Mitä hittoa tehdä, mustasukkaisuus pilaa suhteen.
Mustasukkaisuus on alkanut tuhota parisuhdetta pikkuhiljaa, en yksinkertaisesti pysty enää luottamaan kumppaniin. Syy tähän on se että kumppani käyttäytyy rajattomasti. Eikä ymmärrä alkuunkaan mistä mustasukkaisuus johtuu..
Harmittaa kovasti koska ilman tätä ongelmaa suhde on poikkeuksellisen hyvä.
Kommentit (272)
Tuo että puhelin olisi toiselle koko ajan auki, se on ihan oma kokonaisuutensa, eikä varsinaisesti liity tähän tässä langassa esitettyyn. Tässä langassa mielestäni suurin ongelma on että puoli valehtelee, toistuvasti vieläpä. Siinä on mahdotonta käydä mitään oikeeta keskustelua tilanteesta, jos toinen ei puhu rehellisesti.
Mitä kännykkään tulee niin meillä on työpaikalla ainakin käytössä tietoturvastandardi joka eksplisiittisesti kieltää sen, että puhelimeen tai työläppäriin olisi kellään muulla pääsy, ja tähän on jokainen työntekijä allekirjoituksellaan sitoutunut. Puhelimen salasanan/koodin antaminen puolisolle olisi suora rikkomus tätä sopimusta vastaan, ja siihen olisi yrityksen pakko reagoida, jos asia tulisi ilmi. Reagoimattomuus vaarantaisi yrityksen tietoturvasertifikaatin, joka taas on bisneskriittinen asiakirja. Tietenkään näin tiukkaa ei ole kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä sait yleensä kuulla viestailuista, menitkö tsekkaamaan puhelimen, että onko rajoja rikottu? Ja mistä ihmeestä tietäisit joidenkin toisten rakastumisista? Kyll sun kandee varmaan se haastaminen ihan hyvässä hengessä toteuttaa, että saatte rauhan, tavalla tai toisella. Itse hoidin asian aikoinaan pariterapeutin luona. Siis kävimme aika pitkään siellä ja ymmärsin, etten voi jatkaa enää suhteessa. Kyseessä ei ollut mustasukkaisuus eikä pettäminen.
Huomasin erikoista käytöstä ja näin kyseisen henkilön viestin. Kysyin puolisolta vieläkö olette yhteydessä ja oletteko paljonkin? Vastaus oli ei olla. Näin reaktiosta ja tiesin koska olin nähnyt että hän valehtelee. Pyysin nähdä puhelimen ja kyllähän siellä oli koko ajalta varmaan 10000 viestiä.
Eli sinä olet se rajojen rikkoja.
Itseasiassa en ole koska tästä puhelimen ratsastuksestakin on ollut juttua. Hän oli edellisessä suhteessa joutunut antamaan oon koodin exälle. Meillä on sopimus että voi pyytää nähdä jos tuntee tarvetta. Salassa ei urkita.
Kuten jo tässä keskustelussakin on todettu, ei ole ok, että pitää näyttää puhelimen sisältö puolisolle. Se, että sinä olet kiristänyt tuollaisen luvan, ei tee asiasta hyväksytympää. Eli rikot toisen rajoja. Ihmisillä on oikeus yksityisyyteen myös parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Olipas taas aloitus. "Kumppani on rajaton ja minä mustasukkainen". Vai niin, ei siinä sitten mitään. Älä ihmeessä kerro enempää äläkä valaise asioita paremmin.
Jolloin joku kommentoisi "En jaksa lukea".
Mites sitten satuit näkemään epäilyttävän viestin, jos salassa ei urkita.
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo tässä keskustelussakin on todettu, ei ole ok, että pitää näyttää puhelimen sisältö puolisolle. Se, että sinä olet kiristänyt tuollaisen luvan, ei tee asiasta hyväksytympää. Eli rikot toisen rajoja. Ihmisillä on oikeus yksityisyyteen myös parisuhteessa.
Miksi sä oletat että minä olen tehnyt säännöt?
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten satuit näkemään epäilyttävän viestin, jos salassa ei urkita.
Salassa ei urkita= esim mennä tutkimaan puhelinta ilman lupaa, ei lueta sähköposteja yms.
Näin viestin kun puoliso makasi mun päällä ja säpsähti viesti äänelle. Käänsin katseeni vaistomaisesti puhelimeen ja näin viestin lähettäjän nimen.
Vierailija kirjoitti:
Jos sä jäät valehtelusta kiinni silloin sulla on todistus taakka. Silloin sä näytät viestit tai kärsit seuraukset joka olisi tossa tapauksessa ollut ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sinä olet se mustasukkainen. Vai ratsaako puolisosi sinun puhelimesi.
Ainahan naiset kuvittelevat omistavansa miehen ja joka nainen on mustasukkainen omaisuudestaan ja haluaa rajoittaa miehen elämää. Samaan aikaa kuitenkin jokainen nainen huutaa että mies ei saa asettaa mitään rajoja naiselle kun se rajoittaminen on naisvihaa. Tämä on yksi niistä miljoonista asioista missä naiset ei itsekään suostu toteuttamaan sitä mitä muiöta vaatii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä jäät valehtelusta kiinni silloin sulla on todistus taakka. Silloin sä näytät viestit tai kärsit seuraukset joka olisi tossa tapauksessa ollut ero.
Tai sitten puoliso saa viestitellä kenen kanssa haluaa ja katsoo tarpeelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei meille työnantajat viestiä laittele, ei ainakaan salaisia.
Aika monella se puhelin on työantajan, ett ei kyll psolle todellakaan kuulu nähdä niitä viestejä. Kato kun voi olla asiakasviestejäkin.
Ai kauhee, ja sä nyt luulit että meillä on työnantajien puhelimet käytössä, mutta emme tiedä sitä?? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sinä olet se mustasukkainen. Vai ratsaako puolisosi sinun puhelimesi.
Hänellä ei ole ollut ainuttakaan syytä olla mustasukkainen. Hän myöntää tämän itsekkin. Rajat määritettiin suhteen alussa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten puoliso saa viestitellä kenen kanssa haluaa ja katsoo tarpeelliseksi.
Ei se nyt ihan noin mene ellei olla vapaassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä sait yleensä kuulla viestailuista, menitkö tsekkaamaan puhelimen, että onko rajoja rikottu? Ja mistä ihmeestä tietäisit joidenkin toisten rakastumisista? Kyll sun kandee varmaan se haastaminen ihan hyvässä hengessä toteuttaa, että saatte rauhan, tavalla tai toisella. Itse hoidin asian aikoinaan pariterapeutin luona. Siis kävimme aika pitkään siellä ja ymmärsin, etten voi jatkaa enää suhteessa. Kyseessä ei ollut mustasukkaisuus eikä pettäminen.
Huomasin erikoista käytöstä ja näin kyseisen henkilön viestin. Kysyin puolisolta vieläkö olette yhteydessä ja oletteko paljonkin? Vastaus oli ei olla. Näin reaktiosta ja tiesin koska olin nähnyt että hän valehtelee. Pyysin nähdä puhelimen ja kyllähän siellä oli koko ajalta varmaan 10000 viestiä.
Miksi olisi? Kännykkä on voinut olla vaikka pöydällä latauksessa ja ap ollut vieressä kun viesti tullut näytölle. Siinä ei ole mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt ihan noin mene ellei olla vapaassa suhteessa.
Mielenkiintoista keskustelua. Osa keskustelijoista tuntuu näkevän tämän kontrollointina ja vapauden rajoittamisena.
Vastaavissa keskusteluissa joissa mies on ollut petollinen osapuoli ei miestä puolusta kukaan. Vaan hänet ollaan valmiita syöttämään susille samantien.
No onko hän omasta mielestään ollut uskoton. Jos ei, niin mikset voi uskoa häntä.
"Mielenkiintoista keskustelua. Osa keskustelijoista tuntuu näkevän tämän kontrollointina ja vapauden rajoittamisena."
Suomen laki näkee tämän kontrollointina ja henkilökohtaiseen vapauteen kajoamisena, mahdollisesti vainoamisena.
Vierailija kirjoitti:
No onko hän omasta mielestään ollut uskoton. Jos ei, niin mikset voi uskoa häntä.
Tässä on hyvä esimerkki siitä miksi se valehtelu on niin turmiollista. Jos vaimoni, jonka rehellisyyttä en ole koskaan joutunut epäröimään, sanoisi ettei ole ollut uskoton, minä uskon ja luotan häneen. Sen sijaan APn tapauksessa, jossa avokki on useasti valehdellut, on aika paljon vaikeampaa luottaa toisen sanaan. Ei tuollaisella suhteella ole tulevaisuutta.