Hotellin 45 euron aaminainen
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/9678723f-9d41-4766-b371-6af…
Maksaisitko 45 euroa aamupalasta. Itse hakisin kaupasta aamupalaa enkä maksaisi.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotel Maria ei ole tarkoitettu sellaisille joille huoneen ja aamiaisen hinta on jonkinlainen pohtimisen arvoinen asia.
Tämä. Itse en välitä luksushotelleista, rennompaa meininkiä mieluummin. Hotelliaamiainen on tärkeä, mutta tossa artikkelissa sitä ei edes mitenkään ylistetty - tohon hintaan pitäis jo tulla ylistystä. Ja jos pöydän kruununjalokivi on joku kämänen puuro niin no thanks, kaipaan vähän muuta aamiaiselle.
Tuota puuroa ja ihmettelen. Mitä ihmettä!??? Kyllä puurot jää syömättä ylipäätään missään hotellissa. Niin harvoin olen hotellissa niin puuroa en syö. Kuka maksaa 45€ puurosta ja kuivista juustosiivuista?
Minä taas olen niin usein hotellissa yötä, että en halua enkä voi tuhota terveellisiä elämäntapojani mättämällä lautaselle ihan mitä tahansa. Siksi hotellissakin aamiaiseeni kuuluu puuro ja kananmuna, lasillinen raikasta vettä ja pari kuppia kahvia. Ulkomailla puuron saaminen on välillä haasteellista, silloin otan maustamatonta jugurttia ja sen kanssa hedelmiä ja pähkinöitä/siemeniä. En ehdi miettiä aamiaisen hintoja ja pidän itsestään selvänä, että käyn aamiaisella hotellissa enkä lähde metsästämään hyvää aamiaista mistään muualta ennen päiväni aloittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotel Maria ei ole tarkoitettu sellaisille joille huoneen ja aamiaisen hinta on jonkinlainen pohtimisen arvoinen asia.
Tämä. Itse en välitä luksushotelleista, rennompaa meininkiä mieluummin. Hotelliaamiainen on tärkeä, mutta tossa artikkelissa sitä ei edes mitenkään ylistetty - tohon hintaan pitäis jo tulla ylistystä. Ja jos pöydän kruununjalokivi on joku kämänen puuro niin no thanks, kaipaan vähän muuta aamiaiselle.
Tuota puuroa ja ihmettelen. Mitä ihmettä!??? Kyllä puurot jää syömättä ylipäätään missään hotellissa. Niin harvoin olen hotellissa niin puuroa en syö. Kuka maksaa 45€ puurosta ja kuivista juustosiivuista?
Minä taas olen niin usein hotellissa yötä, että en halua enkä voi
Olet vain yksi asiakas, eikä pelkään yksin sinusta tule riittävää volyymia.
Vierailija kirjoitti:
En varta vasten. Useinkaan aamiainen ei maksa juuri lisää hotellihuoneen yhteydessä, jos olisi tarvetta yöpyä tuolla niin varmaan ottaisin.
Kyllä muuten maksaa.
Katsoin ihan kokeeksi mitä huoneen hintaan kuuluu ja 500€ 2h huoneessa per yö EI ole edes mukana aamiaista. Sama huone aamiaisbufeen kanssa maksaa satasen enemmän.
Mahtaa olla tosi rahamiehen olo kun lapioi tuohon hintaan ihan puurot, munakkaat ja pekonit kuupan alta lautaselleen. Tällaisesta luxuksesta voi köyhä nähdä vain unta.
No huh huh. En ikinä maksaisi noin kalliista aamiaisesta. Joskus tulen Helsinkiin varhaisella aamujunalla ja käyn siinä aseman lähellä hotellissa aamiaisella, mutta toistaiseksi on maksanut vain noin 20 euroa.
Scandiceissa on tosi kiva aamupala, ja esim Scandic Hubin kaurapuuro suorastaan erinomaista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvältähän tuo vaikutti. Lappland hotelssin aamupala pesee tuon kyllä mutta ok kiva.
Ihme valittamista ihmisiltä
Eli maksaisit? Eihän se ole rutinaa, jos ihmiset vastaa annettuun aiheeseen :D
En ole itse kyseisessä paikassa käynyt tai kuullut puhuttavan.
Tammerin brunssilla kävin joskus ja miljöön kanssa pidin paikasta. Paikkaa oli kehottu minulle aiemmin.
En helvetissä, ottaisin perhepizzan kebabbilassa ja kopallisen juomia mieluummin.
En. Ei vain voi olla hintansa arvoinen.
Tämä kuulostaa just oikealta hotellilta pikku somejulkulle joka haluaa esitellä Seiskassa ökyviikonloppuaan Helsingissä pikkusormen paksuiset silikonilangat huulissa.
Vierailija kirjoitti:
Hahhah, en maksaisi ikinä. Mitä ihmeellistä tuossa nyt oli? Puuroa ja munakasta. Kuivunutta juustoa. Maksaisin kympin. 45€ moisesta on törkeä hinta.
Kuka hul lu maksaa aamupalasta 45 e? Sillähän saa jo viikon ruuvat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuulostaa just oikealta hotellilta pikku somejulkulle joka haluaa esitellä Seiskassa ökyviikonloppuaan Helsingissä pikkusormen paksuiset silikonilangat huulissa.
Kyllä ja kaikki - siis aivan kaikki + äitinsä ovat niin pirun kateellisia kun kaikki haluaisivat ulkoiluttaa öky l u u v i t t u veskojaan nakkihuulet ja muutkin varaosat törröllään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhah, en maksaisi ikinä. Mitä ihmeellistä tuossa nyt oli? Puuroa ja munakasta. Kuivunutta juustoa. Maksaisin kympin. 45€ moisesta on törkeä hinta.
Kuka hul lu maksaa aamupalasta 45 e? Sillähän saa jo viikon ruuvat.
Ei se raha nyt kummoinen summa ole, mutta puuroa sillä rahalla saa vuodeksi, jos suolistosyöpää kaipaa.
Sanna Marinilla ei olisi varaa syödä tuolla. Hänen aamupalabudjettinsa on vain vaivaiset 30 euroa.
En pystyisi, koska Iltalehden jutun mukaan päälle liimattu kissankultalaatu ei vastaa hintaa eli hintalaatusuhde ei kohtaa.
Verrataan vielä vaikka Hanasaaren hotelliin. Siellä on oikeasti laadukas aamiainen, maksaa puolet tuosta. Juustopöydästä kehuja. Miljöökin on kauniimpi, aito. Toinen suositeltava aamiainen on Folks Konepajalla. Siellä on myös kahvin pöytiintarjoilu, viimeksi tarjolla mm. maukasta Patisserie Teemu Auran lihapiirakkaa. Sekä myös se aikaisemmin mainitsemani Forssassa sijaitseva Fabrik ja kokonainen mehevä uunilohi.
Näissä on muuten kaikissa mukavat ja tyylikkäät huoneetkin. Hintaa murto-osa verrattuna tuohon paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varta vasten. Useinkaan aamiainen ei maksa juuri lisää hotellihuoneen yhteydessä, jos olisi tarvetta yöpyä tuolla niin varmaan ottaisin.
Kyllä muuten maksaa.
Katsoin ihan kokeeksi mitä huoneen hintaan kuuluu ja 500€ 2h huoneessa per yö EI ole edes mukana aamiaista. Sama huone aamiaisbufeen kanssa maksaa satasen enemmän.
Mahtaa olla tosi rahamiehen olo kun lapioi tuohon hintaan ihan puurot, munakkaat ja pekonit kuupan alta lautaselleen. Tällaisesta luxuksesta voi köyhä nähdä vain unta.
Riippuu hotellista ja tarjouksista. Esim Tammerissa (jossa runsas, monipuolinen, upea aamiainen ja tyylikäs miljöö) osassa huoneista kuuluu aamiainen, osaan voi ostaa sen erikseen ja ne joihin kuuluu ovat edullisemia kuin erikseen ostettu. Vaikka samanlainen huone olisikin.
Tuo hintaluokka aamiaisesta on huono. Todella rikkaat tilaa aamiaisensa sviittiin, eikä ne tosiaan katsele mitään kuivuneita juustosiivuja, vaan palauttavat tarjottimen samantien keittiöön takaisin, jos sieltä sellaisia löytyy. Ne jotka menee aamiaiselle hotellin ravintolaan, niin en usko että siitäkään varallisuusluokasta yksikään hyvillä mielin maksaa lystistä 45€. Varsinkaan jos tarjolla on kuivuneita juustosiivuja. Varakkuuden merkki ei ole se, että syytää rahaa ympäriinsä saamatta sille vastinetta. Se on typeryyden merkki. Jos aamiainen maksaa 45€, niin se tulee tarjoilla pöytään ja tilauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten maksaa.
Riippuu hotellista ja tarjouksista. Esim Tammerissa (jossa runsas, monipuolinen, upea aamiainen ja tyylikäs miljöö) osassa huoneista kuuluu aamiainen, osaan voi ostaa sen erikseen ja ne joihin kuuluu ovat edullisemia kuin erikseen ostettu. Vaikka samanlainen huone olisikin.
Tammerissa muuten oli ainakin aiemmin kahvin/teen pöytiin tarjoilu. On muutama vuosi aikaa kun ollaan oltu siellä yötä, mutta kyllä on ollut ehdottomasti paras hinta/laatu suhde aamiaisen suhteen. Nykytilannetta en tiedä.
Mä ehkä ymmärrän tämän bisnesidean taustalla. Mäkin olen huomannut että on sellaisia rikkaita joilla ei ole mitään todellista (tyyli)tajua mikä on oikeasti arvokasta tai laadukasta, ja he ostavat sen tuotteen missä on hintalappu suurempi. Tarkistamatta materiaalia, valmistusmaata, laatua. He haluavat kaikkien näkevän että he ovat rikkaita, ja ajattelevat että automaattisesti kallein asia on se paras asia, jonka he haluavat.
Ei kuulosta houkuttelevalta aamiaiselta vaikka maksaisi puolet vähemmän