Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset hankkii lemmikkejä?

Vierailija
29.02.2024 |

Mä en vaan ymmärrä. Eläimet haisee, niistä lähtee karvaa, hilsettä, niissä on kaiken maailman eritteitä. Koirat haukkuu ja räksyttää, kissat vinkuu ja mouruaa. Menee rahaa ruokaan, eläinlääkäreihin sun muuhun. Oot aivan kiinni eläimissä. Kaikki reissut ja ihan arkipäiväinen elämä on hiton hankalaa ja pyörii eläinten ympärillä. 

Ja sanotaan, että se lemmikki on paras ystävä. Mitä heleä?? Sun paras ystävä on eläin, joka ei osaa puhua, joka on aina tietyllä älyllisellä tasolla, mistä se ei vaan kehity mihinkään. Monet jopa vertaa eläimiä lapsiin, mikä on musta jo aivan sairasta. Lapsi kasvaa, kehittyy, hänen kanssa voi jossain vaiheessa jo keskustella järkevästi. 

En kaipaa tähän yhtään "hei onneks sun ei tarvii ottaa lemmikkiä jos et tykkää"-kommenttia. Oikeasti, vilpittömästi haluaisin tietää, että mitä ihmiset saa lemmikeistä ja onko se todella kaiken ton vaivan, rahanmenoa ja eritteiden ja hajun arvoista? 

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koira on ihmisen paras ystävä. Minun päiväni on heti parempi, jos pääsen tekemisiin koiran, tai oikeastaan minkä vain eläimen kanssa.

Nykykoira ja -kissa ovat olleet ihmisen kanssa symbioosissa yli 10000 vuotta. Kuulumme jo yhteen ihan evolutiivisesti

Entäs sudet? Niitä kaikki samaan aikaan vaikuttavat pelkäävän. Double-standard kuten aina.

Vierailija
122/122 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissan otin 13 vuotta sitten, varmaankin seuraksi. En enää muista silloisia ajatuksiani. Olin vasta 21-vuotias ja asunut omillani vain hieman yli vuoden. Nykyisestä joskus aika jättää ja tuskin sitten enää koskaan pidän mitään lemmikkiä, tuntuisi väärältä eläintäkin kohtaan.

Tiesin jo alaikäisenä etten koskaan haluaisi lapsia. Minusta varsinkin pienet lapset ovat suorastaan ällöttäviä ja heistä lähtevät äänet inhottavia.

Äitisi kertoi sinusta tuota samaa tarinaa. Olit suorastaan ällöttävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä