Onko teistä oikea linjaus, että nuori ja aiemmin liikunnallinen ihminen jätetään hoitamatta
Ja osatyökykyiseksi puoli-invalidiksi, jos uusintaleikkauksella voitaisiin saada elämänlaatu paranemaan?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset vaan hoidetaan ei muita.
Tämä on kyllä totta. Viimeksi kun olin röntgenin odotushuoneessa, niin magneettikuvaukseen kärrättiin jotain 100-vuotiasta vuodepotilasta. Onko siinäkään sitten mitään järkeä..
Ap
Ethän sä tiedä minkä vuoksi se 100-vuotias siihen tutkimukseen vietiin. Voi olla vaikka viimeinen tutkimus, joka tehdään ennen saattohoitopäätöstä.
Tarvitaanko 100-vuotiaan lähestyvän kuoleman toteamiseen magneettikuvaa? Samaan aikaan joku työikäinen saa välilevyn pullistumasta pysyvän hermovaurion, kun ei hänelle ei saada riittävän nopeasti järjestettyä aikaa magneettikuvaukseen.
Ap
En ole lääkäri enkä tiedä mitä tutkimuksia kenellekin tehdään missäkin tilanteessa. Enemmän kuitenkin luotan lääkärin arvioon asiasta kuin sinun. Esim. morfiinisaattohoitoa tuskin aloitetaan iän perusteella, vaan todetun kuolemaan johtavan akuutin vaivan, joka on ensin tutkimuksella todettava. Ihan samalla tavalla vanhusten vääristä hoidoista ja hoitamatta jättämisistä tehdään potilasvahinkoilmoituksia.
Mua hämmästyttää tuo ihmisten halu päästä magneettikuvauksiin ja leikkauksiin, siitähän se taivas aukeais. Ite saan jatkuvasti kuulla "oletko käynyt lääkärissä?" , "onko kuvattu?" juttuja. No miksi kuvata: tiedän että taustalla on yliliikkuvuus, valtavasti töissä ja muiden asioita naama norsun V:llä hoitaessa tietokoneella vietettyä laatuaikaa. Pa$kassa työasennossa ja kun välilevy taas pulpahti, töitähän voi jatkaa vielä pa$kemmassa asennossa, kunnes kävely ei enää suju. Maksan PT:lle että saan treenattua turvallisesti lihakset tukemaan surkeaa rankaani. Suvussa on kolme henkilöä, joille samaan sukuvikaan tehtiin leikkaus. Ketään ei auttanut kun jäivät odottamaan leikkauksen jälkeistä ihmettä, eli mitään vuorikauriita heistä ei tullut. Iäkkäin päätyi rollaattorin kautta pyörätuoliin.
Niin: kivut hävisi parin kuukauden treenin jälkeen. Sitähän ei kivuksi lasketa, jos lihakset tietää tehneensä töitä.
Kuvaus on tärkeä jos on menossa esim omt fyssarille missä niksautellaan auki nikamalukkoja. Ei nimittäin saa antaa niksauttaa jos on esim välilevyn pullistuma.
Eikä se välttämään selviä ilman kuvausta. Itsellä yläselkä vaatisi omt käsittelyä mutta en saa mennä siihen koska 2 pullistumaa alaselässä. Ilman kuvausta en olisi tiennyt että minulla pullistumat
Minulla on sekä skolioosi että yli liikkuvat nivelet ja selkä siksi paskana
T. Edellinen
Vierailija kirjoitti:
Kuvaus on tärkeä jos on menossa esim omt fyssarille missä niksautellaan auki nikamalukkoja. Ei nimittäin saa antaa niksauttaa jos on esim välilevyn pullistuma.
Eikä se välttämään selviä ilman kuvausta. Itsellä yläselkä vaatisi omt käsittelyä mutta en saa mennä siihen koska 2 pullistumaa alaselässä. Ilman kuvausta en olisi tiennyt että minulla pullistumat
Tiesitkö, että nikamalukot aukeaa liikkumalla? Voi riittää että makaa selällään lattialla. Eli ei selkä "vaadi" OMT käsittelyä. Aktiivisesti välilevyt edelleen pullahdustilassa? Enpä usko.
T. Kokemusasiantuntija
Onko ap:lla siis lääketieteellistä koulutusta, vai huuteletko ihan elämänkoulun pohjilta? Eiköhän ne lääkärit ole koulutettu päättämään, miten ja ketä hoidetaan?