Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintosuositukset perustuu suurelta osalta ihan muuhun kuin terveyteen

Vierailija
01.03.2024 |

Kuitenkin aika moni "uskoo" näihin suosituksiin.

Mistähän tämä voisi johtua?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut ravintosuositukset?

Tiedätkö miten ne laaditaan?

Tiedätkö mihin ne perustuvat?

Vierailija
2/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut ja tiedän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut ja tiedän.

Luota vaan itsekeksimiisi mutta älä tuputa niitä muille.   

Vierailija
4/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mihinkäs ap mielestäsi nämä ravintosuositukset sitten perustuvat mielestäsi? Ja millaiset ovat ne oikeat sinun ravintosuosituksesi ja mihin ne perustuvat?

Vierailija
5/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut ja tiedän.

Miksi sitten valehtelet?

Vierailija
6/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri uutisoidaan maailmalla, että maailmassa on miljardi lihavaa ihmistä. Keskimäärin ei nälkää todellakaan katsella. Siis 1000 000 000, ja on paljon maita, joissa on harva lihava, kuten useimmissa itämaissa, joissa syödään pieniä annoksia puikoilla. He pysyvät hoikkina useimmiten, vaikka muuttamat asumaan johonkin hamppari - limsa - karkkimaahan.

Vierailija
7/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri uutisoidaan maailmalla, että maailmassa on miljardi lihavaa ihmistä. Keskimäärin ei nälkää todellakaan katsella. Siis 1000 000 000, ja on paljon maita, joissa on harva lihava, kuten useimmissa itämaissa, joissa syödään pieniä annoksia puikoilla. He pysyvät hoikkina useimmiten, vaikka muuttamat asumaan johonkin hamppari - limsa - karkkimaahan.

Eli suomalaiset kyllä ovat  useimmin lihavia kuin keskimäärin maailmassa. Tuohan tarkoittaisi, että joka kahdeksas on lihava, meillä lähes puolet kansasta.

Vierailija
8/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ympäristöystävällinen ruoka on myös terveellistä.

Vierailija
9/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikkaahan ne on.

Vierailija
10/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mihin perustuvat kun en välitä suosituksista tippaakaan. Mulla on aivan omat suositukset kun tunnen kroppani ja tiedän mistä se tykkää. Olen viimeisen päälle perusterve ja hoikka. Lukemani suositukset saavat korkeintaan väsyneesti hymyilemään ja porukan vouhkaaminen proteiineista, vitamiineista ym. hymyillyttää vielä enemmän. Rakettitieteeksi on mennyt teillä syöminen. Mainittakoon sekin, etten syö minkäänlaisia valmisruokia. Tänäänkin kävin torilla ja sanoi myyjärouvalle, että aion keittää isomman kattilallisen vihannes-juureskeittoa joten sellaiset tarpeet pussiin nyt. Iso pussi oli ja maksoi kolme euroa. Tuottajalta hain parikymmentä kananmunaa ja iltapäivällä leivoin rieskaa ja ruisleipää. Huomenna leivon kakkoa ja saatan pyöräyttää marjapiirakankin. Marjat ovat itse noukittuja. Nyt olen eläkkeellä mutteivat ruokatottumukseni ole miksikään muuttuneet.  

Vierailija
11/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieteellisesti on todistettu että nykyihminen on luontojaan lihansyöjä ja hyper-karnivori. Miten tämä näkyy ravintosuosituksissa?

Ei mitenkään eli ravintosuositukset ovat täyttä huuhaata.

Vierailija
12/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mihinkäs ap mielestäsi nämä ravintosuositukset sitten perustuvat mielestäsi? Ja millaiset ovat ne oikeat sinun ravintosuosituksesi ja mihin ne perustuvat?

Mun mielipiteellä ei ole merkitystä siihen mihin ne perustuu.

Vierailija
13/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki meille sanottu ei ole totta, tarkoittaako että myös erinomainen rokote oli vain puijausta? Eihän niin voi olla. Ja kyllä maitoa tulee juoda, jämpti.

Vierailija
14/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä uudet ravintosuositukset perustuvat globalistien käsitykseen ympäristöystävällisyydestä eivätkä enää terveellisyyteen.

On tärkeä ymmärtää, että terveellisyys arvioitiin globalistien oppien mukaan, koska oikeasti suomalainen ruoka ei vastaa ympäristövaikutuksiltaan maailman keskimääräistä. Esimerkiksi peltoviljely rehevöittää vesiä, kun taas nurmella kasvatettu nauta on varsin ekologista ja kestävää, samoin maitotuotteet. Monessa muussa maassa maidon ja naudanlihan tuotanto on ympäristöä kuormittavaa, joten nauta on suosituksissa paha juttu. 

Vierailija
15/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasiassa kärsitään paljon 2 tyypin diabeteksesta vaikka ihmiset ovat laihoja. Syy on yksinkertaisesti ihmiselle sopimaton ruokavalio eli riisin ja hiilihydraattien syöminen.

Vierailija
16/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mihin perustuvat kun en välitä suosituksista tippaakaan. Mulla on aivan omat suositukset kun tunnen kroppani ja tiedän mistä se tykkää. Olen viimeisen päälle perusterve ja hoikka. Lukemani suositukset saavat korkeintaan väsyneesti hymyilemään ja porukan vouhkaaminen proteiineista, vitamiineista ym. hymyillyttää vielä enemmän. Rakettitieteeksi on mennyt teillä syöminen. Mainittakoon sekin, etten syö minkäänlaisia valmisruokia. Tänäänkin kävin torilla ja sanoi myyjärouvalle, että aion keittää isomman kattilallisen vihannes-juureskeittoa joten sellaiset tarpeet pussiin nyt. Iso pussi oli ja maksoi kolme euroa. Tuottajalta hain parikymmentä kananmunaa ja iltapäivällä leivoin rieskaa ja ruisleipää. Huomenna leivon kakkoa ja saatan pyöräyttää marjapiirakankin. Marjat ovat itse noukittuja. Nyt olen eläkkeellä mutteivat ruokatottumukseni ole miksikään muuttuneet.  

Tosi kiva juttu, mutta ainakaan Suomessa ei tähän aikaan vuodesta myydä torilla kasviksia :)

Muuten olen samaa mieltä.

Vierailija
17/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepas carnivore-syöjä, varmaan saat hyvät tulot lihantuottajilta kun päivät pitkät tuputat täällä kaikille omaa läskistä ruokavaliota.

Yhen kuitenkin sanoisin sulle,  joku sairas, jolle tosiaan ei sun keksimä ruokavalio sovi,  jos ottaa tosissaan ne.

Esim mulla on verenpainelääke joka ei sovi rasvaisen ruuan kanssa.   Siis ihan ohjeessa.  Ei rasvaa, alkoholia eikä greippiä.

Porkkanaa ei kielletä vaikka sinä kiellät.

Vierailija
18/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulepas carnivore-syöjä, varmaan saat hyvät tulot lihantuottajilta kun päivät pitkät tuputat täällä kaikille omaa läskistä ruokavaliota.

Yhen kuitenkin sanoisin sulle,  joku sairas, jolle tosiaan ei sun keksimä ruokavalio sovi,  jos ottaa tosissaan ne.

Esim mulla on verenpainelääke joka ei sovi rasvaisen ruuan kanssa.   Siis ihan ohjeessa.  Ei rasvaa, alkoholia eikä greippiä.

Onko sulla kaikki kotona? Tai ehkä vastasit väärässä ketjussa.

Vierailija
19/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tuolle vastasin joka tuota vhh/keto /carnivore toitottaa koko ajan ja haukkuu terveydenhoidon ruokaohjeita. Ja lihavia.

Se ei tosiaan se pekonin vetäminen sovi kaikille vaikka se kuinka laihduttaisi 

Vierailija
20/24 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tuolle vastasin joka tuota vhh/keto /carnivore toitottaa koko ajan ja haukkuu terveydenhoidon ruokaohjeita. Ja lihavia.

Se ei tosiaan se pekonin vetäminen sovi kaikille vaikka se kuinka laihduttaisi 

Pekoni ei kuulu terveelliseen ruokavalioon vaan tuore laiduntavien eläinten liha. Nauta ja lammas ovat suomalaisista parhaimmat. Mikäli myös tosiaan laiduntavat eivätkä syö viljaa ovat myös erittäin ympäristöystävällistä ravintoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä