Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan! Millä kaikin tavoin alkoholin jättäminen pois suurkuluttajalla vaikuttaa terveyteen?

Vierailija
01.03.2024 |

Minusta aihe on mielenkiintoinen.

Itse huomaan olevani pirteämpi ja voivani paremmin psyykkisesti. Olen tasaisempi arjessani. Olen myös kyennyt ilmaisemaan tunteitani paremmin itsekseni. En tukahduta kaikkea vaan itken ihan valtoimenaan jos tarvitsee. Se tekee hyvää. 

Pian kuukausi takana alkoholia ja se tuli ihan itsestään. Ei tehnyt enää mieli enkä näe syytä juoda. Minkäänlaisia mielihaluja ei ole kertaakaan tullut. 

Normaali alkoholinkäyttö minulle oli tarkoituksellinen päihdyttäminen suurilla annoksilla 2-3 kertaa viikossa. Mietoja join ja runsaasti. 

Millaisia vaikutuksia te tiedätte kun alkoholi jää pois kokonaan? 

Toivoisin ikenien myös toipuvan. 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pian kuukausi takana ILMAN alkoholia :D 

Ap. 

Vierailija
2/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaa uusia tuttuja AA-kerhossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivokemia normalisoituu 

Vierailija
4/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuu paremmin, on energisempi, rahaa säästyy joten voi tehdä kaikkea kivaa juomiselta säästyvällä vapaa-ajalla.

Vierailija
5/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetin tylsää. Sosiaalinen elämä kutistunut minimiin. Lähinnä yksin kotona netissä, kun aiemmin tapasin paljon ihmisiä jatkuvasti. 

Vierailija
6/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt 2kk ilman jokapäiväistä punaviiniä.

Hirveä makeanhimo, joka päivä saatava suklaapatukka tai jotain muuta makeaa.

Tätä ei ollut silloin, kun iltaisin nautiskelin ne 2 viinilasillistani.

Ajattelin palata viininlipittelyyn. Silloin herkuksi riitti pieni pala hyvää juustoa punkun kylkeen, mitään makeisia tai suklaata ei tehnyt yhtään mieli.

Vierailija
7/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unen laatu parantuu, maksa tykkää. 

Vierailija
8/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmetin tylsää. Sosiaalinen elämä kutistunut minimiin. Lähinnä yksin kotona netissä, kun aiemmin tapasin paljon ihmisiä jatkuvasti. 

Olen ollut yksin jo todella pitkään ja usein joinkin yksin kotona. Baareissa en ole käynyt moneen vuoteen enää kuin kaksi kertaa vuodessa. 

Yksin on mukavaa. 

Ap.

Vierailija
9/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pode päänsärkyä kun en juo pisaraakaan. Noin vuosi sitten minulle tuli totaaliallergia alkoholia kohtaan. En voi juoda enää yhtäkään keskiolutta tai siideriä saamatta siitä viikon kestävää voimakasta päänsärkyä. Jääkaapissa olutta viime vuodesta mutta en uskalla ottaa riskiä. Hyvä näin. Säästyy rahat ja terveys kun en juo yhtään. 

Vierailija
10/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut neljä vuotta ilman alkoholia.

Mielialan parantuminen on ilmeisin asia.

Painoa on tullut reilusti lisää ja vielä kamppailen eroon nikotiinista.

Älä ihmeessä ota enää ensimmäistä lasillista, se lähtee heti siitä samoin kuin tupakan poltto.

Alkoholia ei tarvi mihinkään.

Vierailija
11/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun todistetusti paremmin kun en juo. Älykello kyllä tietää, milloin on tullut juopoteltua illalla. Yöt ovat levottomia, syvää unta ja rem unta vähän. Ja unen laatu vaikuttaa ihan kaikkeen toimintaan.

Vierailija
12/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leposyke laskenut kun ei tissuttele

Vierailija
13/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans tapana saunaoluet ja lonkeroa vähän liian usein ja ihan liikaa. Kunnes viime vuoden lopulla alkoi jokin tökkimään siinä lipityksessä ja se vain vähitellen jäi. Jouluna join olutta mutta uusivuosi selvinpäin ja tammikuu meni kokonaan ilman alkoholia. Viime kuussa ostin taas mutta ei enää maistu kuten ennen eikä tee mieli. Yöunet parantuneet ja olo rauhallisempi ja saa paremmin aikaan vaikka mitä. Ennen saattoi mennä alkuviikko että olo oli taas sellainen että jaksoi liikkua. Nyt tavoite ainakin tunti kunnon liikkumista päivässä. Olo myös kevyempi kun alkoholi ei pöhötä. Ennen oli perjantaina kova kiire kauppaan juoman hakuun, nyt yksi lonkero kaapissa ja taidan säästää sen huomiseen. Kokonaan tuskin lopetan mutta roimasti on määrä tippunut ja olen kiitollinen että en haikaile alkoholin perään, olen oman määräni jo lätrännyt. 

Vierailija
14/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukun todistetusti paremmin kun en juo. Älykello kyllä tietää, milloin on tullut juopoteltua illalla. Yöt ovat levottomia, syvää unta ja rem unta vähän. Ja unen laatu vaikuttaa ihan kaikkeen toimintaan.

Valitettavasti itse en oikein nuku kovin paljoa nykyään. Murehdin öisin paljon asioita. Listaan asioita, millä tavoin voisin parantaa elämänlaatuani. Usein itkenkin ja vaikka olen väsynyt niin nukahtamiseen menee pitkä aika. 

Alkoholia kun joi niin nukuin, etenkin krapulassa. Olin kyllä koko ajan todella väsynyt.

Nyt unenlaatuni on varmasti parempaa ja pärjään vähemmällä unella. 

Ap. 

Vierailija
15/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin käyttäjän tunnistaa kasvoista. Kasvot turpeat, pöhöttyneet, silmät näyttävät uponneen kalloon, punakka jne.

Vierailija
16/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin käyttäjän tunnistaa kasvoista. Kasvot turpeat, pöhöttyneet, silmät näyttävät uponneen kalloon, punakka jne.

ja keskivartalo on yleensä mallia tynnyri. 

Vierailija
17/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan ajokunnossa, ei tarvi miettiä sitä sen enempää. 

Vierailija
18/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon pitää keksiä joku toinen juttu josta mussuttaa.

Vierailija
19/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä huomaa muuta eroa kuin sen, ettei ole krapuloita. Tästä oli joskus täällä hyvä ketju niille, jotka eivät koe mitään upeaa muutosta mutta silti haluavat jatkaa juomatta. 

Vierailija
20/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei krapuloita eikä järkyttäviä krapulapaskoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä