Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Traumatisoiduin YouTuben realistisista synnytysvideoista

Vierailija
02.03.2024 |

Algoritmit alkoivat piinata näillä eilen illalla, kun olin viattomasti katselemassa normaaleja videoita. Päätin sitten, että noh, klikkaan kun kovasti tyrkytetään. Kuinka kamalaa se voi olla?

Ja olihan se. Näin painajaisia koko viime yönä ja päätin tänään, etten koskaan hanki lapsia. Huh.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on raakaa väkivaltaa? Just. Synnytys on nykyään helpompaa kuin koskaan. Saa kaikki kipulääkkeet mitä haluaa. Parhaimmillaan sut puudutetaan eikä tarvitse tehdä muuta kuin odotella että gynekologi kaivaa vauvan ulos mahastasi.  

Vierailija
22/55 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytys on raakaa väkivaltaa? Just. Synnytys on nykyään helpompaa kuin koskaan. Saa kaikki kipulääkkeet mitä haluaa. Parhaimmillaan sut puudutetaan eikä tarvitse tehdä muuta kuin odotella että gynekologi kaivaa vauvan ulos mahastasi.  

Höpö höpö! Gynekologi kaivaa vauvan ulos mahasta ja saa ihan mitä kipulääkkeitä mitä vaan haluaa? Sinähän olet aivan sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin. Katsoin aiemmin myös kartellin ex-jäsenen raakoja kuvauksia englanniksi, joku oli saanut lyhyen haastattelun. Tyyppi oli sumennettu ja ääni muutettu. Ei ollut kivaa materiaalia. Että kaikkea netissä on. Mutta se oli valaisevaa ja varoittavaa, ennenkin nähnyt saman videon.

Vierailija
24/55 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö! Gynekologi kaivaa vauvan ulos mahasta ja saa ihan mitä kipulääkkeitä mitä vaan haluaa? Sinähän olet aivan sekaisin.

Oletko kuullut sektiosta? Päin vastoin kuin monet luulevat, sektion tekee gynekologi. 

Vierailija
25/55 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miehistä ei tosiaan olisi synnyttämään. Siinä halkaisijaltaan kymmensenttinen, noin puoli metriä pitkä elävä ihmisolento kiertyy ja tunkee äitinsä kudoksia repien ja äärimmilleen venyttäen läpi ahtaan lantion, jonka rustoliitosten pitää joustaa (kuten syntyvän lapsen kallonkin), jotta hommalla on onnistumisen mahdollisuus.

Johtuen kahdella jalalla kävelemisestä ihmisen lantio on järjettömän ahdas ja synnytyskanavan lihaksisto ja sidekudos älyttömän tiukka. Kohtu on noin ämpärin kokoinen loppuraskaudessa, painaa monta kiloa ja sisältää lisäksi pari kiloa lapsivettä ja kolme ja puolikiloisen lapsen. Lapsen pää on lisäksi valtava verrattuna muiden nisäkkäiden päähän.

Painovoima nääs vaikuttaa siinä suunnassa ja silti sikiö pysyy sisällä 9 kuukautta.

Miesten väitteet naisten väljyydestä ovat älyttömiä ja perustuvat vain ja ainoastaan erittäin pienimunaisten miesten omaan riittämättömyyteen. Naisia kuolee synnytyksiin joka päivä tässä maailmassa ja joka vuosi myös Suomessa. 

Vierailija
26/55 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut sektiosta? Päin vastoin kuin monet luulevat, sektion tekee gynekologi. 

Kipulääkkeiden saanti on täysin siitä kiinni, onko anestesialääkäriä paikalla ja vapaana. Sektio on iso leikkaus, jossa vatsan iho, rasvakerros, useat lihaskerrokset ja lopulta kohtulihas avataan. Hätäsektiossa tämä tehdään kertaviillolla, joka joskus ylettyy sikiöön saakka. Sektiolapsilla on usein viiltoarpi omasta syntymästään. Tuttavalta alkoi mennä puudutus ohi ja hän tunsi kesken sektion kun häntä viillettiin. Haluaisin nähdä edes yhden miehen, joka kykenee siinä tilanteessa rauhallisesti sanomaan, että nyt tarvitaan lisää puudutetta, mä tunnen tuon.

Vierailija
27/55 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pojat ja miehet pitäisi pakottaa käymään läpi täysimittaisen synnytyksen simulaatio sillä supistuslaitteella.

Se antaa yhä tihentyvään tahtiin sähköiskuja, jotka aiheuttavat synnytyskivun kaltaisia lihassupistuksia. Kudosten venytys- ja repeämäkipua se ei tietenkään simuloi, mutta äijille voisi tunkea melonin perseeseen.

Vierailija
28/55 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miehistä ei tosiaan olisi synnyttämään. Siinä halkaisijaltaan kymmensenttinen, noin puoli metriä pitkä elävä ihmisolento kiertyy ja tunkee äitinsä kudoksia repien ja äärimmilleen venyttäen läpi ahtaan lantion, jonka rustoliitosten pitää joustaa (kuten syntyvän lapsen kallonkin), jotta hommalla on onnistumisen mahdollisuus.

Johtuen kahdella jalalla kävelemisestä ihmisen lantio on järjettömän ahdas ja synnytyskanavan lihaksisto ja sidekudos älyttömän tiukka. Kohtu on noin ämpärin kokoinen loppuraskaudessa, painaa monta kiloa ja sisältää lisäksi pari kiloa lapsivettä ja kolme ja puolikiloisen lapsen. Lapsen pää on lisäksi valtava verrattuna muiden nisäkkäiden päähän.

Painovoima nääs vaikuttaa siinä suunnassa ja silti sikiö pysyy sisällä 9 kuukautta.

Miesten väitteet naisten väljyydestä ovat älyttömiä ja perustuvat vain ja ainoastaan erittäin pienimunaisten miesten omaan riittämättömyyteen. Nais

Jos miehet synnyttäisi, homma tehtäisiin nukutuksessa ja vahvojen opiaattien vaikutuksen alaisena.

Kun eihän nuo kestä edes tavallista flunssaa ilman että draamaillaan miesflunssassa.

Vierailija
29/55 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saanut toisen ja kolmannen lapsen synnytyksissä. Toisessa toiveeni mukaisesti ja kolmannessa tahtomattani. Anelin päästä synnytyssaliin ja saada kivunlievitystä, mutta kiireen vuoksi minua ei ymmärretty eikä ehditty auttamaan, sillä synnytyssaleja ei ollutkaan vapaana. Saliin pääsin vasta ponnistusvaiheessa, kun se lopulta siivottiin tieltäni. Tämä viimeisin synnytys muistutti kieltämättä enemmän kidutusta, kuin kaunista synnytystä.

Vierailija
30/55 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pojat ja miehet pitäisi pakottaa käymään läpi täysimittaisen synnytyksen simulaatio sillä supistuslaitteella.

Se antaa yhä tihentyvään tahtiin sähköiskuja, jotka aiheuttavat synnytyskivun kaltaisia lihassupistuksia. Kudosten venytys- ja repeämäkipua se ei tietenkään simuloi, mutta äijille voisi tunkea melonin perseeseen.

Naisen keho valmistautuu synnytykseen useita kuukausia ja se on toivottu ja luonnollinen tapahtuma.

Mitä hyvää siitä kiduttamisesta oikein seuraisi? Ei ainakaan lapsia. 

Harmi ettei psykiatria enää tunnista peniskateutta. Sinulle pitäisi ilmeisesti saada joku hoito. 

Vierailija
31/55 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siis normaalisti katselet? Minulle ei ole tyrkytetty synnytysvideoita, mutta katselenkin retkeily-, betoni-,pihanraivaus- yms. videoita.

Jos katselet niitä kauheimpia synnytyskokemuksia, en ihmettele, mutta synnytykset ovat erilaisia, on myös ns. helppoja, niistä ei pahemmin saa juutuubissa huomiota, jos niitä edes siellä näytetään. Synnytystä ei kannata etukäteen surra, se on mitä se on, palkinto (vauva) on kuitenkin elämän suurin.

Synnytys on raakaa väkivaltaa synnyttävää naista kohtaan eikä ole olemassa helppoa synnytystä. Aivan sana millä tavalla synnyttää nainen kärsii valtavasti.

Vain naisille sanotaan että älä sure jotakin niin järkyttävää kuin synnytys. Vauva ei korvaa mitään. 

Mitä mies tekee saadakseen oman lapsen? Niin ei mitään, vapaamatkustaa koko elämänsä.

Totta. Tiikeriemo synnyttää pennun, joka on 18 kertaa pienempi. Itse olen 153cm joten samalla kaavalla minun synnyttäessä lapseni voisi olla korkeintaan hieman yli 8cm kokoinen. Näinhän ei ole vaan lapsi voi olla jopa 45cm, melkein 1/3 omasta koostani.

Itse asiassa ihmislapsi syntyy vielä etuajassa ja on siksi niin pitkään riippuvainen emostaan.

Vierailija
32/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vain hyväksyä biologiset tosiat, nainen synnyttää ja mies ei. Jos synnyttäminen ja miehet on perseestä niin ei teidän onneksi tarvitse olla kummankaan kanssa tekemisissä, oma valinta. 

Vierailija
33/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kipulääkkeiden saanti on täysin siitä kiinni, onko anestesialääkäriä paikalla ja vapaana. Sektio on iso leikkaus, jossa vatsan iho, rasvakerros, useat lihaskerrokset ja lopulta kohtulihas avataan. Hätäsektiossa tämä tehdään kertaviillolla, joka joskus ylettyy sikiöön

Sikiössä viilto sektiosta?! Nyt on kyllä niin harvinainen asia. Tiedän kymmeniä ihmisiä jotka olleet sektiossa, yhdelläkään ei lapsessa viiltojälkeä eikä yhdelläkään ole puudutteen vaikutus loppunut. Mitä ihmettä porukka saa tällaisesta pelon lietsonnasta? 

Vierailija
34/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihotuin YouTuben realistisista imetysvideoista

Vierailija
35/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta näitä pitäis näyttää jo ihan peruskoulussa, sielläkin on niitä nuoria jotka raskautumaan teininä ja kyllä tälläinen on ihan yleissivistystä että miten se lapsi tulee maailman, ei pelkästään se miten raskaudutaan.

Meille näytettiin ysiluokalla. Kaikki tytöt, joihin olen pitänyt yhteyttä, jäivät lapsettomiksi. Koko otosta ei ole tiedossa. Ollaan jo 46 v. Opettajakin oli lapseton ja varoitteli, että pitäkääpä jalat ristissä. Muistan videolta parhaiten välilihan leikkaamisen.

Vierailija
36/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys oli ihana ja voimaannuttava kokemus. Sain kaikki haluamani puudutteet ja lääkkeet. Kätilö oli mukava ja tilanne oli rauhallinen. Ponnistelin rauhassa kätilön ohjeiden tahtiin. Väliliha leikattiin. Mitään henkisiä tai fyysisiä vaurioita ei jäänyt minulle eikä lapselle. Leikkausarpi parani hyvin eikä sitä näy tai tunnu. 

Onhan synnytys ällöttävän näköistä mutta ei sitä ole pakko katsoa. Halutessaan olisi saanut katsoa peilillä tai puoliso olisi saanut katsoa, mutta kumpaakaan ei haluttu. 

Tässä positiivinen kertomus näiden pelottelujen väliin. 

Vierailija
37/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta en mitään tiedä kun olen mies. Mutta kova olen panemaan lapsia alulle eri naisten kanssa. Neljän kanssa jo jälkikasvua yhteensä kuusi mukulaa. Kalliiksihan tämä toki tulee, mutta mulla aina järki sumenee kun kalu kovenee? Minkäs teet.

Vierailija
38/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa hoettiin että ensisynnyttäjän synnytys kestää kauan. No, meikäläiselle osui syöksysynnytys. Synnärille kirjaamisesta meni 40 minuuttia ja poika oli syntynyt. 4 kiloinen ja 53 cm pitkä, eli ei mikään mini.

En ehtinyt saada mitään helpottavaa kivunlievitystä; ilokaasusta ei lohtua ollut. Jouduttiin tekemään episiotomia ja imukuppiakin tarvittiin. 

En halua kokea synnytystä enää ikinä uudestaan. Puheet siitä että synnytyksen kamaluus unohtuu heti kun saa lapsen syliin, ovat ainakin minulla osoittautuneet vääräksi. Ahdistaa muistella tuota kokemusta. Episiotomiahaavan kanssa vauva-ajan alku ei ollut kaksinen. Muistan miten pelotti istua mihinkään, miten virtsaaminen pelotti kirvelyn takia, jne. 

Vierailija
39/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 synnytystä takana ja kerta kerralta se on käynyt helpommaksi ja nopeammaksi. Viimeisimmästä otti mies videon pyynnöstäni, kun vauva tuli ulos. Näyttihän se melko rajulta, mutta ei tuntunut lainkaan niin pahalta, sillä olin saanut epiduraalin ja hengittelin ilokaasua. Tunsin vain pientä venymistä joka ei ollut edes paha. Supistuksiakaan en tuntenut enää siinä vaiheessa kun puudutus toimi niin hyvin.

Olen ottanut epiduraalin joka kerta, kyllä se tekee synnytyksestä paljon siedettävämpää. Yhdellä kertaa ei puudutus toiminut kunnolla ja silloin teki kipeämpää, muttei siitäkään traumoja tullut. En kuitenkaan haluaisi koskaan luomuna synnyttää juurikin kivun vuoksi. 

Synnytys jättää kylläkin pysyviä jälkiä kehoon. Se on kiistämätön tosiasia. Enemmän mua harmittaa alakerran muuttunut ulkonäkö kun mieskin on sen huomannut. Episiotomian kohdalta ns. katkennut sisempi häpyhuuli. Gynen mukaan ihan normijuttu tuo eikä korjata. Tiedä siitä sitten..

Vierailija
40/55 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kipulääkkeiden saanti on täysin siitä kiinni, onko anestesialääkäriä paikalla ja vapaana. Sektio on iso leikkaus, jossa vatsan iho, rasvakerros, useat lihaskerrokset ja lopulta kohtulihas avataan. Hätäsektiossa tämä tehdään kertaviillolla, joka joskus ylettyy sikiöön

Siis kyllähän sektiossa voi tuntea yhtä sun toista silloinkin kun puudutus toimii (riittävän hyvin). Todellakin tuntee sen vauvan kaivelun, tuntui samalta kun joku olisi aggressiivisesti kaivellut avaimia käsilaukun pohjalta paitsi että minä olin se käsilaukku. Ja myös haavaa ommellessa neula ja langan nykiminen tuntui selvästi (ei kipuna). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme