Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisit tällaiseen kaveriin?

Vierailija
27.02.2024 |

Muutettiin miehen työn perässä uuteen kaupunkiin ja leikkipuistossa tapasin toisen äidin jolla saman ikäiset lapset. Alettiin jutella ja ajattelin että ihan mukavaa tutustua täällä ihmisiin, voisi joskus käydä lasten kanssa retkellä, puistossa tms yhdessä. Jonain kertana sitten vaihdettiin numeroita.

Siitä alkoi ongelmat. Häneltä tulee monta viestiä päivässä, yleensä kuvia lapsistaan että "katso mitä nää nyt keksi 😂" tai kyselee minne puistoon menemme tänään jne. Ei ymmärrä miksi mennään niin kauas "kun me ei jakseta kävellä sinne saakka", aivan kuin meidän pitäisi aina liikkua yhdessä. Olen vastaillut viesteihin harvakseltaan, jättänyt välillä vastaamatta koska haluan mennä ja olla myös keskenään lasteni kanssa. Hän ei viihdy miehensä kanssa eikä ymmärrä että me käydään myös koko perheenä jossain, hän haluaisi tulla lastensa kanssa meidän perheen mukaan mutta "harmi" kun ei mahdu kyytiin.

Nyt tässä taannoin hän kertoi saaneensa loistoidean joka säästää meitä molempia äitejä. Että mitäs jos alettaisiin kyläillä toistemme luona joka päivä ja se jonka luona ollaan, laittaisi meille kaikille aina lounaan? Siis että joka toinen päivä minä menisin lasten kanssa heille koko päiväksi ja hän kokkaa, sitten seuraavana päivänä meille jne. Kun olisi niin ihanaa kun on seuraa ja ihanaa päästä valmiiseen pöytään!

Miten suhtautuisit ja mitä vastaisit? 

Ei valitettavasti ole keksitty juttu, voi kunpa olisikin..

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä "veljeile" tuollaisen kanssa! Vaikuttaa hyväksikäyttäjältä.

Vierailija
2/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaisi valtavasti ja katkaisisin välit heti. Tai ainakin tekisin selväksi että tekstaillaan esmes kerran viikkoon, ei joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuva provo 💩

Vierailija
4/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että tehdään ruokaa yhdessä ja syödään jomman kumman kotona on minullekkin tuttua, on ehdotettu. Paitsi, että hänellä oli alle kouluikäiset lapset ja minulla jo kouluikäiset viides ja kuudes luokkalaiset. En todellakaan suostunut en edes vastannut mitään, sanoin vain tuumivalla äänensävyllä , että "niin" ja siihen se jäi. Ihan älytöntä ja kun minä kasvisruokailija , mutta he eivät.

Kaikenlaista, läheisriippuvuutta.

Vierailija
5/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän on hullu, mutta kirjoitit tästä jo eilen.

Vierailija
6/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää puistopuhetta, ei koskaan enempää ystävyyttä. Tämä on hyvä nyrkkisääntö.

Vierailija
7/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa. Älä vastaa enää ollenkaan. Pian se muuttaa teille asumaan ja sosialisoi autonne käyttöönsä.

Yh ilmeisesti?

Vierailija
8/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko sanoa, että ihan kiva idea mutta teillä on niin paljon omaa menoa omien lasten ja perheen kanssa, että tapaaniset sopisi jommankumman luona esim. joka tiistai tai torstai? Kumpi päivä teille sopisi. Ja ruokahommaan voit olla joko kommentoimatta tai sitten ihan ystävällisesti todeta, että teidän aikatauluihin sopii paremmin ruokailla aina omalla porukalla omassa kodissa. 

Ei kai siihen voi ruveta väittelemään, että eipäs ole tai sitten ainakin välit alkaa luontaisesti jäätyä ja näät millainen tämä ihminen oikein on. Olet ainakin avannut oven tavata tiettynä aikana. 

Minuakin alkais ahdistaa ihan hulluna. Just yksi tällainen kaveri oli itselläkin lapsen taaperoaikana, joka ripustautui minuun ja aloin toden teolla ahdistua. Sehän päättyi siihen, että hän haukkui minut pystyyn lopulta kun en antanut lastani hänen luokse yökylään tai päästänyt kaupungille reissuun (3-vuotiaasta kyse, joka vierasti ja pelkäsi olla vieraiden kanssa). Lopulta hänen hermot paloi lopullisesti, kun kirjoitin opinnäytetyötä intensiiivisesti ja odotin toista lasta, en pystynyt tapailemaan keskellä päivää hänen vapaapäivien mukaisesti kun olin kouluhommissa, neuvolassa tai isompaa hakemassa päiväkodista ja illat yksinkertaisesti halusin levätä. En jaksanut enää edes sopia hänen kanssaan mitään, kun muuttui meno todella agressiiviseksi. 

Vierailija
9/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottavaa. Älä vastaa enää ollenkaan. Pian se muuttaa teille asumaan ja sosialisoi autonne käyttöönsä.

Yh ilmeisesti?

Ei vaan ihan on mieskin, mutta ei tosiaan miehensä kanssa jaksa aikaa viettää. On kuulemma niin lapsellinen.. Ap

Vierailija
10/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh ilmeisesti?

Ei vaan ihan on mieskin, mutta ei tosiaan miehensä kanssa jaksa aikaa viettää. On kuulemma niin lapsellinen.. Ap

Sairas.

Vierailija
11/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh ilmeisesti?

Kuulostaa todella hämärältä.

Vierailija
12/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulle tulee ongelmia missä tahansa ihmissuhteessa keskustelen siitä sen henkilön kanssa jota ongelma koskee. 

Vierailija
13/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minulle tulee ongelmia missä tahansa ihmissuhteessa keskustelen siitä sen henkilön kanssa jota ongelma koskee. 

Pakkohan se jossain vaiheessa on jos haluaa tilanteeseen muutosta, mutta on ihan hyvä myös hakea vertaistukea ja ihan vain avautua esimerkiksi tällä keskustelupalstalla. Ns. purkaa tuntojaan ja kysellä neuvoja.

Vierailija
14/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että kiitos ehdotuksesta, mutta me ei haluta sitoutua liian säännöllisiin tapaamisiin. Voidaan silloin tällöin sopia tapaamisista tai vaikka yhteisistä lounaista, mutta säännöllisesti me ei voida tähän lähteä.

Vierailija
15/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa pelkkä ajatuskin!

Sano että olet aika introvertti ja tarvitset paljin aikaa myös itsellesi. Että noin tiivis yhdessäolo vie ihan hirveästi energiaa.

Vierailija
16/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se jossain vaiheessa on jos haluaa tilanteeseen muutosta, mutta on ihan hyvä myös hakea vertaistukea ja ihan vain avautua esimerkiksi tällä keskustelupalstalla. Ns. purkaa tuntojaan ja kysellä neuvoja.

Jaxuhali

Vierailija
17/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiko olet ja kaipaat nyt äidiltä halausta? 

Vierailija
18/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaxuhali

En tarvitse kiitos, en ole ap.

Vierailija
19/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiko olet ja kaipaat nyt äidiltä halausta? 

Oletko jollain tapaa kehitysvammainen?

Ihmiset puhuvat toistensa kanssa mm. ihmissuhteistaan ja niihin liittyvistä ongelmista. Normaalit ihmiset, toim. huom.

Vierailija
20/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ap nyt sinusta tarvitsee neuvoa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi