Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työpaikkailmoituksissa jätetään oleellisia asioita kertomatta - en tarkoita nyt palkkaa?

Vierailija
02.03.2024 |

En ole itse hakemassa töitä koska minulla on töitä ja tykkään työstäni, mutta mielenkiinnosta seuraan välillä tarjontaa ja aina voi tulla eteen se joku juttu, missä voi kokeilla onneaan. Huvikseni olen katsonut niitäkin ilmoituksia, jotka ei itse koske.

Tällaisia välillä näkynyt:

- vuorotteluvapaan sijaista etsiessä ei kerrota että pitää olla työtön, ainakaan selkeästi. Ei kaikki tiedä mikä se on, varsinkaan nuoret. No sehän loppuneekin pian joten ongelma poistuu

- etsitään harjoittelijaa, mutta oikeasti etsitäänkin työkokeilijaa - kyllä isossa firmassa pitäisi jo tietää näiden ero

- kerrotaan vasta ilmoituksen lopussa sivulauseessa että itse työtehtävä sijaitseekin perähikiällä vaikka varsinainen työpaikka on muualla

- suurtenkin paikkojen ilmoituksissa on silmäänpistäviä kirjoitusvirheitä. Ymmärrän jo Pena Perähikiältä hakee konepajan tekijöitä itse mutta en sitä, että firmassa jossa oletettavasti on rekry erikseen, on huonosti tehtyjä ilmoituksia

Työnhakijan pitäisi heti ilmoituksen alussa osata kertoa tärkeimmät valitsemiseen vaikuttavat asiat. Kyllä rekryjen pitää ne oleelliset asiat myös kertoa heti alussa. Huonoihin ilmoituksiin ei vastaa hyvät hakijat. Kaikki potentiaaliset paikanvaihtajat suljetaan noilla pois. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se oli jo 90-luvulla kun itse lähdin työmarkkinoille, ei ole muuttunut.

Minut palkattiin töihin firmaan jossa minua haastatteli 8 ihmistä mutta työtehtävistä ei oikeastaan puhuttu mitään vaikka kysyin, esimies vaan kuittaili että "katsotaan mihin pystyt", tämä on valitettavasti totta.

Vierailija
2/11 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, loruillaan ja satuillaan ihanista asiakkaista ja vaikutusmahdollisuuksista omaan työhön(hah!), mutta esim. toimipaikan suurpiirteinen sijainti voidaan jättää kertomatta. 

Palkkaa ei missään nimessä merkitä, jossei kyse ole julkisesta virasta. 

Osa myös vaatii ihan turhia ja järjettömiäkin tehtäviä työnhakua ajatellen, esim. varastoduuniin videoita itsestä tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrafirmat on kyllä pahimpia. Ehkä ei haluta kertoa firman nimeä ettei tule suoria hakijoita tuhatta, mutta olisihan se kiva varsinkin perheellisen tai opiskelijan tietää onko työpaikka Rovaniemellä, Sodankylässä vai Tampereella. 

Vierailija
4/11 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superihmisiä niissä aina haetaan, pitää olla sata erilaista juuri sopivaa ominaisuutta. No, onneksi sain paikan suhteilla ja sinne riitti vähän vähempikin.

Vierailija
5/11 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksessa sanotaan, että kesto on yli 12 kk, mutta kun katsoo tarkemmin niin kesto onkin esim. 1-6 kk.

Vierailija
6/11 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun nää jauhaa että älkää hakijat käyttäkö samoja termejä kun muut, hyvä priorisoimaan ei kerro mitään, avatkaa mitä osaatte.

Ja joka vit un ikinen työpaikkailmotus on sama dynaaminen näköalapaikka kunnianhimoiselle osaajalle lätinää mistä ei kyllä selviä aidosti mitä se työ on.

Vierailija
7/11 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää kun nää jauhaa että älkää hakijat käyttäkö samoja termejä kun muut, hyvä priorisoimaan ei kerro mitään, avatkaa mitä osaatte.

Ja joka vit un ikinen työpaikkailmotus on sama dynaaminen näköalapaikka kunnianhimoiselle osaajalle lätinää mistä ei kyllä selviä aidosti mitä se työ on.

Kun ei voida suoraan kertoa että etsitään liittymämyyjiä tms. 

Vierailija
8/11 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla joku rekryhenkilön kommentti tähän. Muutakin kuin alanuolen antamista. 

Vierailija
9/11 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisa idiootti ap. Se, että Pena asuu kasvukeskuksen ulkopuolella, ei tarkoita sitä, että hän ei osaisi kirjoittaa. Olet totaalisen typerä moukka.

Vierailija
10/11 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrafirmat on kyllä pahimpia. Ehkä ei haluta kertoa firman nimeä ettei tule suoria hakijoita tuhatta, mutta olisihan se kiva varsinkin perheellisen tai opiskelijan tietää onko työpaikka Rovaniemellä, Sodankylässä vai Tampereella. 

Asialla merkitystä pienemmässäkin mittakaavassa. Katson aina ensimmäiseksi työpaikan sijainnin. Pk-seudullakin voi työmatka olla 1,5 h suunta.

Vierailija
11/11 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvoisa idiootti ap. Se, että Pena asuu kasvukeskuksen ulkopuolella, ei tarkoita sitä, että hän ei osaisi kirjoittaa. Olet totaalisen typerä moukka.

Ei se tarkoita jokaista Penaa kasvukeskuksen ulkopuolella, hassu, vaan esimerkkinä että Penalle se on anteeksiannettavampaa kuin ammattirekrytoijalle. Itselläni oli esimiehenkä kerran insinööri, jonka kirjoitusoli aivan kauheaa ja välillä sähköposteista ei saanut mitään tolkkua mitä hän tarkoitti, mutta oli muuten hyvä työssään. Toisaalta taas tiedän yhden lähihoitajan, jolla on loistavat kirjalliset taidot ja pärjäisi ihan missä vaan, mutta hän haluaa olla vanhusten hoitaja.