Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku joutunut lopettamaan tupakoinnin koska rahaa ei yksinkertaisesti ole?

Vierailija
27.02.2024 |

En nyt sano, että se on huono asia mutta tarkoitan kuitenkin, että lopetus tapahtuu pakosta. Ei vain ole varaa polttaa ja siksi jää pois. 

Miten meni? Oliko psyykkisesti vaikeaa? 

Minulla on tilanne, että ei ole enää rahaa ruokaan, saatika sitten polttamiseen. Taloustilanne kärjistyi erittäin pahaksi ja tässä sitä ollaan.

Olen onnellinen että tupakointi loppuu mutta pelottaa meneekö mieli entisestään mustemmaksi. 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisin asian niin, että tietäessäni rahojen olevan loppumassa irtisanomisen takia, säästin vähäsen ja kävin ostamassa edullisen sähkötupakkasysteemin kunnon liikkeestä. Opettelin käyttämään hiljalleen ja nyt tajuan 'polttavani' eli käyttäväni nikotiinia todella paljon vähemmän kuin tupakoidessani. Tästä hiljalleen vähentäen saatan jopa päästä eroon kokonaan. Eli minulle sopi tämä vaihtoehto. Tosin se vaati pientä ennakointia etukäteen. Nestepullo kestää itselläni tosi kauan, yllättävän kauan ja olen tyytyväinen. Lisäksi vaatteet, hiukset ym. eivät haise ja sekin on plussaa... Nuo nikotiinikorvikkeet eivät itselleni sopineet, tuli tosi huono olo, vatsa kipeäksi jne. jopa pienellä annoksella. Yksi henkäisy sähkötupakasta silloin tällöin taas on paljon parempi. Tämä siis vain minun mielipiteeni.

Muilla kokemusta tällaisesta siirtymästä?

Vierailija
22/46 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisin asian niin, että tietäessäni rahojen olevan loppumassa irtisanomisen takia, säästin vähäsen ja kävin ostamassa edullisen sähkötupakkasysteemin kunnon liikkeestä. Opettelin käyttämään hiljalleen ja nyt tajuan 'polttavani' eli käyttäväni nikotiinia todella paljon vähemmän kuin tupakoidessani. Tästä hiljalleen vähentäen saatan jopa päästä eroon kokonaan. Eli minulle sopi tämä vaihtoehto. Tosin se vaati pientä ennakointia etukäteen. Nestepullo kestää itselläni tosi kauan, yllättävän kauan ja olen tyytyväinen. Lisäksi vaatteet, hiukset ym. eivät haise ja sekin on plussaa... Nuo nikotiinikorvikkeet eivät itselleni sopineet, tuli tosi huono olo, vatsa kipeäksi jne. jopa pienellä annoksella. Yksi henkäisy sähkötupakasta silloin tällöin taas on paljon parempi. Tämä siis vain minun mielipiteeni.

Kyllä, ja se auttaa. Tulee tekemistä käsille, saa pitää kädessä ja "poltella". Auttaa pahimman ohi, ja jossain vaiheessa tajuaa että ihan hullua hommaa se on tämäkin. Mutta parempi kuin haiseva tupakka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin vajaat 3 vuotta sitten 40 v. kestäneen tupakoinnin ja rahan säästyminen (n. 300 euroa/ kuukausi) motivoi lopettamaan. Lopetus onnistuu melko helposti vieroituslääkkeiden avulla, sivuoireena vain lievää pahoin vointia. Itse sain vieroituslääkkeet julkisesta terveyden huollosta. Painokaan ei noussut koska saman aikaisesti tupakoinnin lopetuksen kanssa aloin pudottamaan kertyneitä ylimäärisiä kiloja ja vastoin yleistä luuloa tupakoinniin lopetus ja painon pudotus onnistuu kyllä saman aikaisesti.

Vierailija
24/46 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty edes kuvittelemaan asiaa. Tosin saan röökini halvemmalla kun ostan kartonkeja mitä tuttu tuo jostain. 

Pystyn olemaan hyvin vähällä ruualla ja jopa ilman ruokaa jonkun päivän, mutta jos tupakka loppuu niin on piru irti. 

Miksi ihmeessä korvaustuotteiden hinnat nousee samaan aikaan tupakan hinnan kanssa? 

Vierailija
25/46 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi ilmaista apua: kirjastosta Tumppaa tähän -kirja, ahmi tietoa eri keuhkosairauksista ja nuuhki tuhkakuppeja. Lähde pitkälle happihyppelylle, kävele niin kauan että ei enää tee tupakkaa mieli. Parin viikon kärvistelyn jälkeen helpottaa. Onnea matkaan! 

Tupakan tilalle kannattaa etsiä uusia, hyväntuoksuisia asioita. Voit käydä vaikka testaamassa uusia hajuvesiä kun olet kaupungilla. Nauttia kahvin tuoksusta, appelsiinin tuoksusta jne. 

Keuhkosyövistä 90%tulee tupakoimattomille.

No keuhkosyöpä nyt on ihan marginaalista, mutta lähes kaikki jotka tupakoivat eivätkä kuole tapaturmaisesti tai johonkin muuhun ennen aikojaan, saavat keuhkoahtaumataudin.

Vierailija
26/46 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin nuuskaan. 3e purkki. 1,50 per päivä. Ton rahoittaa vaikka tyhjillä pulloilla.

Vierailija
27/46 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiovarainministeriössäkin jo hätkähdettiin kun tupakkaverotuotot romahtivat, tupakan veroa ei nosteta tänä ja ensi vuonna muuten verotuoto tippuu kohta nollaan jos kaikki lopettaa polttamisen.

Vierailija
28/46 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiovarainministeriössäkin jo hätkähdettiin kun tupakkaverotuotot romahtivat, tupakan veroa ei nosteta tänä ja ensi vuonna muuten verotuoto tippuu kohta nollaan jos kaikki lopettaa polttamisen.

Ja siksi nikotiinityynyjä ajetaan nyt aivan kiimassa tupakkaveron alle.

Vierailija
29/46 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin vajaat 3 vuotta sitten 40 v. kestäneen tupakoinnin ja rahan säästyminen (n. 300 euroa/ kuukausi) motivoi lopettamaan. Lopetus onnistuu melko helposti vieroituslääkkeiden avulla, sivuoireena vain lievää pahoin vointia. Itse sain vieroituslääkkeet julkisesta terveyden huollosta. Painokaan ei noussut koska saman aikaisesti tupakoinnin lopetuksen kanssa aloin pudottamaan kertyneitä ylimäärisiä kiloja ja vastoin yleistä luuloa tupakoinniin lopetus ja painon pudotus onnistuu kyllä saman aikaisesti.

Meillä meni emännän kanssa molemmilla maxiaski vuorokaudessa hintaa siis oli silloin 11,3€/aski, en tiedä mitä nykyään hinta lienee mutta kuitenkin siis lähes 700 euroa kuukaudessa yhteensä.

Vierailija
30/46 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni emännän kanssa molemmilla maxiaski vuorokaudessa hintaa siis oli silloin 11,3€/aski, en tiedä mitä nykyään hinta lienee mutta kuitenkin siis lähes 700 euroa kuukaudessa yhteensä.

West blue Max on nyt 11,5€

Vierailija
31/46 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on syy ja kaikki ovat oikeita. Tupakoinnissa ei ole mitään järkeä, ei yhtään mitään.

Mäkin pentuna kuvittelin oon cool. Nyt kun katsoo tupakoivia räkänokkia, cool on kaukana

Vierailija
32/46 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siksi nikotiinityynyjä ajetaan nyt aivan kiimassa tupakkaveron alle.

Tupakoinnin terveyshaitat aiheuttavat vuosittain valtavat kustannukset yhteiskunnalle ja tuskin tupakkaverotuotot ovat koskasn riittäneet näiden menojen kustantamiseen. Tupakoinnin lopetuksen itse toteuttaneena en suosittele yrittämään lopetusta nikotiinituotteiden avulla, koska silloin ei vapaudu nikotiiniriippuvuudesta.

Vierailija
33/46 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoisin jos ei olisi niiiin kallista

Vierailija
34/46 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ainakaan. Lopetin, koska halusin lopettaa. Ilman omaa tahtoa lopettaminen on varmasti tuntuu ylivoimaiselta. 

Vierailija
35/46 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettanut tupakointia, mutta alkoholin jätin kokonaan pois. Olen nyt ollut 4 kk ilman alkoholia.

Vierailija
36/46 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt ja ostan kaverilta vitosen aski. Kotona poltan sähkötupakkaa ja iltaisin pari oikeaa, mökillä menee oikeata röökiä enemmän.

Vierailija
37/46 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla! Joskus tekee mieli vain vähän ja käy vain imaisemassa sähkötupakkaa. Se riittää. "Oikeaa" tupakkaa polttaessa tuli poltettua koko rööki. 

Ja tosiaan, ei haise miltään. Rahaa on säästynyt huikeat määrät. Tietysti tavoitteena päästä tästäkin eroon sitten joskus.. 

Vierailija
38/46 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en olisi raskautunut ja sen takia lopettanut, niin nyt varmaan alkaisi olla ne hetket, kun joutuisi oikeasti miettimään ostaako sen askin päivässä vai käyttääkö sen ruokaan. Olin tosi huono syömään, söin mitä sattuu ja koska sattuu, eikä mitään ihmeellisiä rahanmenojakaan ollut, joten huolimatta pienistä tuloista oli varaa pistää joka viikko 70e tupakkaan. Nyt kun ajattelee, niin hulluahan se oli laittaa 300e kuussa pelkkään röökiin :D mutta eipä ne himot katso paljonko siihen menee, mutta totta puhuen juurisyy miksi en uudestaan ala enää polttaa, niin nyt ei kyllä kotihoidontuella ole varaa aloittaa. Edelleen kyllä himoitsen näin 2v jälkeen joka päivä "edes yksiä savuja", mutta tiedän ettei se jää siihen, kun 17v. poltin ennen kun sain lopetettua.

Vierailija
39/46 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla jää kuukaudeksi laskujen jälkeen 86€ rahaa. Niin ruokaa pitää vaan saada ja käydä hakemassa ruokajonosta myös. -ap

Miten tilanne voi olla noin paha? Oletko hakenut Kelasta etuuksia? Olet varmasti niihin oikeutettu. 

Mulla melko sama tilanne, en saa asumis- tai toimeentulotukea.

Vierailija
40/46 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuun viimeinen päivä piti jättääruoat ostamatta, kun vaimo osti viimeisellä kympillä tupakka-askin. Onneksi kotona oli leipää ja makaroonia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi