Yksin asuva, syötkö ateriasi pöydän ääressä?
Kommentit (40)
Poikkeuksetta kaikki ateriat keittiössä pöydän ääressä. Inhoan ajatustakin pupeltaa perunasoppaa kyyryssä hankalasti sohvalla ja kuljetella astioita pitkin kotia.
Vierailija kirjoitti:
Pöytä tässä on nenän edessä. Työpöytä.
Sama. Ei mulla muuta pöytää tässä pienessä asunnossa olekaan. 😅
En koskaan silloin kun syön yksin. Yleensä laitan telkkarin päälle, ja syön sohvalla istuen ja sohvapöytää ruokapöytänä käyttäen.
Istuen keittiön pöydän äärellä. Samalla työpöytä. Katankin nätisti. Ei koskaan suoraan kattilasta kuten jotkut sinkut tekee. Pitkään asunut yksin ja ruokailu tärkeä hetki päivässä, arvostan itseäni ja ruokaa, joten teen hetkestä rauhallisen.
Katan tarjottimelle, ja syön töllön ja Netflixin äärellä.
En asu yksin, en myöskään syö pöydässä.
Sohvalla. Ei ole ruokapöytää. Tai tuoleja.
Vierailija kirjoitti:
En asu yksin, en myöskään syö pöydässä.
Ja siis sohvalla syön
Syön sohvalla pöydän ääressä. Keittiön pöytä on etätöiden myötä muuttunut työpöydäksi, eikä siinä mahdu kunnolla syömään (kaksi näyttöä plus muut härpäkkeet).
Tietokonepöydän äärellä syön olohuoneessa tai sitten joskus jotakin sängyllä.
Sohvalla. Välillä yritän ryhdistäytyä, ja syön ruokapöydän ääressä. Olen liikunnallinen ja silleen, mutta silti sohvaperunakin.
Aina pöydän ääressä. Sohvankin edessä on matala pöytä, mutta vältän sohvasyömistä. Siinä matalalla syödessä kun on aina huono asento, eikä ruoka pääse liikkumaan kunnolla suolistossa. Vatsakipu lähti kun siirryin ruokapöydän ääreen.
Parisuhteessa ollessakin söin sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Syön sohvalla.
Moukka. Ja siksi olet sinkku. Ei mitään tapoja. Ruoka pöytä on ruokailua varten.
T: herrasmies
Hyvin harvoin. Yleensä syön aamupalan ihan seisten tiskipöydän ääressä ja muuten sitten syön sohvalla tai sängyssä.
Minulla joka ilta ruokailutilani ruokapöydässä illallinen yhdelle! Hieno pöytäliina, kynttilöitä, klassista tai romanttista taidemusiikkia, kaunis kattaus, parhaat astiat ja ajan kanssa valmistettu ruoka: yleensä keitto, salaatti ja liha-, kala- tai kasvisateria sekä jälkiruoka. Illallinen sen verta myöhään, on samaan aikaan lämmin ruoka ja iltapala. Tämän jälkeen korjaan astiat pois ja katan valmiiksi jo aamiaista varten uudet puhtaat astiat. Jos syön lounaan kotona, etä- ja vapaapäivinäni, katan pöydän jo heti aamiaisen jälkeen lounasta varten. Televisiota en omista, radioni sekä levykokoelmani on minulle "se juttu". Tämä minulla ollut tapana jo nelisentoista vuotta, jäin leskeksi 14,5 vuotta sitten ja ensimmäiiset puoli vuotta meni sumussa, kuni umpihangessa räpeltäessä, sen jälkeen aloin mieheni toiveen mukaisesti nauttia elämästä ja se konkretisoitui myöskin näin.
Nojatuolissa,en koskaan istu pöydän ääressä.