Vastaamo-uhrien juristi: Ihmisiä on päätynyt itsemurhaan tietomurron ja kiristyksen takia
Psykoterapiakeskus Vastaamon potilaita on päätynyt itsemurhaan tietojensa vuotamisen takia, kertoo useita tietomurron ja kiristyksen uhreja edustava juristi.
Kommentit (114)
Huonosti järjestetty systeemi, jos terapeutti kirjaa tietoihin sellaista mikä vaarantaa potilaan hengen ilmitullessaan, eihän potilastidot ole täysin salassapidettäviä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti järjestetty systeemi, jos terapeutti kirjaa tietoihin sellaista mikä vaarantaa potilaan hengen ilmitullessaan, eihän potilastidot ole täysin salassapidettäviä koskaan.
Tiedoissa oli kai ollut hetuja myös ja niitä myymällä ja hyväksikäyttämällä voi käsittääkseni tehdä paljon pahaa ja kiusaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin. Tuon jutun jälkeen olen tehnyt päätöksen että mitään apua en hae ikinä jos tuleekin tarvetta. Puhuu mieluummin vaikka puille tai kiville. En olisi itsekään kestänyt sitä ahdistusta heidän asemassaan.
Itse olen tämän "ratkaissut" niin päin, että en ole katsonutkaan mitä niistä käynneistä on kirjattu. Toki itselläni ei ole mitään sellaisia tragedioita tms elämässäni ollut, että siellä sanotuilla asioilla pystyisi kukaan edes teoriassa kiristämään tms.
Ymmärrän tietysti, että on monia ihmisiä joilla on hyvinkin arkaluontoisia salaisuuksia tms, niin niissä tapauksissa ei tietenkään ole/olisi tilanne ollenkaan näin yksinkertainen.
Minua vaivaa, että Kivimäestä ei saa kirjoittaa suoraan mitä ajattelee. Iltapäivälehtien kommentointipalstojakaan ei ole avattu häntä käsittelevissä artikkeleissa. Mielestäni uhrien ääni on vaiettu kuoliaaksi. Tuomiosta haluaisin todeta, että se on liian pieni. Suorastaan naurettava. Myös vastaamon tieturvasta vastannut johtaja tulee saada vankilaan. Mutta tosiaan, se vankilakaan ei ole sitä mitä näille tyypeille oikeasti toivon, vaan jotain paljon pahempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin. Tuon jutun jälkeen olen tehnyt päätöksen että mitään apua en hae ikinä jos tuleekin tarvetta. Puhuu mieluummin vaikka puille tai kiville. En olisi itsekään kestänyt sitä ahdistusta heidän asemassaan.
Varmaan tämäkin lisää kirkosta keskusteluavun hakemista. Niitähän ei kirjata mihinkään. Tässä olisi ainakin kirkolla nyt mahdollisuus näyttää paikkansa.
Suomalainen yhteiskunta on kirjausvaatimuksineen helposti haavoittuva. Valtio ei suojele kansalaisiaan.
Tuo julkisuusalennuksen anominen oli kyllä...
Vierailija kirjoitti:
En väitä, että asperger sinällään altistaisi erityisesti rikollisuudelle tai empatiakyvyttömyydelle, mutta tunnen itse erään nuoren assin jolla hyvin samanlaiset eleet, ilmeet ja jopa liikkumistapa kuin tällä Kivimäellä. Ja se tuntemani assi on myös empatiakyvytön ja todella narsistinen tapaus, uhmakas ja halveksuva muita kohtaan. Ei tosin niin fiksu, että pystyisi tuontyyppistä rikosta tekemään.
Kuitenkin on muistettava että autismi (ml. asperger)on laaja kirjo, ja että monet autistit ovat erityisen empaattisia ja jopa ylikorostuneen oikeudentajuisia. Autismi voi ilmentyä monella tavalla.
ADHD altistaa, asperger ei. On todettu juttu, että suurimmalla osalla vangeista on ADHD.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tämäkin lisää kirkosta keskusteluavun hakemista. Niitähän ei kirjata mihinkään. Tässä olisi ainakin kirkolla nyt mahdollisuus näyttää paikkansa.
Suomalainen yhteiskunta on kirjausvaatimuksineen helposti haavoittuva. Valtio ei suojele kansalaisiaan.
Ei, vaan valtio kiusaa kansalaisiaan.
Veikkaan, että tämä Kivimäki hakeutuu heti turvaosastolle. Meinaa voi olla aika kylmä vastaanotto normivankilassa ja tuon jätkän pää ei kestä vuottakaan kiven sisässä. Kuvittelee olevansa isokin tekijä, päinvastoin tyypillä on erittäin huono itsetunto, jota yrittänyt pönkittää nk. luksuskulissielämällään ja viranomaisia pakoilemalla. Toivottavasti joutuu istumaan tuomionsa päivästä päivään, ilman mitään ensikertalaisten lievennyksiä saati lomia, kun kuitenkin pyrkii karkaamaan saman tien muualle.
Vierailija kirjoitti:
Minua vaivaa, että Kivimäestä ei saa kirjoittaa suoraan mitä ajattelee. Iltapäivälehtien kommentointipalstojakaan ei ole avattu häntä käsittelevissä artikkeleissa. Mielestäni uhrien ääni on vaiettu kuoliaaksi. Tuomiosta haluaisin todeta, että se on liian pieni. Suorastaan naurettava. Myös vastaamon tieturvasta vastannut johtaja tulee saada vankilaan. Mutta tosiaan, se vankilakaan ei ole sitä mitä näille tyypeille oikeasti toivon, vaan jotain paljon pahempaa.
loppupeleissä ihan sama vaikka se saisi 20v linnaa ja toimari myös, ongelma on ja pysy kun tämä jo tapahtui. Uhreille olisi edelleen reiluinta tarjota vaihtoehtoa hetun vaihtamiseen, mutta sehän ei käy., pitää ensin odottaa että osuu kunnolla tuulettimeen...omatkin tiedot siellä meni ja on hemmetin ärsyttävää pelailla näiden luottokieltojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vuosien ajan kävisi terapiassa puhumassa täysin huuhaata ja valehtelisi kaikki asiat. Sitten katsoosi vuotaako asiat vai ei, alkaako joku kiristämään vai ei.
Ehkä parempi sitten olla menemättä koska ei tohon järjestelmään ole luottamista.
Hyytypähän se hymyily ja virnuilu kun sai kunnon tuomion. Hah.
Sain syyttäjänvirastosta kirjeen että asiaa ei jatketa omalla kohdallani koska en ole esittänyt vaateita??
En ole edes tiennyt että olin asianomistaja, en ole saanut mitään kirjettä asiaa koskien silloin kun tämä tapahtui!!??
Onko tieto lähetetty sähköpostilla mikä meni roskapostiin??
Miten tämä tekijä voi muka sovitella kaikkea aiheuttamaansa? Ei mikään voi korvata kaikkea mitä uhrit ovat joutuneet kokemaan.