Hotellin 45 euron aaminainen
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/9678723f-9d41-4766-b371-6af…
Maksaisitko 45 euroa aamupalasta. Itse hakisin kaupasta aamupalaa enkä maksaisi.
Kommentit (91)
Kyllä minä ottaisin huoneeseen 45 eurolla hotellin tarjoaman aami naisen.
Joo nou thänks.
Mielummin meen torstin purilaisputkaan syömään läskiperse aterian.
15 euroa maksaa ja koko päivän jaksaa lukee mainoksessakin.
Menetin mielenkiintoni jo ekassa lauseessa: "Aamiaiselle pääsee pöytävarauksella." Minä nimenomaan EN halua lomilla mitään aikataulutettuja aamiaisia, vaan haluan mennä fiiliksen mukaan sitten kun olen herännyt ja on sopiva hetki. No, toki kaikissa hotelleissa jotkut aikaraamit tähän on, mutta yleisesti ottaen haluan mahdollisimman vähän säätöä. Toisaalta ei tuo aamiainen mitenkään erikoiselta edes näyttänyt.
En maksaisi yli 5€ aamupalasta, oikeasti pitäisi olla osa palvelua eikä maksaa erikseen... hotellit ovat muutenkin ylihintaisia. Kävisin ennemmin vaikka leipomossa hakemassa tuoretta aamupalaa.
Vierailija kirjoitti:
Hahhah, en maksaisi ikinä. Mitä ihmeellistä tuossa nyt oli? Puuroa ja munakasta. Kuivunutta juustoa. Maksaisin kympin. 45€ moisesta on törkeä hinta.
Olen toki saanut köyhemmänkin aamiaisen hotellissa mutta tuo on Suomessakin vähän keskimääräistä paremman Sokos-hotellin luokkaa ja siellä se kuuluu hintaan.
Sitten kun mennään oikeasti tasokkaampiin paikkoihin niin aamiaisbufeessa on puolen tusinaa kokkia paistamassa niitä munakkaita ja kaukoidässä vaikka wokkia valitsemistasi raaka-aineista. Tällainen viimeksi Soulissa ja hotellin hinta luokkaa 120€/yö. Pääseeköhän sillä Suomessa kesällä edes motelliin.
Hotelliaamiainenhan sisältyy yleensä hotellissa yöpymiseen. Tosin tuon hotellin yöpymisetkin maksavat aika lailla. Tuo hintahan on hotelliin ainoastaan aamiaselle tulevan maksu. Ne on yllättävän kalliita myös muissa hotelleissa, mutta eivät sentään ihan tuota tasoa. En poikkeaisi aamiaisella tuohon hintaan.
Kerran olen maksanut hotelli-aamiaisesta, kävin yhtenä aamuna lasten kanssa lomaosakkeessa asuessa hotellipuolen aamiaista. Syynä oli lähinnä se, että siellä sai paistaa vohveleita, lasten herkkua.
Voisin maksaa. Tuolla aamiainen olisi luksusta, antaa mielihyvää ja iloa. Kauniisti katettu ja paljon kukkia.
Eikä hintakaan ole paha, jos sitä vertaa esim. kummilapsien vanhempien lahjatoiveisiin/tilauksiin. Itse sain 2v kummilapsen vanhempien lahjatilauksen ja hinta oli yli 100€. Samoin äitini.
Kyllä siinä 45€ aamiainen tuntuu halvalta.
Vierailija kirjoitti:
Menetin mielenkiintoni jo ekassa lauseessa: "Aamiaiselle pääsee pöytävarauksella." Minä nimenomaan EN halua lomilla mitään aikataulutettuja aamiaisia, vaan haluan mennä fiiliksen mukaan sitten kun olen herännyt ja on sopiva hetki. No, toki kaikissa hotelleissa jotkut aikaraamit tähän on, mutta yleisesti ottaen haluan mahdollisimman vähän säätöä. Toisaalta ei tuo aamiainen mitenkään erikoiselta edes näyttänyt.
Saattaa olla, että pöytävaraus on ainoastaan pelkälle aamiaselle tulevalle, joka ei yövy hotellissa. Tuntuisi oudolta, että hotellissa pitäisi etukäteen varata aamiaisaika, mutta mistä sitä tietää, kun en ole tuollaisessa luksushotellissa koskaan yöpynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla hinnalla syö jo monta ihan maukasta kohtuuhintaista lounasta.
Siitäkö tässä oli kysymys. Jos ei ole valmis maksamaan niin jättää väliin. Ei kaikki olekaan tarkoitettu kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Hotelliaamiainenhan sisältyy yleensä hotellissa yöpymiseen. Tosin tuon hotellin yöpymisetkin maksavat aika lailla. Tuo hintahan on hotelliin ainoastaan aamiaselle tulevan maksu. Ne on yllättävän kalliita myös muissa hotelleissa, mutta eivät sentään ihan tuota tasoa. En poikkeaisi aamiaisella tuohon hintaan.
Kerran olen maksanut hotelli-aamiaisesta, kävin yhtenä aamuna lasten kanssa lomaosakkeessa asuessa hotellipuolen aamiaista. Syynä oli lähinnä se, että siellä sai paistaa vohveleita, lasten herkkua.
Ei tosiaankaan sisälly yleensä. Kunnon hoteillessa ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisin maksaa. Tuolla aamiainen olisi luksusta, antaa mielihyvää ja iloa. Kauniisti katettu ja paljon kukkia.
Eikä hintakaan ole paha, jos sitä vertaa esim. kummilapsien vanhempien lahjatoiveisiin/tilauksiin. Itse sain 2v kummilapsen vanhempien lahjatilauksen ja hinta oli yli 100€. Samoin äitini.
Minkä halvatun lahjaTILAUKSEN? Onko tuo jo joku normi, että sille on oma sanakin?
"Voisin maksaa. Tuolla aamiainen olisi luksusta, antaa mielihyvää ja iloa. Kauniisti katettu ja paljon kukkia."
Tämä kertookin kaiken oleellisen sinusta, ei tuosta aamiaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä halvatun lahjaTILAUKSEN? Onko tuo jo joku normi, että sille on oma sanakin?
Varmaan kirjoittaja tarkoittaa "lahjatoiveita", jotka nykyään annetaan tilauksena, liitteeksi laitetaan lahjasta jopa kuva, että varmasti sattuu oikea tavara.
Vierailija kirjoitti:
jos aamiainen sisältyy huoneen hintaan, niin käyn. jos taas pitää maksaa 20-40 euroa, en todellakaan käy. yleensäkin syön siellä vain kipollisen puuroa ja ehkä pienen croissantin cappuchinon kanssa.
Muuten samaa mieltä, mutta "cappuccino" kannattaisi opetella kirjoittamaan ja lausumaan oikeaoppisesti niin olisi parempi pätemispotentiaali.
"Lämpimien ruokien valikoima buffetissa on maanantaiaamuna suppea. Kansien alta löytyy pekonia, pannukakkuja sekä kaurapuuroa."
Ja tämä edustaa Sovjet Finlandiassa äärimmäistä luxusta josta vain rikkaimmat voivat haaveilla?
Kuulostaa valitettavan uskottavalta junttilassa jossa Helsinkiäkin pidetään metropolina ja 10 000€/m2 hintaa kerrostalokopille suorastaan halpana kun elementtiläävässä on yli 8 kerrosta.
Että ihan kahvi ja tuoremehukin tuodaan pöytään? Oooh.
Viimeksi nautinkin tällaisesta palvelusta kun olin maaliskuussa duunimatkalla Tallinnassa ja varasin huoneen boutique-hotellista jolla oli 60€ off-season tarjous. Aamiainen siis sisältyi hintaan.
Kun vuosiansiot ovat yhdeltä vuodelta suuremmat kuin tavallisen kansalaisen koko elämänsä aikana tienaamat rahat, ei aamiaisen hinnalla ole mitään väliä!
Vierailija kirjoitti:
Tuolla hinnalla syö jo monta ihan maukasta kohtuuhintaista lounasta.
Meidän koti maksoi 700 000 e. Mun ystävän koti 70 000. Sanoi samaa. Samalla rahalla saa 10 heidän kotia. Mua ei kiinnosta heidän koti
Kyllä aamuisin nainen kelpaa