Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu tämä joidenkin lasten kasvojenpiirre?

Vierailija
01.03.2024 |

Onko vain geneettistä vai merkki esimerkiksi jostain kehityshäiriöstä? Tarkoitan sellaista, että silmien sisänurkat jäävät piiloon ihon alle ja ikäänkuin nenän päällä olisi liikaa ihoa, josta tulee sellainen heltta silmien päälle? Tiedän, todella huono kuvaus mutta en löydä kuvaakaan kun en tiedä millä lähtisi hakemaan!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlainen ulkonäkö on lapsilla, joiden äidit ovat käyttäneet raskausaikana alkoholia. 

Vierailija
2/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Itä-Suomessa ja Lapissa ihan yleinen geneettinen piirre. Silmäpoimut ovat paksuja ja nenän vieressä (nasolabial fold) on valtava rasvapatti.

Eipä siihen auta aikuisenakaan mikään määrä tervettä ruokavaliota tai laihdutusta, kun se on geenipiirre.

Sitä kulkeutuu myös pk-seudulle muuttoliikkeen kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se on vain kehitysvaihe kasvavan lapsen kasvoissa. Kaikki ei ole vielä lopullisilla paikoillaan.

Vierailija
4/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

FAS-lapsia ehkä ?!

Vierailija
5/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaa asiatic epicanthic fold. suomalaisilla n. neljäsosalla on tuo, ja yleisemmin naisilla kuin miehillä. yleisintä se on itä-karjalassa ja itärajan kylissä.

Vierailija
6/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kun joko ylä- tai alaleuka työntyy vanhemmiten ulospäin. Mistähän tämä johtuu?

Vierailija
7/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epikantus-poimu

Vierailija
8/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi down?

Vierailija
9/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Down-syndrooma tai sitten alkoholi. En tiedä miksi jotkut alapeukuttaa alkoholista koska sellainen syndrooma oikeasti on

Vierailija
10/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta olen tavannut myös aikuisia joilla on tämä piirre.

Vierailija
11/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä SUomessa ja Lapissa yleinen. Johtuu Kuolan niemimaan läheisyydestä. Radioaktiivinen laskeuma. Googlaa vaikka.

Vierailija
12/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimo on tuotu tuliaisiksi Pattayan lomamatkalta niin silmät näyttää tolta. Aasialaisten kasvonpiirre.

Vierailija
13/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis tiedän tuon. Ja näyttävät vähän aasialaisilta, vaikka eivät ole.

Vierailija
14/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Down-syndrooma tai sitten alkoholi. En tiedä miksi jotkut alapeukuttaa alkoholista koska sellainen syndrooma oikeasti on

On tietysti, mutta alapeukutin, koska suurimmassa osassa ei ole kyse kummastakaan, vaan ihan aasialaisten geeniemme tuomasta geneettisestä piirteestä, joka on peräti neljäsosalla suomalaisista, vahvemmin idässä ja pohjoisessa. Ei ole todellakaan mukavaa alkaa väittämään, että kaikki tuon näköiset olisi jotain FAS-lapsia (alkoholi) tai downeja, kun suurimalla osalla on kyseessä pelkkä itäisen perimän tuoma ulkonäköpiirre. 

Omassa lapsuudenperheessäkin Lapista kotoisin olevalla isällä ja veljelläni on nuo, samoin aasialaistyyppiset mustat piikkisuorat hiukset, itse olen perinyt taas Lounais-Suomalaiselta äidiltäni "länsimaalaisemman" näköiset silmät jossa ei ole epikantuspoimua ja liikkuva luomi näkyy. 

Vierailija
15/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tietysti, mutta alapeukutin, koska suurimmassa osassa ei ole kyse kummastakaan, vaan ihan aasialaisten geeniemme tuomasta geneettisestä piirteestä, joka on peräti neljäsosalla suomalaisista, vahvemmin idässä ja pohjoisessa. Ei ole todellakaan mukavaa alkaa väittämään, että kaikki tuon näköiset olisi jotain FAS-lapsia (alkoholi) tai downeja, kun suurimalla osalla on kyseessä pelkkä itäisen perimän tuoma ulkonäköpiirre. 

Omassa lapsuudenperheessäkin Lapista kotoisin olevalla isällä ja veljelläni on nuo, samoin aasialaistyyppiset mustat piikkisuorat hiukset, itse olen perinyt taas Lounais-Suomalaiselta äidiltäni "länsimaalaisemman" näköiset silmät jossa ei ole epikantuspoimua ja liikkuva luomi näkyy. 

Ja tuo poimu on muutenkin pohjoiseurooppalainen piirre. Sitä esiintyy briteissä, Skandinaviassa ja Suomessa, siis Aasian lisäksi. 

Vierailija
16/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Mun pojalla on voimakkaat epikantus-poimut. Itselläni on ihan minit sellaiset ja olen Lapista. Toiset isovanhempani ovat Karjalasta. Sukujuuret yltää Siperiaan. Lapsen isä on ylempää Lapista - ei poimuja.

Muutama on ihmetellyt pojan ulkonäköä; poimut, leveä matala nenä... Sanoisin, että lappilaiset piirteet, mutta on vaalea. Harmittaa, jos joku luulee että olen juonut alkoholia raskausaikana, koska en todellakaan ole :') 

Vierailija
17/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten ruman näköinen. 

Vierailija
18/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites kun joko ylä- tai alaleuka työntyy vanhemmiten ulospäin. Mistähän tämä johtuu?

Usein johtuu ainakin siitä, että hampaita puuttuu esim alaleuasta. Ikenet kutistuvat ja leuka työntyy ulospäin.

Myös ylähampaitten puute alkaa näkyä kasvoissa  kasvojen painumisena asisäänpäin.

Sen takia kannattaisi aina korjauttaa hampaat jos suinkin mahdollista, ei vedättää pois.  Luuaineksen katoamista ei voi korjata.

Vierailija
19/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvamma 

Vierailija
20/45 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Mun pojalla on voimakkaat epikantus-poimut. Itselläni on ihan minit sellaiset ja olen Lapista. Toiset isovanhempani ovat Karjalasta. Sukujuuret yltää Siperiaan. Lapsen isä on ylempää Lapista - ei poimuja.

Muutama on ihmetellyt pojan ulkonäköä; poimut, leveä matala nenä... Sanoisin, että lappilaiset piirteet, mutta on vaalea. Harmittaa, jos joku luulee että olen juonut alkoholia raskausaikana, koska en todellakaan ole :') 

Esi-isät varustivat hänet kovia pakkasia vastaan kaikella mitä perimästä löytyi :'D Toivottavasti hän harrastaa edes laskettelua tai jotain 🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan