Jos teillä on ahdistava/stressaantunut olo, mikä teitä auttaa?
Puhun kumppanistani. Olen pyrkinyt tukemaan häntä hänen vaikeina aikoinaan, mutta hän ei kykene avautumaan. Hän sanoo ''ehkä myöhemmin''. Tunnen surua siitä, että en pysty auttamaan ja pettymystä, ettei hän anna mahdollisuutta. Hän vetäytyy minusta. Hän keskittää aikansa muuhun/muihin. Olen pyrkinyt olemaan painostamatta ja antanut hänelle aikaa ja tilaa paljon.
Kommentit (21)
Kun minulla oli tuollainen olo, että ahdisti ainoastaan eikä ajatus edes kulkenut, niin vetäydyin kuoreeni. Itkin aamusta iltaan ja kaikki oli synkkää. Miesystäväni valvoi kanssani monet yöt ja vain halasi minua.
Mulla ei auta kuin aika ja jonkun verran se, että keskityn hengittämiseen pimeässä maaten.
Välillä kaikista läheisimmille ihmisille on vaikein puhua. Kun tietää, että se toinen kokee kivun omanaan. Tämä siis ohis.
Ei halua kuormittaa sinua ongelmillaan ennen kuin viime tipassa. Itse kerroin kaikesta vasta hetkeä ennen romahtamista, siihen asti pidin kaiken sisälläni, yritin pärjäillä, olin todella kireä ja varmaankin outo. Kun sain asiani sanottua, mies pisti tuulemaan ja asiat järjestyi saman tien. Nyt ihmettelen miksen aiemmin avautunut hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Kun minulla oli tuollainen olo, että ahdisti ainoastaan eikä ajatus edes kulkenut, niin vetäydyin kuoreeni. Itkin aamusta iltaan ja kaikki oli synkkää. Miesystäväni valvoi kanssani monet yöt ja vain halasi minua.
Mua itkettää se että on olemassa noin sankarillisia miehiä. Ihmeellistä. Toki joskus voi auttaa jos asia selviää ja tunteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua itkettää se että on olemassa noin sankarillisia miehiä. Ihmeellistä. Toki joskus voi auttaa jos asia selviää ja tunteet.
Sitä kutsutaan rakkaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika, ansaitset parempaa.
En ihmettele miksi nykypäivän suhteet eivät kestä. Yksi vastoinkäyminen ja heti täytyisi jättää.
Samankaltainen tilanne oli aikoinaan. Tapasin mukavan ihmisen, ihastuimme toisiimme, mutta jo kahden kuukauden päästä häntä ahdisti. En tiedä mikä häntä auttoi, vai auttoiko edes mikään. Yritin olla hänen tukena, annoin aikaa ja tilaa, mutta hän vetäytyi minusta. Vastaili kyllä kysymyksiin, mutta lopetti oma-aloitteisen yhteydenpidon. Harmittaa vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Samankaltainen tilanne oli aikoinaan. Tapasin mukavan ihmisen, ihastuimme toisiimme, mutta jo kahden kuukauden päästä häntä ahdisti. En tiedä mikä häntä auttoi, vai auttoiko edes mikään. Yritin olla hänen tukena, annoin aikaa ja tilaa, mutta hän vetäytyi minusta. Vastaili kyllä kysymyksiin, mutta lopetti oma-aloitteisen yhteydenpidon. Harmittaa vieläkin.
Kuulostaa ettei häntä vain kiinnostanut..? Sivu
Voi olla, että tarvitsee vain aikaa. Ei ahdistus katoa viikossa, eikä edes kahdessa. Ei minulla ainakaan.
Jos fyysisessä terveydessä ei ongelmaa, niin ahdistukseen voi auttaa hikiliikunta.
Sitten on hengitysharjoituksia. You Tubessa on niitä. Joillekin auttavat paljon, joillekin eivät kuin vähän.
Puhuminen jonkun kanssa.
Puuron, banaanien ja lämpimän maidon ottaminen rauhoittavat jonkin verran. Magnesiumia ja vahvaa B-vitamiinia voi hommata oheen.
Apteekista Sedix ja luontaistuotekaupasta kärsimyskukkavalmisteet.
Mutta jos ahdistus on vaikeaa tai on myös fyysistä vaivaa, niin voi joutua yrittämään lääkkeitä.
Sanoisin sinulle, että kannattaa mennä eteenpäin. Jos toinen ei osaa keskustella, tai halua, niin mitä voitat?
Aika.