Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmuuden inhokkialue, kuskaamiset

Vierailija
28.02.2024 |

Inhoan autoilua ja kuskaamista. 3 harrastavaa lasta tarkoittaa, että kuskaamista on joka päivä. 

Joka päivä ei ehtisi ja jaksaisi. Sitä ei tietenkään olisi saanut myöntää lapsille. Silti oon joskus sen ääneen sanonut. Tietävät mun silti tekevän parhaani ja viimeksi eilen kerroin olevani ylpeä harrastamisestaan. 

Jos ehdotan bussilla menoa, kuulen että KAIKKI muut AINA vie. Ilmeisesti kaikki muut istuvat ilokseen kaikki illat läpeensä autossa. Kukaan muu ei tarvitse töistä palautumista tai kotitöiden hoitamista tai mitään muuta työpäivän jälkeen. 

Mulla on toimintakykyä vähentävä sairaus. Se aiheuttaa vaihtelua jaksamisessa. Nyt se on vähissä. En tiedä tympisikö kuskaamiset vähemmän ilman sitä. 

Ja ei, toinen vanhempi ei ole kuvioissa. Kimppakyytejä välillä saa järkyttyä. Ne ei vaan auta jos muut kuskaukset joka tapauksessa on hoidettava. 

Tietenkin kuskaan. Mutta tämä on vaan niin tympeää! Nytkin istun odottamassa jumpan päättymistä parkissa. Joku tykkää autoilla, minä en. 

Tunnen itseni huonoksi tämän takia tietenkin. 

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun mopoa ajettiin vielä iällä eikä kortilla niin sää ei koskaan ollut este jos johonkin halusin mopolla päästä. No ei kukaan muutenkaan olisi kuskannut jos ei itse olisi päässyt.

Vierailija
42/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on omaa aikaa parhaimmillaan. Nyt istun parkkiksella ja palstailen, kukaan ei puhu mulle eikä ole vailla mitään. Lapsi tulee 25 min kuluttua. Odotellessa olen tänään noutanut kaupasta valmiit ostokset, käynyt tankkaamassa ja kirjastossa. Nätillä kelillä menen kävelemään ja joskus ollut fillarikin mukana. Pariin vuoteen ei ole kaveria ollut samalta suunnalta jonka vanhemmat hoitaisivat osan vuoroista. Lapsen isä ei ole innostunut ajamisesta, joten enimmkäseen mä näitä reissuja ajelen, mutta kotona on sillä aikaa päivällisen jäljet raivattu ja iltapala valmiina. Välillä jutellaan matkalla henkeviä, välillä vähemmän tai ollaan joskus hiljaakin.

Ostin kyllä 15-vuotiaalle mopon, eli ajaa itse kun sää sallii.

Kuskaat siis 15-vuotiasta edestakaisin? Kuulostaa kuin puhuisit jostain 7-vuotiaasta.

Niin? Käyköön se 15-vuotias bussia odottaessaan kirjastossa, kaupassa tai kävelyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on kuitenkin yksi tai kaksi kuskausta vähemmän.

Kyllä. 

Ja jää se toinen suunta.

Tämä fiilis ja väsymys ei helpotu. 

Haluaisin olla virkeämpi ja jaksavampi näissä asioissa. Nyt on syyllinen olo. 

Sitä auton käytön syyllisyyttä en nyt ota, vaikka joissakin kommenteissa tarjottiin...

Vierailija
44/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun mopoa ajettiin vielä iällä eikä kortilla niin sää ei koskaan ollut este jos johonkin halusin mopolla päästä. No ei kukaan muutenkaan olisi kuskannut jos ei itse olisi päässyt.

Ja ylämäki sekä tuuli oli molempiin suuntiin. 

Vierailija
45/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi kyllä mielellään kulkisi bussilla mutta treeniajat on tietenkin just bussiaikataulujen ulkopuolella ja treenipaikat vaihtelee ja toiseen paikkaan ei pääse kuin osan matkaa bussilla. Täällä kun viimeinen vuoro menee 17.00 ja treenit 18.00-20.00 välillä. Kuskaan sitten. Eniten ärsyttää mikä määrä rahaa palaa polttoaineeseen tähän kuskaamiseen. 

Vierailija
46/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ongelma: läskit nykylapset eivät viitsi tai jaksa lyllertää itse minnekään. 

Alistuneet vanhemmat vaikka kantavat ne paikasta toiseen.

Vierailija
47/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on kuitenkin yksi tai kaksi kuskausta vähemmän.

Kyllä. 

Ja jää se toinen suunta.

Tämä fiilis ja väsymys ei helpotu. 

Haluaisin olla virkeämpi ja jaksavampi näissä asioissa. Nyt on syyllinen olo. 

Sitä auton käytön syyllisyyttä en nyt ota, vaikka joissakin kommenteissa tarjottiin...

Yritä nyt kasvaa aikuiseksi ja tehdä lapsillesi selväksi, että vähennät jatkossa kuskauksia oman jaksamisesi vuoksi. Ja sitten yrität päästä eroon syyllisyydestäsi.

Vierailija
48/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yksityissaastuttimet voivat vielä olla laillisia...?

Vierailija
49/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on omaa aikaa parhaimmillaan. Nyt istun parkkiksella ja palstailen, kukaan ei puhu mulle eikä ole vailla mitään. Lapsi tulee 25 min kuluttua. Odotellessa olen tänään noutanut kaupasta valmiit ostokset, käynyt tankkaamassa ja kirjastossa. Nätillä kelillä menen kävelemään ja joskus ollut fillarikin mukana. Pariin vuoteen ei ole kaveria ollut samalta suunnalta jonka vanhemmat hoitaisivat osan vuoroista. Lapsen isä ei ole innostunut ajamisesta, joten enimmkäseen mä näitä reissuja ajelen, mutta kotona on sillä aikaa päivällisen jäljet raivattu ja iltapala valmiina. Välillä jutellaan matkalla henkeviä, välillä vähemmän tai ollaan joskus hiljaakin.

Ostin kyllä 15-vuotiaalle mopon, eli ajaa itse kun sää sallii.

Kuskaat siis 15-vuotiasta edestakaisin? Kuulostaa kuin

Ei käy, se on 16-vuotias lukiolainen ja odotellut sitä bussia jo koulun jälkeen. Pitää ehtiä myös läksyt, syödä, iltatoimet ja nukkua. Eikä se itse edes halunnut mopoa, vaan yritin puolipakolla mahdollistaa hänelle itsenäisemmän kulkemisen myös omiin hupijuttuihin ja mahdollisiin kesätöihin. Mutta ei tarvi lumipyryssä, jäätiköllä, pakkasella mopoilla yli 20km.

Ja niinkuin aloitin, mulla ei ole mikään ongelma istuskella yksikseni odottamassa, mies hoitaa kotia sen aikaa.

Vierailija
50/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tekee tehokasta työtä kasvattaessaan yhteiskuntaan lisää laiskanpulskeita marisijoita. Varmaan sossupummejakin, kun eivät pääse töihin jos äiti ei ole sinne kuskaamassa.

Vierailija
51/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Käyköön se 15-vuotias bussia odottaessaan kirjastossa, kaupassa tai kävelyllä.

Tämä sai nauramaan. Se treenipaikka on alueella jossa ei ole suunnilleen edes katuvaloja. 

Pysäkille on käveltävä n.2km sieltä. Sen jälkeen pakkasiltana odottelua x aika. 

Ja ne treenikamat on sellaiset, joiden kanssa ei oikein kauppoihin lähdetä vaikka olisi vieressä. 

Jos olisi tuo tilanne että voisi jotenkin sujuvasti mennä bussilla, se olisi jo käytössä. Nyt se on edes kuvaamallani tavalla mahdollinen 1 tai 2 suuntaa viikon aikana. 

Vierailija
52/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen julkisilla töihin, 2h suuntaansa.

Vierailija
53/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas kuskaan mielelläni (tai kuskasin kun lapset pieniä).

Mutta jatkuvaa ruoanlaittoa en olisi jaksanut mitenkään,

Sama. Minulla on kyllä aikaa kuskailla lapsia, mutta ruuanlaitto ei ole lempipuuhaani. Onneksi on puoliso, joka myös kuskaa ja laittaa ruokaa.

Vierailija
54/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti, miten paljon saastutat ilmastoa noilla jatkuvilla lastesi kuskaamisilla. Opetat lapsesikin siihen, että joka paikkaan mennään aina autolla.

Paljonkohan Suomen 0,1% osuus maapallon päästöistä pienenisi jos ap:n lapset kulkisi julkisilla? Olisiko sillä merkitystä maapallon lämpenemiseen?

Meillä ainakin syynä se, että haluan lasten itsenäistyvän ja saavan arjessa liikuntaa myös sen harrastuksen lisäksi. Samalla en itse pidä autoista kaupungissa ja niiden aiheuttamasta melusta, joten vähän olisi mielestäni tekopyhää valita kaikkeen kulkemiseen auto. Ja autojen kohdalla ne saasteet ja kurjuus ovat paikallisia ja korostuvat kaupungissa niin kohtuuttomana autoille uhrattuna tilana kuin huonona ilmanlaatuna (sekä meluna).

M43

Vierailija
55/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tekee tehokasta työtä kasvattaessaan yhteiskuntaan lisää laiskanpulskeita marisijoita. Varmaan sossupummejakin, kun eivät pääse töihin jos äiti ei ole sinne kuskaamassa.

Missä vaiheessa sanottiin, että he marisivat? 

Ymmärsin että maajoukkueessa urheilee joku lapsista. Ei siis ilmeisesti ihan laiskanpulskeita ole. 

Vierailija
56/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatat lapsistasi vellihousuja kuskaamalla heitä joka paikkaan autolla.

Meillä lapset menevät pyörällä tähänkin aikaa vuodesta kouluun ja harrastuksiin. Harrastustoverin isä jotain vinoili teinilleni asiasta mutta tämä meni aika hiljaiseksi kun sanavalmis lapseni kuittaili takas kyseisen isän ylipainosta kaikkien teinien edessä. 

Vierailija
57/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin on pakko kuskata.

Muistan lapseni ollessa 5-vuotias, kun itkien rikkaan perheen lasta vietiin suoraan päiväkodistä " harrastukseensa" melkein joka hlvtan iltapäivä. Lapsi oli jo väsynyt ja olisi halunnut KOTIIN.

Meille häntä myös roudattiin Porchella ilta- ja viikonloppuhoitoon, kun vanhemnat tekivät uraa

... tai olivat ravintolaillallisella ja viikonloppumatkoilla. Rahaa oli.

Laitoin kotiruokaa ja ko lapsi tuli meille mielellään.

En ole superkokki, mutta maistui kotiruoka ja lapset olivat parhaat ystävät 10 vuotta.

Mikä teitä vanhempia vaivaa?

Aivopesette lapsenne toteuttamaan omia toteutumattomia haaveitanne?

Ja se oma aika... voi uiddu.

Miksi olette halunneet lapsen?

Onko rakkautta?

Vierailija
58/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti, miten paljon saastutat ilmastoa noilla jatkuvilla lastesi kuskaamisilla. Opetat lapsesikin siihen, että joka paikkaan mennään aina autolla.

Paljonkohan Suomen 0,1% osuus maapallon päästöistä pienenisi jos ap:n lapset kulkisi julkisilla? Olisiko sillä merkitystä maapallon lämpenemiseen?

Kukaan ei voi vaikuttaa kuin omiin päästöihinsä. Yritätkö vähentää omia päästöjäsi vai etkö yritä?

Vierailija
59/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi ongelma: läskit nykylapset eivät viitsi tai jaksa lyllertää itse minnekään. 

Alistuneet vanhemmat vaikka kantavat ne paikasta toiseen.

Läski ja laiska tuskin urheilisi 5krt viikossa? Ja ne bussit ei ole käytössä. Kyseessä on vähintään yli 5km matkoja. Tänään 25km. Kävelisitkö itse? 

Yritän mahdollistaa harrastamisen. Säiden mukaan menee pyörällä. 

Talvi on hankalin vaihe keleineen. 

Vierailija
60/82 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas kuskaan mielelläni (tai kuskasin kun lapset pieniä).

Mutta jatkuvaa ruoanlaittoa en olisi jaksanut mitenkään,

Sama. Minulla on kyllä aikaa kuskailla lapsia, mutta ruuanlaitto ei ole lempipuuhaani. Onneksi on puoliso, joka myös kuskaa ja laittaa ruokaa.

Kiva kun lapsianne edestakaisin kuskatessanne aiheutatte pakokaasuja ja katupölyä nastoillanne. Asuinpaikkanne ihmiset (etenkin astmaatikot) kiittävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi