Miten käytännössä erotaan, jos asunto on minun omistusasunto ja puoliso ei halua erota?
Rahani on kiinni tässä asunnossa ja lainanlyhennyksissä sekä vastikkeissa. Ei minulla ole varaa vuokrata itselle jotain vuokra-asuntoa ja muuttaa sinne, ei ole myöskään ketään lähisukulaisia joiden luokse voisi mennä. Lapsia on kaksi pientä. Tämä nykyinen koti on siis minun omistusasunto, ei yhteinen. Mies ei kuitenkaan halua erota, itse haluan. Eli hän ei muuta pois vaikka pyydän. Neuvoja miten käytännössä erota?
Kommentit (146)
Jos olette asuneet pitkään yhdessä, niin silloin miehellä on oikeus puolikkaaseen asuntoon.
Tätä kannattaa ehdottomasti kysyä Vauva-palstalta. Asiantuntijat vastaavat.
Nosta häätökanne oikeudessa ja silloin ulosottomies toimittaa häätöpaperit sille miehellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin laitat eron vireille jos olette naimisissa.
Emme ole. Ap
Siinä tapauksessa vaan eroat. Ei se ole kumppanisi halusta kiinni. Ilmoitus isännöitsijälle, että poistavat miehen talonkirjoista.
Ei niin voi tehdä.
Voit tehdä ex kumppanin osoitteenmuutoksen digivirastoon ja sitten heität tavarat pihalle, vaihdat lukot etkä päästä takaisin. Ei pääse takaisin taloyhtiön tai edes poliisin avustuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda lukot ja kamat pihalle.
jooh, laitonta. Häätö hoidetaan tuomioistuimen kautta, ei oman käden oikeuden.
Eli otat eron, eri siihen miehen lupaa tarvita. Sitten aloitat häätöprosessin.
Eivät ole naimisissa. Käytännössä riittää että ilmoittaa että pitää muuttaa pois sekä vaihtaa lukot. Tavarat voi laittaa siististi porraskäytävään alakertaan. Jos nilkki yrittää tunkea takaisin niin voi soittaa poliisit ja syytää pahoinpitelystä.
Tee rikosilmo lasten sekshyväksikäytöstä