Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan! Millä kaikin tavoin alkoholin jättäminen pois suurkuluttajalla vaikuttaa terveyteen?

Vierailija
01.03.2024 |

Minusta aihe on mielenkiintoinen.

Itse huomaan olevani pirteämpi ja voivani paremmin psyykkisesti. Olen tasaisempi arjessani. Olen myös kyennyt ilmaisemaan tunteitani paremmin itsekseni. En tukahduta kaikkea vaan itken ihan valtoimenaan jos tarvitsee. Se tekee hyvää. 

Pian kuukausi takana alkoholia ja se tuli ihan itsestään. Ei tehnyt enää mieli enkä näe syytä juoda. Minkäänlaisia mielihaluja ei ole kertaakaan tullut. 

Normaali alkoholinkäyttö minulle oli tarkoituksellinen päihdyttäminen suurilla annoksilla 2-3 kertaa viikossa. Mietoja join ja runsaasti. 

Millaisia vaikutuksia te tiedätte kun alkoholi jää pois kokonaan? 

Toivoisin ikenien myös toipuvan. 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutos näkyy vyötäröllä, alkoholin turhat kalorit jääneet pois niin 9 senttiä on lähtenyt navan kohdalta. Ei ole tullut makeanhimoa kuten joku tuossa aiemmin kirjoitti. Minulla alkoholi pikemminkin lisäsi ruokahalua. 

Vierailija
22/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä huomaa muuta eroa kuin sen, ettei ole krapuloita. Tästä oli joskus täällä hyvä ketju niille, jotka eivät koe mitään upeaa muutosta mutta silti haluavat jatkaa juomatta. 

Tuollaista olen itse sanonut. Ei se juomattomuus ole parantanut elämää mutta ei nappaa juominenkaan. Krapulat on todella syvältä. Yhden illan nautinnosta maksat monta vuorokautta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa selvitä hengissä moni suurkuluttaja ei.

Vierailija
24/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usean vuoden ajan lipitellyt valkkaria perjantai ja lauantai iltaisin. Kerran sitten vain viime joulukuussa alkoi etomaan jo se viinin hajukin. Punaviinin kohdalla tämä tapahtui jo aiemmin.

Voin juoda muutaman oluen, mutta yleensä jo kolmas tölkillinen on vähemmän maistuvaa. Pelkkä brändy- tai rommipullon näkeminen närästää.

Olen päätellyt, että jossain vaiheessa vain tulee kiintiö täyteen. Toivotaan näin. Täysraitis tuskin tulen olemaan jatkossakaan, mutta kulutus jää vähäiseksi aiempaan verrattuna.

Vierailija
25/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo hyviä asioita. Itselläni myös paljon helpompi olla kun ajatus ei ole monta kertaa päivässä se että montako lonkeroa ostan tänään ja siitä sai vain sen että seuraavana aamuna siitä on sitten huono olo että miksi piti taas juoda. Nyt aamut ovat pirteitä ja ajatus kulkee heti ja olen onnellinen olosta. Olen joskus vetänyt viinaa päivätolkulla kaksin käsin kun luulin sen helpottavan oloa mutta tuli vain kauheat krapulat ja morkkikset ja ne kesti pitkään. Koska suvussamme on paljon alkoholismia molemmin puolin, niin ne pitkän käytön seuraukset on nähty hyvin läheltä. Eli se helpottaa toistenkin elämää kun yksi ei ole vähän väliä humalassa. Nyt mietin monesti sitä että miksi join? En keksinyt oikein muuta vastausta kuin sen että siihen oli helppoa paeta siihen alkoholin tuomaan turtaan  oloon ja ajattelin elämän olevan tylsää ilman. Mutta ei se ole vaan helpompaa on ihan näin enemmän selvinpäin.

Vierailija
26/42 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapautuu yhdestä orjuudesta kun ei juo. 

Vierailija
27/42 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/42 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^

Vierailija
29/42 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin alkoholin pois kokonaan 2 vuotta sitten. Terveys kyllä palasi, tilalle tuli sosiaalisen elämän jääminen pois kokonaan, yksinäisyys, elämän sisällöttömyys. Elämältä poistui merkitys kokonaan, kun ei voi enään tuntea helpottavaa nousuhumaltumisen tunnetta. 

Vierailija
30/42 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukun todistetusti paremmin kun en juo. Älykello kyllä tietää, milloin on tullut juopoteltua illalla. Yöt ovat levottomia, syvää unta ja rem unta vähän. Ja unen laatu vaikuttaa ihan kaikkeen toimintaan.

Valitettavasti itse en oikein nuku kovin paljoa nykyään. Murehdin öisin paljon asioita. Listaan asioita, millä tavoin voisin parantaa elämänlaatuani. Usein itkenkin ja vaikka olen väsynyt niin nukahtamiseen menee pitkä aika. 

Alkoholia kun joi niin nukuin, etenkin krapulassa. Olin kyllä koko ajan todella väsynyt.

Nyt unenlaatuni on varmasti parempaa ja pärjään vähemmällä unella. 

Ap. 

Alussa juomattomana murehtiikin paljon kaikkea. Mieli käsittelee asioita eri tavalla kun alko ei turruta. Mulla oli kamalaa ekat kolme kuukautta kunnes helpotti.

