Onko työpaikallanne hajustekielto? Mitä ajattelet siitä?
Kävin julkisessa rakennuksessa, jossa oli hajustekielto. Mietin, miten sitä valvotaan.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen lukioon tuli, ja ymmärrän enemmän kuin hyvin. Lapsi haisee kuin rankkitynnyri, omasta mielestään ihanalta. On pyydetty sievästi ja vähemmän sievästi laittamaan vähemmän. Mieti sitten että 20 tuollaista pienessä luokassa, ei olisi oksennus kaukana.
Jospa vähän suitsisi myös sitä että ajatellaan että 120€ on ihan normaali hinta jostain hajusta. Ei ole. Ja sitten testereitä tyhjennellään eli varastetaan suomeksi kun ei ole rahaa ostaa.Huraa julkiset rakennukset sanon minä.
Rnakkitynnyri tarkoittaa kyllä luontaista pahaa hajua, ei todellakaan hajustetta.
Olen päässyt nuuhkaisemaan rankkitynnyriä. Haju ei tosiaankaan ole mikään hajusteen haju.
Hassu kielto, en ole kuullutkaan. Kyllä jokaisen pitäisi siedättää itseään eri hajuille
On. Kaikkialla on ihan hajutonta ja vessassakin ihmettelee et uskaltaako käydä muuta kuin pikkuhädällä, ettei muut pillastu 😅 Ei oo kiva pidätellä koko päivää.
Hajustekielto on naurettava. En esimerkiksi sen vuoksi, että joudun asioimaan tiloissa, joissa ei suositella käytettävän hajusteita, ala pesemään käyttämiäni vaatteita hajusteettomalla pesuaineella, jos muuten käytän tuoksuvaa pesuainetta. Ne hajusteettomat pesuaineet haisevat pahalle.
Mistä näissä tiloissa työskentelevät muka tietävät, tuleeko tuoksu pyykinpesuaineesta vaiko hajuvedestä?
Lapseni oli yökylässä kaverillaan ja pyysi minua hakemaan hänet kotiin keskellä yötä, kun ei pystynyt nukkumaan.Menin hakemaan ja lasten huoneen lakanat haisivat niin vahvasti pyykinpesuaineelle, että henki oli salpaantua ja silmiä kirveli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan aamulla hajuvettä kun lähden töihin. Kukaan ei ole koskaan valittanut, että haisisin liikaa hajuvedelle. Työkaverini tuoksuu kookokselle ja rakastansitä tuoksua.
Jos joku tulisi narisemaan, käskisin mennä hiiteen. Mulla oli työkaveri, joka valitti hajuvedestä, mutta ainakin omaan tuoksuuni sain hänet siedätettyä. Narina ainakin loppui, kun en ottanut sitä huomioon.
Etkö kestä omaa hajuasi vai miksi terrorisoit muita?
"Hajusteherkät" terrorisoivat muita. Minä en haista ominaishajuani, joten siinä ei ole mitään kestämistä. Minä vain tykkään erilaisista tuoksuista.
Inhoan hajustamattomia tuotteita, koska nekin haisevat ja haisevatkin tosi pahalle. Hajuallergikot ovat tottuneita pahaan hajuunsa, jolla lisäksi terrorisoivat muita.
Puhtaus ei haise miltään. Omapahan on valintasi, jos haluat, että osa ihmisistä inhoaa sinua hajusteesi takia ja loput eivät hajustettasi noteeraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan aamulla hajuvettä kun lähden töihin. Kukaan ei ole koskaan valittanut, että haisisin liikaa hajuvedelle. Työkaverini tuoksuu kookokselle ja rakastansitä tuoksua.
Jos joku tulisi narisemaan, käskisin mennä hiiteen. Mulla oli työkaveri, joka valitti hajuvedestä, mutta ainakin omaan tuoksuuni sain hänet siedätettyä. Narina ainakin loppui, kun en ottanut sitä huomioon.
Etkö kestä omaa hajuasi vai miksi terrorisoit muita?
"Hajusteherkät" terrorisoivat muita. Minä en haista ominaishajuani, joten siinä ei ole mitään kestämistä. Minä vain tykkään erilaisista tuoksuista.
Inhoan hajustamattomia tuotteita, koska nekin haisevat ja haisevatkin tosi pahalle. Hajuallergikot ovat tottuneita pahaan hajuunsa, jolla lisäksi terrorisoivat muita.
Hajusteherkät neurootikot saavat aivan vapaasti inhota minua. Voin alkaa käyttä enemmänkin hajusteita, että pysyvät takuulla kaukana.
Jokin pahanhajun kieltäminenkin olisi paikallaan. Ällöttää ihmisten haiseminen. Hiki, lika, hiuspohja, pesemätön suu, koiranlemu. En osaa sanoa, kumpi on ikävämpää pakkohaisteltavaa parfyymit vai lika.
Onko näissä hajuttomissa paikoissa laitointa pierrä?
Ajattelen niin, että sairaalassa pitääkin olla hajustekielto.
Vierailija kirjoitti:
Jokin pahanhajun kieltäminenkin olisi paikallaan. Ällöttää ihmisten haiseminen. Hiki, lika, hiuspohja, pesemätön suu, koiranlemu. En osaa sanoa, kumpi on ikävämpää pakkohaisteltavaa parfyymit vai lika.
Tämä se suurempi ongelma on kun ne hajuvedet.
En ymmärrä. Mieluummin hyvä haju kun paha haju. Varmasti tulee oireita myös sitten pahanhajuisesta ihmisestä.
Miksei niitä ole kielletty?
Olen niin kyllästynyt siihen että maailman pitäisi pyöriä milloin minkäkin vähemmistön pillin mukaan.
En noudattaisi huuhaa-kieltoa ja huomenna laitan tupla-annoksen kölninvettä ihan huvikseni.
Vierailija kirjoitti:
Onko näissä hajuttomissa paikoissa laitointa pierrä?
No ethän sä voi kun on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin kyllästynyt siihen että maailman pitäisi pyöriä milloin minkäkin vähemmistön pillin mukaan.
En noudattaisi huuhaa-kieltoa ja huomenna laitan tupla-annoksen kölninvettä ihan huvikseni.
Teen saman. Oikein tupla suihkaus parfyymiä tulee täältä
Vierailija kirjoitti:
Oikein..saan iho oireita , päänsärkyä ja pahimmassa tapauksessa migreenin
On sun ongelma hoitaa migreenisi.
Onneksi kenelläkään ei tosiasiallisesti ole valtaa estää toisen ihmisen iloa ja valintaa.
Esim. mun rutiineihin kuuluu parfyymi. Aina. Paitsi kun menen suunnitellusti hammaslääkäriin, voin jättää parfyymin pois jos niin erikseen päätän, tahi valita jonkin kevyen tuoksun.
Asiaa tuntematon raivoaja joita tässä ketjussa on jo monta, vihaa nimenomaan sitä että joku saa jostain asiasta iloa. Oikeasti hän ei tiedä edes mikä tuoksuu: shampoo, saippua, hiusvaha, pyykinpesuaine vai jokin muu. Vaikka jonkun kantama kukkakimppu.
Autuaita eivät ole ainakaan ammattiraivoajat. Lopulta he tukehtuvat omaan sappeensa tai kuolevat mahahaavaan.😆
Joillakin ihmisillä on todella paha ominaishaju. Yhden seurassa meinaa ihan oksennus tulla. Tämä alkanut lisääntymään hajustekiellon myötä. Mutta toisaalta, ehkä ymmärrän nyt miltä heistä tuntuu taas muiden tuoksut.
Pitäisi olla joku kultainen keskitie. Ja ominaishajuun ei muuten auta mitkään dödöt koska se haju ei ole hikeä
Rakastan tuoksuja! Minua ne eivät siis häiritse, rykkän siitä kun joku ohikulkeva tuoksuu hyvältä. Ihan joskus kerran pari on joku miespuolinen laittanut makuuni liikaa hajustetta. Mutta en muista että olisin kenestäkään naisesta koskaan ajatellut että olisi liian voimakas tai paha tuoksu. Enemmän minua henk koht häiritsee jos joku haisee pahalta, siis hieltä tai tunkkaiselta.
Ja siis ei hajustekieltoa työpaikalla .unta toive on ilmaistu että ei käytettäisi. .uutta kyllä silti käytetään eikä se taida juurikaan ketään haitata. Yleensä vaan ihastellaan että Oi miten ihana tuoksu, mitä hajuvettä sinulla on.
Vierailija kirjoitti:
Oikein!
Mä lisäsin saman tien iholla jo olevaa parfyymia vain tämän ketjun kunniaksi.
Omistan kymmeniä hajuvesipulloja. Harrastan alaa. Se tuottaa minulle iloa, nautintoa ja uuden oppimista sekä terävoittää ja harjaannuttaa hajuaistia.
Ihana harrastus! Kokeilkaa niin huomaatte😃
En käytä hajuvesiä, mutta haluan käyttää miedosti hajustettuja tuotteita itseni ja pyykkini pesemiseen sekä antiperspiranttina. Ärsyttää, kun jotkut vaativat, että kaikki pitäisi olla hajusteetonta jotain shampoota ja suihkugeeliä myöten tai tulee heti muka migreeni.
Työpaikallani on useita puolalaisia nuoria naisia. Muutama heistä tekee tuota samaa - aina kun lisäävät huulipunaa, tupsauttavat samalla lisää parfyymiä. Eli useita kertoja päivässä. Heidän lähellään sen parfyymin paitsi haistaa, myös maistaa suussaan.