Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä oikea linjaus, että nuori ja aiemmin liikunnallinen ihminen jätetään hoitamatta

Vierailija
29.02.2024 |

Ja osatyökykyiseksi puoli-invalidiksi, jos uusintaleikkauksella voitaisiin saada elämänlaatu paranemaan?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset vaan hoidetaan ei muita.

Tämä on kyllä totta. Viimeksi kun olin röntgenin odotushuoneessa, niin magneettikuvaukseen kärrättiin jotain 100-vuotiasta vuodepotilasta. Onko siinäkään sitten mitään järkeä..

Ap

Ethän sä tiedä minkä vuoksi se 100-vuotias siihen tutkimukseen vietiin. Voi olla vaikka viimeinen tutkimus, joka tehdään ennen saattohoitopäätöstä.

Vierailija
22/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyisin edes tutkita. Itsekin olen ollut sairauslomalla puoli vuotta, perus verenkuvan sain, muuta en. Epäilen että olisi MS tautia, mutta tutkimuksiin ei pääse, lääkkeitä saa vain Buranaa ja masennuslääkettä (vaikka ei ole masennusta, testasin nyt kuitenkin ja lääke aiheutti masennus ajatuksia jotka loppuivat lääkkeen lopettamiseen, ja nyt tämä tarkoittaa terveydenhuollon mielestä sitä että olen mielenterveysongelmainen ja oireeni johtuvat siitä), pidetään vaan sairauslomalla. Yksityisellä kävi magneetissa, eivät olleet puhtaat mutteivat täysin oppikirjamaisen selkeätkään, niin niillä ei ole mitään väliä, ne löydöt aivoissa voivat olla kuulema mitä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen oikeasti alkanut pelätä, että kohta evätään tai aletaan ainakin rajoittamaan hoitoa sellaisilta jotka eivät maksa veroja. Itse olen siis nuori mutta työkyvytön. Jäänkö jonossa itseni ikäisteni tai jopa vanhempien nettomaksajien taakse vain koska olen "hyödytön" tai "loinen" nykymentaliteetin mukaan.

Vierailija
24/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti selkävaiva? Noissa jännää on, että hyvässä lihaskunnossa olevalla esim välilevyleikkus voi viedä kivut pois, mutta jos väkilevyvamma on poikinut kipu ja liikuntarajoitetta aiheuttavan lihasperäisen kivun, niin ei se sillä leikkauksella katoa. Joka leikkus vaatii kuntoutuksen, joka pitää tehdä ihan itse, siinäkin onnekkaassa tapauksessa että on saanut hyvät ohjeet.

Vierailija
25/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä totta. Viimeksi kun olin röntgenin odotushuoneessa, niin magneettikuvaukseen kärrättiin jotain 100-vuotiasta vuodepotilasta. Onko siinäkään sitten mitään järkeä..

Ap

Ei ole ikärajoja. Ikärajat olisivat epäreiluja. Kaikkia pitää hoitaa tasa-arvoisesti.

Vierailija
26/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole ikärajoja. Ikärajat olisivat epäreiluja. Kaikkia pitää hoitaa tasa-arvoisesti.

Itseasiassa hoidossa on ikärajat..

Vierailija
27/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ethän sä tiedä minkä vuoksi se 100-vuotias siihen tutkimukseen vietiin. Voi olla vaikka viimeinen tutkimus, joka tehdään ennen saattohoitopäätöstä.

Tarvitaanko 100-vuotiaan lähestyvän kuoleman toteamiseen magneettikuvaa? Samaan aikaan joku työikäinen saa välilevyn pullistumasta pysyvän hermovaurion, kun ei hänelle ei saada riittävän nopeasti järjestettyä aikaa magneettikuvaukseen.

Ap

Vierailija
28/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija 

Tarvitaanko 100-vuotiaan lähestyvän kuoleman toteamiseen magneettikuvaa? Samaan aikaan joku työikäinen saa välilevyn pullistumasta pysyvän hermovaurion, kun ei hänelle ei saada riittävän nopeasti järjestettyä aikaa magneettikuvaukseen.

Ap

Minkä ihmeen pysyvän hermovauriot? Valtaosa välilevyongelmista paranee ilman leikkausta, MUTTA vaatii potilaan omaa aktiivista panostusta kuntoutumiseen. AP:lle ehkä tulee yllätyksenä, että myös leikkauksen jälkeen on potilaan nähtävä vaivaa kuntoutuakseen

Mgneettikuvaus ei kenenkään välilevyjä, lihaskuntoa tai työergonomiaa paranna.

Vierailija
29/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jättää nyt jotain oleellista kertomatta. 

Vierailija
30/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan väärin päin. Veronmaksukykyiseksi pitää hoitaa.

Vierailija
31/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko järkeä parantaa syöpää, jos potilas ehtii kuolla vanhuuteen kesken hoitojen?

Vierailija
32/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä?

Vierailija
33/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko järkeä parantaa syöpää, jos potilas ehtii kuolla vanhuuteen kesken hoitojen?

Aniharva kuolee pelkkään vanhuuteen.

Vierailija
34/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä?

Varmaan sen, ettei jaksa kuntouttaa (jolla saa taatusti parannettua selän tilaa) vaan haluaa riskaabelin ja hoitotulokseltaan epävarman leikkauksen.

Vierailija
35/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ja onneksi tällaista ei tapahdukaan. Olen vakuuttunut, että aloittaja jättää kertomatta jonkun oleellisen seikan asiaan liittyen.

Elätkö jossain soteutopiassa vai miksi olet vakuuttunut ettei ap:n tilanne voi olla mahdollinen?

Vierailija
36/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Perustelu: se maksaa,  ja henkilökunta joutuu tekemään töitä, eikä se ole yhtään kivaa.

Ja sekö ei tule kalliiksi, että olen käytännössä työkyvytön?

Ap

Olet tai et. Lääkäri tekee asiasta arvion ja kirjoittaa lausunnon.

Kipuja meillä on kaikilla.

Sinä voit yhtä hyvin olla pelkästään laiska, ja päättänyt että ilman leikkausta jumitat himassa nostamassa tukia.

Minkä ikäinen olet?

56. Kuinni?

Seuraavaksi varmaan kysyt, niin vastataan

- dg.ja on monta. Helve.sistä kivuista on monen vuoden kokemus.

- Just selvittelin mille poleille ja milloin menen seuraavaksi tutkimuksiin. Ei ollut kirjat vielä avattu, kutsukirjeet tulee sitten.

- Päivystyksessä notkuin viimeksi viime vkon ke. Lohduttelin 83-v miestä. Hän oli mun laillani jonottanut jo 5 h. Kuvaili käsikipuaan, kehotin pyytämään kipulääkettä, neuvoin mistä menee kysymään. Samalla "samulit" ym. elävät joita näkyi n.50prossaa jonottajista olivat selvästi hyvävointisia ja liikkeellä koko perheen voimin. "Samulit" menee kaikkialla just päivystykseen: tietävät että se on suorin tie ilmaiseen ja nopeaan hoitoon.

Vierailija
37/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on selän välilevypullistuma niin aniharvoin niitä leikata halutaakaan koska herkästi uusiutuvat eikä leikkauksella ole mitään takeita onnistumisesta - varsinkin jos löydökset magneetissa on pieniä eikä välttämättä ollenkaan selitä oirekuvaa. Kurja tilanne toki, mutta pullistumissa hyvin tavallinen. 

Vierailija
38/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ja onneksi tällaista ei tapahdukaan. Olen vakuuttunut, että aloittaja jättää kertomatta jonkun oleellisen seikan asiaan liittyen.

Enhän mä kerro oikeastaan mitään tässä, mutta ei ole mitään erityistä seikkaa, kirurgin varovaisuus vaan.

Ap

Kirurgi päättää leikkaako eli kannattaako edes leikata. Korvien väliin se kirurgi ei voi vaikuttaa. Lopputulos ei ole mitään syytä leikata ja sinä et ole niin huonossa kunnossa kuin kuvittelet olevasi. Kaikilla on kipuja, kenellä enemmän kenellä vähemmän. 

Vierailija
39/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Höpö höpö, se välilevyn pullistuma on hyvin yleinen eikä sitä magneettikuvaus paranna, tunnen monia joilla on ollut useampikin. Ei ole mitään hermovaurioita tullut. Ja siihen on hoitona uiminen ja kävely. Ja se on erittäin yleinen vaiva.

Vierailija
40/66 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mullakin kiertäjäkalvosin vit urallaan, muttei sitä leikata. Kivut olleet jo 14kk. 

Työterveysortopedi sanoi (siis ihan oikeasti), että "kivut loppuu 2-3kk (siinä vaiheessa ollut 9kk) TAI kuolet ennen sitä." Hah hah.

No kun edes saisi nukuttua.