Vierailija
31/42 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut mitään. Paino vaan nousi. Ei vaikuttanut mihinkään veriarvoihin tai verenpaineeseen tms mitenkään.

Vierailija
32/42 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en oo koskaan ymmärtäny tätä dokaamisen ihannoimista. mulla tulee vaa tokkurainen ja väsynyt olo jo muutaman saunaoluen jälkee. Edellisen kerran oon juonu 2.11.2023 :D

Vierailija
33/42 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksioireet ja päänsärky helpottaneet paljon. En ole ollut suurkuluttaja, mutta useamman kerran viikossa tuli otettua lasillinen tai kaksi. Kokonaan ilman alkoholia nyt puoli vuotta.

Vierailija
34/42 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma ikenissä? Mikäli ientulehdus, niin kannattaa hakeutua hammaskivenpoistoon. Sen lisäksi säännöllinen harjaus ja lankaus kotona. 

Vierailija
35/42 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmetin tylsää. Sosiaalinen elämä kutistunut minimiin. Lähinnä yksin kotona netissä, kun aiemmin tapasin paljon ihmisiä jatkuvasti. 

Kärsitkö siis sosiaalisten tilanteiden pelosta johon joit? Vai ovatko kaikki kaverisi jotain alkoholisteja? 

Vierailija
36/42 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hemmetin tylsää. Sosiaalinen elämä kutistunut minimiin. Lähinnä yksin kotona netissä, kun aiemmin tapasin paljon ihmisiä jatkuvasti. 

Kärsitkö siis sosiaalisten tilanteiden pelosta johon joit? Vai ovatko kaikki kaverisi jotain alkoholisteja? 

Mää en juo alkoholia. Olen nuori aikuinen mutta viihdyn mieluummin yksin tai oman rauhallisen kihlattuni kanssa.. Minä en vaan luota ihmisiin. Jatkuvasti saa lukea mediasta ku ihmiset pahoinpitelee ja vahingoittaa toisiaan. Maailma on täynnä väkivaltaa nykyää. Olen aina varautunut muiden ihmisten seurassa ja saan vaan paniikkikohtauksia. Omaa autoakin ajaessa soitin kerran hätäkeskukseen kun joku auto seurasi minua vaikka sillä oli vain hetken aikaa sama suunta. 

Vierailija
37/42 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mitenkään. Olin liikenneonnettomuudessa silloin kuin vielä join paljon reippaammin (selvennykseksi, en siis ajanut humalassa tms. vaan minä olin se ns. uhri) ja sairaalassa kun tutkittiin, niin ei missään mitään vikaa. Veriarvot, happisaturaatio, keuhkokuvat, verenpaine jne. kaikki täysin kunnossa. En myöskään nuku paremmin ilman alkoholia, ei ole enempää energiaa koska juopotellessakin liikuin paljon. Kämpän olen aina pitänyt siistinä jne. Paino ei ole liikkunut suuntaan eikä toiseen. En siis huomaa yhtään mitään eroa, ei vaan huvita juoda. Mistäs sen tietää vaikka mieli muuttuisi huomenna. 

Vierailija
38/42 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää en juo alkoholia. Olen nuori aikuinen mutta viihdyn mieluummin yksin tai oman rauhallisen kihlattuni kanssa.. Minä en vaan luota ihmisiin. Jatkuvasti saa lukea mediasta ku ihmiset pahoinpitelee ja vahingoittaa toisiaan. Maailma on täynnä väkivaltaa nykyää. Olen aina varautunut muiden ihmisten seurassa ja saan vaan paniikkikohtauksia. Omaa autoakin ajaessa soitin kerran hätäkeskukseen kun joku auto seurasi minua vaikka sillä oli vain hetken aikaa sama suunta. 

Sinä et tarvitsekaan alkoholia vaan psykiatrin.

Vierailija
39/42 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut neljä vuotta ilman alkoholia.

Mielialan parantuminen on ilmeisin asia.

Painoa on tullut reilusti lisää ja vielä kamppailen eroon nikotiinista.

Älä ihmeessä ota enää ensimmäistä lasillista, se lähtee heti siitä samoin kuin tupakan poltto.

Alkoholia ei tarvi mihinkään.

Mulla meni pari vuotta ilman. Mieliala ei parantunut yhtään, ainoa ero, ettei enää saanut edes nousuhumalan tuomaa mielihyvää. Sitten join pari drinkkiä ja taas olin kuukausia ilman. Että ei se välttämättä lähde välittömästi lapasesta. Nykyään otan jos huvittaa, ei siinä sen kummempaa eikä vaikuta mihinkään muuhun paitsi tietysti krapula jos tulee, on olotila melko ikävä.

Vierailija
40/42 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa plussa on että krapulat jäi pois. Mihinkään muuhun ei ole ollut vaikutusta. Paino on sama, v on sama ja ihan yhtä vähän kiinnostaa mikään. Ei kyllä huvita alkaa juomaankaan. En ole täysin lopettanut tänä vuonna join viimeksi vappuna. Semi kivaa mutta jäätävä tuli masennus krapulan lisäksi. Alkoholi on aika huono päihde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi