Kananmunissa voi olla suolinkaisia, aiotteko syödä
Tietty jos keittää niin ei niitä edes huomaa tai jos rikkoo pannulle paistoon
Kommentit (27)
Kaikki suolinkaismunat voisi viedä Venäjälle Siellähän on munapuute
On niissä ennenkin ollut. Onneksi ei ole osunut omalle kohdalle. Syön kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki suolinkaismunat voisi viedä Venäjälle Siellähän on munapuute
Yksi muna kymmenestä miljoonasta siis. Niin vähän lopulta, että voisi ehkä vaim käsipelillä heittää rajan yli? 🍳
Kyllä aion syödä kuten aikaisemminkin
Proteiini on proteiinia eikä se siellä kypsennetyssä kananmunassa erotu massasta.
Ei suolinkaismunia ihan hirveästi tule, päivässä tuotetaan 3,5 miljoonaa munaa et 3 päivän välein yksi muna jossa sellaisia voisi olla. Vuodessa vähän päälle sata munaa.
Olen tähänkin asti syönyt. Miten asia nyt vaikuttaisi enemmän kuin ennen?
Pakko myöntää, että vähän ällöttää. Aion ainakin jonkun aikaa rikkoa munat ennen kypsentämistä - teen vaikka uppomunia. Ajan kanssa menee sit ällötys ohi ellen itse löydä niitä!
AP:n salaatissa tai rusinoissa on samalla todennäköisyydellä hiiren paskaa.
Miksi ihmeessä en söisi? Loisia on vähemmän kananmunassa, kuin esim. lihassa, kalassa, juureksissa, marjoissa jne. Ja siksi ne suositellaan kuumentavaksi.
Onhan joskus ollut juttua, kuinka liha on itsekseen liikkunut paistinpannulla, kun niin paljon loisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä en söisi? Loisia on vähemmän kananmunassa, kuin esim. lihassa, kalassa, juureksissa, marjoissa jne. Ja siksi ne suositellaan kuumentavaksi.
Onhan joskus ollut juttua, kuinka liha on itsekseen liikkunut paistinpannulla, kun niin paljon loisia.
Ei kannata ostaa lihaansa siitä naapurin Halal-liikkeestä jos loisten takia oikein kiemurtelee pannulla :D. Kaikenlaista sontaa sitä netistä voi lukeakin.
Itse läpivalaisen ennen käyttöä kananmunat voimakkaalla taskulampulla. On ollut täysin toimiva. Uutisoinnissa nyt mainittiin, että nuo madot eivät näy läpivalaisussa! Aamupalaksi usein teen paistinpannulla kinkkukuutioista ja kananmunista paistoksen. Madot voivat piiloutua kinkkukuutioiden väliin ilman, että havaitsen niitä. En edes kovin voimalliseati paista, koska kinkkukuutiot ovat jo valmiiksi kypsiä. Prkl
No mun tuurilla osuu kohdalle, niinkuin osunut perheeseen kaikki harvinaissairaudet mitä muilla ei suomessa ole .olen myös syönyt viinirypäleiden joukosta elävän etanan jne.
Miksi nämä suolinkaiset ei haittaa kun niitä kuitenkin häädetään hevoskuureilla ihmisiltä?
Vierailija kirjoitti:
Piti vielä tarkistaa, ei ole vaarattomia ihmisille
Niin tuo on Ascaris lumbricoides mutta kananmunista löytyi eri otus eli Ascaridia galli joka on ihmiselle vaaraton.
Mieluimin suolinkaisia, kuin mikromuovia, jota syömme kuukaudessa useamman pankkikortin verran.
https://tieku.fi/terveys/tutkijat-nain-muovi-paasee-elimistoosi
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkäri tarkastaa jokaisen teuraseläimen lihan, loisia ei lihassa voi olla (poikkeuksena halal-liha), kotimaisissa juureksissa ja marjoissa ei niissäkään loisia ole. Järvikalassa on aina loisten mahdollisuus, siksi se pitää kypsentää hyvin ja toki jo perkausvaiheessa havaitsee näkyvät loiset. Kananmunissa loisia voi olla, mutta mahdollisuus on häviävän pieni. Kaikissa keskusvarastossa käyneissä elintarvikkeissa on suurempi mahdollisuus saada rotanpaskaa mukana.
Siirryin vegaaniruokavalioon tuon uutisen myötä
Olen syönyt niitä yli 40vuotta. Ei ole ollut ongelmaa. Miksi nyt lopettaisin syömisen? Toisekseen suolinkainen ei ole haitallinen.