Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulutettu nainen hyväksytkö duunarimiestä kumppaniksi vai pidätkö heitä alhaisen tason miehinä?

Vierailija
02.03.2024 |

Vastaus ja perustelu?

Kommentit (205)

Vierailija
161/205 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa koette duunarilla ja akateemisella olevan?

Monesti pohtinut tätä kysymystä. Koska tunnen monia duunareita jotka käyttävät vapaa aikaansa itsensä sivistämiseen ja monia akateemisia joiden elämä on työ.

Kumman kanssa luulette esim keskustelujen olevan mielenkiintoisempia?

Suhtautuminen opiskeluun, rahaan ja kulttuurin. Nuo lienee suurimmat erot. Sähkäri tienaa saman verran kuin opettaja, mutta sähkäri menee katsomaan monsteriautoja ja opettaja balettia.

Vierailija
162/205 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä heitä alhaisen tason miehinä, mutta keskimäärin minulla on enemmän yhteistä toisten akateemisten kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/205 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos on kiinnostunut ympäröivästä maailmasta eli joku, jonka kanssa voi keskustella ja muutenkin samat arvot. Akateemisissakin paljon niitä, jotka eivät jaa samoja arvoja ja joiden kanssa ei voi keskustella, enkä olisi heidänkään kanssaan.

Vierailija
164/205 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta opiskelut eivät nosta kenenkään älykkyysosamäärää. 

Itse asiassa kyllä nostaa. Tämä aivan yleisesti tiedossa oleva ja tutkittu fakta josta tutkijat ovat yleisesti samaa mieltä. Tietysti tollosta ei tule Einsteiniä vaikka kuinka opiskelisi mutta paras keino oman ÄO:n nostamiseen on nimenomaan opiskelu. 

Vierailija
165/205 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttamatonkin voi olla fiksu ja asiallinen tyyppi. Kaikilla vaan ei ole kunnianhimoa. Vaikka itse haluankin menestyä, ei se tarkoita että jokaisen pitää olla samanlainen.  Esimerkiksi molemmat vanhempani ovat kouluja käymättömiä hanttihommia painavia duunareita, mutta silti ihan kunnon ihmisiä. Valitettavan usein näin ei kuitenkaan ole..

Vierailija
166/205 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti pohtinut tätä kysymystä. Koska tunnen monia duunareita jotka käyttävät vapaa aikaansa itsensä sivistämiseen ja monia akateemisia joiden elämä on työ.

Jos duunari suhtautuu työhönsä kunnianhimoisesti, on kehittänyt ammattitaitonsa pitkälle ja on virtuoosi omalla alallaan, niin arvostan yhtä paljon kuin akateemista. 

Vierailija
167/205 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos duunari suhtautuu työhönsä kunnianhimoisesti, on kehittänyt ammattitaitonsa pitkälle ja on virtuoosi omalla alallaan, niin arvostan yhtä paljon kuin akateemista. 

Mielestäni duunareilla on käytännön taitoja. 

Vierailija
168/205 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia

Vierailija
169/205 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta opiskelut eivät nosta kenenkään älykkyysosamäärää. 

Itse asiassa kyllä nostaa. Tämä aivan yleisesti tiedossa oleva ja tutkittu fakta josta tutkijat ovat yleisesti samaa mieltä. Tietysti tollosta ei tule Einsteiniä vaikka kuinka opiskelisi mutta paras keino oman ÄO:n nostamiseen on nimenomaan opiskelu. 

Voi hyvänen aika. Valitettavasti ÄO:ta ei pysty nostamaan opiskelemalla. Muutenhan keino käytettäisiin kehitysvammaisiin ja muihinkin. Testitulos vaihtelee tyypillisesti noin viisi pistettä suuntaan tai toiseen esimerkiksi vireystilasta riippuen. ÄO pohjautuu perimään eikä sitä voi muuttaa tai kehittää. Pistemäärä voi kyllä laskea päävammojen ja sairauksien takia, mutta ylemmäs sitä ei saa.

Vierailija
170/205 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän monia fiksuja duunareita. Ei kai se nyt ihmisen älykkyyttä laske, että haluaa tehdä käytännönläheistä työtä eikä ole kunnianhimoa opiskella ammattikoulua pidemmälle?

Vierailija
171/205 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarimiehissä on tosi kivoja tyyppejä!

Vierailija
172/205 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äly, tunne-elämän tasapaino ja keskustelutaito määräävät miehen tason. Vaikka ei olisi käynyt edes peruskoulua, mutta nuo ovat kohdillaan, niin ok. 

Vierailija
173/205 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemisesti koulutettu nainen, enkä välitä siitä, onko mies sitä vai ei. Kunhan tekee rehellistä työtä ja tuo leipää pöytään. Ihmiset nauttivat erilaisista töistä ja asioista. Kunhan muuten arvot ja elämät kohtaavat, niin mikäs siinä.

Vierailija
174/205 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtautuminen opiskeluun, rahaan ja kulttuurin. Nuo lienee suurimmat erot. Sähkäri tienaa saman verran kuin opettaja, mutta sähkäri menee katsomaan monsteriautoja ja opettaja balettia.

hah! Minä olen opettaja, ja olen käynyt baletissa vuonna 1992, ja viimeksi teatterissa 2000, ja kiasmassakin  kerran elämässäni, vaikka asun Helsingissä. 

Vierailija
175/205 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan ihmisessä vähän muuta kuin ammattia tai mitä tekee päivisin työkseen. Jotain muuta pitäisi löytyä kuin se tylsä arki missä pätee.

Se että osaako jonglöörätä, osaako soittaa kitaraa, pianoa, osaako hypätä voltin ja kävellä käsillä.

Osaako jotain temppuja jotka kertoo että mies on oikeasti avaruudellinen, eikä tylsimys työssään.

Miehellä pitää löytyä "skilssejä". Nuntsan pyöritys skilssit, räppäys skilssit, breikkaus kykyä.

Vierailija
176/205 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle sama mikä koulutus tai onko sitä? Mutta töitä pitää tehdä ja palkkaa saada

Vierailija
177/205 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli henkilön pitää päteä ja hyppiä taustalla kyltin kanssa että huomatkaa minut. Sitten saa sun arvostuksen :D

Vierailija
178/205 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on duunari, minä korkeasti koulutettu. Puolisoni on fiksu, hyvä keskustelemaan, maailman luotettavin ja kunnollinen. Se merkitsee paljon enemmän kuin koulutus. 

Vierailija
179/205 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos arvot kohtaavat, ei sellaisella ole merkitystä. Haaveilin aina miehestä, joka olisi käsistä kätevä ja osaisi rakentaa itse talon. Valitettavasti en tutustunut sellaiseen koskaan. Missä lienee luuraavat?

Samaa mieltä. Olen korkeakoulutettu eikä mua haittaa jos puoliso ei olisi, mutta jos hänen arvonsa olisivat aivan erilaiset, olisi se ongelma.

Oma mies on onneksi ensin ammattikoulun käynyt ja duunari töitä tehnyt, osaa rempata, korjata autot jne. Lisäksi hän on korkeakoulutettu ja opiskelee vielä lisää. Ihanaa kun on käsistä kätevä ja fiksu!

Vierailija
180/205 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täysin yksilöstä kiinni. Korkeakoulutetuissakin on pölvästejä ja toisaalta duunareissa sivistyneitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan