Mihin lapsenne hakevat yhteishaussa?
Meiltä lähti hakemus lukioon. Kakkosvaihtoehtona sähköasentajan koulutus, mietti myös kaksoistutkintoa kun olisi niin kova hinku nopeasti työelämään. Keskiarvollaan pääsee helposti lukioon. Mielestäni lukio ei sulje mitään pois. Hakeutunee sähkö- ja tekniikka-alalle lukion jälkeen.
Kommentit (38)
Vanhemmat, varsinkaan hyvät äidit eivät saa kuulemma opastaa lasta koska silloin traumatisoituu. Anna valita vaikka olisi millainen mielenhäiriö menossa. Lapsi voi kuulemma traumatisoitua myös siitä jos joutuu soittamaan äidillensä ambulanssin, äiti on pilannut tällä traumalla koko lapsen loppuelämän. Kyseessä siis nuori 15v. Tosijuttu eikä mikään kalavale.
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni hakee lääketieteelliselle linjalle ja poikani oikeustieteeseen. Olen hyvin ylpeä heistä :)
Minäkin olisin, hienoa ja onnea teille kaikille!
Nuori tietää itse 15 vuotiaana kaiken oman parhaansa eikä häntä tule manipuloida pyytämällä käymään kaupassa hakemassa maitoa tai pyytämällä laittamaan sisarukselle välipalamuroja jos on itsellä selkä kipeä ja haluaa maata sohvalla.
Jos äiti makaa sohvalla niin sillä on kuulemma ongelmia mutta sama näky isästä on täysin luonnollista sekä normaalia.
Nuori haluaa raksalle opiskelemaan mutta ei jaksa kantaa edes omaa koulureppua. Älä sano mitään tai olet vähättelevä sekä hyvin ilkeällä tavalla alentava äiti joka tappaa elämänilon.
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni hakee lääketieteelliselle linjalle ja poikani oikeustieteeseen. Olen hyvin ylpeä heistä :)
Lääketieteelliselle linjalle lukioon vai? Hirvittää tämä miten aikaisin, 15-16-vuotiaana pitää muka tietää tuleva ammattinsa. Itse voin sanoa, että en ylioppilaskeväänäkään tiennyt mitä elämältäni haluan, vaikka kirjoitin hyvät paperit. Hyvin löysin paikkani sen jälkeenkin.
Saako raksalla käyttää tekokynsiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääketieteelliselle linjalle lukioon vai? Hirvittää tämä miten aikaisin, 15-16-vuotiaana pitää muka tietää tuleva ammattinsa. Itse voin sanoa, että en ylioppilaskeväänäkään tiennyt mitä elämältäni haluan, vaikka kirjoitin hyvät paperit. Hyvin löysin paikkani sen jälkeenkin.
Lukion voi lukea 2 vuodessa jos on erittäin fiksu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukion voi lukea 2 vuodessa jos on erittäin fiksu
Myös nuoruuden voi elää kolmessa vuodessa jos on oikein viksu. Tai vaikka jättää elämättä.
Asu pienellä paikkakunnalla ja kuuntele valitusta siitä kuinka lukioon ei todellakaan kiinnosta mennä eikä ole ammattikoulussa mitään kivaa tarjolla. Muuta lähimpään isoon kaupunkiin kaikista hyvistä syistä, myös siis ammattitarjonta mukaan luettuna ja kuuntele kuinka on pakko päästä toiselle pienemmälle paikkakunnalle opiskelemaan koska siellä on varmasti parempi opiskella. Mitähän hittoa.
Lukioon hakee ja pääsee. Tykkää varsinkin englannista ja reaaliaineista, joten valinta oli helppo.
Vierailija kirjoitti:
Lukioon hakee ja pääsee. Tykkää varsinkin englannista ja reaaliaineista, joten valinta oli helppo.
Jaa taas joku työnkarttaja. On hyvä mennä kuulemma lukioon ettei tarvi tehdä töitä. Onnea vaan. Toivottavasti jaksaa istua seuraavat 5-6 vuotta ennen kuin saa kunnolla rahaa työtä tekemällä. Hyi
Vierailija kirjoitti:
Asu pienellä paikkakunnalla ja kuuntele valitusta siitä kuinka lukioon ei todellakaan kiinnosta mennä eikä ole ammattikoulussa mitään kivaa tarjolla. Muuta lähimpään isoon kaupunkiin kaikista hyvistä syistä, myös siis ammattitarjonta mukaan luettuna ja kuuntele kuinka on pakko päästä toiselle pienemmälle paikkakunnalle opiskelemaan koska siellä on varmasti parempi opiskella. Mitähän hittoa.
Meilläkin tämä pienen paikkakunnan kiro. Tosiasiassa täällä on oikeasti hyvä lukio, jopa puitteiltaan uusi ja viihtyisä. Olisi vaan niin paljon "coolimpaa" lähteä johonkin kauemmas.
paskamutsi.org
Ei mikään siis koskaan hyvin
mutsin syytä kaikki. synnytti mut tähän paskaan maailmaan :(
Vierailija kirjoitti:
paskamutsi.org
Tee lasu itsestäs :'(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa taas joku työnkarttaja. On hyvä mennä kuulemma lukioon ettei tarvi tehdä töitä. Onnea vaan. Toivottavasti jaksaa istua seuraavat 5-6 vuotta ennen kuin saa kunnolla rahaa työtä tekemällä. Hyi
Mikä sua vaivaa? Kehitysvammaisuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paskamutsi.org
Tee lasu itsestäs :'(
Joo ja puhuttelen sitä jatkossa etunimellä. huono äitihahmo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä harmittaa kun jäi lukio käymättä. Tällaisia katkeria on paljon. En halua nostaa lukiota jalustalle, mutta kyllä sieltä toisenlaista kypsyyttä tarttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian korkea määrittelemätön älykkyysosamäärä. Eivät ole vielä oppineet pisteyttämään aivan kaikkea. Ehkä kukaan ei pysty siihen? Hehheh.