Miten jollain on varaa moneen lemmikkiin samassa taloudessa?? Riittääkö tilat?
En nyt toivoisi kissojen/koirien elävän yksiössä, vaikkei mulla lemmikkejä olekaan.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko säästöjä kun lemmikin lääkärikuluihin pitää olla säästöjä.
Voi tulla murtumia, vaivoja hammashoidot yms. ja nehän ei halpaa lystiä ole.
Säästöjä tai vastaavia kymmeniä tuhansia. Tähän mennessä kalleinta on ollut hammasremontti, noin 800€, senkin vakuutus korvaisi jos olisi tapaturma.
Jos hoidot alkaisi olla tuhansia euroja eikä vakuutus korvaisi, niin kyllä meillä saattaisi koira mennä monttuun. Yleensä noissa kululuokissa vaivakin jo sitä luokkaa ettei ole varmuutta toipuuko koira edes. Vanha koira paranee huonommin, nuorella olisi pitkä elämä elää vaivaisena jos ei toipuisikaan kunnolla. Meillä kuitenkin aktiivisia työkoiria joiden pääkoppa ei taivu pysyvään leppoisaan sohvakoiraelämään. Elämänlaatu tärkeämpi kuin sen pituus, eläin kun ei ymmärrä kuin sen laadun päälle, ajantaju etenkin tulevaisuuteenpäin huono.
Minä ihmettelen, kuinka kellään on varaa koiraan tai rotukissaan. Minulla on kolme kaveria, joista jokainen maksoi eläinlääkärikuluja 2500 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koirakin voi elää yksiössä jos saa useamman tunnin ulkoilua päivässä mutta suurin osa ihmisistä on liian laiskoja.
Monet koirat elävät yksiötä pienemmässä häkissä ympäri vuoden. Jostain syystä kukaan ei paheksu asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen, kuinka kellään on varaa koiraan tai rotukissaan. Minulla on kolme kaveria, joista jokainen maksoi eläinlääkärikuluja 2500 euroa.
Vakuutus.
Vierailija kirjoitti:
Osa varautuu vakuutuksella, osa säästöillä. Minullakin on mennyt tämän vuoden puolella noin 1000 euroa, kun lopputulemana päädyttiin eutanasiaan. Myös lääkkeet maksavat, kun ne joutuu maksamaan kokonaisuudessaan siinä missä me ihmiset saamme monesta lääkkeestä Kela-korvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on vuositulot ja paljonko neliöitä useampien kookkaiden lemmikkien pitämiseen. Saako ne tarpeeksi liikuntaa. Mitä eläimen aiheuttamia kulumia ja vaurioita voi tulla asuntoon. Maksetaanko niistä vesimaksua sillä luulisi vettä kuluvan enemmän. Tai jos on mittari niin paljonko enemmän vettä kuluu.
Vuositulot ovat riittävät. Neliöitä on isossa omakotitalossa ihan riittävästi useammalle koiralle ja parille kissalle. Lisäksi on iso koiratarha lyhytaikaisia poissaoloja varten ja iso aidattu takapiha. Sijainti luonnonhelmassa metsän keskellä, josta helppo lähteä lenkille. Kulumia tulee, eikä niistä kukaan valita, kun on oma talo ja ne korjataan. Vedenkulutus ei mainittavasti lisäänny. Kaikilla lemmikeillä hyvä vakuutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakuutus.
Vakuutus kuulemma maksaa pari tonnia vuodessa. Kellä on siihen varaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakuutus.
Vakuutus kuulemma maksaa pari tonnia vuodessa. Kellä on siihen varaa?
Riippuu lemmikin rodusta, vakuutusyhtiöt hinnoillelee sen mukaan kuinka todennäköisesti se eläin sairastuu ja kuinka kalliisiin sairauksiin. Jos vakuutukset on kalliit niin kannattaa pistää sen verran syrjään ja maksaa niillä sitten ne mahdolliset eläinlääkärikulut.
Tämä! Olen liikaa nähnyt sitä, että kaupungissa yksiössä pidetään koiraa. Sitten se eläinreppana pääsee päivässä kolme kertaa ulos korttelin ympäri asfaltilla raahustaen. Ja omistajat on olevinaan niin koiraihmisiä. Eräskin nuori nainen jäi monesti perjantaisin työviikon jälkeen aftereille. Kotona karvaturrit vinkuivat jalat ristissä pahimmillaan 12 tuntia. Reppanat ulkoilutettiin yleensä tien toiselle puolelle. Jos vielä törmään tällaiseen, niin teen ilmoituksen eläinsuojeluun.
Kasvattajien tulisi tarkemmin selvittää millaisiin oloihin pennun antaa. Jos pentua tulee hakemaan kaupungissa pienessä asunnossa asuva nuori, niin on suuri todennäköisyys sille, että koira ei saa liikuntaa luonnossa.