Onko 40-vuotias liian vanha vaihtamaan työpaikkaa?
Olen ollut pitkään saman työnantajan palveluksessa. Nyt kuitenkin löysin kivan työpaikkailmoituksen, johon haluaisin hakea. Täytin viime kesänä jo 40 vuotta. Olenko auttamattomasti liian vanha hakemaan uutta työtä? Hakemukseen ei tarvitse ikää laittaa mutta haastattelussa viimeistään ikä tulee esiin. Onko kokemuksia?
Kommentit (37)
Viimeisin meille uutena työntekijänä tullut (nainen) oli töissä vuoden, ja sitten jäi eläkkeelle. Ikää siis työpaikkaa vaihtaessa yli 60. Itse olin siis nuori kun sain työn jo 5-kymppisenä 😄
En ihan ymmärrä miksi edes kuvittelet olevasi "liian vanha".
Haha, odotas kun täytät 60v, ja pääset silloin viiiiimeistään kiertopalkinnoksi kuntouttaviin ja pilipalikurssitukseen. Se onkin sitten melkoista höykytystä, etkä ole mihinkään liian vanha, et edes siivoamaan, vaikka olis pää kainalossa ;D
Tällaisen kysymyksen olisi voinut lukea 35 vuotta vanhan lehden neuvontapalstalta, kun ennen 90-luvun alun lamaa samalla työpaikalla jäkitettiin eläköitymiseen asti.
Nelikymppinenhän on ihan parhaimmassa iässä työelämää ajatellen, kokemusta jo takana, mutta työuraa jäljellä vielä pitkään. Eikä (välttämättä) enää pikkulapsia ym., joten pystyy panostamaan työhönsä.
Vaihdan keikkalaisena työpaikkaa tuon tuostakin. Mitä ihmeellistä siinä on?
Millainen 40 vee oikeesti tulee kyselee mammikselle tyhmiä sen sijaan että tekee päätöksen ihan itse? Aivan.
Vaihdoin työpaikkaa 60-vuotiaana. Olen ns. pula-alalla. Soitin 6 työpaikkaan, joista viidessä vastattiin, että tervetuloa. Kuudennessa sanottiin, että ihan juuri nyt ei ole vapaata paikkaa, mutta jos tosissasi olet tulossa, niin teemme sinulle työpaikan. Valitsin sitten yhden noista paikoista. Viihdyin niin hyvin, että jatkoin siellä osa-aikaisena vielä eläkkeelle jäämisen jälkeenkin muutaman vuoden ajan. Olisi pitänyt aiemmin tajuta vaihtaa.
Eihän se ongelma ole työpaikanvaihtajissa vaan työttömissä joissa ikääntyneitä kammotaan.
Miksi olisi? Työpaikkaa voi vaihtaa vaikka 67 vuotiaana. Miten se ikä liittyy mihinkään?
Mitä ihmettä? Vaihdoin töitä 43-vuotiaana. Tullut mieleenkään että iässäni olisi mitään vikaa...
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihdoin työpaikkaa 51v ja sain heti vakkari paikan.
Aivan,vaihdoit.Jos olisit ollut työtön olisi ollut turha yrittää.
Nelikymppinen on parhaassa työiässä. Jos työnantajat muuta väittää, kysymys on silloin jälleen kerran rahasta.
Meille kaupungille palkattiin kuusikymppisiäkin, yksityisellä voi olla tylympi kohtelu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan,vaihdoit.Jos olisit ollut työtön olisi ollut turha yrittää.
Höpsis. Itse sain 49-vuotiaana vajaakuntoisena työttömänä työpaikan, määräaikaisena 3 kk ja sitten vakipaikka. Ja työkaveri yli 50v palkattiin juuri työttömyydestä. Erittäin hyvä työntekijä onkin.
Työnantajien mielestä liian vanha. Muuten et.