Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan hakeminen on monimutkainen esterata nykyään!

Vierailija
02.03.2024 |

Työnhaku | Laura Anttinen, 21, haki töihin leffateatterin kassalle ja järkyttyi rekrytoinnin monimutkaisuudesta: https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000010262320.html

Eli nämä, jotka perse homeessa sohvalla maaten huutavatmenkää töihin, voisitte ottaa selvää nykyisistä  rekrytointikäytännöistä. Todellakaan ei mennä töihin, vaan saatetaan päästä. U

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta työnhaku kyllä on. Olen viime vuosina hakenut paria kiinnostavaa työpaikkaa vuodessa (olen siis töissä). Kaikissa on ollut monta haastattelua ja kaikenlaisia persoonallisuustestejä. Ehkä olen jäänyt rannalle testeissä, ehkä ikäni vuoksi. Mutta ei tällaista ollut vielä 7 vuotta sitten, kun tulin valituksi nykyiseen työhöni (esimiestyö). Silloinkin vielä oli yksi haastattelu, jonka jälkeen soitettiin että olen tullut valituksi. Nykyään joutuu olemaan hakuprosessin aikana monta kertaa pois töistä, pahimmillaan koko päivän testeissä. 

Vierailija
82/85 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne Lauraa, mutta jos on normaali luotettava ihminen, niin jossain hoitikodissa varmaan olisi työtä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä helpompaa kuin koskaan. Klikkaat linkkiä ja jos likedin-profiili on kunnossa, niin se on sitten siinä. Jos tulee testit, niin se ole kuin tehdä ne. Niissäkään ei mene enää koko päivää, vaan ehkä tunti. Suositusten antaminen menee refapin kautta niin, että nimet ja sähköpostit jaksaa kirjoittaa. Kertokaa mulle miten tämän tätä yksinkertaisemmaksi saa? T. rekrytoija

Vierailija
84/85 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko noita monimutkaisia rekryprosesseja enää sitten kun irtisanominen muuttuu helpommaksi? Jos tulee vääränlainen valituksi, sanotaan kiitos ja näkemiin, ja toivotetaan seuraava jonosta tervetulleeksi.

Vierailija
85/85 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä helpompaa kuin koskaan. Klikkaat linkkiä ja jos likedin-profiili on kunnossa, niin se on sitten siinä. Jos tulee testit, niin se ole kuin tehdä ne. Niissäkään ei mene enää koko päivää, vaan ehkä tunti. Suositusten antaminen menee refapin kautta niin, että nimet ja sähköpostit jaksaa kirjoittaa. Kertokaa mulle miten tämän tätä yksinkertaisemmaksi saa? T. rekrytoija

"Rekrytoija" ei ilmeisesti omista kovinkaan hyvää sisälukutaitoa, kun aloitukseen laitetussa jutussa on kyse hanttihommista. Niihin ei haeta linkedin-profiililla. Ja harvalla noin 20-vuotiaalla juuri lukiosta päässeellä edes on sellaista. Mutta pääasia onkin saada nälviä eli siinä mielessä mission accomplished, right?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä