Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonkohan maksaisi 106-neliöisen asunnon pintaremontti?

Vierailija
15.01.2007 |

Lattiat, seinät ym.

Ei keittiö eikä kylppäri.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vetää maalit itse pintoihin selviää parilla sadalla. Tapettia lisäksi niin jokunen satanen lisää. Tonnilla saa jo paljon aikaan. Tietty jos teettää niin kalliimmaksi tulee...

Vierailija
2/7 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiatyöt tulivat kalliimmaksi, halvimmillaan laminaattiakin tosin saa luultavasti alle kympillä neliö. Tosin asennus vaatii vähän enemmän taitoa kuin sohvien miehillä keskimäärin nykyisin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni n. 10tonnin verran (siitä pois keittiö, niin n.6500e)

Hommat tehtiin talkoovoimin eli ruokapalkalla. Meillä ei myöskään rempattu kylppäriä/wc:tä. Yllättävän kalliiksi se tulee, kun ottaa huomioon, että remontoidaan lattiasta kattoon(?) kuten meillä. Tietty materiaaleissa voi säästää. Meillä maalattavat lasikuitutapetit(+niihin maalit tekee heti lisähintaa), maalattu valkonen puupaneelikatto, maalatut valkoset puulistat, eteistilan lattia kiveä.

Voisin veikata, jos sulla lainkaan saman tyylisiä " mieltymyksiä" kuin mulla, niin voipi mennä sinne 15tonnin pintaan...Tämä siis todella villi veikkaus ;)

Vierailija
4/7 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin täysin materiaalivalinnoista. Maalit maksaa hirveesti, tapetteja voi löytää kivoja tarjouskoristakin. Lattiamateriaaleissa hirmuisesti hintaeroja, halvimmillaan saa laminaattia jotain 5-6e/m2 ja kalliimmat on sitten reilusti kalliita, hyvän saa noin 20-30e/m2. Muovimattokin maksaa ihan kiitettävästi.. Meillä meni remppaan noin 5000e, mut siihen rahaan tehtiin keittiökin (tosi pieni sellainen) uusiksi, keittiön osuus oli noin 3500e.

Vierailija
5/7 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomattomia hintoja täällä jotkut heittäneet. 200 eurolla ei saa maalejakaan siis millään, ei vaikka miten itse tekisi.

Itse lähtisin budjetista 1000-2000 euroa per huone. Riippuu tietty hirveästi siitä, että minkälaisia materiaaleja laittaa ja ostaako esim. uusia kaappeja tms. Me tehtiin meidän kolmioon remonttia viime talvena ja on jonkin verran tietoa noista hinnoista. Esimerkiksi makuuhuoneen seinät maalattiin ja samoin kaappien ovet, mutta ei esimerkiksi kattoa ollenkaan ja silti saatiin palamaan pelkkiin maaleihin 200 euroa ja siinä ei ole mukana edes pensseleitä, teloja, hiomakonetta, pakkelia jne. Ja lattioihin vaihdettiin uutta muovimattoa ja sekin oli huonetta kohti ehkä 400 eikä siinä uusia listoja mukana vielä.

1000 euroa ei ole siis mitenkään yläkanttiin per huone, jos oikeasti laskee kaikki kulut eikä unohda puolia. Ja kun remonttia tekee, niin helposti tekee mieli vaihtaa joku huonekalu, lamppu, kaapit tai vaikka uusi jääkaappi ja hintaa tulee sit lisää, joten jos 2000 euroa per huone varaa, niin voi siten jotain tuommoistakin hankkia.

Vierailija
6/7 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei nyt aivan vastaakkaa ap:n tilannetta, mutta ehkä vähän osviittaa

98 neliötä, remontoitu kaikki muut pinnat paitsi lattia, yht. 25 000¿ josta keittiö 5 500 ja kylppäri 3 000¿, itse tehtynä pääsääntöisesti, pimeälle työvoimalle maksettu 500¿

Vierailija
7/7 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätevä laskuri. täytyy tietää vain huoneen korkeus ja maalattavien seinien leveys. Itse olen maalaillut huoneita täällä kotona ja voisin sanoa, että maalit per huone maksaa noin 20 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi