Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmuuden inhokkialue, kuskaamiset

Vierailija
28.02.2024 |

Inhoan autoilua ja kuskaamista. 3 harrastavaa lasta tarkoittaa, että kuskaamista on joka päivä. 

Joka päivä ei ehtisi ja jaksaisi. Sitä ei tietenkään olisi saanut myöntää lapsille. Silti oon joskus sen ääneen sanonut. Tietävät mun silti tekevän parhaani ja viimeksi eilen kerroin olevani ylpeä harrastamisestaan. 

Jos ehdotan bussilla menoa, kuulen että KAIKKI muut AINA vie. Ilmeisesti kaikki muut istuvat ilokseen kaikki illat läpeensä autossa. Kukaan muu ei tarvitse töistä palautumista tai kotitöiden hoitamista tai mitään muuta työpäivän jälkeen. 

Mulla on toimintakykyä vähentävä sairaus. Se aiheuttaa vaihtelua jaksamisessa. Nyt se on vähissä. En tiedä tympisikö kuskaamiset vähemmän ilman sitä. 

Ja ei, toinen vanhempi ei ole kuvioissa. Kimppakyytejä välillä saa järkyttyä. Ne ei vaan auta jos muut kuskaukset joka tapauksessa on hoidettava. 

Tietenkin kuskaan. Mutta tämä on vaan niin tympeää! Nytkin istun odottamassa jumpan päättymistä parkissa. Joku tykkää autoilla, minä en. 

Tunnen itseni huonoksi tämän takia tietenkin. 

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti, miten paljon saastutat ilmastoa noilla jatkuvilla lastesi kuskaamisilla. Opetat lapsesikin siihen, että joka paikkaan mennään aina autolla.

Paljonkohan Suomen 0,1% osuus maapallon päästöistä pienenisi jos ap:n lapset kulkisi julkisilla? Olisiko sillä merkitystä maapallon lämpenemiseen?

Kukaan ei voi vaikuttaa kuin omiin päästöihinsä. Yritätkö vähentää omia päästöjäsi vai etkö yritä?

Kyse oli lapsesta. 🖕

Ei autosta.

Vierailija
62/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla ensisijassa tarha- ja koulu kuskaamiset. Tai jos käy kaverilla tai lomat. Sitten katsoo kuskaako toinen vanhempi muualle, jos joku lapsista harrastaa. Olisiko kaksi autoa vai riittääkö yksi. Entä mummo, täti, kummin apu tms. Kulkeeko bussit. Joku harrastus josta lapsi ei pidä ja juostaan siellä, ei ole järkeä. Lähempänäkin ja kotona voi harrastella. Pitää laittaa tärkeysjärjestykseen, muuten aikuinen on taksikuski kohta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuskaan omia lapsiani mielelläni. Se nyt on niitä harvoja hetkiä kun teini-ikäisen kanssa saa jutella muutaman sanan rauhassa kahdenkesken.

Yleensä myös omat kuntosalikäynnit tai kaupassakäymiset saa ajoitettua lasten harrastusten mukaan niin tulee kaksi kärpästä yhdellä iskulla. 

Meillä tosin harrastusmatkat ovat pisimmillään 10km eli ei puhuta mistään pelimatkoista naapurikaupunkiin. 

Vierailija
64/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuskaan omia lapsiani mielelläni. Se nyt on niitä harvoja hetkiä kun teini-ikäisen kanssa saa jutella muutaman sanan rauhassa kahdenkesken.

Yleensä myös omat kuntosalikäynnit tai kaupassakäymiset saa ajoitettua lasten harrastusten mukaan niin tulee kaksi kärpästä yhdellä iskulla. 

Meillä tosin harrastusmatkat ovat pisimmillään 10km eli ei puhuta mistään pelimatkoista naapurikaupunkiin. 

Autovanhemmuus.

Vierailija
65/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni kuskaan julkisilla.

Vierailija
66/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi ongelma: läskit nykylapset eivät viitsi tai jaksa lyllertää itse minnekään. 

Alistuneet vanhemmat vaikka kantavat ne paikasta toiseen.

Läski ja laiska tuskin urheilisi 5krt viikossa? Ja ne bussit ei ole käytössä. Kyseessä on vähintään yli 5km matkoja. Tänään 25km. Kävelisitkö itse? 

Yritän mahdollistaa harrastamisen. Säiden mukaan menee pyörällä. 

Talvi on hankalin vaihe keleineen. 

Minullakin lapset harrastavat, mutta treeneissä kunnon hikiliikuntaa tulee hämmästyttävän vähän. 

Ei ole mitenkään tavatonta, että harrastuksiin kuskattu saa huonompia tuloksia cooperin testeistä koulussa kuin harrastamaton luokkatoveri, joka kulkee lihasvoimalla kouluun ja kavereille päivittäin talvesta vikisemättä.

Vierailija
67/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole väsynyt iltapäivällä, ehkä automatka voisi olla joskus hauska, jos sen tekee sellaiseksi. Ei ole pakko olla ankeutunut. Paitsi jos lapsi itkee. Yksi ihminen on silti varmaan aika väsynyt kuski, ellei muita ole.

Vierailija
68/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas kuskaan mielelläni (tai kuskasin kun lapset pieniä).

Mutta jatkuvaa ruoanlaittoa en olisi jaksanut mitenkään,

Sama. Minulla on kyllä aikaa kuskailla lapsia, mutta ruuanlaitto ei ole lempipuuhaani. Onneksi on puoliso, joka myös kuskaa ja laittaa ruokaa.

Kiva kun lapsianne edestakaisin kuskatessanne aiheutatte pakokaasuja ja katupölyä nastoillanne. Asuinpaikkanne ihmiset (etenkin astmaatikot) kiittävät.

Minua sinä et tähän leikkiin saa mukaan. Voit osoittaa valituksesi Intiaan tai vaikka Kiinaan.

Vierailija
69/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Minulla on kyllä aikaa kuskailla lapsia, mutta ruuanlaitto ei ole lempipuuhaani. Onneksi on puoliso, joka myös kuskaa ja laittaa ruokaa.

Kiva kun lapsianne edestakaisin kuskatessanne aiheutatte pakokaasuja ja katupölyä nastoillanne. Asuinpaikkanne ihmiset (etenkin astmaatikot) kiittävät.

Minua sinä et tähän leikkiin saa mukaan. Voit osoittaa valituksesi Intiaan tai vaikka Kiinaan.

Eivät ne maat aiheuta Suomeen katupölyä keväisin.

Vierailija
70/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tämä tuli huomioiduksi, kun ajan sähköautolla kitkarenkailla. 

Vierailija
71/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta mitä ihmeen tekemistä Intialla tai Kiinalla on asian kanssa? Pienhiukkaspäästöt aiheuttavat terveysongelmia paikallisesti, ei globaalisti.

Vaikka Pekingissä poltettaisiin tuhansia auton renkaita, se ei vaikuta millään tasossa suomalaisten kaupunkien pienhiukkasten määrään.

Vierailija
72/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista hankkia mopoautoa, johon treenikamatkin mahtuisivat?

Vierailija
73/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta mitä ihmeen tekemistä Intialla tai Kiinalla on asian kanssa? Pienhiukkaspäästöt aiheuttavat terveysongelmia paikallisesti, ei globaali

Jos et tuon vertaa tajua tuon yhden trollausyritystä autoilun ympäristöasioista, niin en minä sille sitten mitään voi. Saat sinä minin puolestani niihin langeta.

Vierailija
74/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mahdollista hankkia mopoautoa, johon treenikamatkin mahtuisivat?

Ei kukaan itsekunnioituksella ja tyylitajulla varustettu teini halua ajaa jollain invamopolla!

Vierailija
75/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin lapset harrastavat, mutta treeneissä kunnon hikiliikuntaa tulee hämmästyttävän vähän. 

Ei ole mitenkään tavatonta, että harrastuksiin kuskattu saa huonompia tuloksia cooperin testeistä koulussa kuin harrastamaton luokkatoveri, joka kulkee lihasvoimalla kouluun ja kavereille päivittäin talvesta vikisemättä.

Koulumatkat poika kävelee tai pyöräilee. Koulun paras coopertulos. 

Ei silti koulun jälkeen talvella kävele edestakaisin yhteensä 20-50km matkoja. 

Mut miten tämä liittyy aiheeseen? 

Vierailija
76/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit liikkua, palstailla, kuunnella musiikkia, lukea kirjaa, käydä kaupassa tai opiskella kuskausten yhteydessä. Autoa ajaessa voit keskustella lapsen kanssa. 

Vierailija
77/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

73: Mitä trollausta siinä on, kun tuo esiin tosiasian? Merkittävä osa kaupunkien pienhiukkaspäästöistä tulee nimenomaan autoilusta. Tyhästäkö sinä luulit katupölyn syntyvän? Itse trollaat jauhamalla ihme sontaa jostain Intiasta ja Kiinasta, olettaen että olet sama uuvatti?

Vierailija
78/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit liikkua, palstailla, kuunnella musiikkia, lukea kirjaa, käydä kaupassa tai opiskella kuskausten yhteydessä. Autoa ajaessa voit keskustella lapsen kanssa. 

Niin teenkin. Voimia vaan ei meinaa riittää tähän kuskaamirumbaan. 

Nämä vie illat. 

Mietin asiallisia vinkkejä täällä ja varmasti jotain pyrin toteuttamaan. 

Nyt hakemaan toista lasta. 

Vierailija
79/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

73: Mitä trollausta siinä on, kun tuo esiin tosiasian? Merkittävä osa kaupunkien pienhiukkaspäästöistä tulee nimenomaan autoilusta. Tyhästäkö sinä luulit katupölyn syntyvän? Itse trollaat jauhamalla ihme sontaa jostain Intiasta ja Kiinasta, olettaen että olet sama uuvatti?

Onhan se nyt ilmoja pidellyt. Ei voi muuta sanoa.

Vierailija
80/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin teenkin. Voimia vaan ei meinaa riittää tähän kuskaamirumbaan. 

Nämä vie illat. 

Mietin asiallisia vinkkejä täällä ja varmasti jotain pyrin toteuttamaan. 

Nyt hakemaan toista lasta. 

Sitten pitää keksiä harrastuksia lähempää kotoa tai muuttaa alueelle, jossa lapset voivat kulkea itsekseen. Kaikista parhaimpia ovat harrastukset, joita ei tarvitse aikatauluttaa. En ymmärrä, miten monet vanhemmat lankeavat tuohon aikatauluhelvetiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi