Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ ENSIKOT viikoilla 3-4 +++

15.01.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia ¿73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4 kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus). Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään loppuvuodesta.

[color=FF69B4]Bianco

[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok. Ensimmäinen inssi 12/06, negaa.

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Minulle tehty noin vuosi sitten perustutkimus työterveyslääkärissä, ja silloin ei mitään vikaa löytynyt. Miestä ei ole tutkittu. Tarkoitus on mennä vuodenvaihteen jälkeen tutkimuksiin yksityiselle, jos ei sitä ennen ihmettä tapahdu.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Perustutkimukset takana, tarkemmat edessä. Ei vielä selvinnut mitään, pelkona on ongelmat munatorvissa. Tällä hetkellä täysin malttamaton olo, ei jaksaisi enää odottaa tutkimustuloksien selviämistä, saatika raskautta. Odotuksen odottajan aika se vasta pitkä onkin!

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella puolella. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=CD1076]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.

Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä

Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun).

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO-tyyppiset munasarjat 05/06, miestä ei vielä tutkittu. Seuraava lääkäri marraskuun puoli välissä. Viimeiset puoli vuotta käytössä on ollut terolutit ja Metformin-lääkitys.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 28v. (mies 27v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. ¿Tositoimiin¿ ryhdyttiin 2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Tutkimuksia ei ole aloitettu, vuoden alusta otan yhteyttä lääkäriin.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty (kierronkartoitus, simpat, SSG) Väestöliitossa. Varsinaista vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin hoidoksi, hoitoihin lähdetään 3/07, jos ei luomuihme yllätä sitä ennen.

[color=FF69B4]kille75

[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: Miehen tavara on tutkittu ja itseltä otettu verikokeet (kilpirauhanen, progesteroni, prolaktiini...) ja ultrattu. Kaikki näiden osalta ok. Ensikäynti Taysissa tulossa 2.11.' 06

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily.

Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 31v ja mies 30

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty, clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muis-ta tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi yritys.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu

[color=FF69B4]Tuittu78

[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä: 12/04 alkaen

Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.

[color=FF69B4]trixie2

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Menemme ava-klinikalle joulukuussa uudelleen käymään. Hoidot aloitetaan ivf-hoidoilla tammikuussa.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laadun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtisiköhän tässä pikkuisen kirjoitella ennen kuin alan työt...

TRIXIE: Hienoja uutisia sulla, peukut on pystyssä että nyt tulisi se plussa!

KILLA: Jospa sulle nyt sitten suotaisiin se luomuihme, joka meillä jäi tulematta. Peukkuja sinnekin! Ja jos sitä ei tule niin kärsivällisyyttä maaliskuun odotteluun. Kyllä tuo minunkin mies on aika hitaasti lämpiävä, ja tuntuu aina vastustavan ensin kaikkea uutta, oli se sitten tähän vauvahommaan liittyvää tai mitä tahansa muuta. Mutta kyllä hän sitten yleensä suostuu, kun on aikansa sulatellut asioita. Nytkin vaikka hän oli mun kanssa samaa mieltä siitä, että varataan aika lääkäriin, niin nyt hän on kumminkin koko viikon murissut että ei kyllä yhtään huvittaisi mennä sinne. Taisi tulla hänen mielestään vähän liian äkkiä tämä aika, kun oltiin varauduttu vähän pitempään odotteluun. Olen sitten vaan yrittänyt sanoa, että eihän minuakaan yhtään huvittaisi sinne mennä, mutta meidän parhaaksihan se on. Ja kysynyt, että onko herralla sitten mahdollisesti tarjota jotain parempaa vaihtoehtoa? No, eipä ollut. Joten kyllä sinne lääkäriin tänään kuitenkin mennään, ja kaipa sieltä hengissä selvitään. Onhan muutkin selvinneet.

NAKSUn remonttisuunnitelmia on kiva lukea! Meidän talo (joka on yli 70 vuotta vanha, miehen isovanhempien rakentama) on rempattu kokonaan muutama vuosi sitten, ennen kuin muutimme siihen. Siis seinät, lattiat, keittiökalusteet jne., mutta muuten kyllä kalustuksessa olis paljonkin uusittavaa, meidän huonekalut on sekalainen kokoelma sieltä täältä haalittua, uutta ja vanhaa. Me vaan ollaan molemmat enemmän ulkohommissa viihtyviä (minä hevosten parissa ja mies autojen...) joten kumpikaan ei helposti tee " aloitetta" kodin sisustushommiin ja rahatkin tuppaa menemään muuhun. Mutta jospa sitten vaikka seuraavalla lomalla otettaisiin itseämme niskasta kiinni ja sisustettaisiin edes yksi huone uudestaan.

Aikaisempaan selvitykseeni vahemmille kertomisesta piti lisäämäni, että miehen vanhemmat on molemmat kuolleet eli sen takia en heitä maininnut ollenkaan. Itse en ole oman äitini kanssa kauhean läheinen, enkä ole koskaan jutellut äidin kanssa mistään tämän tapaisista asioista, eli eipä ole tullut puhuttua nytkään. Olen aina ollut enemmän " isän tyttö" .

Hassua, olen muuten kokonaan lakannut laskemasta edes kiertopäiviä sen jälkeen, kun tuo lääkäri varattiin! Piti oikein kalenterista katsoa, että nyt on kp 10.

Jahas, nyt kahvin keittoon ja sitten töiden kimppuun.

Vilkutuksia kaikille ja mukavaa viikon jatkoa!

Brooke

Vierailija
42/71 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveissi Turust! Ihanaa, että vihdoin on lunta täälläkin päin maata...

Trixiellä oli mennyt siirto hienosti, nyt kaikki peukuttamaan plussan puolesta : ) Kiva kuulla kyllä teidän ivf:läisten kokemuksia, ettei se ole toimenpiteenä tuon kamalampi. Se piikittäminen on kauhea peikko, toisaalta, olen piikittänyt veljelle ms-lääkkeitä, joten ei se varmaan sen kummempi juttu ole itseä piikittää - kai... Ja niinkuin Vannis kertoili, niin tuntuisi että tuo on hoitona " huoleton" , kun ei tarvitse tikutella ja ihmetellä aikatauluja.

Mitkäs fiilikset Killellä muuten on? Onko kiinnittymistuntemuksia ollut (heh, niinkuin niitä voisi kovinkin helpolla tunnistaa)?

Brookelle piti sanoa, että mullakin mies oli ihan positiivisella mielellä hoidoista, mutta varmaan sitten tajusi, että häntäkin tutkitaan ja joutuu simppatestiin yms., niin puolet positiivisuudesta karisi siihen. Nyt hän alkaa kuitenkin olla jo hyvinkin avarakatseinen näissä jutuissa, ja heitti mm. sen siskoni mahdollisen " kohdunvuokrauksen" ihan lonkalta.

VA: Hyvä juttu, ettet mitenkään loukkaantunut : ) Mä olen ollut ihan tyytyväinen tyksin toimintaan; ei ehkä ole niin yksilöllistä kuin olisin ajatellut, mutta hyvää hoitoa kuitenkin. Ajat ovat lähes poikkeuksetta myöhässä, mutta siihen täytyy vaan varautua. Meillä on niin iso asuntolaina, ettei haluttu ainakaan tässä vaiheessa lähteä yksityiselle sektorille syytämään rahaa.

Tästä oiva aasinsilta KotiGallupiin:

Jotkut ehkä muistavatkin, että me rakennettiin ok-talo miehen kanssa, ja muutettiin viime kesänä. Pari ylimääräistä huonetta olisi jälkikasvua odottelemassa... Ja iso piha, paljon metsää jne. lasten temmeltää *nyyyyh*

Ja toinen gallup vanhemmille kertomisesta: Ei olla kerrottu, eikä varmaan kerrotakaan. Ei kumpikaan olla kovin läheisiä vanhempiemme kanssa, ja musta tuntuisi suorastaan oudolta kertoa asiasta heille. Siskoni kanssa taas ollaan bestiksiä, ja hän tietää tarkkaan missä mennään.

Killalle tsemppiä miehen kanssa bd bd bd Mä luulen että mies vaan jännittää noita tutkimuksia, ja siksi blokkaa nyt toistaiseksi nää jutut pois mielestään. Psykologi-Jessis, heh...

Sullakin alkaa tosi nopsaan oviksen jälkeen tätsyä ennakoivat oireet, eikö?

Oma (.) -osio:

Kp2 täällä. Eilinen päivä meni kyllä jossain maan alla, niin paljon ***tutti. Mutta kyllä tämä tästä taas. Uutta putkeen vaan - ja kirjaimellisesti; tänään pitäisi tyksistä tulla soitto, siitä miten jatketaan. Eilen juttelin tyksin sairaanhoitajan kanssa, ja hän peräti kysyi, että mitä minä haluaisin! Sanoin, että jos katsotte, että insseillä voitais onnistua, niin ok, sitten kokeillaan inssiä vielä. Mutta en mitenkään vastusta myöskään suoraan ivf:ään hyppäämistä. Eli ans kattoa, mitä ovat lääkärin kanssa päättäneet. Vähän jänskättää!

Nyt vähän töitä taas välillä *lähtee hakemaan kaffekupposta*

Kivaa keskiviikkoa Enskattaret!

Jessica

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille kaikille jotka pelkäätte piikitys peikkoa.

Tämä on oma kohtainen kokemus.. Ja tosi..

Gonal-f pistetään kynällä neula on niin ohut ja lyhyt että ainoa mikä tuntuu on kun neulan pistää nahan läpi.. Tuntuu lähinnä hmm.. hyttysen pistolta.. :) Kun vaan muistaa pistää suoraan ettei ala piikin päällä ´´nirhaamaan´´ :) orgalutran vähän pidempi ja paksumpi neula mutta ei oikeastaan tunnu sen kummemmalta..

Mutta pregnyl.. en peloittele mutta se hiukan kirvelee kun aineen pistää... Muuten ei sen kummempia..

Mutta toisaalta mitä sitä ei tekisi jos hartain toive toteutuisi.. :) Sitä pistämistä ei kannata jännittää.. Siihenkin tottuu.. :)

Toivottavasti en kauheasti pelotellut ketään se ei ollut tarkoitus.. Palaillaan.. Mielestäni tää lugesteron on pahin... se kun sotkee niin perusteellisesti... =)

Trixie

Vierailija
44/71 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve Enskaliinit!

Heti aluks kommenttia..

Naksu: naureskelin noita sun laittamia ¿lasten suusta¿ ¿juttuja; oli aika hassuja. Ja mä oon vieläkin täällä ihan vihreenä kun saat juosta kaikis rautakaupoissa ;o)

Meillä on aika iso kaksio, jonne kolmas ja vaikkapa neljäskin sopisi. Yhtään en valittaisi kyllä :o)

Brooke: Kurjuuden kurjuus ja eikö se Täti ikinä opi? Nyt kuitenkin asiat etenee niin joskohan se sitten oppis olemaan pysähtymättä teidän postilaatikolla¿ Sulla oli siis se lääkäri tänään? Mitä ne sano siellä? Toivottavasti meni kaikki hyvin teillä kummallakin.

Kille: Roppakaupalla onnee teille. Mahikset kuulostaa ainakin tosi hyvältä.

Aftis: kumma juttu toi pco. Mulle sanoi lääkäri, et mul on pco-tyyppiset munasarjat mistä johtuu kierron pituudet, kuitenkin ilman pco:ta eli monirakkulaisuutta?? Vähän samaa siis kun sullakin, ota nyt tosta sit selvää¿ Meillä on sama homma eli parin kuukauden päästä päästään tositoimiin. Eihän täs nyt oo odotettukaan kuin reilu viitisen vuotta¿

Olitte miettiny työpaikan ja jopa maan vaihtoa. Suosittelen lämpimästi niin kauan kuin on kahdestaan ja on vielä helppo muuttaa¿

Tuittu: Jänskää!!! Mikäs sul on tilanne? Onkos piinailtu vai viilipyttynäkö oot pystyny olemaan¿ ;o)

Desejo: Jokos siel on ovis bongailtu? Toi sun miehen reaktio on varmaan aika tyypillinen silleen, et sitä yrittää jotenkin suojella itseään jo valmiiks, jos sattuis tulee huono tulos. Helpompi sitten yllättyä positiivisesti tai sitten ottaa huonot uutiset vastaan. Toivotaan kuitenkin parasta eikös vaan. Ens viikollako te ne tulokset sitten saatte?

