Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisit tällaiseen kaveriin?

Vierailija
27.02.2024 |

Muutettiin miehen työn perässä uuteen kaupunkiin ja leikkipuistossa tapasin toisen äidin jolla saman ikäiset lapset. Alettiin jutella ja ajattelin että ihan mukavaa tutustua täällä ihmisiin, voisi joskus käydä lasten kanssa retkellä, puistossa tms yhdessä. Jonain kertana sitten vaihdettiin numeroita.

Siitä alkoi ongelmat. Häneltä tulee monta viestiä päivässä, yleensä kuvia lapsistaan että "katso mitä nää nyt keksi 😂" tai kyselee minne puistoon menemme tänään jne. Ei ymmärrä miksi mennään niin kauas "kun me ei jakseta kävellä sinne saakka", aivan kuin meidän pitäisi aina liikkua yhdessä. Olen vastaillut viesteihin harvakseltaan, jättänyt välillä vastaamatta koska haluan mennä ja olla myös keskenään lasteni kanssa. Hän ei viihdy miehensä kanssa eikä ymmärrä että me käydään myös koko perheenä jossain, hän haluaisi tulla lastensa kanssa meidän perheen mukaan mutta "harmi" kun ei mahdu kyytiin.

Nyt tässä taannoin hän kertoi saaneensa loistoidean joka säästää meitä molempia äitejä. Että mitäs jos alettaisiin kyläillä toistemme luona joka päivä ja se jonka luona ollaan, laittaisi meille kaikille aina lounaan? Siis että joka toinen päivä minä menisin lasten kanssa heille koko päiväksi ja hän kokkaa, sitten seuraavana päivänä meille jne. Kun olisi niin ihanaa kun on seuraa ja ihanaa päästä valmiiseen pöytään!

Miten suhtautuisit ja mitä vastaisit? 

Ei valitettavasti ole keksitty juttu, voi kunpa olisikin..

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minulle tulee ongelmia missä tahansa ihmissuhteessa keskustelen siitä sen henkilön kanssa jota ongelma koskee. 

Pakkohan se jossain vaiheessa on jos haluaa tilanteeseen muutosta, mutta on ihan hyvä myös hakea vertaistukea ja ihan vain avautua esimerkiksi tällä keskustelupalstalla. Ns. purkaa tuntojaan ja kysellä neuvoja.

Mihin ap nyt sinusta tarvitsee neuvoa? 

Lukutaitoiset löysivät aloituksesta seuraavan kysymyksen:

Vierailija
22/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minulle tulee ongelmia missä tahansa ihmissuhteessa keskustelen siitä sen henkilön kanssa jota ongelma koskee. 

Pakkohan se jossain vaiheessa on jos haluaa tilanteeseen muutosta, mutta on ihan hyvä myös hakea vertaistukea ja ihan vain avautua esimerkiksi tällä keskustelupalstalla. Ns. purkaa tuntojaan ja kysellä neuvoja.

Suhtautuisin aikuismaisesti ja kävisin keskutelun kaverin kanssa eli vastasin esitettyyn kysymykseen, mutta sitten kerrottiinkin, että tarkoitus olikin saada jaxuhaleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtautuisin aikuismaisesti ja kävisin keskutelun kaverin kanssa eli vastasin esitettyyn kysymykseen, mutta sitten

Tällaisten keskustelun motiivi on lähinnä muiden haukkuminen ja siitä tulee itse kiva olo kun muut myötäilee.

Vierailija
24/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on suu päässäsi ja osaat käyttää sitä, tee selväksi omat rajasi.

Ei tarvitse haukkua ja huutaa, ihan nätisti sanot mikä sinulle ja teille sopii. 

Voit ehdottaa kompromisseja jos sille tuntuu, voit sanoa ihan nätisti että nyt ei sovi on muuta suunnitelmaa.

Jos toinen yrittää kävellä ylitsesi tee selväksi että se ei sovi. Voitte olla kavereita puistossa ja vaikka joskus mennä yhdessä jonnekin lasten tapahtumaan tms. Se on varmasti lapsillekin hauskaa. Tämän voit selkeäsanaiseti tehdä tietyksi. 

Jos ihminen käy liian päällekäyväksi ja dominoivaksi, voit toki katkaista tuttavuuden. En kuitenkaan näe siihen syytä ennenkuin asioista on puhuttu ja ehkä tultu jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen.

Vierailija
25/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtautuisin aikuismaisesti ja kävisin keskutelun kaverin kanssa eli vastasin esitettyyn kysymykseen, mutta sitten

Ei kerrottu. Keksit jaxuhalit päästäsi.

Vierailija
26/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse neuvoja enkä haleja. Kysyin miten muut suhtautuisivat tällaiseen.

Jos nillittäjät ei osaa omalta kohdaltaan vastata koko kysymykseen, ei tarvitse vastata mitään vaan kannattaa keskittyä lukutaidon ja luetun ymmärtämisen parantamiseen. Ap

Vierailija
27/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aivan ymmärtänyt ongelmaa. Tutustut ihmiseen, jolla on erilainen ajatus siitä, mitä ns. ystävyys pitää sisällään. 

Itse en pitäisi ap:n kaltaisesta "ystävästä". Ystävä on vain sitä varten, että jos ap on yksin, niin sitten seura kelpaa. Mutta heti jos on jotain muuta tekemistä -> älä häiritse minun perhe-elämääni. 

Lisäksi en pitäisi tällaisesta luikertelijasta, joka matelee edessä ja tekee tuttavuutta vain alkaakseen sitten selän takana arvostelemaan ja haukkumaan jossain palstalla.

Vierailija
28/28 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aivan ymmärtänyt ongelmaa. Tutustut ihmiseen, jolla on erilainen ajatus siitä, mitä ns. ystävyys pitää sisällään. 

Itse en pitäisi ap:n kaltaisesta "ystävästä". Ystävä on vain sitä varten, että jos ap on yksin, niin sitten seura kelpaa. Mutta heti jos on jotain muuta tekemistä -> älä häiritse minun perhe-elämääni. 

Lisäksi en pitäisi tällaisesta luikertelijasta, joka matelee edessä ja tekee tuttavuutta vain alkaakseen sitten selän takana arvostelemaan ja haukkumaan jossain palstalla.

Olet siis ap:n "kaveri" tai samankaltainen, tuli hyvin selväksi. Ilmankos sulla ei ole kavereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän