Jos sinun nettopalkka olisi 1300e paljon saisit säästöön vuoden aikana?
Kommentit (64)
1700 euroa jää joka vuosi säästöön 1280 euron palkasta. Tuon säästön tuhlaan aina kokonaan kesälomalla.
Mun eläke on pienempi ja säätöön jää tonni vuodessa.
Joitain satasia, jos karsisin oikein reippaasti menoja vaikka aikas pienet on jo nyt työttömänä ollessa (Onneksi on vähän säästettynä pahan päivän varalle mutta lykkääntyypähämn tass haave mm. omasta asunnosta). - Tuosta palkasta menisi noin 2/3 pelkkiin asumismenoihin (=vuokraan, sähköön ja veteen), joista yksin asuvana vastaan yksin. Sinkkuna ollessa kaikki on suhteessa paljon kalliimpaa. Toki voi olla kalliimpaakin jos on liian suuret erot kumppanin kans siitä, mihin rahaa tulsi käyttää ja mihin halutaa satsata ja mistä säästetään. Kun on näin tulorajoitteinen niin eipä sitä hirveesti tule käytyä treffeilläkään.
Tuskin jäisi mitään säästöön. Mulla on kohtuullisen pienet menot (n. 1000-1200 e kk) nyt kun asuntolaina on maksettu, mutta aina tulee jotain yllättävää tai ei edes niin yllättävää, mihin voi sitten mennä isommin rahaa. Vaikka auton määräaikaishuolto 500 tai vaikka ihan vakuutuslasku 500, rikkoutunut kodinkone tai läppäri, näitä varten pitäisi olla ylimääräistä. Eiköhän tili olisi siis aika nollilla vuoden päästä.
Heh, mun nettopalkka on aikalailla just ton verran ollut viimeiset 2 vuotta. Ja oon saanu säästöön tänä aikana noin 4000 €/vuosi.
Onnistuu sillä, etten maksa asumisesta mitään. Mutta muuten maksan kaikki omat menoni, mm. autoni kulut, puolet ruokahankinnoista ja kahden lapsen kuluista puolet.
Vierailija kirjoitti:
Heh, mun nettopalkka on aikalailla just ton verran ollut viimeiset 2 vuotta. Ja oon saanu säästöön tänä aikana noin 4000 €/vuosi.
Onnistuu sillä, etten maksa asumisesta mitään. Mutta muuten maksan kaikki omat menoni, mm. autoni kulut, puolet ruokahankinnoista ja kahden lapsen kuluista puolet.
Näimpä. Jos maksaa itse vuokransa niin 2000e on oltava bruttopalkka jotta samaan pystyyy. Sen pienenmpää palkkaa ei pitäisi tässä maassa maksaakaan. Tai sitten pitää kansallistaa ruokakaupat.
Vierailija kirjoitti:
Niin. asumismenot on varmasti suurimpia menoeriä. - Eihän esim aikusena vaatteita ole juurikaan ole ihan pakko ostaa monellakaan eurolla joka vuosi. Lapsista taas on tai voi olla niin paljon menoja, että itse en ole edes uskaltanut hetkeen haaveilla omista lapsista; toki eipä ole nyt kumppaniakaan, jonka kans jakaa haave omasta jälkikasvusta.
Vierailija kirjoitti:
n.400-450 jäisi kuukaudessa säästöön.
Tuskin.
Jaa-a.. näillä menoilla jäis joka kk ainakin -500€ miinukselle
Tällä hetkellä rahaa menee elämiseen ja lainanlyhennyksiin noin 3500€/kk, joten kovin paljon ei 1300€/kk nettopalkasta jäisi käteen.
Toisalta silloin pitäisi myydä asunto ja siitä jäisi lainan jälkeen noin 400-500 tuhatta käteen.
Saan 1400€/kk netto tukina, ei jää yhtään säästöön.
Enintään 100e jäisi säästöön hyvinä kuukausina, suurimman osan ajasta menisi kuitenkin muutaman satasen miinukselle.
Luultavasti nolla euroa, koska maksaisin kaikella ylijäävällä opintolainaa pois.
Jos ei olisi lainaa lyhennettävänä, säästöön jäisi 300-500 euroa. Tässä vaiheessa elämää vuodessa on monia kuukausia, jolloin rahaa ei mene peruslaskujen lisäksi mihinkään muuhun kuin ruokaan. Omistan jo kaiken tarvittavan ja pandemian aikana siirryin harrastamaan ilmaisia asioita siinä määrin, että harvemmin enää löytyy sellaisia juttuja, joista haluaisin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi säästellä? Käyttää sitä mukaan kun rahaa tulee.
Koska yllättäviin kuluihin pitää olla säästössä muutaman kuukauden palkka. Mulla on jemmassa 3 vuoden palkka. Ei tarvi ottaa lainaa enää koskaan.
Vuokra on jo 1400, joten pahasti jäis miinukselle
Jotain 50 000 euroa kun on menoissa tarkka. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Vierailija kirjoitti:
Jotain 50 000 euroa kun on menoissa tarkka. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Oliko se 1300 vai 13000 euroa kuukaudessa?
n. 9800 € jäisi vuodessa säästöön. Elämiseen menee noin 400 €/kk ja lopu voisi säästä