Onko joku joutunut lopettamaan tupakoinnin koska rahaa ei yksinkertaisesti ole?
En nyt sano, että se on huono asia mutta tarkoitan kuitenkin, että lopetus tapahtuu pakosta. Ei vain ole varaa polttaa ja siksi jää pois.
Miten meni? Oliko psyykkisesti vaikeaa?
Minulla on tilanne, että ei ole enää rahaa ruokaan, saatika sitten polttamiseen. Taloustilanne kärjistyi erittäin pahaksi ja tässä sitä ollaan.
Olen onnellinen että tupakointi loppuu mutta pelottaa meneekö mieli entisestään mustemmaksi.
Kommentit (46)
Puhut paskaa.
577€ saat valtiolta joka kuukausi rahaa ruokaan. Ja jos et saa, se johtuu siitä että et ole hakenut.
" Mutta maksan vuokraa"
Juu et maksa. Senkin maksaa valtio.
"Mutta lapsille ei ole varaa.."
Paitsi lapsilisät ja valtion maksama ruokaraha 499€ per lapsi.
Älä jaksa puhua paskaa koko ajan kun kuitenkin kaikki tietävät mitä valtion tukina maksetaan. Sinulla ei ole mitään hätää ja kaikki on hyvin. Haluat itseäsi vain nostaa esille ja olla marttyyri niinkuin jeesus. Ainoa ero, että sinuun ei usko kukaan.
Miten onnistuitte lopettamaan?
Käytän voxraa ja nyt pitäis jo olla savuton mutta en pysty... aina löytyy joku ihmeellinen tupakkahetki ja poltan ihan samalla tavalla kuin ennen, en edes tiedä miten tämän lääkkeen pitäisi vaikuttaa
Raha on syy miksi koitan lopettaa, mutta näköjään se ei motivoi tarpeeksi...
Olen hyvin saita ihminen, ja lasken jokaisen sentin tarkkaan (mitä ostan, mistä ja milloin).
En ole lopettanut tupakointia, vaikka poltan hyvin vähän, alle viisi savuketta vuorokaudessa. Jos ostan tupakkaa Suomesta, niin sätkämassi riittää minulla reilusti yli viikoksi. Muutoin ostan ja poltan ruotsalaista tupakkaa, asun Pohjois-Suomessa ja käyn säännöllisesti Haaparannassa ostoksilla.
Lopettaminen tietenkin olisi järkevin ratkaisu, rahan ja terveyden säästymisen kannalta. Lopettamisen on kuitenkin välttämätöntä lähteä omasta itsestään; pakon edessä lopettaminen voi onnistua, mutta yleensä tuon pakon poistuessa tupakointi aloitetaan uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin ihan muuten vaan. Tosin kyllä se 10e/aski hinta oli jo liikaa. Lopettamisesta tulee nyt 3kk. Ilman korvaushoitoja.
Aski päivässä on 300 euroa kuussa, jolla saa uuden auton käyttöönsä. Järkyttävä summa jos rahasta on muutenkin pulaa.
Minulla ei kyllä olisi ollut enää varaa hakata tupakkaan 300 euroa kuukaudessa eläkkeelle jäätyäni ja siksi hain ja sain terveyskeskuksesta vieroituslääkkeet, joiden avulla pääsin yllättävän helposti, nopeasti ja lopullisesti eroon kymmeniä vuosia kestäneestä tupakoinnista. Harmittaa etten ollut enemmin älynnyt hakea apua tupakoinnin lopettamiseen enkä uskalla edes ajatella miten paljon olen vuosikymmenien aikana poltellut rahaa savuna ilmaan.
En otan sen aina pois ruokarahoista.