Nuohooja tulossa, pitääkö tuhkat poistaa?
Kysymys otsikossa.
Eli pitääkö nuohoojan tuloon valmistautua jotenkin?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on sinulle uusi tilanne, niin sano se nuohoojalle ja esitä samalla kysymyksiä, miten hän toivoisi sinun toimivan seuraavalla kerralla.
Tämä juuri, sama ohje pätee kaikkeen elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me nuohotaan itse ja viedään tuhkat pois ennen nuohoojan tuloa. On sitten nuohoojalla helpompi ja siistimpi homma. On aina kehunut miten siistit hormit on.
Joillakin on osaamista eri asioihin. Hyvä kun pidätte huolta tekin omasta talostanne. Jokaisen tulisi huolehtia mahdollisimman hyvin talostansa.
Et sitten ymmärtänyt satiiria?
Sama kuin jos kotona siivotaan ennen siivoojan tuloa. On sitten helpompaa hällä. 😏🤭
Ei kukaan tilaa ammattinuohoojaa, jos itsellä on välineet ja taito tehdä työ.
No monestihan sitä tekee asioita vaikka suuruudenhulluudessansa ja sitten ihmetellään kun ei saa vahingoille korvauksia. Jokainen tyylillään. Ymmärsin kyllä, älä syytä epävarmuuksistasi minua ja lähinnä taisin vastata liian hienolla tavalla kun päätit tulla aivan esiin tyhmempänä ihmisenä. Olen tavannut kaltaisiasi jo lapsesta lähtien mutta onneksi isäni opetti teistäkin hyvin paljon. Älykkäät ihmiset ymmärtävät tilata palveluita vaikka osaisivat itsekin tehdä vaikka vain siksi ettei ole lupia. Turvallisuus sekä järkevyys ja rehellisyys ennen kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Itse tilkitsen valmiiksi pellin juuret ja avaan pellit jotta nuohoojan ei tarvitse niihin kiivetä ja laitan pinkan sanomalehtiä saataville.
Mistä nykyään saa sanomalehtiä?
Isot laatuerot on nuohoojilla, viimeksi käynyt nuohosi todella tarkasti kakluunin, tupla-aika edellisiin nähden. Hyvin vetää ja lämpenee nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me nuohotaan itse ja viedään tuhkat pois ennen nuohoojan tuloa. On sitten nuohoojalla helpompi ja siistimpi homma. On aina kehunut miten siistit hormit on.
Joillakin on osaamista eri asioihin. Hyvä kun pidätte huolta tekin omasta talostanne. Jokaisen tulisi huolehtia mahdollisimman hyvin talostansa.
Sama kuin jos kotona siivotaan ennen siivoojan tuloa. On sitten helpompaa hällä. 😏🤭
Palovakuutus ei ole voimassa, jos ei ole ammattilainen nuohonnut tulisijoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tietäisköjän nuohooja itse??
Kyllä varmasti tietää mutta moni haluaa ymmärtää asukkaanakin asioista ja voi toimia myös apuna. On kohteliasta ottaa huomioon huoltomiehet jotka työskentelevät omassa kodissa. Monet haluavat myös minimoida siivoamista tai estää paikkojen sotkeutumista.
Itsekin auttelen aina kirurgia leikkauksessa jos nukutus menee pieleen. Kiittelevät kovasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tietäisköjän nuohooja itse??
Kyllä varmasti tietää mutta moni haluaa ymmärtää asukkaanakin asioista ja voi toimia myös apuna. On kohteliasta ottaa huomioon huoltomiehet jotka työskentelevät omassa kodissa. Monet haluavat myös minimoida siivoamista tai estää paikkojen sotkeutumista.
Itsekin auttelen aina kirurgia leikkauksessa jos nukutus menee pieleen. Kiittelevät kovasti
Täysin verrattavissa asiaan, ymmärrän syletyksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No monestihan sitä tekee asioita vaikka suuruudenhulluudessansa ja sitten ihmetellään kun ei saa vahingoille korvauksia. Jokainen tyylillään. Ymmärsin kyllä, älä syytä epävarmuuksistasi minua ja lähinnä t
Älä selitä. Ei ole häpeä tunnustaa omaa tyhmyyttä, kaikille ei vaan ole luotu nopeita hoksottimia. Kaivat vaan selityksilläsi itsesi syvemmälle suohon.
Vierailija kirjoitti:
Nuohooja vie tuhkatkin pesästä.
Veisikin. Mutta jättää tuhkat siihen lattialle takan eteen. No, onneksi sentään sanomalehden päälle.
Riittää että olet tuhkaluukku ammollaan.
Hohhoijaa, onko täällä taas uusavuttomien kokoontumisajot kun kysymykset ovat mallia: "siivooja tulossa, pitääkö siivota etukäteen?"
Itse poistan tuhkat joka kerta pilttamisen jälkeen, ennenkun pellit suljen. Näin saan pellit nopeammin kiinni, eikä jää kytemään mitään häkävaaraa.
Nuohoojan ei kuulu tuhkiasi poistaa.
Nuohoojaa varten voi varata sanomalehtiä, ja metallisen tuhkaämpärin. Niillä pärjää.
Nuohooja käskee yleensä sammuttamaan ilmastoinnin ennen nuohousta, ettei noet pöllyä asuntoon.
Meillä ei tyhjentänyt tuhkia hellan tulipesän alla olevasta tuhkaluukusta, eli siitä mihin tuhkat tippuu tulipesän arinan läpi.
Ei vissiin sisälly työnkuvaan.
Ensin olin että HÄH, mutta niin kai se sitten on tarkasti rajattua nuohoojankin tekemiset.
Tiesin että onbä tulossa niin en itse aljanut varttavasten tyhjentämään kun kuvittelin harhaisesti että tyhjentää imurillaan senkin. Eibolis monta sekunttia sillä mennyt, mutta ei.