Kehutaanpa vaihteeksi taas minimalismia ihonhoidossa!
Ihanaa olla keski-ikäinen, niin ei tarvitse meikata ja pärjää marketin halvalla puhdistusaineella, kasvovedellä ja voiteella! Joskus, kun muistaa, voi vielä kuoria halvalla kuorintavoiteella.
Iho voi hyvin. Ei tarvetta millekään.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään puhdistuotteitakaan. Nivea soft - voidetta, jos pakkasella iho hilseilee. Olen 45v.
Onko kuiva iho? Minulla seka. Ap
Mieto käsisaippua ja kosteusvoide on riittänyt oikein hyvin. Aapee hifistelee!
Minä pesen aamulla kasvot kylmällä vedellä ja illalla suihkussa samalla saippualla, millä muunkin vartalon, tai sitten shampoolla hiustenpesun yhteydessä. Mitään muita tuotteita en käytä. Iho on tasainen ja voi hyvin, ei koskaan finnejä tai epäpuhtauksia. Joskus tekisi mieli kokeilla jotain hoitotuotteita, mutta en viitsi, pelkään että iho menee pilalle. :D
N34
Mitä vähemmän kemikaaleja ja materiaaleja iholla, sitä paremmin iho voi. Kaikenmaailman silmänalusienviilennyslaput on turhia. Minimalismi kannattaa aloittaa jo parikymppisenä.
Epäilen että joku mies Suomessa räiskäisee vain vettä kasvoilleen ja välillä suihkusaippuaa. Joku perusvoide. Epäilen että sillä tavalla tulee ryppyjä, jos mies on auringossa vai onko suojausta yhtään, ja voide ei ole erikoistunut kasvoille edes.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vähemmän kemikaaleja ja materiaaleja iholla, sitä paremmin iho voi. Kaikenmaailman silmänalusienviilennyslaput on turhia. Minimalismi kannattaa aloittaa jo parikymppisenä.
Tämä. Minua harmittaa, että kokeilin parikymppisenä kaikki purkit - ja iho kärsi! Ap
Ei ihoa tarvitse kuoria. Kasvovesi on turha. MUTTA: auringonsuojakerroin otettava käyttöön maaliskuussa! Paras aurinkosuoja on tosin vaatetus: hattu ja aurinkolasit sekä silkkihuivi kaulaan. Aurinkoa ei tarvitse ottaa, pitkille vaelluksille ohut pitkähihainen UV-pusero myös päälle.
Paras kauneusleikkaus on huono peili ja himmeä valaistus!
Minimalisti, halpa ja ihon hoitamattomuus eivät ole synonyymejä tai tarvitse edes rinnastaa aina toisiinsa. Jos mä jättäisin ihoni hoitamatta aloittajan tapaan niin se olisi aivan järkyttävässä kunnossa.
Kuorinta kerran/kaksi viikossa. Käytän arvokasta kuorintavoidetta ja pesuaineita, koska on haasteellinen rosacea kasvoissa ja muuten atopia. Lisäksi olen herkistynyt sulfaateille.
Mun kosmetiikkakaapissa on silti suhteellisen vähän tavaraa: yksi kropparasva ja kroppaöljy, yksi kasvovoide, yksi kasvovesi, yksi kasvopesuaine, yksi kuorintavoide, yksi hammastahna tuubi, meikkivoide, irtopuuteri, kulmavaha, yksi luomiväri, ripsiväri ja nestemäinen eyeliner. Suihkussa on yksi shampoo, ihopesuaine ja hiusmaski. Kaikki nämä on yhteensä pari sataa euroa, koska en osta sitä halvinta. Koen kuitenkin olevani aika minimalisti, koska on vain tarpeellinen ja en osta kuin tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen että joku mies Suomessa räiskäisee vain vettä kasvoilleen ja välillä suihkusaippuaa. Joku perusvoide. Epäilen että sillä tavalla tulee ryppyjä, jos mies on auringossa vai onko suojausta yhtään, ja voide ei ole erikoistunut kasvoille edes.
En ymmärrä kommenttia.
Keski-iässä on kyllä parasta se, että se nuoruuden rasittava jatkuvasti öljystä kiiltelevä naama on vihdoin päässyt tasapainoon. Ei tarvi enää hävetä rasvanaamaa, eikä taputella öljyisyyttä pois eikä toisaalta silti myöskään ikinä rasvata naamaa.
Ap hoitaa hienosti ihoaan - huippujuttu, että on löytynyt markettituotteista sopivat aineet. En ole koskaan meikannut satunnaista huulipunan käyttöä ja kulmakarvojen esiin piirtämistä enempää - pakko sanoa, että nämä tarpeet ovat ilmaantuneet vasta keski-iän myötä!
Puhdistusaine, kasvovesi, silmänympärysvoide ja kasvovoide. Iho voi hyvin.
53v.
puhdistusgeeli, kasvovesi, ja kasvovoide.
Ihoni on kai, vaikka tuntuu aika öljyiseltä joskus. Kirkkaassa peilissä pieniä epäpuhtauksia mutta en jaksa kovin läheltä tarkastella.
N31
Vierailija kirjoitti:
Keski-iässä on kyllä parasta se, että se nuoruuden rasittava jatkuvasti öljystä kiiltelevä naama on vihdoin päässyt tasapainoon. Ei tarvi enää hävetä rasvanaamaa, eikä taputella öljyisyyttä pois eikä toisaalta silti myöskään ikinä rasvata naamaa.
Mulla on vähentynyt mutta ei ole poistunut. On edelleen rasvainen ihotyyppi.
Ihonhoitoon tarvitaan vain terve ruoka. Iho, niin kuin muutkin elimet saavat ravintonsa syödystä ruuasta, ei ulkoisista kemikaaleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kommenttia.
Se on suora vastaus aloittajan kysymykseen. Lue mitä aloittaja kysyy.
Vierailija kirjoitti:
Ihonhoitoon tarvitaan vain terve ruoka. Iho, niin kuin muutkin elimet saavat ravintonsa syödystä ruuasta, ei ulkoisista kemikaaleista.
Itse syön todella terveellisesti, mutta ihoon tulee joskus ihonalaisia "finnejä" joissa ei ole reikää ja ei pysty puristaa. Sitten jos niihin saa reiän niin niistä lähtee valkoista mönjää viikkotolkulla... :S mistä ja miksi tuollaisia tulee?
Ihonhoito lähtee sisältäpäin. Jos on ruokavalio kunnossa jne niin ihokin pääosin loistaa. Ja tietysti muistaa pitää sormet pois kasvoilta niin ei epäpuhtaudet pääse muodostamaan näppylöitä-
Suosittelen käyttämään aurinkosuojaa kasvoille
Minulla ei ole mitään puhdistuotteitakaan. Nivea soft - voidetta, jos pakkasella iho hilseilee. Olen 45v.