Ettekö te muut järjestele itsellenne vapaata, kun perheessä on jotain merkittävää juhlaa tms?
Vaimon 50v, lapsen ensimmäinen koulupäivä, oma hääpäivä jne? Ettekö te järkkää niitä päiviä vapaaksi ja juhli niitä? Vai onko suomalainen arki niin korutonta, että mitään ei saisi juhlistaa?
Kommentit (24)
Ei kai niitä tarvitse koko päivää juhlia?
Me yleensä pyritään järjestämään juhlat niin että mahdollisimman moni pääsee paikalle. Esimerkiksi viikonloppuna. Melko harvoin synttäreitä juhlitaan tiistaina klo 5.43 aamulla vaikka se olisi virallinen syntymäaika.
Mites sinkut? Jos menee vaikka itsensä kanssa naimisiin ja viettää vuosipäivää. Tai synttäriä.
Kyllä otin keväällä vapaaksi lakkiaispäivää edeltävän perjantain juhlavalmistelujen vuoksi.
Järjestän, mutta teen sen ajoissa kun ilmoitan muutkin lomapäivät.
Tietysti, jos se on mahdollista. Aina ei ole, ja silloin mennään töihin. Itse siis teen vieläpä vuorotyötä, ja töitä on myös viikonloppuisin.
Viikon otin vapaata, kun mentiin naimisiin, koska lähdettiin häämatkalle. En ottanut vapataa 50-vuotisjuhlia varten, kun juhlittiin viikonloppuna. Järjestin siis juhlat, mutta ei sitä varten vapaata tarvinnut ottaa.
Tietenkin jokainen järjestää jos mahdollista !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Otan aina ajoittain vapaapäivän yhdessä mieheni kanssa. Vaalitaan parisuhdetta, kun lapsetkin ovat koulussa, hemmotellaan itseämme ja pidetään itsestämmekin huolta.
Mihin sen vapaapäivän tarvii, jos siellä ei ryypiskellä? Jos taas juodaan, niin kuka haluaa ryypiskellä vaikka tiistaina?
Olen järjestänyt kaikki juhlat viikonlopulle, niin ei tarvitse viikolla ottaa vapaata. Mukavampi juhlia aina lauantaina.
Lomapäivät säästetään sitten lomiin.
Enpä ole ikinä arkena juhlia järjestänyt. Olen töissä arjet ja niin on kaikki muutkin. Vaikka palkaton olisi mahdollista ottaa niin en usko, että vieraat viitsivät. Ja lomiani en tuhlaa mihinkään turhuuksiin. Viikonloppusin normaalit ihmiset juhlistavat asioitaan.
Miksi ottaa turhaan vapaata, jos asian voi hoitaa ja juhlistaa viikonloppuna.
Itse otan. Ei kaikki ole niin perhekeskeisiä. Suomalaiset ovat aika työorjaa kansaa.
Mihin te niitä lomapäiviänne sitten säästätte, jos ette halua niitä rakkaimpiennen kanssa viettä tärkeisiin asioihin ja päiviin?
Vierailija kirjoitti:
Mihin te niitä lomapäiviänne sitten säästätte, jos ette halua niitä rakkaimpiennen kanssa viettä tärkeisiin asioihin ja päiviin?
Juhlat juhlitaan viikonloppuisin ja lomalla lähdetään lomalle. Jos juhlitaan viikonloppuisin, niin se ei ole sinun mielestä rakkaimpien kanssa vietettyä aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Sinunko mielestä juhlat pitäisi järjestää arkipäivänä, jolloin ihan varmasti kaikki ei pääse mukaan, koska kaikki eivät voi ottaa lomaa milloin vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunko mielestä juhlat pitäisi järjestää arkipäivänä, jolloin ihan varmasti kaikki ei pääse mukaan, koska kaikki eivät voi ottaa lomaa milloin vain?
No minä ainakin pidin 50v juhlat viikonloppuna, mutta sitten oman perheen, miehen ja lasten kanssa juhlistettiin vielä erikseen se oikea syntymäpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä ainakin pidin 50v juhlat viikonloppuna, mutta sitten oman perheen, miehen ja lasten kanssa juhlistettiin vielä erikseen se oikea syntymäpäivä.
En nähnyt mitään syytä juhlia kahdesti vaan mukavat juhlat kaikkien läheisten kanssa viikonloppuna.
Minä järkkään ja olen onnekas, kun se onnistuu omassa työpaikassa helpolla.