Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 40-vuotias liian vanha vaihtamaan työpaikkaa?

Vierailija
29.02.2024 |

Olen ollut pitkään saman työnantajan palveluksessa. Nyt kuitenkin löysin kivan työpaikkailmoituksen, johon haluaisin hakea. Täytin viime kesänä jo 40 vuotta. Olenko auttamattomasti liian vanha hakemaan uutta työtä? Hakemukseen ei tarvitse ikää laittaa mutta haastattelussa viimeistään ikä tulee esiin. Onko kokemuksia?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan ole liian vanha... 26 v eläkeikään..

Vierailija
2/37 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole liian vanha. Itse opiskelin uuden ammatin itselleni 40 -vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan hakemusta menemään, mutta muista, että jos saat duunin niin tee ensin työsopimus ja vasta sitte irtisanoudu nykyisestä.

Vierailija
4/37 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään koe olevani mitenkään vanha, vaan parhaassa työiässä! Kokemusta kertynyt paljon ja ei enää pieniä lapsia joiden sairastaessa pitäisi jäädä kotiin. 

Täällä tuntuu vain siltä että kaikki yli 40-vuotiaat teilataan ikälopuiksi.

Vierailija
5/37 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole liian vanha vaihtamaan työtä. Pitkään työttömänä olleet nelikymppiset katsotaan usein liian vanhoiksi, työpaikan vaihtajia ei.

Vierailija
6/37 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/37 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä kysymys! Ei todellakaan oo liian vanha. 50-60 vuotiaatkin vaihtelee sulavasti työpaikkoja nykyään. Tuossa iässä edes alan vaihto ei olisi mikään kummallinen juttu.

Vierailija
8/37 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä ehtii hyvin opiskella vaikka lääkäriksi. Itse olen saanut uuden vakituisen työpaikan ilman suhteita 45- ja 55-vuotiaana ja olen aika tavallinen akateeminen tallaaja en mikään haluttu nero vaan humanisti. Rohkeesti vaan hakemaan!

Vierailija
9/37 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin työpaikkaa kuusi vuotta sitten. Nyt olen 52 v.

Kannatti!

Vierailija
10/37 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut 25 vuotta samalla isolla työnantajalla. Loppu ajasta töitä oli paljon, etuja heikennettiin (mm. kiky), palkka ei noussut ym. Työnantajan muutokset asioissa heikensivät yhteishenkeä ja kiristivät monen 

Mitä sain kun vaihdoin 45 v. työpaikkaa:

Haastavan työn

Lyhyemmän työajan

Paremman palkan

Pidemmät lomat

Joustoa ja mm. itse määrittää milloin ja miten työni teen, kunhan tulee tehdyksi.

Ei huonosti😊

Vierailija
11/37 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo yli 40 vuotias  eilä itselläni toistaiseksi ole olliut ainoatakaan työ tai virka ja tai toimitusjohtaja sopimusta, joka ei olisi ollut määräaikaan sidottu. 

Vierailija
12/37 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain yli 10 vuoden jälkeen 2 uutta työtä muutaman kk ennen 42-vuotispäivääni. Molemmat työnantajat tarjosivat hommia ja päädyin valitsemaan toisen niistä. Alallani työkokemusta arvostetaan ikää enemmän ja asenne työntekoon ratkaisee paljon. Vanha virsi "vaihtamalla ei parane" ei pitänyt paikkaansa toisin kuin ex-työkaveri joskus väitti, nykyään on ihan kiva mennä töihin vaikka joka paikassa tietty omat hankaluutensa naisvaltaisella alalla.

Vierailija
13/37 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen aloitus. Miksi ihmeessä nelikymppinen olisi liian vanha vaihtamaan työpaikkaa? Tuossahan on vielä puolet työurasta jäljellä! Itse olen vaihtanut työpaikkaa 40 vuotta täytettyäni jo kolme kertaa. Taas menossa haastatteluun ensi viikolla. Kun haluaa kehittyä ammatissaan ja oppia uutta eikä senhetkinen työnantaja tarjoa tähän mahdollisuutta, niin totta kai haen uutta työtä. Olen myös opiskellut toisen maisterin tutkinnon 42-vuotiaana ja varmasti kouluttaudun vielä lisää ennen eläkeikää.

Vierailija
14/37 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se selviää, kun kokeilet. Oletettavasti sinulla ei ole enää ainakaan kovin pitkään pieniä lapsia, joita pitäisi jäädä kotiin hoitamaan.

Vierailija
15/37 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa kyllä, käytännössä ei. Eläkeikään sinulla tulee olemaan vielä +30 vuotta, mutta olet jo liian vanha työhön. 

Vierailija
16/37 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 48 ja ollut tässä työpaikassa nyt reilut 7v eli olin nelikymppinen vaihtaessani työpaikkaa. Juuri äskettäin meidän firman talousosastolle palkattiin yksi 5-kymppinen.

Vierailija
17/37 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan hakemaan.  Olen sua vähän vanhempi ja myös ajankohtaisia suunnitelmia työpaikan vaihtoon.

Vierailija
18/37 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin työpaikkaa viimeksi 58v:nä...

Vierailija
19/37 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan, itse olen yli 50-vuotiaana vaihtanut työpaikkaa kolme kertaa, ja ihan eri alallekin 

Vierailija
20/37 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikäsi on 68 vuotta, joten et ole vielä edes työurasi puolivälissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän