En ole ikinä käynyt festareilla (41v). Olenko menettänyt mitään?
Niin. Musiikkia ja kulttuuria siellä olisi. Ja humalaisia.
Kommentit (48)
Kauhajoki joskus ysärillä. Kaverilleni ruskeatukkainen pitkätukkainen jenkkipoika ja itselleni blondi pitkätukka tamperelainen.
Ei mitään sellasta kuitenkaan. Kyllähän noilla festareilla tuli vietettyä aikaa sen jengin kanssa minkä kanssa sinne meni ja sitten tavattua uusiakin. Etkot teltoissa, mutta alkeellista oli meno ja likaistakin. Ei ole ikävä.
Täällä Ruotsissa niin kalliit liput että ei vanhemmilla ole varaa ! 2500 kruunua päivälippu.
No olet kokemuksia ainakin, jotka olisi myös voinut kokea. Kukaan ei voi sanoa, että et ole menettääny mitää. Olet..
Turhaan siellä sitä itellesi uskottelet ja haet tukea typerälle näkemyksellesi.
Jos et ole tuntenut tarvetta käydä, et selvästi ole festari-ihminen. Mä tykkäsin nuorena kovasti. Se oli ihana viikonlopun mittainen rinnakkaistodellisuus, näki mitä uskomattomampia tyyppejä, oli kaverihenkeä, hyvää musiikkia ja hauskanpitoa. Iloisena muistelen useita kymmeniä reissuja, nyt niin vanha etten enää jaksa.
Nuorena noilla tuli käytyä. Tosin aina piti olla joku bändi, jonka ehdottomasti halusin nähdä. Hauskaa seikkailua oli kaikki noi reissut. Ehkä sinulla oli sitten muita seikkailuita. En usko festareilla käynnin olleen mikään välttämätön osa nuoruuttani, mutta olivathan ne kokemuksia. Eniten pidin siitä, että melkeen kaikki olivat festareilla "haku päällä" ja tunnelma sähköinen.
Ihme hippi kirjoitti:
Olet. Festarit on parasta. Olen lähes sun ikäinen (42v) ja ollut sekä töissä että asiakkaana kymmenillä festareilla. Se yhteenkuuluvuuden tunne on ihan mieletöntä. Musiikki, ihmiset, kaikki.
Yhteenkuuluvuus my ass. Festarit on kauheaa ajan ja rahan hukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet menettänyt jonottamisen: kalja, makkara yms, t-paita ja bajamaja 😅
Olet myös menettänyt sen, että astut jonkun oksennukseen. Se on kanssa kiva kokemus😂
Et todellakaan. Olet voittanut. Sana festarit alkaa jo naurattamaan, huonoa musaa, jonoja vessaan, sää mikä sattuu, kännisiä ihmisiä, yäk.
Liian täys bajamaja jossa ulostetta katossakin. Oksentelevia tyyppejä joka nurkassa. Perseitä puristelevat setämiehet ja tätinaiset. Kalliit ruuat ja juomat. Hirveä meteli siitä riippumatto onko lavalla ketään. Jonoja kaikkialle.
Ja tämä vain päivällä. Siihen päälle majoittumiset joko ylibuukatuissa hotelleissa tai paskoilla leirintäalueilla joissa festari örveltäjät pilaa kaiken. Matkat festareille ja takaisin noiden samojen örveltäjien kanssa.
Ite en enää menis vaikka maksettais.
Festareille ei ainakaan mennä kuuntelemaan hyvä musaa. Apulanta. Apulanta. Apulanta. Apulanta...
Miksi musiikin pitää olla niin huonoa festareilla.
Oli niissä festareissa oma tunnelmansa joskus viime vuosituhannella mutta ainoastaan teini-ikäisenä. Sitä vanhempana ei oikein jaksa rypeä teltassa yltä päältä mudassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi musiikin pitää olla niin huonoa festareilla.
Käy festareilla Suomen rajojen ulkopuolella niin alkaa musikki paranemaan. Sääli kun megastarat vieroksuvat Suomea, liekkö ketään suurta tulossa 2024 Suomeen?
Olet menettänyt ainakin sen, että sinulla ei ole kokemusta festareilla käymisestä nuorena. Itsellä se kuului nuoruuteen, nyt vanhemmalla iällä tulee myös käytyä jos on hyviä esiintyjiä. +30 vuotiaana se ei ole enää mikään ryyppyreissu, vaan menen kuuntelemaan sitä musiikkia ja pitämään hauskaa kavereiden kanssa. Ilman sitä voimakasta humalaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama ikä, enkä ole itsekään käynyt. Musiikkitapahtumissa kyllä olen ollut ja festareilla joutuisi olemaan mudassa humalaisten seassa kuuntelemassa pääosin musiikkin joka ei kiinnosta.
Tällä asenteella ei kannata lähteä. En itsekään jaksaisi enää. Mutta ysärillä festarit oli kyllä hieno kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Olet. Festarit on parasta. Olen lähes sun ikäinen (42v) ja ollut sekä töissä että asiakkaana kymmenillä festareilla. Se yhteenkuuluvuuden tunne on ihan mieletöntä. Musiikki, ihmiset, kaikki.
Jos sais iästä 30-vuotta veks niin en kesäisin missään muualla oliskaan! Festareilla on super kivaa, sieltä löytää uusia ystäviä, jopa maailman laajuisesti, se on tietysti paljolti itsestä kiinni...Mää oon löytänyt kavereita Bajamaja jonostakin, yhteinen hätä yhdistää...
Sama ikä, enkä ole itsekään käynyt. Musiikkitapahtumissa kyllä olen ollut ja festareilla joutuisi olemaan mudassa humalaisten seassa kuuntelemassa pääosin musiikkin joka ei kiinnosta.