Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menee järki työkkärin kanssa.

Vierailija
28.02.2024 |

Ne on varmaan sitten tyytyväisiä kun työtön tappaa itsensä. Alkaa olla sama ottaa ikuinen karenssi kun ei niille voi mitään. Pykälät on laadittu niin ettei työttömällä ole mitään turvaa. 

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkkäri paljon vaadi, niitä hakemuksia on tietysti pakko laittaa, mutta voit hakea sillä tavalla että et varmasti tuu mitään paikkaa saamaan, kirjoittaa että ei ole alan kokemusta, koulutusta, on epäsosiaalinen...

Vierailija
2/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaatko tarkemmin, mikä tökkii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi raukkaa. Ei kai ne oleta, että hakisit töitä. 

Vierailija
4/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolle.fi ja kuntarekry löytyy paljon töitä, joihin riittää periaatteessa mikä tahansa koulutus. Niistä saa helposti 4 hakemusta tehtyä, kun vielä kirjautuneena on kaikki tiedot tallessa. Ja ei ole pelkoo et työllistyisi vaikka viimeisen päälle hyvän hakemuksen tekisi 😂 tai 😭

Jos haluaa oikeastikin töitä niin kannattaa hakea muualta.

Vierailija
5/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkäri paljon vaadi, niitä hakemuksia on tietysti pakko laittaa, mutta voit hakea sillä tavalla että et varmasti tuu mitään paikkaa saamaan, kirjoittaa että ei ole alan kokemusta, koulutusta, on epäsosiaalinen...

Ei noin voi kirjoittaa. Jos se jiostain syystä työkkärille paljastuu saa karenssin koska on itse aiheuttanut sen ettei tule valituksi.

Vierailija
6/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole liikaa vaadittu, että työttömältä edellytetään töihin menoa. Toki 9 euroa päivässä ei ole palkkana kovin iso, mutta tärkeintä onkin, että työssä oppii kantamaan kortensa yhteiseen kekoon ja välttyy syrjäytymiseltä.

Vierailija
7/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin piirtein kaikki. Töissäkin ollessa pitää olla työnhakijana. Työttömyyspäivät lasketaan kuitenkin vasta työttömyyden alettua ja työkkärin mukaan työnhaku pitää aloittaa ennen työttömyyden alkamista. Kun sain tietää että työt loppuu ja soitin siitä työkkäriin niin minun olisi pitänyt tietää työn loppuminen jo aikaisemmin. Työttömän tai työttömäksi jäävän pitää siis olla ennakkoon näkijäkin. Meni ihan kunnolla hermot kun enhän minä voi millään tietää töiden loppuvan ennen kuin siitä kerrotaan minulle. Työkkäristä ei saa kuin stressin ja karensseja.

Vierailija
8/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla meni hermo työkkäriin vaikka en ollut asiakas vaan puoliso. Mulla kasvoi sarvet päähän sen touhun takia. Kyllä sieltä tuli vääränlaisia lausuntoja, joiden kanssa kaikki meni hetkeksi ihan sekaisin. Onneksi Kelan työttömyysturvan käsittelija osasi kertoa mitä siinä kohta voi tehdä, jotta voi ylipäänsä saada uusen lausunnon.

Ja jep, työtään ne siellä työkkärissäkin tekevät, mutta asiakkaille usein erittäin epäkiitollista toimintaa.

Vierailija
9/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimet hakemukset ja puhelutkin riittää.

Vierailija
10/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole liikaa vaadittu, että työttömältä edellytetään töihin menoa. Toki 9 euroa päivässä ei ole palkkana kovin iso, mutta tärkeintä onkin, että työssä oppii kantamaan kortensa yhteiseen kekoon ja välttyy syrjäytymiseltä.

Kuinka heikkoja te työssä tai eläkkeellä olevat ihmiset oikein olette kun kuvittelette että työtön heti syrjäytyy tai ratkeaa ryyppäämään, menettää arkirutiinit ja työtaitonsa? Niinkö teille kävisi jos työpaikka menisi alta? Miten ihmeessä olette töihin päässeet? Valtaosa työttömistä on ihan täysijärkisiä terveillä elämäntavoilla, sosiaalisia ja työtä etsiviä kunnon kansalaisia. Työn tekeminen ja töihin paluu on ihan helppoa kun vain joku palkkaisi. 

Vierailija
11/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut hyvää ja ystävällistä palvelua Turussa. Tunne että yrittävät parhaansa. Ei ole helppoa heilläkään. Nyt on vaikeat ajat työllistyä ja työttyömät ahdistuneita. Itse putoan päivärahalle, on ikää ja velkaa. Ei paljoa naurata. 

Vierailija
12/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin piirtein kaikki. Töissäkin ollessa pitää olla työnhakijana. Työttömyyspäivät lasketaan kuitenkin vasta työttömyyden alettua ja työkkärin mukaan työnhaku pitää aloittaa ennen työttömyyden alkamista. Kun sain tietää että työt loppuu ja soitin siitä työkkäriin niin minun olisi pitänyt tietää työn loppuminen jo aikaisemmin. Työttömän tai työttömäksi jäävän pitää siis olla ennakkoon näkijäkin. Meni ihan kunnolla hermot kun enhän minä voi millään tietää töiden loppuvan ennen kuin siitä kerrotaan minulle. Työkkäristä ei saa kuin stressin ja karensseja.

Ei multa ainakaan vaadittu mitään työnhakuja ennen työttömyyden alkua. Ja siinähän on kaikenmaailman omavastuuajat ja lomarahanjaksotukset ennen ku ees mitää rahoja saa, ni mä ainakin pidän ne ihan lomana. Sitten aloitan työttömän työt eli työnhaun kun lomailut lomailtu. (Toki oon hakenu töitä jo töitten aikana ja pari laitoin nyt lomallakin, kun tuli kiinnostavia vastaan, mutta asiakseni otan työnhaun vasta sitten työttömyysrahan aikana)

Vierailija
13/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri vaatii hakemaan työpaikkoihin mihin ei varmasti pääse.. Ne tulostaa papereita ja sanoo hae tai tulee karenssi. Sitten ne voi väittää ettei ole hakenut kuten minulle väittivät ja ne antaa karenssin ja yrittää pilata työttömän elämää joka ei voi maksaa laskuja sitten. Olen tehnyt ainakin yhdeksän valitusta yhdestä virkailijasta ja kerran jouduttu oikeuteen saakka selvittää asioita mitä olen tehnyt ja mitä virkailija väitti etten ole hakenut töitä. Ei siinä mitään mutta tulee veronmaksajille aina 5000 euroa maksettavaa.

Vierailija
14/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolle.fi ja kuntarekry löytyy paljon töitä, joihin riittää periaatteessa mikä tahansa koulutus. Niistä saa helposti 4 hakemusta tehtyä, kun vielä kirjautuneena on kaikki tiedot tallessa. Ja ei ole pelkoo et työllistyisi vaikka viimeisen päälle hyvän hakemuksen tekisi 😂 tai 😭

No ei ihan näin 😂 Laitoin hakemuksen valtiolle illalla, seuraavana päivänä aamupäivällä soittivat haastatteluajan seuraavalle viikolle. Haastattelusta reilu viikko töiden aloitukseen. Ja ei todellakaan ollut mikään viimeisen päälle tehty hakemus, vaikka töihin oikeasti halusinkin. On siellä varmasti myös sellaisia työpaikkoja joihin pääseminen on todella epätodennäköistä, mutta ehkä kannattaa kuitenkin hakea sellaista työtä, jota tahtoisi oikeasti tehdä.

Vierailija
15/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei multa ainakaan vaadittu mitään työnhakuja ennen työttömyyden alkua. Ja siinähän on kaikenmaailman omavastuuajat ja lomarahanjaksotukset ennen ku ees mitää rahoja saa, n

Säännöt muuttuu jatkuvasti. Nykyinen hallitus aikoo laittaa velvoitteen mikä käytännössä pakottaa 9 euron orjuuteen. Jos ei suostu niin tuet pois. Lain mukaan tuollainen on kiristystä mutta eihän ne lait koske työttömiä.

Vierailija
16/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei multa ainakaan vaadittu mitään työnhakuja ennen työttömyyden alkua. Ja siinähän on kaikenmaailman omavastuuajat ja lom

Tää ois erittäin hyvä, ihmiset tarvitsevat sosiaalisia tilanteita jotta pysyvät mielestään terveenä.

Vierailija
17/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä muualta?

Vierailija
18/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein ymmärrä mikä on työkkärin idea. Ennen kai sieltä antoivat työpaikan minne pitää hakea, nykyään tuo tehdään itse. Osaan hakea opiskelemaan, töitä ja tiedän miten toimii kuntouttava, työkokeilu ja palkkatuki. 

Viimeksi kun oli se omasuunnitelman päivitys niin en yhtään ymmärtänyt mikä koko puhelun idea edes oli. Koko homman olisi voinut hoitaa kymmenessä minuutissa koska sama suunnitelma eikä muutoksia eli hakee töitä. Mutta ilmeisesti heillä monta asiakasta ettei tietenkään minua muista erityisemmin kun alkoi kertomaan millaista on työkokeilu ja miten palkkatuki toimii. Meinasin sanoa että tiedän kyllä, mutta ajattelin että höpöttäkööt nyt että tuntee olevansa tärkeä.

Laitoin puhelun kaiuttimelle ja aloin tekemään ruokaa kun ehti tulla nälkäkin.

Vierailija
19/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka heikkoja te työssä tai eläkkeellä olevat ihmiset oikein olette kun kuvittelette että työtön heti syrjäytyy tai ratkeaa ryyppäämään, menettää arkirutiinit ja työtaitonsa? Niinkö teille kävisi jos työpaikka menisi alta? Miten ihmeessä olette töihin päässeet? Valtaosa työttömistä on ihan täysijärkisiä terveillä elämäntavoilla, sosiaalisia ja työtä etsiviä kunnon kansalaisia. Työn tekeminen ja töihin paluu on ihan helppoa kun vain joku palkkaisi. 

Emme me ajattele niin vaan työnantajat. Olen aina ihmetellyt tätä. Minne kaikki taidot ja koulutus häviäisivät kun joutuu työttömäksi. 

Vierailija
20/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sinne työkkäriinkin jokunen pershäiriöinen pääsee töihin. Nykyisin ehkä vähän jopa siistiytynyt se aines siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan