Maksetaanko teille ylitöistä ja sunnuntaitöistä?
Tytär on töissä tyttöjen valmentajana urheilupuolella ja siellä ei makseta senttiäkään ylitöistä joita tulee aika paljon. Pelejä on paljon sunnuntaisin, mutta siellä ei ole muka kuultukaan sunnuntaikorvauksista?
Jos palkkaa pyytää lisää niin tarjotaan vähemmän kuin nyt tienaa ja pelin henki on tulos tai ulos.
Tuo on tytön leipätyö, maksaa sillä vuokransa, valmentaa montaa ryhmää ja on töissä aamusta iltaan.
Lieneekö laillista touhua ollenkaan? On kuitenkin suuri yritys jolla on miljoonatulot?
Kommentit (48)
Aloittajan kannattaisi ensin lukea se allekirjoitettu työsopimus ja sen jälkeen jos on vielä epäselvää, kysyä asiasta alan liitosta.
Ylityö korvauksia aletaan maksamaan kun viikoittainen työaika ylittää 40 tuntia. Sunnuntailisää ei joka alalla makseta, minä sain vapaapäivän sunnuntai vuoroista, eli se on pakollinen mutta voidaan vaihtaa vapaaksi
Esim korispuolella on sanottu että jos sunnuntaityöstä maksettaisiin niin koripalloa ei olisi..
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kannattaisi ensin lukea se allekirjoitettu työsopimus ja sen jälkeen jos on vielä epäselvää, kysyä asiasta alan liitosta.
Urheilupuolella ei ole sellaisia liittoja..
Kuukausipalkka kunta-alalla.
En tiedä sunnuntaikorvauksista, koska en ole ollut koskaan sunnuntaina tai pyhäpäivänä töissä.
Ylitöistä ei makseta. Ylityöt menee työaikapankkiin, josta ne korvataan vapaana ilman korotuksia.
6 tuntia ylitöitä tarkoittaa 6 tuntia vapaata.
Laskuri lopettaa ylitöiden keräämisen 20 tunnin kohdalla ja sen jälkeen tehdyt ylityöt ei kerry mihinkään, vaan ensin täytyy pitää päivä vapaata, että saa tilaa sinne työaikapankkiin. Tämä siksi, että sinne työaikapankkiin ei kerätä talven aikana 666 tuntia ylitöitä, jotka sitten pidetään kesäloman yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Kuukausipalkka kunta-alalla.
En tiedä sunnuntaikorvauksista, koska en ole ollut koskaan sunnuntaina tai pyhäpäivänä töissä.
Ylitöistä ei makseta. Ylityöt menee työaikapankkiin, josta ne korvataan vapaana ilman korotuksia.
6 tuntia ylitöitä tarkoittaa 6 tuntia vapaata.
Laskuri lopettaa ylitöiden keräämisen 20 tunnin kohdalla ja sen jälkeen tehdyt ylityöt ei kerry mihinkään, vaan ensin täytyy pitää päivä vapaata, että saa tilaa sinne työaikapankkiin. Tämä siksi, että sinne työaikapankkiin ei kerätä talven aikana 666 tuntia ylitöitä, jotka sitten pidetään kesäloman yhteydessä.
Joo, tytölle on sanottu että työt on tehtävä, pelit vedettävä, jos on sairas niin täytyy itse kysyä joku vetämään treenit. Ei voi ottaa ylitöitä mistään pois eikä niitä makseta. Alkaa tuntua aika uskomattomalta.
Vierailija kirjoitti:
Ylityö korvauksia aletaan maksamaan kun viikoittainen työaika ylittää 40 tuntia. Sunnuntailisää ei joka alalla makseta, minä sain vapaapäivän sunnuntai vuoroista, eli se on pakollinen mutta voidaan vaihtaa vapaaksi
Tuo on se ongelma, pelit on viikonloppuna, mutta treenit on vedettävä viikolla eli ei voi vaihtaa mitään vapaaksi.
Ei. Minulla on vuosityöaika. Työnantajalle on monilta osin sama, vaikka pitäisin päivät vapaata ja tekisin töitä yöt ja sunnuntait.
Ei makseta. Kuukausipalkka seurakunnassa.
Voi luoja, aivokuolleetko nykyään töitä tekee, itse kun olin työelämässä ja jos työnantaja olisi jättänyt lisät maksamatta olisi hänet pieksetty hengiltä. Lukekaa nyt edes työehtosopimukset kun menette työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, aivokuolleetko nykyään töitä tekee, itse kun olin työelämässä ja jos työnantaja olisi jättänyt lisät maksamatta olisi hänet pieksetty hengiltä. Lukekaa nyt edes työehtosopimukset kun menette työelämään.
Yritä ymmärtää että tuon paikan toimitusjohtaja nimenomaan hokee että mihinkään työehtosopimukseen ei liitytä! Ei liitytä. Ylitöistä ei makseta ja viikolla ei pidetä vapaapäiviä. Jos haluaa lähteä niin tilalle on tulijoita.
Ilmeisesti olet epätoivoinen jos et muualta töitä saa ja alistus orjatyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Opettajille ei makseta.
Joo, mutta joudutko opettajana olemaan la-su 12 tuntia töissä ja aloittamaan taas maanantaina? Joudutko pitämään kesälomasi jouluna ja olemaan koko kesän töissä? Ja lomarahoja ei makseta?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olet epätoivoinen jos et muualta töitä saa ja alistus orjatyöhön.
Niin olen tytölle sanonut, se tarkoittaa alan vaihtoa. Mutta tuo laittomuus pitäisi saada kuriin. Nimenomaan orjatyötä. Ulkolaisillakaan ei teetetä tuollaista, siitä nousisi kamala haloo.
Ei makseta. Ei niitä pakko ole tehdäkään tosin, ihan omalla päätöksellä työtunnit.
Työaikalaki on määräävä.
Voit äitinä tehdä Aviin ilmoituksen, he tarkastavat yrityksen ja pistävät asiat kuntoon. Asiasta tulee julkinen, media saattaa riepotella, firma saattaa kärsiä, mutta tulevat työntekijät hyötyvät.
Ylittyykö 40 tunnin viikkotyöaika? Jos ei, se ei ole vielä ylityö. Sehän on itsestään selvää, että jokaisesta tunnista saa palkan. Sunnuntailisä Tes:n mukaan. Avi n työsuojelusta saa apua. Kannattaa ottaa sinne yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajille ei makseta.
Joo, mutta joudutko opettajana olemaan la-su 12 tuntia töissä ja aloittamaan taas maanantaina? Joudutko pitämään kesälomasi jouluna ja olemaan koko kesän töissä? Ja lomarahoja ei makseta?
Olen ollut esimerkiksi peruskulun luokkaretkellä kolme koulupäivää ja kaksi yötä putkeen, ja seuraava työpäivä normaali. Monen monituista kertaa olen ollut 12 tuntia töissä, viimeksi eilen. Näistä ei kuukausipalkka muutu miksikään. Kesälukion opettajana taas työskentelin nimenomaan kesällä, kaksi puolentoista viikon leiriä, käymättä kotona kertaakaan. En saanut mitään sunnuntailisää, mutta päivärahat maksettiin, toisin kuin luokkaretkellä.
Mä kun teen la ja su ylitöitä niin sunnuntaina on 200% korvaus.