaan että älä sure jotakin niin järkyttävää kuin synnytys. Vauva ei korvaa mitään. 

Mitä mies tekee saadakseen oman lapsen? Niin ei

Niinpä! Jonkun 8cm kokoisen lapsen synnyttäminen kuten tiikereillä olisi helppoa kuin heinänteko. Kevyesti menisi vaikka lounastauon aikana. 

Vierailija
49/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videoista monikossa? Miksi katsoit monta, jos oli niin kamalia?

Vierailija
50/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerran päädyin katsomaan jonkun youtuben tarjoaman synnytysvideon ja se oli aivan uskomattoman kliininen, rauhallinen ja hieno. Ihan kuin jostain epärealistisesta elokuvasta.

Vierailija
51/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai menit pyytämään äitiltäs anteeks? Lol

Vierailija
52/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aktiivisesti itse etsii ja katsoo synnytykseen liittyvää materiaalia ja sitten kauhistelee niitä. Ihan turha selittää, että YouTube niitä tunkee pyytämättä näkösälle. Feedit perustuvat ihan omien hakujen perusteella muodostettuun profiiliin. 

Vierailija
53/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kerran päädyin katsomaan jonkun youtuben tarjoaman synnytysvideon ja se oli aivan uskomattoman kliininen, rauhallinen ja hieno. Ihan kuin jostain epärealistisesta elokuvasta.

No se ei varmasti ollut realistinen synnytysvideo! 

Vierailija
54/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta en mitään tiedä kun olen mies. Mutta kova olen panemaan lapsia alulle eri naisten kanssa. Neljän kanssa jo jälkikasvua yhteensä kuusi mukulaa. Kalliiksihan tämä toki tulee, mutta mulla aina järki sumenee kun kalu kovenee? Minkäs teet.

Ostat ravikaupasta silmälaput ja käytät niitä aina ovesta lähtiessä. Kun näet vain oman emäntäsi, kyllä se jossain vaiheessa kertoo kun on lapsilukunsa täysi. Tai niin ja tietysti voisit laitattaa piuhasi poikki? 

Vierailija
55/55 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pojat ja miehet pitäisi pakottaa käymään läpi täysimittaisen synnytyksen simulaatio sillä supistuslaitteella.

Se antaa yhä tihentyvään tahtiin sähköiskuja, jotka aiheuttavat synnytyskivun kaltaisia lihassupistuksia. Kudosten venytys- ja repeämäkipua se ei tietenkään simuloi, mutta äijille voisi tunkea melonin perseeseen.

Mikä pointti tällä kiduttamisella on? Tietääkö teidän puolisot että teillä on tuollaisia kidutusfantasioita? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi