Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulispa 1970-luku takaisin!

Vierailija
01.03.2024 |

oli parasta musiikkia, Pink Floyd, Jimi hendrix. Beatles, progemusiikin nousu

leveälahkeiset farkut

Niilo Ylivainio

Jumalan pelko ja erotus synnin ja vanhurskauden välillä selkeä

papitkin oli kirkossa vielä uskovaisia ja miehiä

Hipit oli rautaa, ja naiset ei ollut nautaa ja lgbtq-palestiina-feministejä, perheet oli kunnossa

paitsi kommunisteilla ja alkoholisteilla

INKLUUSIO-paskaa- ei ollut kouluissa vaan apu ja tarkkisluokat, opilaat oppivat jotain ja luettiin kirjoja

kaikki luki ylä-asteella kirjan : David Wilkerson: Juokse poika Juokse

mies oli mies, nainen oli nainen ja lapset voi hyvin ja urheili paljon!

Kommentit (26)

Vierailija
22/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970-luvulla ei poistettu ihokarvoja, ei peseydytty päivittäin ja ihmiset haisivat, koska deodorantti oli vielä harvinaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luku: Mun sisko kuoli syöpään, josta olisi nyt 85 prosentin varmuudella selvinnyt. Mun kaverin äiti sai tukistaa ja hakata lapsiaan. Sanasokeudesta ei tiedetty vielä yhtään mitään. Ruotsinkielen opettaja, lehtori, oppikoulussa sai sanoa muualta tulleille lapsille: Mene takaisin Viroon (ruotsiksi, halventavalla äänensävyllä). Tyttökoulussa kiellettiin housuasujen käyttö juhlissa. Luokkamme vapaaoppilas sai kuulla vapaaoppilasasemastaan vähintäin kerran viikossa kaikkien muidenkin kuullen, sillä perusteella, että oli noloa kun hänellä oli vain isä, ei äitiä. 

Voi hitto ja täällä te vingutte sivuasioista! Miten käsittämättömän typerää! 

Armoton poliittinen painostus teniliiton aivopestyjen kommunistien järjestämänä oli RASITTAVAA. 

Vierailija
24/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nicky Cruz: Juokse poika juokse

David Wilkerson: Risti ja linkkuveitsi

Molemmat tuli luettua, tosin vasta kasarin puolella. Samaan aikaan kuin Huumeasema Zoo.

Itse kaipailisin ennemmin 80-lukua. 

Vierailija
25/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos. Aika ummehtunut oli ilmapiiri vielä silloin, ja varsinkin naisille ja vähemmistöille suurelta osin nykypäivää paljon kurjempaa aikaa. Oli myös tylsää, koska ei ollut tietokonepelejä, kansainvälistä viihdettä eikä älypuhelimia - erityisesti jos oli köyhän lapsi, kuten itse olin, oli tylsää, ja silloin köyhiä oli paljon enemmän kuin nykyisin. 

Ja tosiaan naisia väheksyttiin ihan jatkuvasti joka paikassa ja seksuaaliobjektivisoitiin myös. Ihan jossain Hymy-lehdessä näit mukahauskoja kuvia, joissa sihteerikkö istui tissit töröllään superlyhyessä hameessa pomon polvella yms, ja tyttöjen täytyi vaan sietää setämiesten koskettelut ja ällöttävät kommentit. Samoin kun itse halusin tekniselle alalle, minua lannistettiin jatkuvasti: eräs sukulainen joka oli sillä alalla sanoi, ettei kukaan tule naista palkkaamaan, että ei ole naisten aivoista niihin hommiin. Ja se määrä mitä olen saanut tytöttelyä ja väheksyntää urallani on aivan järkyttävä. En usko, että nykyiset nuoret joutuu enää semmoista kohtaamaan.

Vierailija
26/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh kuvaputki tv ja radio mafiaa ei vielä tuolloin ollut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan