Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Postista tuli kirje osoitteeseeni, osoite oikea mutta nimi väärä. Kirjeessä on sisällä jotain epäilyttävää, eli ei ole kortti vain.

Vierailija
01.03.2024 |

Miten tällaisissa tilanteissa tulee toimia?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten maahan muuttaja toimisi?

Vierailija
42/49 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin osoite oli oikea? Väärinhän se oli, jos ei ollut sulle urpo.

Osoite ja nimi on eri asia. Tiedoksi vaan herra Pierulankatu sinne Urpo-Mattilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin osoitteellamme tuli joskus kahden tuntemattoman henkilön vaalioikeusilmoitukset tms. viralliselta taholta lähetetyt kirjeet. Kirjoitin kirjeiden päälle, että "ei asu tässä osoitteeessa" ja vein postin laatikkoon. Sen jälkeen niitä ei näkynyt.

Tuli vasta vähän myöhemmin mieleen, että ovatko jotkut henkilöt ilmoittaneet osoitteekseen meidän osoitteemme ja harmitti, etten ollut ottanut nimiä ylös ja kysellyt asian perään. Tiedän, että eivät olleet mitään entisiä asukkaita, sillä talomme on ollut sukumme omistuksessa1950-luvulta asti, eikä siinä ole ko. henkilöitä asunut. Ihmetyttää, että mistä oli kysymys. Aikaisemmin, eikä myöhemminkään, vastaavaa ei ollut tapahtunut. Väärin jaettua postia kyllä tulee.

Vierailija
44/49 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi laittaa postilaatikkoon, kyllä se posti jo toissella kerralla onnistuu sen oikeaan paikkaan jakamaan,

Vierailija
45/49 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin yli 20 v sitten kuulusteluihin kun jonkun narkkarin asunnosta oli löytynyt mun nimellä varustettu kirjekuori. höperö mummoni oli sekoittanut talonnumero ja lähettänyt mulle synttärirahaa. sama rappu, sama asunto sama katu, eri talo.

Vierailija
46/49 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kirjoittanut kirjeisiin että osoite on oikea mutta henkilö on väärä. Kirjeet olen laittanut porraskäytävän ilmoitustaululle alakertaan ja siinä ne ovat olleet aina kuukausien ajan. Näyttää siltä että postinkantajaa ei voisi vähempää kiinnostaa. 

No ei se postinjakaja välttämättä kerrostalojen ilmoitustauluja ala tutkimaan. Parempi keino on viedä ne postilaatikkoon tai jos ei jaksa niin teippaa ne kirjeet kiinni oveesi postiluukun yläpuolelle niin varmasti postinjakaja ne ottaa mukaansa

Vierailija
47/49 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla merkki jostain. Kannattaa tarkistaa. Minulle tuli edelliseen asuntoon kirje vuokranantajalta. Avasin sen vasta sitt huomasin että se oli eri vastaanotttajalle. soitin vuokranatajalle ja sanoin että kirje on tullut tänne vaikka tällä ei asu ketään sen nimistä. sanoivat että asui ainakin vähän aikaa sitten mutta muutti nyt siihen uuteen osoitteeseen. lopulta selvisi että joku oli tehnyt muuttoilmotuksen mun asuntooni voidakseen tehdä asuntohakemuksen (vaati osoitteen). mulle tuntematon tyyppi.

jälkeenpäin kela otti yhteyttä asumistuen takia mutta hyvä että selvis.

Vierailija
48/49 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisen moitittavaa käytöstä edelliseltä asukkaalta koska ei ole ilmoittanut muutostansa maistraatille.

Enpä nyt tiedä. Mulle tuli yhdestä paikasta kirje, jossa oli tuntemattoman henkilön nimi ja tämä osoite. Vika oli siinä, että olimme molemmat asioineet samassa paikassa ja siellä huolimaton virkailija ei ollut muuttanut kyseisen henkilön osoitetta vaan siinä kohtaa oli minun osoite. Silkkaa huolimattomuutta.

Vierailija
49/49 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut nykyisessä vuokra-asunnossani noin vuoden ajan ja aika-ajoin on tullut ilmeisesti edellisen asukkaan nimissä postia. Olen palauttanut ne postin kirjelaatikkoon merkinnällä "väärä osoite". Nyt lopulta tarkistin omakannan linkin kautta maistraatista, ettei kukaan muu ole kirjoilla asunnossani ja soitin laskutusfirmaan, josta nämä väärät postit tulivat. Löysivät kyseisen henkilön laskutiedot ja lupasivat korjata asian. Kerroin myös kyseisen henkilön naapurieni mukaan olleen edellinen asukas, joka on ilmeisesti kuollut. Kannattaa siis kysyä mahdollisilta naapureiltakin kerrostalossa, tietävätkö kuka tämä haamuasukas voisi olla.