Bianco: toivottavasti olo jo parempi ja pettymysitkut itketty. Nyt vaan innolla uuteen yritykseen, eikös teillä oo sitten inssi edessä jos oikein ymmärsin?

Vannis: sullako oli siirto tänään? Mites se meni? Toivottavasti hyvin, tuuhan kertoon kuulumisia.

VA: Kiva kun pääsette vähän lomailemaan! Skimbaahan sitten kunnolla meikäläisenkin puolesta * kadena täällä*

Trixie: onnee sulle kamalasti, mahdollisuudet on ainakin hyvät bd bd bd

Diina: ihanaa kun on ihanaa välillä ja on positiivisella mielellä. Ei ainakaan pahasta oo ;o)

Sun galluppiin vastaan, että me ollaan kerrottu kumpienkin vanhemmille (ja kavereille) meidän yrityksestä. Jännittivät varmaan enemmän noita tutkimuksia ja tuloksia kuin me. Meille ei oo ollu kertomisesta haittaa vaan pikemminkin päinvastoin. Ennen kuin siis kerrottiin vanhemmille, niin tuntu, että ne kyselee ja vihjailee koko ajan. Nyt kun he tietävät vaikeuksista, niin ihanalla tavalla kunnioittavat meitä ja ovat kyselemättä/vihjailematta ¿tiedättekyllämillätavalla¿..

ON: kp31 ja ovisoireet päällä. Tää kierto taitaa mennä harakoille, kun nähdään vasta ens viikolla.. Höh! No, vällyn alla viuhahdeltu etukäteen viikonloppuna, mut katseet on suunnattu jo ensi kiertoon. Meikäläinen vois vaikka pitää bileet Tätöselle ja kutsua epätoivotun vieraan näillä palsoilla nyt virallisesti meikäläiselle kylään. Jospa se ei teitä muita kiusaiskaan. Oiskin kiva!!

Kuulumisiin Enskat. Vilkutuksia kaikille.

Piggeliina

Vierailija
45/71 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa: Hyvä että tilaisuus on kuitenkin käytetty hyväksi ja pupuiltu on! ;) Eikä se mies mitään peru, ei onnistu! nyt vaan malttia ja sitten maaliskuussa tukasta kiinni ja menoks! :D

Jessis: Höh, jaksuja uuteen nousuun! Nyt sitten se plussa tulee, sovitaan niin!

Trixie oli piikittämisestä jutellut, ei tosiaan (ainakaan mulla) tunnu missään! Kerran kirpaisi kunnolla, mutta muilla kerroilla on mennyt tosta vaan humps nahan läpi! Ja oon siis piikittäny menopuria ja pregnylia, kumpikin laitetaan siis ihan tavallisena piikkinä... Yhteensä noita piikityskertoja on mulla tullut jo n. 10, joten vanha konkarihan tässä jo on... :)

ON: kp1 täällä ja kerrankin jihuuu-fiilis siitä! Soitin tänään polille, mutta oli eri hoitsu eikä osannut sanoa miten mun kanssa jatkossa toimitaan, joten jätti soittopyynnön lääkärille. Huomenna pitäis siis selvitä enemmän... Noista hormoneista totesin, että taitavat meikäläisen kropan vaan sekottaa ja hoitsu ymmärsi tämän kyllä. Noh, kohta sen näkee, onneks en oo vielä hakenu clomejakaan jos nekin päätetään jättää väliin tällä kertaa... Eli siis Jessiksen kanssa mennään melko samoissa, toivottavasti tällä kertaa päästään piinailemaankin yhdessä!

Huiskutukset vielä kaikille, nyt pitää valmistautua kaupungille lähtöön!

Vierailija
46/71 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päätinkin avata kotikoneen (sitä tapahtuu havoin) ja tulla heti kertomaan kuulumisia.

Käytiin siis yksityisellä klinikalla, ja se oli tosi mukavan oloinen paikka, pieni ja viihtyisä, ja kaikki ihmiset oli tosi mukavia. Ensin oli puolen tunnin klinikan esittely/haastattelu ja sitten tutkimuksia. Ensin jännitti kauheasti, mutta loppua kohti touhu alkoi oikeastaan tuntua ihan mukavalla tavalla jännittävältä. Mä olen aina ollut kauhean terve ja hyvin harvoin olen joutunut käymään lääkärissä, joten mulle on jotenkin niin uusi tilanne se, että yleensä kysellään jotain henkilökohtaisia asioita ja tutkitaan. Ja miehellä taitaa olla ihan sama juttu.

Mulle tehtiin ultratutkimus ja papa-koe. Ultrassa kaikki näytti normaalilta, molemmilla puolilla munarakkuloita ja oikealla puolella yksi isompi ja kuulemma sen kokoisia kuin tässä vaiheessa pitikin olla (nyt siis kp 10). Mieheltä kysyttiin, haluaako hän antaa simppanäytteen nyt vai myöhemmin kotona, ja yllätykseksi hän halusi antaa sen heti. Jotain tuloksia siitä saadaan kuulemma jo tällä viikolla, ja kaikki tulokset 2 viikon kuluttua. Jos niissä ekoissa tuloksissa ei ole mitään hälyttävää niin mulle tehdään maanantaina aukiolotutkimus. Olikos se juuri se, josta joku pelotteli että se sattuu kamalasti...? Ainakin neuvottiin ottamaan särkylääkettä etukäteen. Jos miehen simpoissa on jotain pahasti vialla niin sitten sitä ei kai tehdäkään, mutta menen sinne joka tapauksessa ja keskustellaan jatkosta.

Saatiin iso pino papereita mukaan, pitää lähteä lueskelemaan niitä tarkemmin. Sory omanapaisuus jälleen kerran!

Vierailija
47/71 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Kivan vilkasta ollut tänään. Olen yrittänyt pysytellä täältä vähän poissa, mutta olen kyllä käynyt kurkkimassa ja lukemassa kuulumiset.

Brookella oli hyvin mennyt ensikäynti. Hyvä hyvä! Ja aukiolotutkimus mulla ei sattunut ollenkaan ehkä tuntui samalta kuin papa-kokeen ottaminen. Otat vaan tuntia ennen pari särkylääkettä, hyvin se menee. Sun mieskin oli ollut reipas.

Jessicallakin kohta lääkäri, vaikka harmittava täti olikin tullut kylään.

Toivottavasti Naksun asiat lähtee nyt rullaamaan!

Killakin oli käynyt pitkästä aikaa.

Täällä vielä viikko piinaa jäljellä. Mahaa nipistelee välillä. yritän olla tekemättä mitään tulkintoja mihinkään suuntaa, kun yhtä hyvin voivat tarkoittaa kumpaa vaan..... Mutta edeleen pääsääntöisesti pelottavan positiivinen olo......

nyt pakko lopettaa. Huiskutuksia kaikille Enskattarille!

Kille

Vierailija
48/71 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kokeilen uudemman kerran kirjoittaa. Eilen yritin kolmesti ja aina kesken viestiä miehen työläppäri (hyvin suojattu) heitti koko koneesta ulos. Kahdesti jaksoin käynnistää koneen uudelleen (pienten sadattelujen jälkeen), mutta sitten paloi lopullisesti hihat. Nyt siis uusi yritys.

Kiitos kaikille peukutuksista ja mukana jännäämisestä. Täällä on menossa pp9 ja alkaa olla vaikeuksia enää keskittyä mihinkään muuhun kuin omaan napaan. Suonette siis anteeksi itsekeskeisyyteni vielä muutaman päivän ajan. Oireita, siis mitään normaalista poikkeavaa ei ole ollut. Rinnat ovat viimein ja vihdoin kipeytyneet, sen oireen puuttumista olen oikein ihmetellyt. Lämmöt on koholla, mutta niinhän niiden tässä kohtaa kiertoa pitääkin olla. Vielä yritän kovasti pitää matalaa profiilia piinailujen keskellä, mutta välillä se on tosi vaikeaa. Oikeastaan ihan harmittaa, kun en uskalla piinailla kunnolla.. Kun kerrankin olisi edes aihetta siihen! Ihan kuin se pettymys olisi pienempi kun ei muka toivo mitään.

Edelleen mietin, että josko testaisin lauantaina (pp12) kun on kaverin juhlat tulossa. Jos ei ole syytä olla juomatta (siis raskaus) niin mielelläni sitten kyllä juhlisin oikein kunnolla. Harmittaa siis, jos jätän negan testaamatta ja sitten menkat alkaakin. (joo, yksiäkään juhlia ei voi ottaa rauhallisemmin..:))

Sen verran ainakin tarttui pinosta matkaan, että Brooke oli käynyt lääkärissä. Hienoa että teillä päästään hoitojen alkuun hyvinkin pian! Jessicallakin on hoidot jatkumassa.. Kohta piinaillaan yhdessä..;) Ja Naksulle onnittelut uuden ja paremman kierron alkamisesta!!! Hus pois kaikki kystat ja vähän mukavampi asukki tilalle! ;)

Kaikille ihanille enskoille hurjasti vilkutuksia ja pahoittelen itsekeskeisyyttäni.. Koittakaa ymmärtää! Enää viisi piinallista piinapäivää jäljellä..:)

-Tuittu pp9 ja kp25-

Vierailija
49/71 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tätä tyttöä alkaa kohta pyörryttää!

Lääkäri soitti äsken, että vika on jo löytynyt. Miehen simpat on huonoja. Määrä on kuulemma hyvä, mutta liikkuvia on vähän ja lisäksi oli löytynyt jotain vasta-aineita. Eli ei mun tarttekaan mennä siihen aukiolotutkimukseen, vaan menemme miehen kanssa yhdessä ja aletaan IVF:n suunnittelu.

Toisaalta hirveän helpottavaa, kun vika selvisi näin pian, mutta toisaalta olisin toivonut että vika olisi mieluummin ollut minussa. No, mutta olisihan voinut huonomminkin olla. Niitä liikkuviakin simppoja siellä kuitenkin on, olishan voinut olla niin ettei niitä olisi ollut ollenkaan.

Nyt ei irtoa enempää juttua, palaan kunhan olen vähän sulatellut asiaa. Eipä taida kyllä työnteosta tulla enää tänään oikein mitään...

Päästänsä pyörällä oleva Brooke

Vierailija
50/71 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, että näin monet Ensikot ovat päässeet eteenpäin tutkimuksissa ja hoidoissa!

Tuitulla on viimeiset piinistelypäivät käynnissä bd bd bd bd bd tietysti plussalle, ihanaa olis saada tähän pinkkaan heti vuoden alkuun positiivista virtaa : ) Ja yhtä lailla peukut pystyssä Killenkin piina-ajalle!

Vanniksen IVF:n jälkeisiä kuulumisia olisi kanssa mukavaa kuulla. Olikos muita ivf:läisiä vielä jännäämässä? Trixie?

Naksuliinin kanssa edetään aika samoissa, mulla tänään tosiaan kp3 ja sulla varmaankin kp2. Kiitokset, kyllähän tässä jaksellaan. Tässä kun täti alkaa jo pakata kamojaan, niin aina se toivo vaan kummasti alkaa nostaa päätään; josko vaikka tässä kierrossa sitten *huoh, taas kerran*.

Mulle soitteli se tosi mukava hoitsu tyksistä eilen ip:llä, ja päätettiin, että tehdään tähän kiertoon vielä inssi. Aloitan clomit lauantaina (eli mulla taas clomit kp5-9).

Brooke, saitpa mielenkiintoisia uutisia! Hyvä homma tietysti, että sulla näytti kaikki hyvältä, mutta tuo miehen simppatulos pistää varmasti miettimään, pahoittelut siitä. Todella nopeaa toimintaa siellä teidän klinikalla! Ja sitten vaan ivf:n suunnitteluun - hienoa : ) Tähän kiertoon sitä ei ilmeisesti enää ehditä tehdä, mutta seuraavaan varmasti? En yhtään ihmettele että olet päästäsi pyörällä!

Piggeliinalle piti sitä kommentoida, että kyllähän ne simpat siellä elelee aika yllättävän kauan (jopa jotain 4 päivää käsittääkseni), joten ei sitä miestä aina välttämättä h-hetkellä tarvita ; ) **toivotaan, toivotaan...*** Jessica laulelee aivan ihastuttavalla harakan-äänellään...

Nonnih, nyt täytyy taas ryhdistäytyä ja yrittää ahkeroida hieman tuon kuukausipalkan eteenkin. Palaillaan taas! Kiitos että olette olemassa : )

J.

Vierailija
51/71 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin eilen piiiiitkät pätkät ja lähettämisvaiheessa kone sitten tilttasi kokonaan. Kyllä täällä meinas kiukkukyyneleet kohota silmiin, kun sellainen määrä tekstiä katosi jonnekin bittiavaruuteen. En sitten ehtinyt enää eilen mitään raapustella, joten saatte tänään lyhyemmän version kuulumisista ja kommenteista.

Kiva, kun Killa ja Kathykin olivat ehtineet piipahtaa. Kirjoitelkaahan taas kun kiireiltänne ehditte.

Naksu senkun remppaa ja intoa tuntuu riittävän. Tuskin ne kystatkaan tuossa vauhdissa mukana pysyvät. :) Voisitko jollain konstilla lähettää mulle osan tuosta energiasta? Meilläkin olisi pieni sisustushomma vielä tekemättä, mutta motivaatio on kadoksissa.

Bianco: Meille tuo kansainvälinen adoptio on seuraava askel tässä meidän perheprojektissa. Me jopa harkitsimme jättävämme tämän yritysvaiheen kokonaan väliin ja siirtyvämme suoraan adolapsen odottajiksi. Jotenkin sitä kuitenkin mieli muuttui ja halu kokea raskausaika kaikkine tuntemuksineen vei voiton. Kyllähän sitä välillä miettii kaikkia niitä mahdollisia vaikeuksia, joita uuteen kotiin sopeutuminen voi tuoda tullessaan. Mutta asioilla on kuitenkin aina tapana järjestyä ja apua on varmasti tarjolla, kun sitä vaan uskaltaa hakea.

Diina: Me ei olla kerrottu koko vauvahaaveesta kovinkaan monelle. Ainoastaan muutama ystävä tietää, että haikaraa odotellaan. Tästä lääkekuviosta tietää vieläkin harvempi, vain kaksi läheisintä ystävääni. Vanhemmille ei olla hiiskuttu sanallakaan enkä tiedä kerrotaankokaan. Äidilleni olen meinannut asiasta puhua, mutta jotenkin olen aina niellyt sanani. Tuntuu, että aiheuttaisin vaan murhetta ja surua kertomalla tästä ikävästä asiasta. Ja mikä kummallisinta/ikävintä, tuntuu että aiheuttaisin myös jonkinlaisen pettymyksen. Kyllähän omalta äidiltä varmasti saisi paljon tukea ja lohdutusta, mutta asian kertominen aiheuttaisi varmasti sellaisen itkukohtauksen, josta ei helpolla selviäisi. Siinä vaiheessa varmasti kerromme jollain tavalla, jos/kun adoptioprosessi on alkamassa tai käynnissä.

Tuitulle, Trixielle, Vannikselle ja Killelle paljon tsempitystä! Pidän peukkuja ihan kaksin käsin. *bd*

Piggeliina: Eipä ole vielä ovista näkynyt ja se tietysti vähän huolestuttaa. Miehen tuloksiakaan ei ole vielä tullut ja ilmeisesti niitä kannattaa todenteolla odotellakin vasta ensi viikon puolen välin aikoihin. Jos se kaksi viikkoa on se postitusaika noin yleensä. Mitenkäs omat ovisoireesi edistyvät? Jospa se iso-O olisi tännekin vasta matkalla.... ainahan sitä saa toivoa.

Brooken klinikalla onkin supernopeaa palvelua, mikä on tietty jatkon kannalta hyvä juttu. Pahoittelut ikävästä uutisesta, ainahan sitä toivoisi kaiken olevan hyvin.

Jessicalle voimia vielä tädin kestitsemiseen. Ja paljon onnenpotkuja tähän kiertoon!!!

Vilkutuksia oikein kaksin käsin kaikille muillekin enskoille! \o/

Eipä tästä nyt niin lyhyt viesti tullutkaan ;D. OmanNavan kuulumiset yritän tiivistää lyhyeen. Ovista siis metsästetään. Tänään on jo kp18 eikä tikun viivat ole läheskään saman väriset, ei jää edes mitään tulkinnan varaa. Tiedä sitten, eikö tässä kuussa clomitkaan tuo sitä O-hetkeä meidän kotiin. Ketuttaa tällainen! Tuntemukset masussa on kyllä samanlaiset kuin ennen viime kierron ovisplussaa, joten kaipa sitä toivoa vielä on.

Mukavaa viikon jatkoa talvisessa auringonpaisteessa!

~dese

Vierailija
52/71 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin pääsin tänne teille kirjailemaan, romaania siis luvassa :)

Aloitan omasta navasta, kun siitä oli monet kysellytkin (lämmittää sydäntä!). Punktio oli ihan siedettävä kokemus. Ei sitä miellyttäväksi voi sanoa, mutta kipulääkkeen ansiosta ei kyllä tuntunutkaan missään. Henkinen puoli oli paljon raskaampi... Meillä oli nimittäin joku mennyt pieleen, koska munasoluja oli ihan liian vähän. Rakkuloita tyhjennettiin oikealta 19, josta löytyi 1 epäkypsä solu. Vasemmalla oli 12 rakkulaa ja 3 kypsää solua. Oikea puoli tuntui siis olevan täysin pois pelistä. Lääkäri oli aivan poissa tolaltaan, melkeimpä enemmän kuin me itse! Sanoi, että tämä saattaa olla väliaikaista tai sitten todellakin syy siihen, että en ole tähän mennessä tullut raskaaksi. Seuraavassa hoidossa ei sitten oikein tiedetä, että mitä pitäisi kokeilla. Varmaan ainakin tupla-annos pregnyliä, jos ongelma olisi vaikka irtoamisessa.

Mutta positiivinen uutinen on kuitenkin se, että siirtoon päästiin kuin päästiinkin! Munasoluista 2 hedelmöittyi, mutta vain 1 jakautui, koska siihen toiseen oli mennyt 2 siittiötä. Se yksi urhea tapaus sitten siirrettiin, ja se oli jopa 5-soluinen 2-luokkainen. Ja nyt on pp1. Oon tästä ihan ikionnellinen, kun jo ihan luulin, että menee pieleen koko hoito. En jaksa valittaa edes lugeista, vaikkei se tunkeminen ja valuminen mitään mukavaa ole, mutta on se kuitenkin parempi kuin että olisi loppunut leikki liian lyhyeen.

Aika pelottavaa tällainen outo vika. No nyt oon ainakin ihan varma siitä, että oli oikea ratkaisu tehdä ivf, ja tämän jälkeen kukaan lääkäri tuskin sanoo, että ootte niin nuoriakin vielä. Kohta 26v ei mun mielestä oo mitenkään häkellyttävän nuori kuitenkaan!

Punktiosta oon toipunut hyvin. Pari päivää otin tosi rauhallisesti ja join jotain 4 litraa vettä päivässä... Nyt on jo olo melkein normaali.

Killellä olikin hyvin soluja ja alkioita. Onnea siitä! Mun kertomuksen jälkeen varmaan osaat arvostaa sitä! Sulla on jo piina hyvässä vauhdissa, ja positiivinen mieli on mun mielestä vain hyvä asia.

Trixiellä myös meni hommat putkeen ja alkio on kyydissä, hieno homma! Sitten vaan pitkää pinnaa!

Tuitun piinailut on jo loppusuoralla, ihanaa! Plussaa kehiin!

Diinalle tsemppiä inssin odotteluun!

Afternoon, mukavaa, että rohkaistuit ivf-kirjoituksestani. Toivottavasti teidän aikataulu pysyy kasassa ilman suurempia takapakkeja ja kysta häipyy!

AnnaV, kuulostaapa ihanalta lomasuunnitelmat!!

Deselle tsemppiä simppatuloksen odotteluun. Tällaista odotteluahan tämä on kaiken aikaa... Odotuksen kohde vaan vaihtuu. Toivottavasti teilläkin pian odotetaan vihdoin sitä vauvaa! Muuten siitä tekstin häviämisestä bittiavaruuteen, yritän itse välttää sen silleen, että kopioin tekstin ennen lähettämistä, jos vaikka yhteys onkin katkennut. Sitten voi vaan aloittaa alusta ja liittää tekstin uuteen tyhjään viestikenttään.

Biancolle huiskutus, toivottavasti haikeat tunnelmat on jo väistyneet. Inssiin sitten vaan!

Killa, voi sitä sun jääräpäämiestäsi. Peruminen nyt ei ainakaan käy päinsä! No sinä itse sen parhaiten tiedät, miten miehesi pehmitetään, hienoa, että oot jaksanut olla painostamatta.

Pahoittelut tädistä Jessikselle ja samaan hengenvetoon iso tsemppaus tähän uuteen yritykseen! Taas uusi mahdollisuus edessä!

Brooke, ei ihme, että pyörryttää tuollainen vauhti, kun on pitkään tottunut odottelemaan. Pahoittelut tuloksista! Lohdutuksen sanana kuitenkin, että miehestä johtuvaa lapsettomuutta on käsittääkseni helpompaa hoitaa, ainakin teillä on kyllä vielä paljon toivoa! Ja IVF ei tosiaan ole mikään rankka hoito ollut mulle ainakaan.

Asuntogalluppiin: oman kodin kuume on ollut jo monta vuotta *kadehtii Naksua ;)*, mutta nyt sekin asia on taas jäähyllä vaihteeksi ja asutaan vuokralla kolmiossa, jossa on hyvin tilaa...

Vanhemmille kertomisesta, on kerrottu molempien vanhemmille, koska haluttiin välttää tulevat utelut ja vaikea olo sisaruksien vauvajuttujen yhteydessä. Ja vanhemmat on suhtautuneet tosi kannustavasti. Aika samallailla kuin Aftis, tuntuu, että oon möläytellyt tätä asiaa aika moneen suuntaan. No eihän se mikään tabu olekaan, ja toivon, että sillä voi ehkä auttaa jotain toista lapsetonta. En ainakaan halua, että mun lapsesta kukaan joskus ajattelee, että nuokin niin helposti saivat.

Kaikille muillekin enskoille terkut! Olette korvaamattomia!

-Vannis

Vierailija
53/71 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Brookellahan hommat etenee, hyvä! Harmi tietenkin miehen tulokset, mutta nytpähän tiedetään mistä homma on ehkä ollut kiinni ja osataan ottaa oikeat keinot käyttöön. Itseäni on aina jotenkin mietityttänyt, kun syytä ei ole löytynyt. Ja jotenkin tuntuu, että selittämättömät plussaavat hoidoissakin harvemmin. Tää on kyl ihan mutu-tuntuma..... Ja voishan se olla, että vaikka olis joku syy, niin ei tietenkään sekään oo hyvä. Mutta tsemppiä kovasti!!!!

Kiva kuulla susta Vannis! Ja hyvä, että pääsitte siirtoon ja yksi kyytiläinen on matkassa. Nyt vaan peukut pystyyn ja piinailua! Joo omaan tulokseen tähän mennessä oon ollut tyytyväinen ja oon edelleen. Tänään on pikkasen juilinut vatsassa, kunhan ei vaan olis tätsä..... yritän olla ajattelematta mitään.

Muillekin piti kommentoidan, mutten nyt tietenkään muista mitä??? Aivan tyhjä pää, mutta ootte kaikki aivan ihania!!!

Kille

Vierailija
54/71 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen piipahdus.. :)

Kyllä täällä saadaan kans vielä piinaille 2.2 on labra.. Sit selviää miten on käyny.. Ei sen kummempia.. Tsemppiä kaikille.. Pakko mennä keittään makaronia ku tekee niiiiiiiiiiiiiiiin hirveästi mieli.. :)

Luge tosiaan sottaa mut pikkuhousun suojat on hyvä juttu... :)

Kille:Koskas sulla piina päättyy??

Trixie

Vierailija
55/71 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni muukin on tätä meidän pinoa kehunut ja mun pitää vielä lisätä vettä myllyyn. On jotenkin aivan uskomattoman huippua, että tänne voi kirjoittaa ja saada tukea asioissa, joita ei vaan VOI kaikkien kanssa käsitellä. Tänne kun ei tarvii ylimääräisiä selitellä kun ihan varmasti joku toinen on tuntenut samoin jossain vaiheessa. Tää on siis mahtava pino ja ihan tärkeääkin tärkeämpi tässä tilanteessa =) Eli jatketaan samaan malliin!!

Trixiellä ja Vanniksellakin siis kyytiläinen matkassa =) Jeee!! Vanniksella oli ollut vähän jännempiä kokemuksia, mutta pääasia että siirtoon pääsitte. Mua vähän kans jännittää, että mitä jos ne munasolut ei olekaan kunnollisia. Mitäs ihmettä sitten tehdään? Mutta nyt jännitän teidän puolesta ylikovaa =)

Naksu: joo, noista kystista ei aina oikein tiedä. Sanottiinko sulle mitään syytä mistä ne oli sinne ilmestyneet? Mutta uusi inssi siis luvassa, se on hyvä. Mä odottelen tätiä kaartavaksi paikalle ja kaipa se sieltä taas tulee kun kivut ovat jo tulleet. Viimeksi vaan olin kipee jo 3 pv ennen tätiä ja nyt toivon, että se tajuaa tulla pian ettei tarvii tässä kärvistellä näiden kipujen kanssa montaa päivää.

Killa Moi!! Maaliskuu lähenee =)

jessicalle taisi joku muukin kertoilla, että se piikittäminen on ihan helppo nakki =) Neula on superohut ja tuikataan vaan vatsanahkaan!! Uuteen inssiin siis matka käy!!

Olitte jutelleet tuosta miehen hienoisesta haluttomuudesta näihin hoitoihin ja lääkärikäynteihin. Meillä mies on mennyt kaikkiin tutkimuksiin kun on pitänyt, mutta ihan nyt viimeaikoina vasta jotenkin paremmalla mielellä. Hänen työkaverinsa nimittäin sattui kertomaan hänelle, että heidänkin lapsi on ¿tehty Tampereella¿ (huvittava ilmaus =) ja oli kertoillut heidän kokemuksia. Luulen, että se jotenkin sai mun miehenkin ajattelemaan, että ¿hei, en mä olekaan ainoa ¿ että joutuu tätä muutkin tekemään¿ !!

piggeliina: joo, ei tiedä ei näistä ¿oudoista¿ munasarjoista. Mullahan on taas se, että kierto on ihan normaali, mutta muuta normaalia ei taida ollakaan =) Saapa nähdä mitä siinä ivf:n aikana selviää....

Brookellahan oli nopeasti uutisia! En ihmettele että on vähän polla sekaisin...vähemmästäkin. Mutta hieno homma että heti pääsette ivf suunnitteluun. Hyvä siitä vielä tulee!! =) Ehditte vielä ivf:ään ennen meitä =)

Tuittu - =) Istun täällä lauantain vahtimassa että tulet kertomaan hyviä uutisia!!!

Vilkutus kaikille

t. Afternoon (aina mä aion kirjoittaa vaan ¿lyhyesti¿ ja tällainen romaani siitä aina tulee) Sorry =)

Vierailija
56/71 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla roikkumatta täällä, mutta munkin oli pakko taas palata.....

Trixie: veritestiin pitäisi mennä 1.2., mut oon aatellut testata edellisenä päivänä, kun en haluu kuulla tulosta hoitajalta. Toivottavasti vaan ei tätsää tuu ennen sitä! Siis vasta puolessa välissä piinaa..... Meinaatko mennä suoraan labraan ilman kotitestiä?

Jessis: onnea inssiin. Toivotaan, että nyt natsais. Moneskos inssi teillä nyt?

Aftis: oliko teillä jo tiedossa koska ivf-hoito alkaa?

Dese: ovisplussa voi ilmaantua ihan " yllättäen" tikkuun, vaikka tänään olis aivan vitivalkoinen ollutkin. Välillä tikut vaativat kärsivällisyyttä.... itseä arveluttaa, että jos tää ei nyt onnaa, niin pas:ssa joutuu metsästää taas ovista.... no sinne on vielä matkaa, toivottavasti ainakin vuosi.

Nyt Housen pariin....

Kille

Vierailija
57/71 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt odottelen että menkat alkaa ja sitten tämän uuden kierron puolivälin jälkeen käyn ultrassa tsekkauttamassa olisiko se kysta jo poistunut vasemmalta puolen. Jos on niin soitan heti seuraavien menkkojen alettua klinikalle ja saan piikitysohjeet. Reseptit mulla jo onkin. Jos kysta ei ole poistunut niin kaipa samaa rataa jatketaan kunnes poistuu....ennen ei kuitenkaan piikitetä ennenkuin on poistunut.

eli olettaisin että pääsen piikittelemään maaliskuun lopulla =) Jos siis kaikki ok.

t. Afternoon

Vierailija
58/71 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun meidän pinossa on ollut niin vilkasta keskustelua. Kiitos kaikille siitä, ihanaa että olette olemassa. Mulle ainakin teidän tuki tulee varmaan olemaan entistä tärkeämpää nyt, kun hoidot lähtee käyntiin. Ja hirmuisesti helpottaa kun voi lukea teidän toisten IVF-kokemuksia etukäteen, ei pelota sitten ihan niin hirmuisesti. Eihän se onneksi miltään ihan mahdottoman rankalta hommalta kuulosta. Peukkuja teille kaikille joilla on piina menossa nyt, kyllä ihan varmasti saadaan helmikuussa tähän pinoon plussa tai useampiakin!

Tosiaan ihan valtavan nopeaa toimintaa tuolla klinikalla. Joskus on hyötyä siitä että asuu pienellä paikkakunnalla, on monia asioita joihin ei tarvitse jonotella niin pitkään kuin jossain isossa kaupungissa. Muutenkin ollaan nyt tosi tyytyväisiä siitä, että mentiin tuonne yksityiselle. Vaikka siinä vaiheessa kyllä varmasti kirpaisee, kun IVF:stä tulee lasku kouraan. Varsinkin siinä tapauksessa, jos se ei ensimmäisellä kerralla onnistukaan...

Miehen huono simppatulos aiheutti tietysti murhetta, varsinkin miehelle itselleen. Ja toki se minuakin surettaa, mutta päällimmäisenä on kumminkin suuri helpotus siitä, että vika löytyi ja tilanne ei kuitenkaan ole toivoton. Eikä tässä nyt ilmeisesti mistään perinnöllisestä viasta ole kyse, vaan vasta-aineet viittaisi siihen että syy on jossain miehen aikaisemmin sairastamassa tulehduksessa. Itse hän ei kyllä tiedä sairastaneensa mitään muuta , mikä voisi liittyä tähän, kuin sikotaudin. Se hänellä on kuulemma joskus nuorena ollut jotenkin ¿piilevästi¿ niin että sitä ei ollut huomattu ajoissa eikä hoidettu kunnolla. Ehkä tämä johtuu sitten siitä? Pitää jutella asiasta lääkärin kanssa, ja voihan olla että asiaan tulee lisää valaistusta sitten kun saadaan kaikki loputkin tulokset. Osassa niistä kestää 2 viikkoa.

Sovittiin nyt miehen kanssa että sulatellaan vielä asiaa ja jutellaan viikonloppuna, ja ensi viikolla sitten varataan aika IVF:n suunnitteluun. Tämä kierto ei ole vielä edes puolessa välissä, joten sen ehtii varmaan sitten aloittaa seuraavaan kiertoon, jos haluamme niin.

Mukavaa perjantaita ja hyvää viikonloppua jos en enää tänään ehdi palailemaan! Kun pitäisi noita töitäkin välillä yrittää tehdä, vaikka tuppaa olemaan aika vaikeaa.

Vierailija
59/71 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän sitä mielellään aikaansa viettää, varsinkin jos vaihtoehtona on viikkosiivous... Taidanpa siis kirjoitella oikein hitaaaaaasti.

Vannis: Tosi kiva, että pääsitte siirtoon saakka alkuhankaluuksista huolimatta. Nyt on sitten piinaavaa odottelua luvassa, tsemppiä!

Yritän nyt muistaa kopioida tekstin, jospa se sitten pysyisi paremmin tallessa. ;)

Kille ja Trixie senkun piinailee. Jännää!

Afternoon: Huiskutuksia sinullekin! Kuvittelen, ettei monet miehet juttele näistä asioista ja siitä syystä he tuntevat koko hoitourakan naisia raskaammaksi tai jotenkin ikävämmäksi. Kyllä monen miehen suu varmasti loksahtaisi auki, jos oikeasti tietäisivät kuinka monessa perheessä on jotain apua kaivattu. Onneksi miehesi työkaveri ei pimittänyt tuota heidän " vauvantekopaikkaansa" , koska siitä on varmasti ollut iso apu.

Brookelle ähettelen jaksamista töiden keskelle. Ajatukset varmasti harhailevat ties missä, voin vaan kuvitella. Onneksi teillä on kuitenkin toisenne ja suunnitelmat tulevan varalle. Ja teidän kannaltanne on erityisen hyvä, että pääsette jatkamaan hoitoja nopealla aikataululla.

Mitenkäs muilla enskoilla perjantai on sujunut? Onhan kaikki ok?

OmanNavan ympärys ei ole eilisestä muuttunut mihinkään. Ei tullut ovistikkuun vieläkään positiivista tulosta. Yritän malttaa mieleni ja olla hermoilematta. Jatkan testailemista vielä muutaman päivän ja mietin sitten uudelleen mitä teen. Mies oli kyllä sitä mieltä, että lääkäriin pitäisi marssia saman tien. Ehkäpä ainakin soitan ja kyselen asiasta, jos vaan onnistun oman gyneni tavoittamaan. Hän on äärimmäisen mukava ja asiantunteva, mutta todella vaikeasti tavoitettava. Ja hyvää lääkäriä kun ei haluaisi vaihtaa... Tänään on ollut jotenkin murheellinen olo. Tuntuu toivottomalta, vaikkei syytä ole sen enempää kuin ennenkään. Sanattomaksi veti tänään pienen oppilaani, 8-vuotiaan tytön, kysymys siitä, että haluaisinko olla jo äiti. Mitäs siihen voi sitten vastata muuta kuin että kyllä mä joskus vielä haluaisin. Oli mieli aika hiljainen tämän jälkeen. Onneksi näillä pienillä on niin paljon asioita mielessään, etteivät he ehdi jatkaa samasta aiheesta pitkään, joten mitään lisäkysymyksiä ei onneksi tullut.

Mukavaa viikonloppua kaikille. Jään tänne kieriskelemään itsesääliin ja murehtimaan puuttuvaa onnea. Ehkäpä yritän siivotakin vähän, yllätyksenä työmatkalta palaavalle miehelle. En nimittäin ole mikään kodin hengetär.

~dese~

Vierailija
60/71 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deselle ensin voimahali; mullakin tuli ihan tippa linssiin, kun mietin sitä oppilastasi kysymässä tuollaisia " syntyjä syviä" . Kiva että saat miehen kotiin työmatkalta! Hemmotelkaas toisianne : )

Kiitos Kille ja kaikki muutkin tsempeistä! Kysyit kuinka mones inssi tuloillaan, niin toinenhan mulla vasta. Täälläkin yks House-fani - on ihan sikahyvä sarja! Lisäksi seuraan Greyn Anatomiaa, Täydellisiä naisia, 24:ää, ja Nikolaj ja Julie-sarjaa - hih, miten niin koukussa telkkuohjelmiin =D Mitäs muut Ensikot tällä hetkellä seurailee?

Hei kaikille piinailijoille positiivista viikonloppua, ovis-ym.bongareille tuplaviivoja testeihin, ja kaikille muillekin oikein ihanaa/rentouttavaa viikonloppua! Mulla on niin täynnä puuhaa koko viikonlopuksi kalenteri, että varmaankin ehdin linjoille vasta maanantaina. Heips ny!

Jessis (kp4)