Saatan olla demiseksuaalinen mies.
Miten tästä eteenpäin?
Pillujutut ei kiinnosta, mutta luulen, että sen oikean kanssa voisi kiinnostaakin.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Niin tuo lokerointi on luonnollista jatkumoa sille, että joka lapselle pitää nykyään saada jokin aakkosdiagnoosi.
Jep. Jos joku alkais mulle luettelee et "mä oon sit tälllanen semidemiaceface -mies, et mulle kelpaa vaan sit pinkdemimeni -seksuaali nainen", niin kyllä ottaisin jalat alle.
Ihme lumihiutaleiden juttuja nuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tuo lokerointi on luonnollista jatkumoa sille, että joka lapselle pitää nykyään saada jokin aakkosdiagnoosi.
Jep. Jos joku alkais mulle luettelee et "mä oon sit tälllanen semidemiaceface -mies, et mulle kelpaa vaan sit pinkdemimeni -seksuaali nainen", niin kyllä ottaisin jalat alle.
Ihme lumihiutaleiden juttuja nuo.
Mä oon ihan vaan panomies.
Vierailija kirjoitti:
Naisissa on paljon demejä tai muualla aseksuaalisuuden kirjolla olevia. Kaltaisesi miehet revitään käsistä jos teikäläisen vaan jotain löytää. Itse olen etsinyt koko elämäni ace/demi -miestä. Ei ole löytynyt :/.
Googlasin demiseksuaalisuuden, eikä sillä näytä olevan mitään yhteistä aseksuaalin kanssa. Seksi maistuu siis vaan sellaisen henkilön kanssa, johon luottaa oikeasti. Miksi se on aseksuaalisuuden kirjolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisissa on paljon demejä tai muualla aseksuaalisuuden kirjolla olevia. Kaltaisesi miehet revitään käsistä jos teikäläisen vaan jotain löytää. Itse olen etsinyt koko elämäni ace/demi -miestä. Ei ole löytynyt :/.
Googlasin demiseksuaalisuuden, eikä sillä näytä olevan mitään yhteistä aseksuaalin kanssa. Seksi maistuu siis vaan sellaisen henkilön kanssa, johon luottaa oikeasti. Miksi se on aseksuaalisuuden kirjolla?
Jostain syystä wikipediassa sanotaan näin.
No minäkin olen mies ja samanlainen. Uskokaa pois olen jopa torjunut hyvännäköisen naisen yhdenyön vihjailut
No niin munkin mies on. Siis iha normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri kuin lainaamasi, mutta siis *saattaa* maistua sellaisen henkilön kanssa, johon on tarpeeksi vahva tunneside. Mutta sekään ei ole kiveen kirjoitettu. Mutta demiseksuaalisuus kuuluu aseksuaalisuuden kirjoon siksi, että demit ovat parisuhteiden ulkopuolella (termin kirjaimellisessa merkityksessä) a-seksuaaleja. Sinkkua demiä ja sinkku aseksuaalia ei siis "erota" toisistaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en nyt näistä juurikaan ymmärrä, mutta eikö siis tuossa ole parisuhteen kannalta tosi iso ero? Aseksuaali ei (juurikaan) halua seksiä suhteessakaan, kun taas demiseksuaali on "normaalin" aktiivinen kunhan löytää sopivan kumppanin johon rakastuu. Eikö se noin mene? Jos menee niin silloinhan käyttäytyminen parisuhteessa on noilla kahdella tyypillä kovin erilaista, eli en ymmärrä miten voit olla sitä mieltä että molemmat olisi OK?
"Eikö se noin mene?" Eeei ihan. Kirjoittaja voi olla itse esim. demi, joka olisi parisuhteessa OK myös seksittömyyden kanssa. Eli etsii suhteeseen joko kaltaistaan demiä, jonka kanssa fyysiset himot saattavat herätä ajan kanssa, tai sitten aseksuaalia, jonka kanssa jatkaa eloa "kuten tähänkin asti".
Kovinkaan moni tuntemani demi ei myöskään ole "'normaalin' aktiivinen" seksirintamalla parisuhteessakaan, vaan seksi on jotain mitä VOI kyllä harrastaa, mutta se ei ole minkäänlainen prioriteetti eikä nk. panetusta koeta välttämättä paljoa enempää kuin ennenkään.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö demiin se, että yleisestikin kiinnostuu kenestäkään tosi harvoin, mutta sitten kun johonkin ihastuu, niin se on sitten tosi voimakasta kemiaa, jonka tuntee kokonaisvaltaisesti? Itsellä tällaista, enkä tiedä, mihin lokeroon kuulun.
Mulla sama enkä luokittele itseäni demiseksuaaliksi, koska silloin harvoin kun tunnen seksuaalista vetoa, tunnen sitä melkein heti kohdattuani tämän ihmisen. En siis tarvitse tunnesidettä siihen, toisin kuin demi. Mutta toki tarvitsen seksin harrastamiseen tunnesiteen - en pysty harrastamaan seksiä tuosta vaan, vaikka tuntisinkin seksuaalista vetoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri kuin lainaamasi, mutta siis *saattaa* maistua sellaisen henkilön kanssa, johon on tarpeeksi vahva tunneside. Mutta sekään ei ole kiveen kirjoitettu. Mutta demiseksuaalisuus kuuluu aseksuaalisuuden kirjoon siksi, että demit ovat parisuhteiden ulkopuolella (termin kirjaimellisessa merkityksessä) a-seksuaaleja. Sinkkua demiä ja sinkku aseksuaalia ei siis "erota" toisistaan mitenkään.
Onko se nykyään siis jotenkin oletusarvoista, että jotta olet normaaliseksuaalinen ihminen niin panet vaikkei ole mitään romanttisia tunteita? Oikeesti?
"Onko se nykyään siis jotenkin oletusarvoista, että jotta olet normaaliseksuaalinen ihminen niin panet vaikkei ole mitään romanttisia tunteita? Oikeesti?"
Panet, tai koet panetusta, kulutat mahdollisesti aikuisviihdettä, tai pidät vaikkapa jotain työkaveria tai julkkista seksikkäänä pelkän ulkonäön perusteella. Tai näet tuntemattoman ihmisen kadulla, mainoksessa, somessa, missä tahansa, ja ajattelet "onpas kuuma!".
Jos taas seksi ja seksuaalisuus on sinulle arjessa täysin nollatason intressi, sitten olet aseksuaalisuuden kirjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Itse haluaisin nimenomaan demiseksuaalin miehen. Kaikki tuntuu olevan kuitenkin semmosia joka reiän panijoita.
No sepä. En tajua mistä voisi löytää miehen joka ei vaadi seksiä ihan viimeistään kolmansilla treffeillä ja silloinkin on jo pihtari.
Mielenkiinnosta, missä kohtaa tutustumista koette että olisi sopivaa tai optimaalista kokeilla seksiäkin, ja missä kohtaa menee ikään kuin takaraja, jonka ylittäminen tuntuu sitten siltä että nyt tässä on jotain vikaa kun toista osapuolta ei ole vieläkään kiinnostanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin nimenomaan demiseksuaalin miehen. Kaikki tuntuu olevan kuitenkin semmosia joka reiän panijoita.
No sepä. En tajua mistä voisi löytää miehen joka ei vaadi seksiä ihan viimeistään kolmansilla treffeillä ja silloinkin on jo pihtari.
Mielenkiinnosta, missä kohtaa tutustumista koette että olisi sopivaa tai optimaalista kokeilla seksiäkin, ja missä kohtaa menee ikään kuin takaraja, jonka ylittäminen tuntuu sitten siltä että nyt tässä on jotain vikaa kun toista osapuolta ei ole vieläkään kiinnostanut?
En ole kumpikaan edellisistä mutta samanlainen siinä mielessä, etten ole heti valmis seksiin. Mulla optimaalinen ajankohta on sitten, kun olo hyvä toisen seurassa ja koen luottavani häneen. Koskaan se ei ole ensimmäisenä iltana, kun hädin tuskin edes tuntee toista. Mutta mahdotonta sanoa mitään tarkkaa aikaa. Ehkä viidennet treffit olisi itsellä sellainen takaraja että jos olo ei vielä silloinkaan ole toisen seurassa sellainen että seksi tuntuu hyvältä idealta, tuskin sitä hetkeä tulisi koskaan. Kyllä se aika nopeasti tulee kuvioihin jos ihminen on itselle oikea.
Minä olen sellainen puolidemi varmaankin tai sitten olen vain niin hemmetin ujo tietyissä asioissa . Tavallinen juttelu sujuu kun ei ole mitään odotetta mutta jos ilmassa on "jännitettä" niin otan heti etäisyyttä . Liian tuttavallinen käytös joltain tuntemattomalta naiselta johtaa heti epäilyyn ja etäisyyden ottoon. Tuttujen kanssa ok kun tietää taustat. Oli vaikeuksia löytää parisuhde mutta se löytyi samanlaisen naisen kanssa. Täysi hetero olen ja naiset kyllä kiinnostaa,oikeastaan vähän liikaakin mutta seksisuhde tai syrjähyppy olisi pois suljettu juuri tämän ominaisuuteni vuoksi.
Tietysti ajatuksena naurettavaa pohtia näin kun on parisuhteessa. Mutta jos ajatusleikkinä pohtii tätä niin mitä luultavimmin käyttäytyisin juuri samoin edellä kuvatulla tavalla vaikka olen jo elämää nähnyt . Etsisin kuitenkin syvempää ja luotettavaa suhdetta koska siinä on turva ja vakaus jota tarvitsen henkisen hyvinvoinnin kannalta . Jos tämä ei olisi mahdollista olisin mieluimmin sutten yksinään.
"En ole kumpikaan edellisistä mutta samanlainen siinä mielessä, etten ole heti valmis seksiin. Mulla optimaalinen ajankohta on sitten, kun olo hyvä toisen seurassa ja koen luottavani häneen. Koskaan se ei ole ensimmäisenä iltana, kun hädin tuskin edes tuntee toista. Mutta mahdotonta sanoa mitään tarkkaa aikaa. Ehkä viidennet treffit olisi itsellä sellainen takaraja että jos olo ei vielä silloinkaan ole toisen seurassa sellainen että seksi tuntuu hyvältä idealta, tuskin sitä hetkeä tulisi koskaan. Kyllä se aika nopeasti tulee kuvioihin jos ihminen on itselle oikea."
Kiitokset vastauksesta! Viisi treffiä ei näin miehenäkään kuulosta mitenkään kovin pitkältä ajalta, voin itse helposti ajatella että pidempäänkin menee ennen kuin on valmis. Varsinkin näin jo kohta viisikymppisenä, kun sitä ei ole enää hehkeimmillään, tuo tuntuu kyllä jos ei lyhyeltä niin ei ainakaan pitkältä ajalta odottaa. Olin saanut sellaisen kuvan että suurin osa (tämän ikäisistä) naisista toivoisi huomattavasti hitaampaa etenemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä wikipediassa sanotaan näin.
Koska nykymaailmassa on muka normaalia nus*ia kaikkea mikä liikkuu ja seksiä tungetaan joka tuutista niin kyllä sä nyt oot jotenki estyny ja epänormaali jos et haluu nus*ia kaikkia heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin nimenomaan demiseksuaalin miehen. Kaikki tuntuu olevan kuitenkin semmosia joka reiän panijoita.
Tosielämästä. Siellä on pakko tutustua hitaasti. Ei tulisi mitään millään hektisillä ja sirpaleisilla deittisovelluksilla. -6
Ei niitä ole sieltä "elämästäkään" löytynyt. En tietenkään deminä edes harkitse mitään sovelluksia, olen tutustunut ja ihastunut aina elämän eri tilanteissa: töissä, tapaamalla kaverin kavereja, harrastuksissa jne. Ihan turhaan olen energiaani tähän asiaan kuluttanut kun kaikki ihastukset ovat kaatuneet siihen että miestä ei kiinnosta lainkaan tai ei kiinnosta kun ei edetä heti seksiin. Ihan ne tosielämänkin miehet haluavat "testata" tämän asian heti. No, elämä on hyvää yksinkin joten en enää edes yritä tavata ketään.
Älä huoli, kyllä tuohonkin löytyy lääkitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en nyt näistä juurikaan ymmärrä, mutta eikö siis tuossa ole parisuhteen kannalta tosi iso ero? Aseksuaali ei (juurikaan) halua seksiä suhteessakaan, kun taas demiseksuaali on "normaalin" aktiivinen kunhan löytää sopivan kumppanin johon rakastuu. Eikö se noin mene? Jos menee niin silloinhan käyttäytyminen parisuhteessa on noilla kahdella tyypillä kovin erilaista, eli en ymmärrä miten voit olla sitä mieltä että molemmat olisi OK?
Sekä ace että demi ovat aseksuaalisuuden kirjolla. Demi tuntee seksuaalista vetoa tunnesiteen muodostumisen jälkeen, mutta eihän se kerro mitään siitä kuinka usein demi haluaa seksiä. Joku heistä haluaa kerran vuodessa, toinen joka päivä. Acetkin voivat harrastaa seksiä kumppanin kanssa ja jopa nauttia siitä, vaikka eivät koe seksuaalista halua kumppaniinsa.
Itse olen matalalibidoinen demi. Olisin täysin ok seksittömässä parisuhteessa, ja täysin ok suhteessa jossa on joskus/jonkin verran seksiä, kunhan romanttinen puoli olisi kunnossa. Siksi minulle kävisi erinomaisesti joko ace- tai demimies.