Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuohooja tulossa, pitääkö tuhkat poistaa?

Vierailija
29.02.2024 |

Kysymys otsikossa.

Eli pitääkö nuohoojan tuloon valmistautua jotenkin?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. 

Vierailija
2/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa se nuohoojan työtä, mutta ei ole välttämätöntä. Pääasia on että nuohottava tulisija ei ole kuuma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esteetön saapuminen. Suosittelen tyhjentämistä jos paikat ovat jo valmiiksi tupaten täynnä tuhkaa. Kysy kun hän saapuu että mitä hän tarvitsee tai tarvitseeko hän kenties apua. Jotkut pyytävät sanomalehtiä suojaksi tuhkalta.

Vierailija
4/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nyt edes tulet sammuttelet.

Vierailija
5/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohooko myös tuhkaluukun? Silloin voisi tuhkat poistaa huomaavaisesti jo ennakkoon...

Vierailija
6/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan nyt edes tulet sammuttelet.

Joskus olen saanut ohjeen että vuorokausi jos mahdollista edellisestä lämmityksestä. Kylmä takka tulee olla.

Vierailija
7/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietääkseni. Nuohoojalla on tuhkaimuri. Tuhkaluukun voi tietenkin tyhjentää.

Vierailija
8/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, mutta itse olen aina tyhjentänyt tuhkat ennen nuohoojan tuloa. Jos nuohous tapahtuu katolta käsin (nykyisin se voidaan tehdä myös alakautta), on etukäteen vain tarkistettava turvallinen pääsy katolle, eli lähinnä se tikkaiden kiinnitys.

Vierailija
9/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietäisköjän nuohooja itse??

Vierailija
10/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilkitsen valmiiksi pellin juuret ja avaan pellit jotta nuohoojan ei tarvitse niihin kiivetä ja laitan pinkan sanomalehtiä saataville.

Vierailija
11/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohooja vie tuhkatkin pesästä.

Vierailija
12/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkat tyhjennettävä. Ainakin meillä nuohooja valittaa heti jos tuhkaimuri tulee nopeasti täyteen.

Vierailija
13/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tyhjennetään tuhkat uuneista sekä rapsutellaan ja harjataan noet saunan vesipadasta.

Nuohoojaa varten muutama Hesari.

Vierailija
14/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tietäisköjän nuohooja itse??

Kyllä varmasti tietää mutta moni haluaa ymmärtää asukkaanakin asioista ja voi toimia myös apuna. On kohteliasta ottaa huomioon huoltomiehet jotka työskentelevät omassa kodissa. Monet haluavat myös minimoida siivoamista tai estää paikkojen sotkeutumista.

Vierailija
15/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhkat tyhjennettävä. Ainakin meillä nuohooja valittaa heti jos tuhkaimuri tulee nopeasti täyteen.

Minua ei haittaisi, noloa enemmänkin jos ei neuvota kun huomataan asioita. En toimisi tahallani väärin. Arvostusta puolin ja toisin, se tuo turvallisuudentunnetta koska takka on kuitenkin tärkeä asia taloissa.

Vierailija
16/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tilkitsen valmiiksi pellin juuret ja avaan pellit jotta nuohoojan ei tarvitse niihin kiivetä ja laitan pinkan sanomalehtiä saataville.

Mitä ihmettä tarkoittaa: tilkitsen pellin juuret??

Eikös ne sanomalehdet ole asukkaan siisteyden takia? Eli asukas halutessaan siirtää mattoja sivuun ja suojaa lattiat ym.

Jotkut sutarit ovat hyvin hälläväliä, toiset siivoavat noet pois.

Vierailija
17/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nuohotaan itse ja viedään tuhkat pois ennen nuohoojan tuloa. On sitten nuohoojalla helpompi ja siistimpi homma. On aina kehunut miten siistit hormit on.

Vierailija
18/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me nuohotaan itse ja viedään tuhkat pois ennen nuohoojan tuloa. On sitten nuohoojalla helpompi ja siistimpi homma. On aina kehunut miten siistit hormit on.

Joillakin on osaamista eri asioihin. Hyvä kun pidätte huolta tekin omasta talostanne. Jokaisen tulisi huolehtia mahdollisimman hyvin talostansa.

Vierailija
19/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on osaamista eri asioihin. Hyvä kun pidätte huolta tekin omasta talostanne. Jokaisen tulisi huolehtia mahdollisimman hyvin talostansa.

Et sitten ymmärtänyt satiiria?

Sama kuin jos kotona siivotaan ennen siivoojan tuloa. On sitten helpompaa hällä. 😏🤭

Ei kukaan tilaa ammattinuohoojaa, jos itsellä on välineet ja taito tehdä työ.

Vierailija
20/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on sinulle uusi tilanne, niin sano se nuohoojalle ja esitä samalla kysymyksiä, miten hän toivoisi sinun toimivan seuraavalla kerralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän