En ole ikinä käynyt festareilla (41v). Olenko menettänyt mitään?
Niin. Musiikkia ja kulttuuria siellä olisi. Ja humalaisia.
Kommentit (48)
Jos ei haittaa yöpyä teltassa ja olla peseytymättä muutaman päivän tai vaihtoehtoisesti jonottaa suihkukoppeihin. Kaikista ei siihen ole ja sen ymmärrän. Myös vessassakäymismahdollisuudet ovat rajalliset.
Noin 100 festareilla olen käynyt 40 vuoden aikana.
Ekat festarini oli Provinssirock 1985, viimeksi olin festareilla viime vuonna Provinssissa. Tänä vuonna tulisi 40v juhla-Provinssi itselle.
Enää ei juurikaan jaksa muille festareille lähteä, mutta takavuosina tuli kierrettyä ympäri Suomen monia muitakin.
Hauskaa on ollut.
Jos et käynyt nollarin alun festareilla niin kyllä. Sori siitä.
Olet menettänyt kuulovaurion, rikki menneet / vähintään likaiset kengät/vaatteet, rakot kantapäissä, infernaalisen krapulan ja univelan, kokemuksen syödä tavallisia ranuja triplahinnalla streedfoodina, veden jonottamisen, järkkärin kopeloinnin, eläimelliset bajamajat/puskapissit sekä hitokseen rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet menettänyt kuulovaurion, rikki menneet / vähintään likaiset kengät/vaatteet, rakot kantapäissä, infernaalisen krapulan ja univelan, kokemuksen syödä tavallisia ranuja triplahinnalla streedfoodina, veden jonottamisen, järkkärin kopeloinnin, eläimelliset bajamajat/puskapissit sekä hitokseen rahaa.
Tai siis rahat olisit menettänyt festareilla, nyt olet säästänyt hitokseen rahaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet. Festarit on parasta. Olen lähes sun ikäinen (42v) ja ollut sekä töissä että asiakkaana kymmenillä festareilla. Se yhteenkuuluvuuden tunne on ihan mieletöntä. Musiikki, ihmiset, kaikki.
Jos ei tunne yhteenkuuluvuuden illuusiota, sitä se nimittäin on, ei menetä mitään.
Toisille urheilujoukkueen kannustaminen stadionilla, Nurnbergin puoluekokous, festarit, jne luovat yhteenkuuluvuuden illuusiota, toisille taas ei.
Tämä on juuri sellaista kyynisyyttä, mitä vauvapalstalla rakastetaan. Mikään ei ole aitoa, ihmiset nyt vaan hölmöyksissään uskovat illuusioihin.
Kyllähän tuollaiset em. tapahtuvat, hyvänen aika sentään, luovat ihan aitoa yhteenkuuluvuutta. Yhteenkuuluvuus on vain hetkellistä ja sidottu yksittäiseen asiaan. Jos menet vaikkapa sinne lempibändisi keikalle se on ihan aito yhteinen kokemus kaikille, jotka ovat päättäneet tulla samalle keikalle. Sekä yleisö että artisti haluaa illan olevan onnistunut, kaikki tekevät osansa yhdessä sen eteen ja sen pienen hetken kun hoilaatte yhdessä kertosäettä, se on ihan aitoa yhteenkuuluvuutta. Sen jälkeen jokainen jatkaa matkaansa siihen elämään ja niiden ihmisten kanssa, joihin sinulla on pidempi kestoista yhteenkuuluvuutta, kuin pieni tuo pieni hetki.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei haittaa yöpyä teltassa ja olla peseytymättä muutaman päivän tai vaihtoehtoisesti jonottaa suihkukoppeihin. Kaikista ei siihen ole ja sen ymmärrän. Myös vessassakäymismahdollisuudet ovat rajalliset.
Festareilla voi yöpyä myös hotellissa. Itse yövyin kotona, koska festarialue oli vain parin kilometrin päässä.
Aika moni tuttu löytänyt puolison festareilta.