Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ ENSIKOT viikoilla 3-4 +++

15.01.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia ¿73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4 kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus). Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään loppuvuodesta.

[color=FF69B4]Bianco

[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok. Ensimmäinen inssi 12/06, negaa.

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Minulle tehty noin vuosi sitten perustutkimus työterveyslääkärissä, ja silloin ei mitään vikaa löytynyt. Miestä ei ole tutkittu. Tarkoitus on mennä vuodenvaihteen jälkeen tutkimuksiin yksityiselle, jos ei sitä ennen ihmettä tapahdu.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Perustutkimukset takana, tarkemmat edessä. Ei vielä selvinnut mitään, pelkona on ongelmat munatorvissa. Tällä hetkellä täysin malttamaton olo, ei jaksaisi enää odottaa tutkimustuloksien selviämistä, saatika raskautta. Odotuksen odottajan aika se vasta pitkä onkin!

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella puolella. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=CD1076]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.

Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä

Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun).

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO-tyyppiset munasarjat 05/06, miestä ei vielä tutkittu. Seuraava lääkäri marraskuun puoli välissä. Viimeiset puoli vuotta käytössä on ollut terolutit ja Metformin-lääkitys.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 28v. (mies 27v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. ¿Tositoimiin¿ ryhdyttiin 2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Tutkimuksia ei ole aloitettu, vuoden alusta otan yhteyttä lääkäriin.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty (kierronkartoitus, simpat, SSG) Väestöliitossa. Varsinaista vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin hoidoksi, hoitoihin lähdetään 3/07, jos ei luomuihme yllätä sitä ennen.

[color=FF69B4]kille75

[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: Miehen tavara on tutkittu ja itseltä otettu verikokeet (kilpirauhanen, progesteroni, prolaktiini...) ja ultrattu. Kaikki näiden osalta ok. Ensikäynti Taysissa tulossa 2.11.' 06

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily.

Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 31v ja mies 30

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty, clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muis-ta tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi yritys.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu

[color=FF69B4]Tuittu78

[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä: 12/04 alkaen

Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.

[color=FF69B4]trixie2

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Menemme ava-klinikalle joulukuussa uudelleen käymään. Hoidot aloitetaan ivf-hoidoilla tammikuussa.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laadun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin pikaisesti vastata noihin gallupeihin, ettei se unohdu.

Asuntogalluppiin ekaksi. Me ostettiin syksyllä ihan ikioma rivitalon pätkä. Tässä on neljä huonetta, keittiö ja sauna eli tilaa olisi isommallekin perheelle. Tällä hetkellä noi ns. ylimääräiset makuuhuoneet on työhuoneena ja vierashuoneena.

Vanhemmille ei olla kerrottu edes yrityksestä (voi olla että aavistelevat jotain), joten eivät tiedä hoidoistakaan, mutta varmaan tulee kerrottua sitten, kun pikkuinen on turvallisesti mukana matkassa (toivottavasti pian). Siskolle ja läheisimmille kavereille oon kertonut meidän alkavista hoidoista.

Lopuksi viälä telkkurisarjoista eli tulee aikas vakiosti seurattua Pakoa, C.S.I:tä, Housea ja Amazing racea. Lisäksi tulee katteltua erilaisia dokumentteja mm. luonto ja satunnaisesti jotain tietokilpailuja.

Viä oma napa lyhyesti eli kp16/28 menossa ja teroja taas popsin. Ekaa käyntiä tässä vieläkin jännityksellä odotan, siihen ei ole enää kuin 10 päivää.

-Kathy-

Vierailija
62/71 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja puhdastakin puhtaampi nega tänään testissä. Aamulla testattu ja testinä Acon10. Ja sitten yritettiin tänään ilmoittautua siihen haluamaamme adoptioinfoon mutta se oli jo täynnä..:( Voitte siis uskoa miten monta harmin kyyneltä on tänään nielty ja vähän vuodattettukin!

*Huoh*

En edes tiedä miksi jatketaan näitä hoitoja, kun minulla on sellainen tunne, että ei ne meille sitä vauvaa ikinä tuo. Ihmettyttää ihan tämä oma mieliala (olen pohtinut tätä jo pitkään) kun ei ole yhtään luottavainen/positiivinen olo hoitojen ommistumisesta. Suurin syy hoitojen jatkamiselle on ehkä se, että en halua jättää mitään jossittelun varaan tulevaisuudessa. Jos emme kokeilisi IVF hoitoja, niin harmittaisiko se sitten 10 vuoden päästä? Tai jäisi kaivelemaan.. Jos me sitä lasta lähdetään tuolta Kiinasta joskus hakemaan, niin hänen täytyy olla se ykkösasia meidän maailmassa. Ei mikään korvike.

Mutta minulla on edelleen se 1,5v jäljellä tuohon maagiseen tarvittavaan 30 vuoteen.

Kaikille vilkutuksia ja parempaa onnea plussan mesästykseen.. Etenkin Aftiksen lauantaiaamun päivystysuhkaus sai hymyn huulille! Kiitos siitä!

-Tuittu pp11 ja kp27-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen vierailemaan tänne pinoon kun huomasin Tuitun ikävät uutiset.. Olen tosi pahoillani negatestistä. Toisaalta, teit testin aika varhaisessa vaiheessa. Vielä kannattaa odottaa muutama päivä ja jos täti ei tule kylään, testaa uudelleen.

Yritittekö kenties PeLan 13.2. infoon? Me ilmoittautuimme sinne muutama viikko sitten. Teillä on onneksi vielä aikaa miettiä mitä teette. IVF ei ole niin kamala kokemus. Itse lähdin IVF:n juuri sen vuoksi, että tietää ainakin yrittäneensä parhaansa.

Kerronpa nyt sitten kuulumiset samalla. Kolmas IVF-kierros lähti nyt sitten maanantaina käyntiin. Sain tänään uudet kilpirauhasarvot ja TSH on lähtenyt laskemaan tasaisesti. TSH on nyt 3.5, mikä taitaa olla ennätysalhainen. Marraskuun lähtö oli 3.9 ja onhan se käynyt aiemmin yli neljässä. T4V oli edelleen 15, siinä ei ollut muutoksia. Lääkärin mukaan se saattaa olla se arvo, jonka oma elimistö pitää sopivana, kuitenkaan aivolisäkkeen ¿piiskaaminen¿ ei ole enää niin suuri kuin oli ennen lääkityksen aloitusta.

Me nyt sitten valmistaudumme tämän viimeisen IVF:n kanssa samaan aikaan adoptioprosessiin. Olemme kotona keskustelleet myös siitä, että jos tämä hoito vaikka onnistuisikin, niin toinen lapsemme voisi olla adoptoitu. Tosiasiana täytyy ottaa huomioon, että jos saamme edes yhden biologisen lapsen, on se lottovoitto. Toinen lapsi kuitenkin vielä mahtuisi perheeseemme (oikeastaan on ihan vieras ajatus että olisi vain yksi lapsi) ja se voisi tulla hyvinkin adoption kautta. Itse otan tämän hoidon päivä kerrallaan. Onneksi työn ohessa opiskelu vie ajatukset mukanaan, ettei edes ehdi jännittämään tämän hoidon onnistumista etukäteen.

Jaksamisia Tuitulle ja onnea myös muille pinolaisille!

-Marvik-

Vierailija
64/71 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kille:En ole päättänyt vielä.. :)

Joku kirjoitteli että voi kauhistuttaa jos ei ekalla tärppää.. kun lasku tulee.. Kaveri oli onnistunut vasta 5 kerralla...Mutta eihän voi rahaa ajatella jos hartain toive toteutuu.. :)

Vierailija
65/71 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa kaikille Enskattarille.

Kauhistus kuinka aika rientää¿en ole taas moneen viikkoon ehtinyt lainkaaan käydä lukemassa kuulumisianne. Nytkin oli niin pitkä pino, etten kyllä millään jaksanut lukea kaikkia ihan parhaalla mahdollisella intensiteetillä. Nyt onneksi olen saanut töissä sellainen työpisteen, jossa voin välillä piipahtaa lukemassa kuulumisianne. ;)

KILLA: Minun kohtaani voisi päivittää seuraavaa: ikää molemmille vuosi lisää, Clomit aloitettu 01/07. Mies saanut simppatutkimuksiin lähetteen, mutta ei ole vielä käynyt.

ON: KP 7 menossa ja kolmas päivä clomeja. Viime kierrossa en bongannut ovista ollenkaan, jospa nyt sitten uusien hormonien avulla.

Nyt menen nauttimaan omasta rauhasta (mies vielä nukkuu) ja lukemaan Harry Potteria.

Rentouttavaa viikonloppua,

Keiju

Vierailija
66/71 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän sitä jälleen ollaan palstalla notkumassa¿

KILLA: Seuraavaan pinoon voisi sitten minunkin tietojani päivitellä, joa viitsit, nyt kun vihdoin jotain on tapahtunut! Eli sinne voisi laittaa jotenkin silleen että tutkimukset aloitettu yksityisellä tammikuussa -07 (jollon yritystä takana reilut 1,5 vuotta) ja vika löytyi miehen simpoista. Elävien ja liikkuvien simppojen määrä vähäinen ja lisäksi vasta-aineita. IVF suunnitteilla helmi-maaliskuulle.

DESEJO: Kurjaa että sulla on ollut masentuneet fiilikset. Mutta ehkä tänään mieli on jo parempi, kun mieskin palasi työmatkalta. Eiköhän sinne ovitikkuunkin ilmesty ne kaksi viivaa!

Mullakin alkaisi kai kohta ovis olla tulollaan (nyt kp 13), ja kyllä toki aiotaan se miehen kanssa hyödyntää. Vaikka nyt tiedetäänkin, että se luomuihme olisi ihan todellakin suuri ihme.

TUITTU suuret pahoittelut negatestistä. Mutta mitä jos kuitenkin testasit liian aikaisin ja se muttuukin vielä plussaksi? Ja mitäh, täytyykö adoptioon todellakin olla 30-vuotias? Mä olen luullut, että 25-v. on raja ja olen huolehtinut että olenko itse kohta jo liian vanha kun olen 33-v.

JESSICAn tv-sarjagaluppiin: katson tosi vähän telkkaria, koska illat menee yleensä rakkaan harrastukseni ¿ hevosten ¿ parissa. Täydellisiin naisiin olen kuitenkin aivan koukussa, ja lisäksi olen nyt katsonut Twin Peaksin uusintoja. Elokuvia (varsinkin kotimaisia) tulee jonkin verran katsottua, ja lisäksi jotain dokumenttiohjelmia. Eläinrakkaana katson mieluusti eläin- ja luontoaiheisia ohjelmia. Ja toki kaikki ravit ja ratsastuskilpailut katson, silloin harvoin kun niitä tulee.

TRIXIE ihan tottahan se on, että ei sitä voi rahassa mitata jos suurin toive toteutuu. Mutta kyllä silti harmittaa nuo hoitojen hinnat. Kyllä se minusta on epäreilua, että toiset saa ilmaiseksi niin monta lasta kuin haluavat, ja meidän täytyy se kalliilla hinnalla ¿ostaa¿. Varsinkin, kun itse olen aina ollut tosi terve ja hirveän harvoin käynyt edes terveyskeskuksessa tai muutenkaan käyttänyt julkisen terveydenhoidon palveluja. Ja kumminkin koko ajan maksanut veroja joilla ne rahoitetaan. Niin sitten sen kerran kun apua tarvitsisin, joudun sen kuitenkin maksamaan suurimmaksi osaksi omasta pussista. Mutta kyllä varmaan tällaiset ajatukset jää taka-alalle sitten, jos se hartaasti toivottu vauva joskus on sylissä!

Kiva kun KEIJUkin poikkesi pitkästä aikaa. Peukutuksia, että clomit saisi nyt oviksen aikaan!

Huiskutuksia myös kaikille niille joita en maininnut!

Mies lähti metsätöihin ja minun osalleni tulisi siten kai siivous täällä kotona. Huoh¿ No, ei kai se auta kuin aloittaa.

Rentouttavaa talvista viikonloppua kaikille!

Brooke

Vierailija
67/71 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedustelen, että mahtuuko mukaan turinoihinnne? Olen hiukan taustaillut teidän pinossa, mutta kirjoitellut kuumepuolen enskoissa. Muutama saattaa nikin tunnistaakin, sillä aloittelin turinat hiukan ennen teidän siirtymistä tänne puolelle¿Valitettavasti meidänkin tie menee sitten hoitoihin päin, tai on jo aloiteltu, ja jotenkin tuntuu, että täältä saisin enemmän tukea ja apua mieltä askarruttaviin kysymyksiin, kuin tuolta kuumeilupuolelta. Tosin en tiedä olenko ihan valmis vielä kokonaan siirtymään¿

Hiukan taustatietoa eli olen 25v. ja mieheni 26, hämeessä asustellaan. Yritys aloitettu 05/06 ja pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06 (yksityisellä). Miehen simpat syynissä mahdollisimman pian. Marraskuun kierrossa munarakkula kasvoi omasta takaa hienoksi, mutta irroteltiin pregnylillä ja tueksi sain luget, mutta tulosta ei tullut. Joulukuussa taukoiltiin ja nyt 01/07 sain clomit. Ne sekoitti tuotannon täysin ja tulokset huonot. Kasvattelin vain suuren rypälemäisen joukon munarakkuloita ja limakalvo oheni olemattomaksi. Alkusysäyksen jälkeen ei kasvua ollut tapahtunut¿

Lääkäri pudotti pommin alkuviikon ultrakäynnillä ja sanoi, että seuraava askel olisi sitten ivf! Siihen en ollut oikein osannut varautua ja tuli kyllä puskan takaa! Päässäni pyöri/pyörii vain ajatukset tästä ¿vikaisuudesta¿, siitä että hoitoihin joudutaan urakalla ja sana keinohedelmöitys¿Nyt asiaa on kuitenki sulateltu muutama päivä ja miehen kanssa keskusteltu.

Perjantaina olin siis uudelleen lääkärillä ja muutosta ei ollut tapahtunut. Lääkäri oli kerinnyt miettimään eri vaihtoehtoja ja antoi niitä neljä. Ensimmäinen olisi ollut clomikierto, toinen clomit + puregon-pistokset ja neljäs suoraan ivf:ään¿Mutta päädyimme lääkärin kanssa jättämään clomit kokonaan laskuista ja ratkaisuksi otimme 3. vaihtoehdon, sillä haluamme kokeilla vielä jotain ennen ivf:ää.

Nyt siis aloitin luget 10 vuorokaudeksi ja sitten odottelen vuotoa. Uuteen helmikuun kiertoon on siis suunnitteilla puregon-pistokset, pienimmällä mahdollisella annoksella, jos se auttaisi saamaan aikaan vain muutaman hienon rakkulan! Mutta muuten tuo kierto mennään luonnollisella menetelmällä¿Kierto tai kaksi mennä näin ja sulatellaan rauhassa ivf:n mahdollisuutta. On se kuitenkin näin yllättäen iso asia¿

Mutta, nyt ei minusta enempää! Tämä tuntuu olevan vielä niin sekavaa, mutta josko tästä selvitään? Että mahtuuko mukaan?

-marge-

Vierailija
68/71 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai-iltaa Enskat!

Marge tervetuloa joukkoon mukaan. Tää on ehdottomasti paras pino!!!

Muutoin on tänään ollut hiljaista meidän pinossa...... Toivottavasti ootte kaikki ulkoilleet, kun ainakin pääkaupunkiseudulla oli ihanan talvinen sää. Me käytiin oikein piiiitkällä kävelylenkillä

Tänään väkisinkin ajatukset on jotenkin pyörineet tässä vauva-asiassa... Vessassa käynneistä on tullut jotenkin tosi " analyyttisiä" , pelottaa joka kerta....Ensimmäistä kertaa elämässä jopa olen miettinyt testaamista ja että pitäisiköhän tehdä sitä jo alkuviikosta. Taidan kuitenkin malttaa mieleni.

Vilkutuksia kaikille ja mukavaa lauantai-iltaa! Nyt meen kattoo leffaa.

Kille

Vierailija
69/71 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ajatella jotain muuta... Mä en oikeastaan ajattele koko asiaa.. Aika näyttää kuinka käy.. Voi olla että kuullostaa hullulta mutta hermoilu ei auta asiaa.. :) Tottakai toivoo parasta mutta silti valmistaudun myös pahimpaan... En ole vieläkään miettinyt testaanko etukäteen vai en... Koska tulos ei ole vielä siinä vaiheessa kotitestillä varmaa.. Ku virtsasta saattaa näkyä vasta pari päivää myöhemmin..

Onko sulla jotain tuntemuksia?? :)

Se on totta että yksityisen hinnat ovat mun mielestä kans aika hulppeat.. Mutta jos ei halua jonotaa niin... :)

Aurinkoista sunnuntai päivän jatkoa kaikille!!!

Trixie

Vierailija
70/71 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Jääköhän tämä viikon viimeiseksi viestiksi?

Tervetuloa mukaan, Marge! Tää on tosiaan paras pino jossa on parhaat tyypit! :) Ootte ihania!!!!

Gallupeihin: Mä oon kertonut yrityksestämme ja hoidon tarpeesta muutamalle hyvälle ystävälleni. Mies kertonut parille parhaalle ystävilleen. Kummankaan vanhemmille ei ole kerrottu. Mun sisko tosin tietää, muut sukulaiset ei. Ehkä kerromme, kun maaliskuussa selviää, mihin hoitoihin me pääsemme vai olemmeko sittenkin toivottomia tapauksia.

Tv-sarjoista seuraan Idolsia, Täydellisiä naisia ja Lostia. Ja satunnaisesti jotain muita, mitä mies sattuu tuijottamaan.

ON: Mies kävi vihdoin verikokeissa viime viikolla. Päätimme, että hän nyt sitten käy siinä kromosomitestissäkin. Todella jännittävää, mitä siitä paljastuu. Simppatesteihin pitää sitten vielä mennä ennen ensikäyntiä. Pelkään, että jos simppoja ei enää olekaan edes sitä yhtä urheaa eteenpäin uivaa. Mitä me sitten tehdään?

Brooke: kylläpä teillä on edennyt nopeasti asiat! Olen tosi pahoillani että miehessä oli vikaa. Sikotautihan hyvinkin on voinut aiheuttaa tilanteen. Kurjaa. Miltä tuntuu päästä noin nopeasti IVF-hoitoihin?? Meille tämä neljän kuukauden jono julkiselle ehkä tuntuu kuitenkin aika tarpeelliselta. Ehtii tottua tähän ajatukseen, että hoitoja on tulossa. Tosin lyhyempikin jonotus olisi riittänyt!!!! Olisin jo valmis hoitoon...

Jessica: kiva kuulla kokemuksiasi Tyksistä. Mä oon pari kertaa soitellut sinne ja kysellyt verikokeista, ja molemmilla kerroilla oli tosi mukavat hoitajat puhelimessa. Lääkärin tiedän ennalta sattumalta, olen työasioissa puhunut hänen kanssaan. Tuntuu todella oudolta mennä hänen vastaanotolleen!!!! No, ehkä hän ei muista minua. Vaihtuuko Tyksissä lääkäri joka viikko?

Hoitojen hinnoista vielä. Mua ei kyllä yhtään kaduta, että hintojen takia emme menneet yksityiselle ICSI-hoitoihin. Se vaan harmittaa, että jos olisimme menneet, olisimme juuri nyt ensimmäisen hoidon keskellä! :(

Minuakin ihmetyttää tuo 30 vuoden ikäraja adoptioon??? Onko näin? Minä olen pian 30, mutta miehellä on vielä 4 vuotta siihen. No äkkiäkö neljä vuotta vierähtää hoidoissakin... Pessimisti olen joskus.

Multa kysyttiin viimeksi eilen, milloin alan tehdä lapsia. Vastasin taas että jaa-a, entäs itse. En vaan JAKSA tollaisia uteluita! Hyvälle ystävälle toki voin kertoa tilanteen, mutta EN työkavereille tai sukulaisille. PRKL en minäkään kulje ympäriinsä kyselemässä milloin ihmiset " alkaa tehdä" lapsia!

Hih, olisin toki voinut vastata: " Alamme tehdä lapsia XXX. maaliskuuta klo XXX, kun meillä on ensikäynti."

Huh, piti taas vähän purkaa sydäntä.

Nyt lopettelen! Olette ihania! Jaksakaa!

Ja tietty PEUKUTUSTA piinailijoille!

Vierailija
71/71 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Melkein oltiin taas valahdettu toiselle sivulle. Nyt ei ehdi kirjoittaa enempää. Yksi sana omasta navasta, masentaa. On taas yksi niistä päivistä, että usko loppuu onnistumiseen, vaikka kaikki on vielä edessä. Kyllä tämä on uskomatonta ylä -ja alamäkeä.

Yritän ehtiä palata huomenna paremmin fiiliksin. Halauksia kaikille!

-Diina-